Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jaki olej najlepszy do malca


70 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   SAS

SAS

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 937 postów
    • :

Napisany 26 listopada 2007 - 19:34

O właśnie Bilo. To że na jednym i drugim widnieje napis np. 15W40 to jeszcze nie znaczy że to jest to samo. Benzyna 95 wcale nie ma 95 oktanów na każdej stacji, a powiem wiecej że raczej na zadnej stacji nie ma 95 oktanow ale nie o paliwie tu rozmawiamy. Lepkość nie zawsze idzie z gęstością i to nie tylko odnośnie olei. To że oleje mają podana taka samą lepkość to nie jest żaden wskaźnik dla używającego i dla silnika. Wlejesz do maluszka mobil i pojedziesz, wlejesz elf'a i zostawisz smugę.
Żyj aż do śmierci!

#62 OFFLINE   luksky

luksky

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 12 postów
    • :

Napisany 26 listopada 2007 - 20:30

Panowie, gęstość, lepkość, to rozne rozniste rzeczy - kolega spał na fizyce chyba bo pojęcie gestość jest zupełnie nie z tej bajki :) Co do stacji benzynowych w Polsce i tego co za szlam lejemy do zbiorników to porownanie jest nie na miejscu z tego wzgledu że to Polska właśnie, to że benzyna nie ma oktanów, to że kolor zółty auta nie jest kolorem żółtym to osobna sprawa i osobna sprawa jeżeli chodzi o parametry np benzyny lotniczej, olejów itp. W tej kwestii jest wszystko ściśle podyktowane, przestrzegane i nie ma możliwości żadnych ustępstw, analogicznie jest z olejami hydraulicznymi, itp. Jeżeli olej LOTOS ma certyfikaty takich firm jak DC, VOLVO, itp to znaczy żę w niczym a niczym nie odbiega takiemu reklamowanemu cudowi jak MOBIL, ELF czy inne oleje. Panowie inzynierowie z firm olejarskich nie są wstanie dać w łapę albo zrobić loda koncernowi samochodowemu za pozytywną opinię. Tutaj nie ma miejsca na takie gów* jak na np stacjach benzynowych w PL. Trzymają jakość i parametry albo inaczej wypad i koniec certyfikatów i potwierdzeń zgodności producenta. Co ciekawe polacy bardzo dłużo żyli w nieświadomości i byli przekonani że do diesla i benzyniaka leje sie dwa rozne oleje :) Kupowali wynalazki opisane jako olej do diesla, itp. Jak wykazała praktyka najczesciej leje sie do aut powiedzmy lekko nagryzionych przez ząb czasu :) 15W40, czy to diesel czy to benzyniak. Z innej beczki dodam że w testach jednek niezaleznej firmy o wiele lepiej niż wychwalany w niebogłosy MOBIL sprawuje się TEXACO i wszystkich swoich maszyn leją TEXACO. Także różnie to bywa ale generalnie parametry to rzecz święta i nijak tego sie nie da okreslic że ten 0w50 jest lepszy, gestszy, rzadszy niż ten 0w50. Co do pracy silnika i zuzycia oleju dąży sie aby wymieniać oleje zgodnie z DTR producenta pojazdu/silnika/maszyny i tak jeżeli jakiś czas temu stare padaczki musiały miec wymieniany olej co 7500km tak teraz w niektorych wynalazkach wymienia sie go co 30.000km. Aha każdy producent oleju trzyma sie z reguły zasady że parametry olej musi zachować nawet jeżeli użytkownik przesadzi o 100%.

#63 OFFLINE   Bilo

Bilo

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 612 postów
    • Time Online: 5m 41s

Napisany 26 listopada 2007 - 21:47

Audi powoli zbiera juz zniwo LongLife service :roll: Ludzie pluja na castrola SLX ile wlezie :wink: a auta na gwaracji zacieraja silniki (W Posce Audi nie stosuje programu Long Life service) Z tego co mowisz wynika ze od kilkunastu lat glowne labolatoria koncernow olejowych sa zamkniete na trzy spusty bo juz nie prowadzi sie badan nad polepszeniem jakosci oleju i nie dazy do wyprzedzenia konkurencji ..... magnatec nie rozni sie od zwyklego oleju (nie wnikajac czy to dziala) wszyscy skupiaja sie za to nad spelnieniem normy API/CEA :wink: Niestety jest to lekko mowiac duze uproszczenie.
Audi Klub Polska member

Polski Fiat 126p red power, Audi A6 C6 3.0 TDI quattro, Kia Rio 1.2 XL

#64 OFFLINE   luksky

luksky

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 12 postów
    • :

Napisany 26 listopada 2007 - 21:53

ale zobacz co najlepsze, że ceny tych niby nowych wynalazków są zabojcze i cały czas niby robią badania i oleje niedługo beda bardziej inteligentne niż kierownik pojazdu, ktory duzi pedał :) Badania robią jak sądzę ale jak to dyktuje prawo popytu i podaży - nikt sie nie martwi starymi trupami, tylko wszystkie firmy się brandzlują nad nowymi plastikowymi gównianymi autami, a mało kto zauwaza rynek taki jak u nas. DLatego tylko i wylącznie wiedza i doswiadczenia nasze na takich forach sa bezcenne, bo firmy maja nas gdzieś i tak wlasnie jest. Pozdrawiam szanownych kolegów.

#65 OFFLINE   Bilo

Bilo

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 612 postów
    • Time Online: 5m 41s

Napisany 26 listopada 2007 - 22:11

Praktycznie kazdy producent ma w swojej ofercie olej do silnikow klasycznych oraz do silnikow z duzym przebiegiem. Powstaje tez rynek tajli do oldtimerow oferujacy na zachodzie oleje do aut przed i powojennych. Sa to marki specjalistyczne o ktorych malo kto z nas slyszal :wink:
Audi Klub Polska member

Polski Fiat 126p red power, Audi A6 C6 3.0 TDI quattro, Kia Rio 1.2 XL

#66 OFFLINE   luksky

luksky

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 12 postów
    • :

Napisany 26 listopada 2007 - 22:19

ale generalnie w samej Polsce temat oldtimerow i youngtimerow jest olany i dopiero, powoli, powoli nabiera rozmiarów na tyle że ludzie zauwazaaja taką potrzebę.

#67 OFFLINE   Bilo

Bilo

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 612 postów
    • Time Online: 5m 41s

Napisany 26 listopada 2007 - 22:40

Poczekaj juz robi sie drogo :wink: a bedzie drozej i bardziej elitarnie i rynek sie rozkreci. Vitaloni juz ida jak cieple buleczki po 150-200 zl para a komplet dobrych chromow nie idzie ponizej 200 zl :lol: :wink:
Audi Klub Polska member

Polski Fiat 126p red power, Audi A6 C6 3.0 TDI quattro, Kia Rio 1.2 XL

#68 OFFLINE   Medyk

Medyk

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 494 postów
    • Time Online: 9m 13s

Napisany 26 listopada 2007 - 23:00

U mnie pływa aktualnie Castrol GTD Magnatec 10W40, taki sie trafił, ale ogólnie to zwykle jakiś lepszy pólsyntetyk.

#69 OFFLINE   MateuszC

MateuszC

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 279 postów
    • Time Online: 3m 1s

Napisany 26 listopada 2007 - 23:06

a ja polecam do porobionych motorów TEXACO HAVOLINE 20W/50.Super olej dotychczasz miałem problemy z ciśnieniem po wlaniu tego oleju problem zniknął

#70 OFFLINE   Ryba

Ryba

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 517 postów
    • :

Napisany 26 listopada 2007 - 23:26

A ja szczerze powiedziawszy nie zwracam za bardzo uwagi na olej :wink:
Nie leję "wodptrysków" ale oleje, na których maluchy jeździły od zawsze - superol; selektol. Ostatnio przesiadłem się na olej w sumie niewiadomego pochodzenia o dziwnej nazwie XT (11 zł/L; 15w40 minerał), który jest do nabycia w pobliskiej hurtowni z olejami. Zadnych specyfikacji nie znam, gdyż jest to olej rozlewany z beczki, również "no name"
Różnicy nie odczuwam żadnej, ale ostatnio po zmianie na XT silnik przestał kopcić :D
Silnik NIE seria :twisted:

#71 OFFLINE   Bilo

Bilo

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 612 postów
    • Time Online: 5m 41s

Napisany 27 listopada 2007 - 11:33

Ryba daj spokuj. Lej co chcesz ale nie uwazm ze dobrze robisz. Raczej nie ma sie czym chwalic :wink:
Audi Klub Polska member

Polski Fiat 126p red power, Audi A6 C6 3.0 TDI quattro, Kia Rio 1.2 XL



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.