O właśnie Bilo. To że na jednym i drugim widnieje napis np. 15W40 to jeszcze nie znaczy że to jest to samo. Benzyna 95 wcale nie ma 95 oktanów na każdej stacji, a powiem wiecej że raczej na zadnej stacji nie ma 95 oktanow ale nie o paliwie tu rozmawiamy. Lepkość nie zawsze idzie z gęstością i to nie tylko odnośnie olei. To że oleje mają podana taka samą lepkość to nie jest żaden wskaźnik dla używającego i dla silnika. Wlejesz do maluszka mobil i pojedziesz, wlejesz elf'a i zostawisz smugę.
Jaki olej najlepszy do malca
Started By
SAMAEL66
, 20 paź 2006 18:21
70 odpowiedzi na ten temat
#62 OFFLINE
Napisany 26 listopada 2007 - 20:30
Panowie, gęstość, lepkość, to rozne rozniste rzeczy - kolega spał na fizyce chyba bo pojęcie gestość jest zupełnie nie z tej bajki Co do stacji benzynowych w Polsce i tego co za szlam lejemy do zbiorników to porownanie jest nie na miejscu z tego wzgledu że to Polska właśnie, to że benzyna nie ma oktanów, to że kolor zółty auta nie jest kolorem żółtym to osobna sprawa i osobna sprawa jeżeli chodzi o parametry np benzyny lotniczej, olejów itp. W tej kwestii jest wszystko ściśle podyktowane, przestrzegane i nie ma możliwości żadnych ustępstw, analogicznie jest z olejami hydraulicznymi, itp. Jeżeli olej LOTOS ma certyfikaty takich firm jak DC, VOLVO, itp to znaczy żę w niczym a niczym nie odbiega takiemu reklamowanemu cudowi jak MOBIL, ELF czy inne oleje. Panowie inzynierowie z firm olejarskich nie są wstanie dać w łapę albo zrobić loda koncernowi samochodowemu za pozytywną opinię. Tutaj nie ma miejsca na takie gów* jak na np stacjach benzynowych w PL. Trzymają jakość i parametry albo inaczej wypad i koniec certyfikatów i potwierdzeń zgodności producenta. Co ciekawe polacy bardzo dłużo żyli w nieświadomości i byli przekonani że do diesla i benzyniaka leje sie dwa rozne oleje Kupowali wynalazki opisane jako olej do diesla, itp. Jak wykazała praktyka najczesciej leje sie do aut powiedzmy lekko nagryzionych przez ząb czasu 15W40, czy to diesel czy to benzyniak. Z innej beczki dodam że w testach jednek niezaleznej firmy o wiele lepiej niż wychwalany w niebogłosy MOBIL sprawuje się TEXACO i wszystkich swoich maszyn leją TEXACO. Także różnie to bywa ale generalnie parametry to rzecz święta i nijak tego sie nie da okreslic że ten 0w50 jest lepszy, gestszy, rzadszy niż ten 0w50. Co do pracy silnika i zuzycia oleju dąży sie aby wymieniać oleje zgodnie z DTR producenta pojazdu/silnika/maszyny i tak jeżeli jakiś czas temu stare padaczki musiały miec wymieniany olej co 7500km tak teraz w niektorych wynalazkach wymienia sie go co 30.000km. Aha każdy producent oleju trzyma sie z reguły zasady że parametry olej musi zachować nawet jeżeli użytkownik przesadzi o 100%.
#63 OFFLINE
Napisany 26 listopada 2007 - 21:47
Audi powoli zbiera juz zniwo LongLife service Ludzie pluja na castrola SLX ile wlezie a auta na gwaracji zacieraja silniki (W Posce Audi nie stosuje programu Long Life service) Z tego co mowisz wynika ze od kilkunastu lat glowne labolatoria koncernow olejowych sa zamkniete na trzy spusty bo juz nie prowadzi sie badan nad polepszeniem jakosci oleju i nie dazy do wyprzedzenia konkurencji ..... magnatec nie rozni sie od zwyklego oleju (nie wnikajac czy to dziala) wszyscy skupiaja sie za to nad spelnieniem normy API/CEA Niestety jest to lekko mowiac duze uproszczenie.
Audi Klub Polska member
Polski Fiat 126p red power, Audi A6 C6 3.0 TDI quattro, Kia Rio 1.2 XL
Polski Fiat 126p red power, Audi A6 C6 3.0 TDI quattro, Kia Rio 1.2 XL
#64 OFFLINE
Napisany 26 listopada 2007 - 21:53
ale zobacz co najlepsze, że ceny tych niby nowych wynalazków są zabojcze i cały czas niby robią badania i oleje niedługo beda bardziej inteligentne niż kierownik pojazdu, ktory duzi pedał Badania robią jak sądzę ale jak to dyktuje prawo popytu i podaży - nikt sie nie martwi starymi trupami, tylko wszystkie firmy się brandzlują nad nowymi plastikowymi gównianymi autami, a mało kto zauwaza rynek taki jak u nas. DLatego tylko i wylącznie wiedza i doswiadczenia nasze na takich forach sa bezcenne, bo firmy maja nas gdzieś i tak wlasnie jest. Pozdrawiam szanownych kolegów.
#65 OFFLINE
Napisany 26 listopada 2007 - 22:11
Praktycznie kazdy producent ma w swojej ofercie olej do silnikow klasycznych oraz do silnikow z duzym przebiegiem. Powstaje tez rynek tajli do oldtimerow oferujacy na zachodzie oleje do aut przed i powojennych. Sa to marki specjalistyczne o ktorych malo kto z nas slyszal
Audi Klub Polska member
Polski Fiat 126p red power, Audi A6 C6 3.0 TDI quattro, Kia Rio 1.2 XL
Polski Fiat 126p red power, Audi A6 C6 3.0 TDI quattro, Kia Rio 1.2 XL
#67 OFFLINE
Napisany 26 listopada 2007 - 22:40
Poczekaj juz robi sie drogo a bedzie drozej i bardziej elitarnie i rynek sie rozkreci. Vitaloni juz ida jak cieple buleczki po 150-200 zl para a komplet dobrych chromow nie idzie ponizej 200 zl
Audi Klub Polska member
Polski Fiat 126p red power, Audi A6 C6 3.0 TDI quattro, Kia Rio 1.2 XL
Polski Fiat 126p red power, Audi A6 C6 3.0 TDI quattro, Kia Rio 1.2 XL
#70 OFFLINE
Napisany 26 listopada 2007 - 23:26
A ja szczerze powiedziawszy nie zwracam za bardzo uwagi na olej
Nie leję "wodptrysków" ale oleje, na których maluchy jeździły od zawsze - superol; selektol. Ostatnio przesiadłem się na olej w sumie niewiadomego pochodzenia o dziwnej nazwie XT (11 zł/L; 15w40 minerał), który jest do nabycia w pobliskiej hurtowni z olejami. Zadnych specyfikacji nie znam, gdyż jest to olej rozlewany z beczki, również "no name"
Różnicy nie odczuwam żadnej, ale ostatnio po zmianie na XT silnik przestał kopcić
Silnik NIE seria
Nie leję "wodptrysków" ale oleje, na których maluchy jeździły od zawsze - superol; selektol. Ostatnio przesiadłem się na olej w sumie niewiadomego pochodzenia o dziwnej nazwie XT (11 zł/L; 15w40 minerał), który jest do nabycia w pobliskiej hurtowni z olejami. Zadnych specyfikacji nie znam, gdyż jest to olej rozlewany z beczki, również "no name"
Różnicy nie odczuwam żadnej, ale ostatnio po zmianie na XT silnik przestał kopcić
Silnik NIE seria
Similar Topics
Temat | Forum | Rozpoczęty przez | Statystyki | Informacje o ostatnim poście | |
---|---|---|---|---|---|
Lokalizacja czujnika ciśnienia oleju 650E |
Mechanika | jjmalin |
|
|
|
Jaki kolor lakieru? |
Stylistyka | Sierściu |
|
|
|
Brak cisnienia oleju po kapitalnym remoncie silnika wazne |
Mechanika | Maciejsz |
|
|
|
Kolejny Elegant 97 by ArKo :D |
Teraz My! | ArKo |
|
|
|
ile oleju do skrzyni rapid? |
SWAP Center | brylka |
|
|