Skocz do zawartości


Zdjęcie

Lampka oleju


14 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Ghost666

Ghost666

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 207 postów
    • Time Online: 5d 12g 17m 19s

Napisany 24 kwietnia 2015 - 15:33

Witam. Mam niemały problem z ciśnieniem oleju. wcześniej myśłałem ze to przez stary olej. Zmieniany był od razu mówie, czujnik ciśnienia. Ale po mocnym rozgrzaniu sie silnika, na niskich obrotach żarzy sie/pali owa kontrolka. lekkie, minimalne dodanie gazu i problem znika. Np dzisiaj, jechałem rano do szkoły i zasadniczo pod samą szkoła coś sie żarzyło. (było 8*C?) a jak wracałem to juz gorąco i po 10km na swiatłach stanąłem i juz nie ciekawie sie zrobiło. Świeżo po zmianie rozrządu i oleju. Poziom oleju w połowie wskaźnika.



#2 OFFLINE   zolo

zolo

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 369 postów
    • Time Online: 4d 2g 45m 58s

Napisany 24 kwietnia 2015 - 19:00

Czeka cie remont silnika. Zwróć szczególna uwage na łożyskowanie walka rozrzadu bo tam najczęściej spieprza olej.



#3 OFFLINE   Ghost666

Ghost666

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 207 postów
    • Time Online: 5d 12g 17m 19s

Napisany 24 kwietnia 2015 - 21:25

po 2tys szlag trafił remont? tzn zmieniałem wszystko co podejrzane, głowica robiona, zakładany był rozrząd rometa który sie zaraz rozciągnął... teraz OMC. Olej 10w-40



#4 OFFLINE   ddzkm

ddzkm

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 513 postów
    • Time Online: 12d 5g 57m

Napisany 24 kwietnia 2015 - 21:43

Jakiej firmy ten olej? A może po prostu zmień na 15W40, możliwe że do Twojego silnika 10W40 jest zbyt rzadki po rozgrzaniu.


Są:
- Pomarańczowy (294) Fiat 126 600 '83
- Niebieski (27) Polski Fiat 126p 650E '89

- Wiśniowy (12) Polski Fiat 126p 600 ' 78

 

Były:
- Kremowy (05) Polski Fiat 126p 650E '90
- Żółty (246) Fiat 126 650E '84
- Błękitny (408) Polski Fiat 126p 650 '78
 
signature.jpg


#5 OFFLINE   KrzysztofElbląg

KrzysztofElbląg

    Zaawansowany

  • Member
  • 215 postów
    • Time Online: 12d 9g 24m 39s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 26 kwietnia 2015 - 06:23

tez mi sie wydaje ze olej jest slabej jakosci i po rozgrzaniu robi sie woda :)


Lepiej grzeszyć i żałować za grzechy,
niż później żałować, że się nie grzeszyło.

#6 OFFLINE   Ghost666

Ghost666

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 207 postów
    • Time Online: 5d 12g 17m 19s

Napisany 26 kwietnia 2015 - 07:21

Olej mobil 1. Wlasnie teraz tak myślałem i rzeczywiscie moze tak byc bo przez zime ani razu sie nie pokazała. Zmienie olej w najblizszym czasie na 15w40
  • Ghost666 lubi to

#7 OFFLINE   Carlos

Carlos

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 133 postów
    • Time Online: 9d 3g 12m 59s

Napisany 26 kwietnia 2015 - 09:44

Ja myślę że to nie wina oleju. Różnica między 15 a 10w40 jest niewielka. Przyczyny szukałbym gdzie indziej. Osłonę miski olejowej masz czystą?

#8 OFFLINE   Ghost666

Ghost666

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 207 postów
    • Time Online: 5d 12g 17m 19s

Napisany 26 kwietnia 2015 - 12:03

hmm tzn sie poci dosyć od strony skrzyni u spodu. Zamach wygląda na suchy po zdjęciu osłonki. Po wymianie uszczelki miski dużo suszej sie zrobiło, no ale jest. Czujnik ciśnienia zmieniałem bo wokół niego też było mokro. Tak to nie widze zapocenia gdzie indziej na silniku



#9 OFFLINE   NszBoys

NszBoys

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 14 postów
    • Time Online: 11g 15m 56s

Napisany 26 kwietnia 2015 - 13:18

Witam.ja osobiscie jezdze na 10w40 valvoline i nic sie niedzieje.a malec czasami dostaje w rure :jupi: .wykrec czujnik cisnienia i sprawdz wkrecajac zegar jakie ma cisnienie na ciepłym silniku.powodów palącej sie lampki moze byc wiele...zmieniajac rozrząd ogladałes pompe oleju???



#10 OFFLINE   Ghost666

Ghost666

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 207 postów
    • Time Online: 5d 12g 17m 19s

Napisany 26 kwietnia 2015 - 20:52

Musze kogoś dorwac z owym manometrem. Nie rozbieralem pompy :x

#11 OFFLINE   ddzkm

ddzkm

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 513 postów
    • Time Online: 12d 5g 57m

Napisany 26 kwietnia 2015 - 22:14

@Carlos: Różnica pomiędzy olejami o tej samej klasie lepkości (ale różnych producentów) jest czasami kosmiczna, a co dopiero pomiędzy 10W40 a 15... Wizualnie sam olej może nie wyglądać na wiele gęstszy, a w silniku robić dużą różnicę. U mnie w pracy do jednego ze starszych aut, które już ledwo ledwo trzymały ciśnienie na wolnych obrotach, po zalaniu gęstszego oleju ciśnienie automatycznie poszło w górę i kontrolka przestała się zapalać.


Są:
- Pomarańczowy (294) Fiat 126 600 '83
- Niebieski (27) Polski Fiat 126p 650E '89

- Wiśniowy (12) Polski Fiat 126p 600 ' 78

 

Były:
- Kremowy (05) Polski Fiat 126p 650E '90
- Żółty (246) Fiat 126 650E '84
- Błękitny (408) Polski Fiat 126p 650 '78
 
signature.jpg


#12 OFFLINE   NszBoys

NszBoys

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 14 postów
    • Time Online: 11g 15m 56s

Napisany 26 kwietnia 2015 - 22:37

Ok.olej gra wielka rolę ale jeżeli silnik jest w słabej kondycji to i doktorek mu zabardzo nie pomoże ;). Sprawdź ciśnienie, jeżeli będzie słabe to zajrzyj do pompy, a jeżeli jest ok to silnik wyciąga i trzeba przejrzeć wal itd.ja ogółem jestem zwolennikiem CERAMIZERA Tak już na marginesie.

#13 OFFLINE   ddzkm

ddzkm

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 513 postów
    • Time Online: 12d 5g 57m

Napisany 27 kwietnia 2015 - 09:09

Silnikowi w stanie agonii to już nawet ceramizer nie pomoże, tylko porządny remont, taka prawda :) Ja z kolei nigdy bym czegoś takiego nie użył, zadbany silnik radzi sobie doskonale bez tego ;)


Są:
- Pomarańczowy (294) Fiat 126 600 '83
- Niebieski (27) Polski Fiat 126p 650E '89

- Wiśniowy (12) Polski Fiat 126p 600 ' 78

 

Były:
- Kremowy (05) Polski Fiat 126p 650E '90
- Żółty (246) Fiat 126 650E '84
- Błękitny (408) Polski Fiat 126p 650 '78
 
signature.jpg


#14 OFFLINE   Ghost666

Ghost666

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 207 postów
    • Time Online: 5d 12g 17m 19s

Napisany 27 kwietnia 2015 - 11:08

Ceramizer to raczej przed sprzedażą bo dla siebie to nie bardzo bym brał. Jechalem dzisiaj do centrum krakowa, gorąco, korki. I dzisiaj nagle nic sie nie swieciło :x autko ma tylko 95tys km. W tym tyg jade na cisnienie oleju.

#15 OFFLINE   NszBoys

NszBoys

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 14 postów
    • Time Online: 11g 15m 56s

Napisany 27 kwietnia 2015 - 21:54

no wiadomo ze jak silnik ledwo zipie to niepomoze... ja osobiscie stosuje to do kazdego samochodu,do tej pory mialem honde crx mialem ja 7 lat i nic z silnikem sie niedzialo...teraz na codzien jezdze bmw 7 silnik jest w lux kondycji ale tez zalalem to.na you tube jest filmik" ceramizer polonez" i tam testowal ceramizer moj znajomy.zastosowal to do poloneza i po przejechaniu 300 km bez oleju stalo sie cos z glowica a dól silnika był ok. ciezko w takie rzeczy uwiezyc ale jednak w jakis sposob musi to silnik zabezpieczac.niemylcie tego z tzw.DOKTORKIEM.a tak co do tematu to moze poprostu bedzie kabelek przetarty i dotyka do masy...ale najpierw diagnoza cisnienia...





Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.