Witam, mam do zaprezentowania auto z 1967 roku, trochę podobne do małego fiata:). Jest to pierwszy samochód mojego taty który sam składał od śrubki jeszcze przed uzyskaniem prawa jazdy, po jego kadencji jeździła nią moja mama, a w końcu ja zrobiłem prawo jazdy i doszedłem do wniosku ze nie warto pakować kasy w zakup auta.
Tak padła decyzja o uruchomieniu sprzętu jako iż błotniki były na nowo wstawione i poprawione był plan wyszpachlowania przodu i pomalowania tylko części ale wyszło jak wyszło od dziurki do dziurki itp całe auto otrzymało nową farbę pod kolor starej
Następnie zająłem się:
-mocowaniami foteli
-wydrapania nadkoli z konserwacji i wymalowaniu cortaninem, podkładem i barankiem:)
-znalazłem uszczelki do szyb bo dedykowane ciężko dostać a ceny małe nie są na szczęście dopasowałem w sklepie rolniczym z metrażu
-montaż lamp, zderzaków, haka, lusterek i wiele wiele innych
-wycięcie nowej wykładziny z materiału w metrażu oczywiście bo ori również droga na uczniowską kieszeń
-i znowu wszystkie graty do środka pakować
-konserwacja
Jazda na przegląd i powoli zaczynało się jeżdżenie ale wiadomo coś zawsze wyjdzie tak więc dalej poszło:
-wymiana oleju wiadomo
-rozebranie zacisków regeneracja itp plus nowe przewody gumowe i jeden dorobiony miedziany bo się ukręcił x)
-rozebranie pompy hamulcowej i modyfikacja (wcześniej tata już zamontował pompę od ursusa ale miała ona swoisty zaworek temu płyn się nie cofał)
-wspawanie na nowo mocowania resora bo jak to i w maluchu bywało się zdarzyło urywać
-wycieczka do szopy w poszukiwaniu amorka do przodu, pomalować i montować, pasuje od 126p
Czym różni się od serii (na pewno wszystkiego nie wymienię ) :
-Tacze, zwrotnice na przodzie od 850 sport zaciski 125p lub polonez
-tylne bębny od malana
-kolumna kierownica 126p
-kierownica, przełączniki, stacyjka 126p
-siedzenia przednie E30
-dźwignia ręcznego 126p
-guma lewarka biegów CC
-sprzęgło hybryda 126p i CC
-półka tylna hand made by tata
-pokrowce szyte chyba przez dziadka jeszcze kiedyś
-poszerzone tylne nadkola
-tylne felgi poszerzona stal od kanta, przód niestety cc + dystans 10mm, bo ori się nie mieszczą na zaciski a w nadkolu mało miejsca jest
-wywietrznik od nyski
-przednie reflektory od 125p
-ostatnimi czasami zmieniłem radio na znalezione w piwnicy odtwarzające CD i dołożyłem dwa mniejsze tonsile w obudowach jeszcze z PRL na tyle zostały trójdrożne no name
-dołożyłem gniazdo zapalniczki i półkę/schowek na tunel środkowy od 126p
Na pewno jest jeszcze wiele wiele rzeczy o których zapomniałem
Oczywiście autko ma 750ccm, 4 cylindry LC, 27KM, 4b z niesynchronizowaną jedynką
Mam już zakupiony silnik 903ccm, głównie z tego powodu tu zawitałem
Autem jeżdżę praktycznie codziennie więc nie stoi i nie kurzy się
Myślę że nikt się nie urazi wryciem się na forum o 126p a razem sobie pomożemy