Skocz do zawartości


Zdjęcie

Żółty ST '84 z Wrocławia :)


6 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   ddzkm

ddzkm

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 513 postów
    • Time Online: 12d 5g 57m

Napisany 03 sierpnia 2014 - 13:31

No i pojawił się trzeci 126p w moich rękach :) Od początku marzył mi się ST i to marzenie się spełniło ;)
 
ok_01944_1.jpg
 
ok_01944_2m.jpg ok_01944_5m.jpg ok_01944_12m.jpg
 
Samochód dostałem od wujka za symboliczną kwotę, pod warukiem że (jesli się da) to go uratuję przed kasacją. Ale łatwo nie będzie - auto ma przejechane 250 000 km (przebieg udokumentowany :P) a przez ostatnie 4 lata zrobiło niecały 1000km. Silnik był wymieniany i jego przebieg to 21000km. Niestety długotrwałe stanie w garażu spowodowało szereg awarii na trasie do domu - hamulce mi blokowały, upaliła się uszczelka pod głowicą (i to tak konkretnie, bo auto zrobiło się niesamowice głośne jakby nie miało tłumika), zepsuł sie przerywacz kierunkowskazów (który przed wyjazdem jeszcze działał) no i ładowanie okazło się tragiczne, większość trasy przejechałem z wyłącznymi światłami, żeby w ogóle coś chciało ładować. Ponadto wbrew pierwszemu wrażeniu auto nie jest takie idealne z wyglądu, podłoga ma sporo korozji (prawdopodobnie do wymiany), podobnie jak okolice wewnętrznych nadkoli i kanty tylnych błotników.
 
ok_01944_6m.jpg ok_01944_7m.jpg ok_01944_8m.jpg

ok_01944_9m.jpg ok_01944_10m.jpg ok_01944_11m.jpg

Dlaczego zedycowałem się na takie właśnie auto? Ano m.in. dlatego:
 
ok_01944_3.jpg

ok_01944_4m.jpg

Znawcy tematu doskonale wiedzą, że to najprawdziwsza wersja eksportowa :) Poza tym razem z autem dostałem tak naprawdę drugie w częściach - nowy gaźnik, półosie, kilka kompletów uszczelek silnika, skrzyni biegów i innych, kilka szyb, dwa komplety opon dębica (w tym zimowe, które pójdą do niebieskiego), mnóstwo rzeczy elektrycznych, lamp, kloszy, świec, kabli, sporo detali, klamek, wkładek zamków i wiele, wiele możnaby tu jeszcze wymieniać :)

A ogólnie - rocznik 84 szykowany na eksport, sprzedany w kraju w bardzo ciekawej konfiguraji bo fabrycznie miał żarówki R2, prądnice, ale też ogrzewaną tylną szybę :P Autko miało dwóch właścicieli, pierwszy zrobił nim przez 12 lat 30000 km, potem mój wujek pozostałe 220000 km. Posiadam oryginalną fakturę z Polmozbytu z 1984 roku, mega komplet książek oraz prowadzoną bardzo skrupulatnie od 1996 roku książkę serwisową ze wszystkimi naprawami. Obecnie ma alternator, wymienione siedzenia na takie z regulacją oparcia i czymś co udaje zagłówki oraz zmienione zderzaki na P4 po małej kolizji wiele lat temu.

W planach - napewno blacharka, i lakierownanie (choć może nie trzeba będzie malować całego auta), przywrócenie zderzaków chromowanych, niezbędny remont mechaniczny i jeśli się uda dorwać to także jasne wnętrze :) Chcę też założyć podświetlane przełączniki na środkowym panelu, które już mam odłożone :)

Przy okazji - poszukuję następujących części:

- środkowy panel z miejscem na kontrolkę poziomu płynu hamulcowego/hamulca ręcznego;
- Kompletną ścianę grodziową z BIS-a wraz z trójkątami do zamocowania maglowicy (oczywiście może być używana, byle nie przerdzewiała na wylot);
- Reperatuki tylnych nadkoli w wersji bez przetłoczeń na mocowanie zderzaka (czyli do ST);
- Czarną wykładzinę deski rozdzielczej, ale w takiej wersji: http://fiatpunto.com...5116c902826.jpg
- Cienką kierownicę z dowolnym środkiem (najlepiej Fiat) w dobrym stanie;
- Czarne fotele z zagłówkami (takie jakie oryginalnie były w eksportowych ST);
- Czujnik temperatury oleju w silniku do zestawu z ze wskaźnikiem;
- I nieogrzewaną tylną szybę z takimi lub zbliżonymi oznaczeniami (moja jest dość mocno zarysowana i chciałbym ją wymienić):

ok_01944_13m.jpg
  • m.a.x.x. lubi to

Są:
- Pomarańczowy (294) Fiat 126 600 '83
- Niebieski (27) Polski Fiat 126p 650E '89

- Wiśniowy (12) Polski Fiat 126p 600 ' 78

 

Były:
- Kremowy (05) Polski Fiat 126p 650E '90
- Żółty (246) Fiat 126 650E '84
- Błękitny (408) Polski Fiat 126p 650 '78
 
signature.jpg


#2 OFFLINE   kris8526

kris8526

    Szef wszystkich Szefów (Moderator)

  • Member
  • 997 postów
    • Time Online: 50d 15g 58m 13s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 03 sierpnia 2014 - 13:46

Na zewnątrz to wygląda nieźle :)

co do podłogi dasz radę i resztę też zrobisz :)


Dodał gazu mały fiacik, aż tu nagle STOP mandacik.
Jest:
Fiat 126p - 1986
Fiat 126p. - 1984
był:
Fiat 126elx - 2000 (2012-2017)
Fiat 126p - 1981 ( 2003 )
Fiat 126p - 1984 ( 2000-2002)
Fiat 126p - 1985 ( 2001-2006 )
Fiat 126p - 1993 ( 2015 dawca )
Fiat 126fl - 1994 (2015 dawca )
Fiat 126el - 1995 ( 2012-2013 )
Fiat 126el - 1996 ( 1999-2000 )
Fiat 126el - 1997 ( 2013 )
Fiat 126p - 1993 (2016-2017)
Fiat 126el. - 1999. (2018-2019)

#3 OFFLINE   ddzkm

ddzkm

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 513 postów
    • Time Online: 12d 5g 57m

Napisany 11 sierpnia 2014 - 14:08

Ładną miałem uszczelkę pod głowicą? :D
 
uszczelka.jpg

Cud że auto w ogóle dojechało do domu :P Ale dzis odebrałem go z warsztatu i choć znów jeździ to nie ma łatwo - sprzęgło do wymiany (zwłaszcza głośne łożysko oporowe), hamulce beznadziejne, nie potrafią wprowadzić auta w poślizg nawet na morkej nawierzchni, wspomniana wcześniej wzechobecna rdza w podwoziu, brak amortyzatorów, tylne wahacze do wymiany i ładowanie ledwo ledwo :) To tyle co udało mi się do tej pory w tym aucie znaleźć ;) Aha - i tłumik też do wymiany wraz z mocowaniami :D

Są:
- Pomarańczowy (294) Fiat 126 600 '83
- Niebieski (27) Polski Fiat 126p 650E '89

- Wiśniowy (12) Polski Fiat 126p 600 ' 78

 

Były:
- Kremowy (05) Polski Fiat 126p 650E '90
- Żółty (246) Fiat 126 650E '84
- Błękitny (408) Polski Fiat 126p 650 '78
 
signature.jpg


#4 OFFLINE   Majonez

Majonez

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 124 postów
    • Time Online: 3d 3g 37m 51s

Napisany 11 sierpnia 2014 - 22:05

Hamulce nie potrafią wprowadzić auta w poślizg ? Znaczy o ręczny się rozchodzi ? A tak z ciekawości to ile cię zakasowali za wymianę uszczelki pod głowicą ?



#5 OFFLINE   ddzkm

ddzkm

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 513 postów
    • Time Online: 12d 5g 57m

Napisany 12 sierpnia 2014 - 17:18

Testowałem auto na mokrej nawierzchni przy prędkości 50km/h, teorytycznie przy gwałtownym hamowaniu w takich warunkach powinno bez problemu blokować koła, a tu nic - auto sobie dostojnie, pomału hamowało :) Za wymianę uszczelki, ale bez planowania głowicy dałem u siebie w Dzierżoniowie 120zł.


Są:
- Pomarańczowy (294) Fiat 126 600 '83
- Niebieski (27) Polski Fiat 126p 650E '89

- Wiśniowy (12) Polski Fiat 126p 600 ' 78

 

Były:
- Kremowy (05) Polski Fiat 126p 650E '90
- Żółty (246) Fiat 126 650E '84
- Błękitny (408) Polski Fiat 126p 650 '78
 
signature.jpg


#6 OFFLINE   dobry

dobry

    Master

  • Member
  • 1 348 postów
    • Time Online: 48d 18g 37m 44s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 12 sierpnia 2014 - 20:23

Pewnie masz bogatszą wersję z ABS-em , tylko pozazdrościć :wink:  napisałeś na wstępie że długo stał to nie ma co wymagać żeby miał hamulce jak jeżdżący , rozjeźdź go może wrócą do życia


COKOLWIEK ROBISZ RÓB TO DOBRZE ALBO DAJ SOBIE SPOKÓJ....

BLACHA LAKIER TAPICERKA http://www.terytoriu...ier-t13294.html

 

Dobry Garage Klinika 126p http://www.terytoriu...p-dobry-garage/

 

ELX 1999/2013 BY DOBRY http://www.terytoriu...bry-t12009.html
Dobry Fiat 126p ST `83 600 http://www.terytorium126p.pl/forum/dobry-fiat-126p-st-83-600-t13452.html
Biały FL kiedyś Człapka http://www.terytoriu...-fl-93-człapka/

 

 


#7 OFFLINE   ddzkm

ddzkm

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 513 postów
    • Time Online: 12d 5g 57m

Napisany 21 sierpnia 2014 - 19:43

Wczoraj kolejna grubsza robota przy autku - podejrzewałem, że do wymiany jest łożysko oporowe sprzęgła, bo strasznie głośno chodziło na luzie i podczas jazdy, a po wciśnięciu pedału cichło. Ale okazało się, że to nie sprzęgło, które okazało się być niemal w idealnym stanie, a łożyska w skrzyni. Przy okazji wymieniłem obie, zerwane już, poduszki pod skrzynią, przynajmniej przestało tak walić przy ruszaniu.

Niestety nie ma jak na razie dobrych wieści - tylne wahacze już dokonują żywota, podobnie jak obie pęknięte sprzężyny oraz ciągle blokujące się hamulce na tylnej osi. Da się to wszystko naprawić, ale nie mam na razie tyle kasy. Póki co plan jest żeby jeździć ostrożnie do końca ważności przegądu (w marcu), a potem jeśli będzie $$$ wziąć się za kapitalkę obejmującą wymianę podłogi, przednich nadkoli, wspornika tylnego zawieszenia, wahaczy, kompletu hamulców oraz sprężyn. I oczywiście montaż malgownicy w układzie kierowniczym :)

Tymczasem udało mi się zdobyć na złomie z kasowanego FL-a fajne, zamykane wloty powietrza:

ok_01944_14.jpg

Są:
- Pomarańczowy (294) Fiat 126 600 '83
- Niebieski (27) Polski Fiat 126p 650E '89

- Wiśniowy (12) Polski Fiat 126p 600 ' 78

 

Były:
- Kremowy (05) Polski Fiat 126p 650E '90
- Żółty (246) Fiat 126 650E '84
- Błękitny (408) Polski Fiat 126p 650 '78
 
signature.jpg









IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.