Skocz do zawartości


Zdjęcie

Maluch Hoffmana


37 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Hoffman9

Hoffman9

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 115 postów
    • Time Online: 7d 58m 49s

Napisany 25 czerwca 2014 - 20:34

Witam wszystkich. Właśnie nabyłem sobie takie oto cudo. Maluszek został zakupiony bez silnika i skrzyni. Ponieważ maluch jeździł w kjsach dużo rzeczy było przy nim zrobione (zawieszenie, chamulce, hydrauliczny ręczny, zmodyfikowana elektryka, pompa paliwa elektryczna, na maxa odchudzony, szyby z poliwęglanu, kubły, szelki, kierownica sportowa). Zakupiłem jeszcze silnik ze skrzynią. Skrzynia została uszczelniona. Dostała komplet nowych uszczelek i nowy olej. Silnik został rozebrany i trochę zmodyfikowany. Dostał wałek 305 od Halczyńskiego, cylindry 2 szlif, tłoki podfrezowane pod zawory, lekkie korby, lekkie sworznie, głowica splanowana 6mm, zawory od cc, rozwiercone i wypolerowane kanały dolotowe zgrane z kolektorami wydechowymi, tłumik michael (docelowo myślę o bredzie ale na razie muszę zrobić przeglą więc z wiadomych powodów breda odpada), zmodyfikowany gażnik (rurka emusyjna f8, dysza powietrza 190, paliwa 125, zmodyfikowany i wypolerowany dyfuzor, wypolerowana gardziel), koło zamachowe 2,7 kg, aluminowa miska. Jeżeli silnik będzie się za bardzo grzał to zostanie zainstalowana chłodnica oleju. Ponieważ będę również chciał maluszka używać w kjsach planuję jeszcze wsadzić krótkie przełożenia, klatkę, wskaźniki temp. oleju oraz obrotomierz. Silnika jeszcze nie odpalałem, jutro zobaczę jak mi to wyszło :). Oczywiście zostało też do usunięcia parę naklejek. ;)
A tak wygląda zakupiona zabawka:

 

Maluch-vi.jpg

 

Tutaj silnik w trakcie prac:

 

Silnik1-vi.jpg

 

Silnik zamontowany już w samochodzie:

 

Silnik2-vi.jpg

 

Maluch poskładany:

 

Silnik3-vi.jpg

 

Tłumik szmerów oczywiście został tylko tymczasowo, docelowo ma być rurka tylko jeszcze jej nie posiadam. ;) Zapraszam do komentowania.

 

Maluch został dzisiaj uruchomiony. Wystartował od kopa, bez problemów. Teraz trzeba będzie silnik dotrzeć i zabieram się za montaż wskaźników.



#2 OFFLINE   bialy56

bialy56

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 59 postów
    • Time Online: 1d 5g 59s

Napisany 26 czerwca 2014 - 19:58

Wygląda nieźle, ciekawe jak jeździ. :) Dbaj o niego.


Fiat 126p FL '92

Fiat 126p ST '83


#3 OFFLINE   kris8526

kris8526

    Szef wszystkich Szefów (Moderator)

  • Member
  • 997 postów
    • Time Online: 50d 15g 58m 13s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 26 czerwca 2014 - 21:30

maluszek niczego sobie , czekamy na dalsze relacje z jazdy itd ;)


Dodał gazu mały fiacik, aż tu nagle STOP mandacik.
Jest:
Fiat 126p - 1986
Fiat 126p. - 1984
był:
Fiat 126elx - 2000 (2012-2017)
Fiat 126p - 1981 ( 2003 )
Fiat 126p - 1984 ( 2000-2002)
Fiat 126p - 1985 ( 2001-2006 )
Fiat 126p - 1993 ( 2015 dawca )
Fiat 126fl - 1994 (2015 dawca )
Fiat 126el - 1995 ( 2012-2013 )
Fiat 126el - 1996 ( 1999-2000 )
Fiat 126el - 1997 ( 2013 )
Fiat 126p - 1993 (2016-2017)
Fiat 126el. - 1999. (2018-2019)

#4 OFFLINE   Hoffman9

Hoffman9

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 115 postów
    • Time Online: 7d 58m 49s

Napisany 26 czerwca 2014 - 22:56

Jak jeździ to w sumie jeszcze sam tego nie wiem bo zrobiłem nim dopiero kółko do okoła bloku z racji, że nie posiada przeglądu. Do zrobienia przeglądu czeka mnie jeszcze regeneracja zwrotnic. Oprócz tego pasuje jeszcze silnik dotrzeć. :) Chcę sobie jeszcze dołożyć obrotomierz i wskaźnik temp. oleju, ponieważ po takich modyfikacjach dobrze było by wiedzieć czy silnik się nie będzie grzał za bardzo ;)

 

Dzisiaj udało mi się założyć wskaźnik temp. oleju oraz obrotomierz. Jak na razie działają bez problemu. Dokładam jeszcze zdjęcia wnętrza. :)

Wntrze1-vi.jpg

 

Wntrze2-vi.jpg

 

A tutaj moja dzisiejsza praca. ;)

 

Wntrze3-vi.jpg

 

Trzecia obudowa jest na chwilę obecną pusta. Docelowo ma tam być woltomierz. Doprowadziłem sobie tylko przewody, ponieważ jak przyslą mi woltomierz to nie będę musiał tego jeszcze raz rozkręcać.

 

 

Dzisiaj zostały zdemontowane zwrotnice. W poniedziałek biorę się za ich regeneracje.

 

Kolejny dzień i nowa zabawka doszła. Poniżej zdjęcie. ;)

 

Wntrze4-vi.jpg

 

Woltomierz działa elegancko. Oprócz tego zostały rozebrane zwrotnice. Niestety nie udało się ich złożyć ponieważ podkładki znajdujące się w zestawie okazały się za małe i jest za duży luz. Jutro czeka mnie wycieczka do sklepu i dobór odpowiednich podkładek.

 

Kolejny dzień. Zwrotnice zostały zregenerowane, nasmarowane, dostały również nowe tuleje. Założyłem je do samochodu jednak okazało się, że śruby łączące resor ze zwrotnicą mają dość mocno obrobiony gwint tak więc jutro znowu czeka mnie sklep. :)



#5 OFFLINE   Filip98

Filip98

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 258 postów
    • Time Online: 8d 15g 51m 6s

Napisany 01 lipca 2014 - 21:30

Hoffman9 Mógłbyś zainwestować w lepsze pasy szelkowe i fotele :wink:

#6 OFFLINE   Hoffman9

Hoffman9

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 115 postów
    • Time Online: 7d 58m 49s

Napisany 01 lipca 2014 - 21:35

W przyszłości nie wykluczone. Na razie na klatkę pieniążki odkładam. To póki co dla mnie priorytet ;)

 

Kolejny dzień pracy. Autko stoi z powrotem na kołach. Dodatkowo wymieniłem prawy drążek kierowniczy bo stary coraz intensywniej zmierzał ku końcowi. Oprócz tego maluch otrzymał obowiązkowe wyposażenie, Założyłem tylną lampę przeciwmgielną, światło wstecznego i czekam na paczkę z podświetleniem rejestracji bo też nie ma :). Jutro ciąg dalszy. Nowe zdjęcia niebawem :)



#7 OFFLINE   kondi13

kondi13

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 158 postów
    • Time Online: 1d 7g 14s

Napisany 03 lipca 2014 - 09:17

ciekawy sprzęt,   co to za miska olejowa?  ogólnie widać,że każdy element w aucie został przemyślany ;)

oby tak dalej!


Nie każdy zasługuje na fiata---------->małego fiata
 


#8 OFFLINE   Hoffman9

Hoffman9

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 115 postów
    • Time Online: 7d 58m 49s

Napisany 04 lipca 2014 - 22:24

Miska olejowa to samoróbka zakupiona na olx.pl . Ma 3,5 litra i jest o tyle fajna, że posiada otwór pod czujnik temp. oleju. A oto zdjęcie tyłu z założonym światłem wstecznym i przeciwmgielnym co by mi się nikt na przeglądzie nie czepiał.

Ty-vi.jpg

Przegląd zrobiony, teraz rejestracja. Fajnie się nim jeździ. Przy okazji okazało się, że miska na spawie przy korku spustowym lekko przecieka. Trzeba będzie pospawać. Już nie mogę się doczekać kiedy silnik się dotrze. ;)

 

Rejestracja zrobiona. Nieszczelność została na chwilę obecną zalana klejem epoksydowym ponieważ szkoda aby olej gubił. Rozwiązanie na chwilę aby do warsztatu dojechać. Ostatnio trochę nim pojeździłem, temp. jak na razie momentami nie przekraczała 90 C, średnio utrzymywała się na poziomie 80 C. Zobaczymy co się będzie działo po dotarciu jak silnik będzie ostrzej eksploatowany. Przy okazji pojawiły się małe problemy z ładowaniem. Tzn. na wolnych trzymał z 13V. Podczas jazdy ok. 14V ale po pewnym czasie potrafił spaść do niecałych 12V. Po jakimś czasie wracał do 14V. I tak napięcie sobie skakało co jakiś czas. Trzeba będzie przejrzeć ładowanie.


  • Hoffman9 lubi to

#9 OFFLINE   Damian126elx

Damian126elx

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 367 postów
    • Time Online: 9d 6g 10m 44s

Napisany 14 lipca 2014 - 08:30

Widzę że masz o wiele bardziej modzoną zabawkę:-D zajebisty Malec, mam na zbyciu dwe rurki zamiast tlumika szmerow jak nadal potrzebujesz to śmiało pw

#10 OFFLINE   Hoffman9

Hoffman9

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 115 postów
    • Time Online: 7d 58m 49s

Napisany 14 lipca 2014 - 08:34

No właśnie temat rurki już ogarnąłem tylko nie dodawałem nowych zdjęć bo aktualnie na urlopie jestem. Ale dzięki. :)



#11 OFFLINE   Damian126elx

Damian126elx

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 367 postów
    • Time Online: 9d 6g 10m 44s

Napisany 14 lipca 2014 - 08:52

Ja właśnie też mam urlop dlatego mam teraz czas pogrzebać:-D poszykowac i na ogolnopolski ruszyć

#12 OFFLINE   Will

Will

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 22 postów
    • Time Online: 1d 17g 46m 21s

Napisany 14 lipca 2014 - 12:34

Hoffman9 miska widzę od tego rzeźnika Kunickiego.Opłacało się?

#13 OFFLINE   Hoffman9

Hoffman9

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 115 postów
    • Time Online: 7d 58m 49s

Napisany 14 lipca 2014 - 13:01

Miskę za 350 trafiłem. Kupiłem ją tylko dlatego, że wtedy akurat abartha nie znalazłem. Chociaż wiadomo, abarth lepszy.

#14 OFFLINE   Hoffman9

Hoffman9

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 115 postów
    • Time Online: 7d 58m 49s

Napisany 22 lipca 2014 - 21:47

Dzisiaj zmiany nie wielkie ale zawsze coś. Wymontowałem przekładnię kierowniczą (muszę odesłać aby dostać regenerowaną), wymieniłem regulator napięcia ponieważ szczotko trzymacz był ok a regulator za darmo wpadł mi w łapy. :) Za jakiś czas planuję pozbyć się przednich szyb z poliwęglanu bo jak na razie to same minusy widzę. Rysują się szybko, mega przypałowo wyglądają do przemieszczania się po mieście, poza tym niemożność otwarcia szyby w lecie to totalna porażka. Na tor to może i owszem dobre rozwiązanie ale na kjsy słabo. Jeszcze wyleciały słoniny ze sprężyn tylnych ponieważ tył amortyzacji nie miał i na dziurach strasznie podskakiwał. Jak przyjdzie przekładnia to trzeba się koniecznie przejechać :) Prac jeszcze mnóstwo zostało a chciałbym wyrobić się na kjsa w Łapanowie. Z pierwszej ręki wiem, że będzie konkret. :) Ostatnio jeszcze coś ciekawego mi wpadło w łapki. Mianowicie oryginalna rurka emulsyjna f8. :) Poza tym jak ktoś by chciał f74 to pisać na pw ponieważ mam 1 sztukę na zbyciu. ;) Prawie udało mi się już uzbierać na klatkę która będzie wykonana u Łukasza Siekierki w Dobczycach. Ponoć gość jest niesamowity jeżeli chodzi o jakość wykonania. Prowadzi rury bardzo blisko karoserii. :) Zakupiłem również flansze do zamontowania hamulców tarczowych jednak na razie poleciały na półkę. Założę dopiero jak szczęki się skończą ponieważ poprzedni właściciel nowe wsadził i trochę mi ich szkoda.



#15 OFFLINE   Will

Will

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 22 postów
    • Time Online: 1d 17g 46m 21s

Napisany 23 lipca 2014 - 07:34

Ile masz tych szyb z poliwęglanu?Jak byś się chciał pozbyć to wal na pw.



#16 OFFLINE   Hoffman9

Hoffman9

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 115 postów
    • Time Online: 7d 58m 49s

Napisany 23 lipca 2014 - 07:53

Szyby mam wszystkie oprócz przedniej. Na razie myślałem aby z przodu się pozbyć ponieważ są zamontowane na nitach

#17 OFFLINE   Will

Will

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 22 postów
    • Time Online: 1d 17g 46m 21s

Napisany 23 lipca 2014 - 10:24

Tylko podejżewam że w tym wypadku będziesz musiał wymienić drzwi bo wzmocnienia będą wycięte i nie będzie szło powrócić do klasycznych szyb.



#18 OFFLINE   Hoffman9

Hoffman9

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 115 postów
    • Time Online: 7d 58m 49s

Napisany 23 lipca 2014 - 10:58

No właśnie z tego co patrzyłem to środki są powycinane. Trzeba by kombinować jak mechanizm opuszczania szyby założyć.



#19 OFFLINE   Will

Will

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 22 postów
    • Time Online: 1d 17g 46m 21s

Napisany 23 lipca 2014 - 21:20

Lepiej nowe drzwi i pomalować w kolor.



#20 OFFLINE   darek1395

darek1395

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 44 postów
    • Time Online: 1d 6g 18m 45s

Napisany 23 lipca 2014 - 22:22

Maluszek godny podziwu :D  Powodzenie w dalszym modzeniu :P Będę śledził temat ;)










IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.