Oleje
#82 OFFLINE
Napisany 02 czerwca 2013 - 20:29
#83 OFFLINE
Napisany 12 lipca 2013 - 08:44
A skąd moje przekonanie do Valvoline chodźby z ostatniej zmiany oleju w moim Volvo c70. Miałem tam zalany olej Shell Helix 5W30 niby dobry jakościowo i marka dobra. Samochód jeździł poprawnie po zmianie niczego nie spodziewałem się. Zmieniłem jak zwykle raz do roku lub po 10000 km i silnik jak by nabrał kultury pracy. A zalałem go Valvoline VR1 5W50 bardzo dobry olej do wysilonych samochodów.
5W nie jest olejem zalecanym do malca a VR1 10W jest drogim olejem około 100zł za 3 litry.
Max Life 10W40 to koszt 88zł za 4L bańkę i myśle że to najlepsze co można wlać do tego samochodu. Wszystkoi droższe moim zdaniem mija się z celem bo nic więcej nie da.
Taki tam teks reklamowy ale dość zbierzny z prawdą:
"... MaxLife Motor Oil 10W-40 półsyntetyczny olej, który spowalnia proces starzenia i wydłuża żywotność starszych silników.
Dzięki unikalnemu systemowi dodatków uszlachetniających skutecznie regeneruje i konserwuje uszczelki, zapobiega wyciekom i minimalizuje zużycie oleju. Zapobiega utlenianiu oleju i ułatwia rozruch silnika w niskich temperaturach. ... "
#84 OFFLINE
Napisany 04 października 2013 - 18:39
Auto to Fiat 500 z 1957. Silnik 473cm. Auto ma przejechane ok 65 tys. od 15 lat nie jezdzilo. Silnik po remoncie. Zalany lotosem 15w40. W zwiazku z tym, iz stoi tak juz 2 lata chce go zalac już nowym olejem. Co polecacie? Minerał?
#85 OFFLINE
Napisany 04 października 2013 - 20:36
potem zapal i rozgrzej, na rozgrzanym silniku wlej mu płukankę liqui moly engine spulung i niech sobie pyrkoli na wolnych obrotach ze 20minut, spuszczasz i zalewasz świeży olej
lotos to najgorsze ścierwo na rynku
olej proponowałbym midland performance 20w50
#88 OFFLINE
Napisany 13 listopada 2013 - 11:46
Zalałem silnik olejem Motul Classic 20W-50. Do marki Motul mam ogromne zaufanie, od 2005 roku zalewam silniki swoich Alf produktami tego producenta.
pozdrawiam
Bartłomiej "Robal"
#92 OFFLINE
Napisany 04 kwietnia 2014 - 15:01
Panowie mam pytanie, spotkał się ktoś z olejem marki Mannol ? Mam dosyć tanie dojście do takowego tylko czy jakościowo jest dobry ?
ja od sierpnia zeszłego roku jeżdżę na mannolu i jest ok. Miałem taki 15w40 czyli standard mineralny. wcześniej lałem platinuma z orlenu
Fiat 126 ELX '98... bo musi być ELEGANT'cko
http://www.terytoriu...-cko-t8343.html
#93 OFFLINE
Napisany 07 kwietnia 2014 - 22:41
Spotkałem się z olejem mannol. Nie narzekają.
Ja osobiście do maluszka mam sprawdzony przeze mnie olej orlen 15w40 mineralny. Nie robi się po paru kilometrach rzadki jak lotos, nie robi też syfu w silniku, bynajmniej u mnie, i jest dość tani. Mówią że orlen jest średniej jakości natomiast ja mam nim zalane wszystkie auta w domu i nic się nie dzieje niepokojącego.Uważam że świetny stosunek ceny do jakości. Wcześniej miałem wszystko zalane lotosem to wiem co on potrafi narobić.
#97 OFFLINE
Napisany 19 maja 2014 - 11:35
Co do oleju do silnika do malucha.
Moim skromnym zdaniem nie ma tak dużej różnicy między olejami silnikowymi niż to się powszechnie wydaje.
Sam osobiście już od kilku lat stosuję olej mineralny LOTOS o parametrach takich jak zaleca producent czyli 15/40
Ponadto stosuję bardzo poważną zasadę: Olej należy wymieniać co roku, choćby nawet niewiele się jeździ. Na pewno lepiej wymienić tańszy olej co roku, niż stosować droższy olej i jeździć na nim dłużej.
Głównym powodem przemawiającym za tym jest rozcieńczanie oleju paliwem przy jeździe na ssaniu i starzenie się oleju.
Ponadto stawiał bym pod znakiem zapytania celowość stosowania w silniku malucha oleju półsyntetycznego lub co gorsza pełnego syntetyku. Głównym powodem tego jest to że olej filtrowany jest za pomocą odśrodkowego filtru oleju, w którym osiadają różnego rodzaju zanieczyszczenia.
Jak wiadomo oleje półsyntetyczne i syntetyczne zawierają dodatki płuczące i myjące, które niweczą wszystkie zabiegi związane z filtracją ponieważ po prostu wypłukują z powrotem wszystkie zanieczyszczenia, które trafiają znowu do obiegu silnika.
Tak więc należy stosować oleje tylko i wyłącznie jakie zaleca producent czyli oleje mineralne.
#98 OFFLINE
Napisany 20 maja 2014 - 23:46
Śmiało można lać syntetyki byle klasa lepkości się zgadzała, to że kiedyś lali gówno bo tylko to było to nie znaczy że teraz też trzeba lać gówno.
Jak boisz się rozpuszczenia gnoju zalegającego w silniku to przed wymianą oleju robi się płukankę, bajeczki o wyciekach sobie daruj.
Miałem już kilka przypadków że po płukance w silniku ruszyły się zapieczone od nagaru pierścienie.
#99 OFFLINE
Napisany 03 lipca 2014 - 02:11
Też jestem zdania, że płyny stosujemy dobrej jakości. Silnik na pewno się nam za to odwdzięczy. Ja do swojego leje castrol edge 10w-60
Moja zabawka http://www.terytoriu...aluch-hoffmana/
#100 OFFLINE
Napisany 04 września 2014 - 14:10
Mam pytanko: otóż jadę malaczem do Hiszpanii ( FL 88" 99 tys.) czyli będzie bardzo gorąco. Ludzie ze złombola polecają wlać olej 20w40 ;
ale byłem dzisiaj w sklepie z olejami i koleś polecił mi takie coś Jak myślicie co lepiej wlać ? I czy robić płukankę przed zalaniem nowego oleju ?Similar Topics
Temat | Forum | Rozpoczęty przez | Statystyki | Informacje o ostatnim poście | |
---|---|---|---|---|---|
Na wysokich obrotach wypluwa bagnet i rzyga olejem..?bagnet, olej, wyciek, rzyga |
Mechanika | sexybear |
|
|
|
Rzuca olejem na świecę! |
Mechanika | kaka212121 |
|
|