Skocz do zawartości


Zdjęcie

MALCZIK 126 elx '98...bo musi być ELEGANT'cko :)


231 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   metalzkudowy

metalzkudowy

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 624 postów
    • Time Online: 1d 22g 4m 47s

Napisany 23 czerwca 2011 - 19:49

Malczik poszedł wczoraj do spawania i odbiór będzie we wtorek może w środę. Mam nadzieję, że będzie dobrze zrobiony. Później zakonserwuje miejsca, które były spawane i bedzie git.

Co planuje zrobić w najbliższym czasie:
- Wymiana tłumika na pustaka z regulacją głośności
(to będzie dokładnie ten tłumik )

- Wymiana krótkich końcówek drążków kierowniczych
- Wymiana uszczelek lasek popychaczy
- Wymiana oleju w skrzyni
- Wymiana uszczelek skrzyni
- Wymiana linki sprzęgła
- Wymiana tylnej szyby na ogrzewaną
- Wymiana kierownicy na sportową od Fiata 127p
- Zrobienie zaprawek lakierniczych

Fotki bedę się starał wrzucać na bieżąco :)
mam wyje-bane w spalanie!

Fiat 126 ELX '98... bo musi być ELEGANT'cko ;)

http://www.terytoriu...-cko-t8343.html

#42 OFFLINE   Damiano

Damiano

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 357 postów
    • Time Online: 5g 43s

Napisany 23 czerwca 2011 - 20:08

jaki to jest pustak z regulacją głośności?? na czym to polega??
Nie ważne czym, ale jak jeździsz...

Dodany obrazek

#43 OFFLINE   metalzkudowy

metalzkudowy

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 624 postów
    • Time Online: 1d 22g 4m 47s

Napisany 23 czerwca 2011 - 21:26

masz przy końcówce taką zapadkę, którą przekręcasz żeby było zamknięte lub otwarte. Jak otwarte to głośno chodzi a jak zamknięta to prawie jak seria
mam wyje-bane w spalanie!

Fiat 126 ELX '98... bo musi być ELEGANT'cko ;)

http://www.terytoriu...-cko-t8343.html

#44 OFFLINE   Jakub Zakrzewsk

Jakub Zakrzewsk

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 131 postów
    • :

Napisany 23 czerwca 2011 - 21:37

fajny temat z tym tłumikiem :) mam pytanko co do spawania. Spawasz dziury czy wymieniasz uszkodzone części blachy na nowe ?

#45 OFFLINE   metalzkudowy

metalzkudowy

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 624 postów
    • Time Online: 1d 22g 4m 47s

Napisany 23 czerwca 2011 - 21:41

będą łaty bo to i tak nie widać tych części. Nadkola plastikowe mam normalnie założone więc nie będzie widać czy coś było spawane. Jak większość blachy jest zdrowa to szkoda się bawić z wymienianiem całych elementów. Konserwacje sie zrobi i bedzie hulało.
mam wyje-bane w spalanie!

Fiat 126 ELX '98... bo musi być ELEGANT'cko ;)

http://www.terytoriu...-cko-t8343.html

#46 OFFLINE   kultowe@op

kultowe@op

    Master

  • Member
  • 678 postów
    • Time Online: 9g 32m 58s

Napisany 24 czerwca 2011 - 00:06

generalnie mam mieszane uczucia co do wymiany tylko cześci elementów. U mnie w zeszłym roku tak blacharz zrobił i teraz bede miał kupe roboty ze szlifowaniem i bez szpachli sie nie obedzie, ale z drugiej strony dzieki temu nie kroisz całego auta. To zależy jak gościu podejdzie do tematu :)

#47 OFFLINE   metalzkudowy

metalzkudowy

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 624 postów
    • Time Online: 1d 22g 4m 47s

Napisany 24 czerwca 2011 - 10:11

przecież nie będzie wymieniał elementów tylko wstawiał łaty. Teraz jestem bezrobotny a nie chce zeby przed ziomą lub po całkiem autko sie rozpadło. A wstawianie łatek jest dosć tanim zabiegiem bo będzie mnie to kosztowało 150-250zł (pas przedni pod kołem, lewe nadkole przednie, obydwa tylne nadkola, prawy próg). Wiem że lepiej wymienić całe elementy ale skąd mam wziąć na to kase? Lepiej zrobić tak niż zostawić żeby się całkiem zjadło
mam wyje-bane w spalanie!

Fiat 126 ELX '98... bo musi być ELEGANT'cko ;)

http://www.terytoriu...-cko-t8343.html

#48 OFFLINE   ikarus280

ikarus280

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 518 postów
    • Time Online: 45m 24s

Napisany 24 czerwca 2011 - 17:01

Ktoś wcześniej pewnie wymieniał śruby na zwykłe a załważyłem że tam są w orginale drobnozwojowe

#49 OFFLINE   metalzkudowy

metalzkudowy

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 624 postów
    • Time Online: 1d 22g 4m 47s

Napisany 24 czerwca 2011 - 17:05

Ktoś wcześniej pewnie wymieniał śruby na zwykłe a załważyłem że tam są w orginale drobnozwojowe


a czego to sie tyczy bo nie mam pojęcia :D
mam wyje-bane w spalanie!

Fiat 126 ELX '98... bo musi być ELEGANT'cko ;)

http://www.terytoriu...-cko-t8343.html

#50 OFFLINE   ikarus280

ikarus280

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 518 postów
    • Time Online: 45m 24s

Napisany 24 czerwca 2011 - 17:07

Tego że miałeś problemy z wykręceniem śrub od pasów,tak mi się przynajmniej wydaje :)

#51 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 24 czerwca 2011 - 17:07

jak nie ma wiadra szpachli na pasie przednim to nie ma sensu wymieniać, dół pasa często gnije, wystarczy naspawać blachę i jak się to dobrze zrobi to odrobina szpachlówki na łączeniu załatwia sprawę, szybciej i łatwiej zrobić łatkę niż wymieniać cały element

#52 OFFLINE   metalzkudowy

metalzkudowy

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 624 postów
    • Time Online: 1d 22g 4m 47s

Napisany 24 czerwca 2011 - 17:15

Zgadza sie. Będą usunięte ogniska rdzy i wstawione łatki. A szpachli z tego co patrzyłem to jeszcze ani grama nie ma na malcziku. A w dolnym pasie przednim są dwie małe dziurki ale to już blacharz sie z nimi rozprawi :)

Dobrym pomysłem by było po spawaniu przejechać żywicą z włóknem szklanym miejsca które były spawane?

A jeśli chodzi o śruby przy mocowaniach pasów to dwie poukręcałem i zmieniłem na nowe :)
mam wyje-bane w spalanie!

Fiat 126 ELX '98... bo musi być ELEGANT'cko ;)

http://www.terytoriu...-cko-t8343.html

#53 OFFLINE   morrek

morrek

    Master

  • Member
  • 1 732 postów
    • Time Online: 2d 2g 35m 4s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 28 czerwca 2011 - 15:52

No pokaż co żeś tam zmodził :D

#54 OFFLINE   metalzkudowy

metalzkudowy

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 624 postów
    • Time Online: 1d 22g 4m 47s

Napisany 28 czerwca 2011 - 22:06

Wreszcie wziąłem się do robienia zaprawek... poniżej fotki poważniejszych odprysków i zarysowań. Jak ma być błysk to ma byś do cholery a nie :D

Odpryski na masce:

Dodany obrazek Dodany obrazek Dodany obrazek
Dodany obrazek Dodany obrazek

Progi:

Dodany obrazek Dodany obrazek Dodany obrazek
Dodany obrazek Dodany obrazek Dodany obrazek
Dodany obrazek

Drzwi:

Dodany obrazek Dodany obrazek Dodany obrazek
Dodany obrazek Dodany obrazek Dodany obrazek
Dodany obrazek

Pas przedni:

Dodany obrazek Dodany obrazek Dodany obrazek

Miałem się zabierać za to już w kwietniu, ale pogoda nie sprzyjała i nie miałem koloru. Teraz już wszystkie potrzebne rzeczy skompletowane i zabrałem się za robienie zaprawek :) Wszystkie ogniska korozji we wżerach zostały zeszlifowane papierem ściernym, odtłuszczone, zagruntowanie podkładem reaktywnym (wash primer novola), następnie położone zostały 2-3 warstwy podkładu 1k. Jutro wrzucę fotki jak wyszło po zrobieniu podkładem. Niektóre miejsca gdzie były głębsze wżery będą podszpachlowane. Wszystko będzie przeszlifowywane papierem P2000-P2500. Lakier mam gotowy w spreju Motip kolor 306c.

Dodany obrazek Dodany obrazek Dodany obrazek
Dodany obrazek

Jutro wkleje fotki z dalszych prac. Oczywiście nie są to wszystkie miejsca odprysków, ale nie chce przynudzać :)
mam wyje-bane w spalanie!

Fiat 126 ELX '98... bo musi być ELEGANT'cko ;)

http://www.terytoriu...-cko-t8343.html

#55 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 28 czerwca 2011 - 22:11

pod lakier zmatuj papierem 800 na mokro i styknie
papierem 2500 na mokro możesz zeszlifować łzy lakiernika jakby ci nie wyszło

#56 OFFLINE   metalzkudowy

metalzkudowy

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 624 postów
    • Time Online: 1d 22g 4m 47s

Napisany 28 czerwca 2011 - 22:24

właśnie na mokro nie mogę przeszlifować podkładu bo to nie jest podkład 2k, który nie przepuszcza wody. Niestety 1k nie jest dobrym blokerem wody. Dlatego czeka mnie szlif na sucho a potem odtłuszczenie i lakier. I dopiero lakier przeszlifuje na mokro
mam wyje-bane w spalanie!

Fiat 126 ELX '98... bo musi być ELEGANT'cko ;)

http://www.terytoriu...-cko-t8343.html

#57 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 28 czerwca 2011 - 22:33

w każdym razie pod lakier zmatuj papierem 800 i wystarczy

#58 OFFLINE   metalzkudowy

metalzkudowy

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 624 postów
    • Time Online: 1d 22g 4m 47s

Napisany 28 czerwca 2011 - 22:38

dzięki za info. A jak psikam lakierem to potem lakier jak wyschnie to też przejechać papierem? a np maskę muszę obkleić gazetami czy mogę też wyjechać na miejsce ze starym lakierem?
mam wyje-bane w spalanie!

Fiat 126 ELX '98... bo musi być ELEGANT'cko ;)

http://www.terytoriu...-cko-t8343.html

#59 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 28 czerwca 2011 - 22:49

okolice lakierowanego miejsca też zmatuj i pryśnij potem gruntowna polerka i będzie dobrze

#60 OFFLINE   metalzkudowy

metalzkudowy

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 624 postów
    • Time Online: 1d 22g 4m 47s

Napisany 28 czerwca 2011 - 23:11

a jaka to jest gruntowna polerka? czego mam dokładnie użyć po polakierowaniu i wyschnięciu?
mam wyje-bane w spalanie!

Fiat 126 ELX '98... bo musi być ELEGANT'cko ;)

http://www.terytoriu...-cko-t8343.html








IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.