Porthos Garage
Started By
Porthos
, 24 maj 2009 19:59
493 odpowiedzi na ten temat
#62 OFFLINE
Napisany 16 czerwca 2009 - 15:53
Zwykłym sprayem żaroodpornym - najaważniejsze jednak jest odpowiednie przygotowanie obudów pod tą farbe - jak wszystko jest ładnie dotarte i odtłuszczone to jest malina - obudowy zrobiły kilkadziesiąt tysiecy km i farba lekko przebarwiła się przy głowicy (kolanka) i od strony termostatu (również kolanka)
#65 OFFLINE
Napisany 17 czerwca 2009 - 20:01
fajna micha, ale czy lavazza to nie jest kawa?
- Dlaczego faceci uwielbiają kobiety w skórze?
- Bo pachną jak nowa tapicerka.
---------OooO---------
http://www.polskajaz.../Fiat/126/23522
- Bo pachną jak nowa tapicerka.
---------OooO---------
http://www.polskajaz.../Fiat/126/23522
#66 OFFLINE
Napisany 17 czerwca 2009 - 20:16
LewyDzisiaj każdy jak słyszy lavazza to właśnie myśli - kawa, ale wcześniej było pare fajnych tajli z logiem lavazza - takich "cult cześć" dla ludzi którzy składają silniki, a przynajmniej dla mniej
poszukaj w necie części do fiata 500 z logiem lavazza lub nanni
Abarth jest zbyt oklepany
na którymś forum mówiono że lavazze robili w Polsce - sam jestem ciekaw tej historii
poszukaj w necie części do fiata 500 z logiem lavazza lub nanni
Abarth jest zbyt oklepany
na którymś forum mówiono że lavazze robili w Polsce - sam jestem ciekaw tej historii
#68 OFFLINE
Napisany 18 czerwca 2009 - 08:31
a to dziekiPorthos rozjaśniłes mi sprawe, ale jakbys chciał czajniczek lavazza to daj znac bedzie do kompletu
- Dlaczego faceci uwielbiają kobiety w skórze?
- Bo pachną jak nowa tapicerka.
---------OooO---------
http://www.polskajaz.../Fiat/126/23522
- Bo pachną jak nowa tapicerka.
---------OooO---------
http://www.polskajaz.../Fiat/126/23522
#71 OFFLINE
Napisany 19 czerwca 2009 - 19:25
No dobraq a powiedz mi w czym ta miska jest taka swietna ?? Czym się różni np od tej , o której rozmawialiśmy wcześniej ?? Prócz kaształtu ??
Przy wysokości praktycznie seryjnej miski ma sporo większą pojemność : 4l - fajna sprawa przy mocnym obniżeniu malucha lub po prostu jeździe po szutrach, nierównych trasach kjs
A świetna ? Tak jak wcześniej napisałem - jest to jedna z części które chciałem mieć od zawsze w maluchu
#72 OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2009 - 06:07
A większa pojemność jest po co ?? Bo mnie wydaje się, że dla lepszego chłodzenia oleju, stabilniejszej temperatury podczas "ciśnięcia". 2 sprawa - jak większy układ oddzaiłuje na pompę oleju, czy wystarcza wydajności ?? 3 sprawa - czy jak rozwiązałeś problem połączenia układu chłodzenia z tą miską - przerabiałeś obudowy??
W kwestii malowania oblachowań dorzucę swoje doświadczenia. Malowałem zwykłą najtańszą farbą z Castoramy za 8 zl. Nie była żaroodporna ani nic z tych rzeczy. Nie stosowałem podkładu. Malowałem z pistoletu, nie w sprayu. Efekt:
Co do trwałości. Wytrzymało 2 lata, potem sprzedałem malucha. Do tamtej pory nie było żadnych odprysków, śladów po tym jak rozlała się benzyna itp itd, słowem zdało egzamin. Nigdzie nawet przy kolankach nie było śladów opalenia/spalenia (Ale ja zawsze jeździłem spokojnie więc może to dlatego)
W kwestii malowania oblachowań dorzucę swoje doświadczenia. Malowałem zwykłą najtańszą farbą z Castoramy za 8 zl. Nie była żaroodporna ani nic z tych rzeczy. Nie stosowałem podkładu. Malowałem z pistoletu, nie w sprayu. Efekt:
Co do trwałości. Wytrzymało 2 lata, potem sprzedałem malucha. Do tamtej pory nie było żadnych odprysków, śladów po tym jak rozlała się benzyna itp itd, słowem zdało egzamin. Nigdzie nawet przy kolankach nie było śladów opalenia/spalenia (Ale ja zawsze jeździłem spokojnie więc może to dlatego)
#73 OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2009 - 06:55
Dokładnie tak jak piszesz - większa pojemność jest po to aby podczas jechania "pełnym ogniem" nie było problemu z temperaturą oleju - w końcu silnik w którym taka miska jest montowana ma przeważnie mocno splanowaną głowice (co podnosi temperature pracy silnika), większe koło pasowe alternatora (przy niższych obrotach, staniu w korkach z racji mniejszego nadmuchu na cylindry również podnosi trochę temperature silnika), "dodmuch" dolotu.
Co do wydajności - smok zasysający olej nie jest modyfikowany, nic się nie zmienia, więc pompa wykonuje tą samą prace - no może poza tym że zasysa olej który jest chłodniejszy
Obudowy - poza tą małą kryzą łączącą obudowe wentylatora z z seryjną miską oleju nic nie trzeba przerabiać aby zamontować tą miske.
Malowanie obudów - ja kiedyś testowałem malowanie budów zwykłym sprayem - trzymało się, ale przy ciśnięciu silnika farba zaczynała się palić/ciemnieć przy głowicy - na termostacie i obudowie wentylatora.
Co do wydajności - smok zasysający olej nie jest modyfikowany, nic się nie zmienia, więc pompa wykonuje tą samą prace - no może poza tym że zasysa olej który jest chłodniejszy
Obudowy - poza tą małą kryzą łączącą obudowe wentylatora z z seryjną miską oleju nic nie trzeba przerabiać aby zamontować tą miske.
Malowanie obudów - ja kiedyś testowałem malowanie budów zwykłym sprayem - trzymało się, ale przy ciśnięciu silnika farba zaczynała się palić/ciemnieć przy głowicy - na termostacie i obudowie wentylatora.
#79 OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2009 - 10:21
To ja pisałem. Te miski były odlewane w Polsce na początku lat 90. Jak kupowałem swoją to poprosiłem poprzedniego właściciela o wszelkie informacje. Odlewali to poprzez automobilklub na południu Polski. Miski o tym kształcie na świecie występują z logami abarth, giannini, alquati, nanni etc, ale lavazza była tylko w PL. Od firmy Lavazza Tecno dostałem odpowiedz, że nigdy takiego modelu miski nie produkowali. Jedynym możliwym wyjaśnieniem jest więc to że nasi konstruktorzy podczas robienia modelu do odlewu wymyślili sobie po prostu napis Lavazza. Jak coś to mam dokumentację zdjęciową
RACE TECH
#80 OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2009 - 10:23
Lepiej jakbyś miał dostęp do "kopyt" na szerokie michy identycznych