do kapa idzie duża szeroka wtyczka obok niej powinieneś mieć dwie małe jedna 2 pinowa a druga 3 pinowa i masa. masa do karoserii a drugi czarny kabel jest w tej 3 pinowej
#28 OFFLINE
Posted 14 January 2016 - 18:54
Rany nie rozumiem tego, że wszyscy na jedno kopyto "kup wiązkę od 1.2" jakby się nie dało kilku kabelków ogarnąć w innej
Przypuszczam, że te "czarne przewody z dwoma w środku" to kable ekranowane, którymi idzie sygnał z sondy lambda lub czujnika położenia wału lub czujnika położenia wałka rozrządu lub czujnika spalania stukowego. Jeżeli kable te wychodzą z większego złącza to prawdopodobnie są to przewody do sondy lambda przed i za katem. Czyli te zostawiasz w spokoju przynajmniej w kontekście masy sterownika Bo ogólnie to nie wiem jak ten sterownik reaguje na brak lambdy jednej czy drugiej.
W drugim poście Tomek84 załączył opis pinów kompa. Wychodzi z tego, że masa do zasilania kompa jest na pinach 27 i 28 na lewym skraju większego złącza (A). Zobacz sobie jakie kabelki tam właśnie idą (pewnie czarne) i podepnij je do masy na karoserii lub silniku. Na pinie 44 jest podłączenie ekranu przewodu od sondy lambda, który zapewne też ma potencjał masy ale nie należy tego ekranu łączyć z masą w innym miejscu! Pogorszy to odporność tego sygnału na zakłócenia. To samo dotyczy pinów 63 i 77 w złączu B. Na pinie 54 (złącze B ) podpina się przewody masowe różnych czujników i także nie należy tego pinu łączyć bezpośrednio z masą samochodu z powodu podobnego jak wyżej.
P.S.
Chętnie dowiem się z czego jest ten skan z opisem złącza kompa. Wygląda jak jakieś nowsze wydanie "Sam naprawiam" a ja mam tylko takie do SPI Chyba, że to dotyczy jakiegoś innego samochodu niż Sej np. Pandy czy do czego tam jeszcze 1.1 MPI pakowali?
#29 OFFLINE
Posted 14 January 2016 - 23:48
Rany nie rozumiem tego, że wszyscy na jedno kopyto "kup wiązkę od 1.2" jakby się nie dało kilku kabelków ogarnąć w innej
Przypuszczam, że te "czarne przewody z dwoma w środku" to kable ekranowane, którymi idzie sygnał z sondy lambda lub czujnika położenia wału lub czujnika położenia wałka rozrządu lub czujnika spalania stukowego. Jeżeli kable te wychodzą z większego złącza to prawdopodobnie są to przewody do sondy lambda przed i za katem. Czyli te zostawiasz w spokoju przynajmniej w kontekście masy sterownika Bo ogólnie to nie wiem jak ten sterownik reaguje na brak lambdy jednej czy drugiej.
W drugim poście Tomek84 załączył opis pinów kompa. Wychodzi z tego, że masa do zasilania kompa jest na pinach 27 i 28 na lewym skraju większego złącza (A). Zobacz sobie jakie kabelki tam właśnie idą (pewnie czarne) i podepnij je do masy na karoserii lub silniku. Na pinie 44 jest podłączenie ekranu przewodu od sondy lambda, który zapewne też ma potencjał masy ale nie należy tego ekranu łączyć z masą w innym miejscu! Pogorszy to odporność tego sygnału na zakłócenia. To samo dotyczy pinów 63 i 77 w złączu B. Na pinie 54 (złącze B ) podpina się przewody masowe różnych czujników i także nie należy tego pinu łączyć bezpośrednio z masą samochodu z powodu podobnego jak wyżej.
P.S.
Chętnie dowiem się z czego jest ten skan z opisem złącza kompa. Wygląda jak jakieś nowsze wydanie "Sam naprawiam" a ja mam tylko takie do SPI Chyba, że to dotyczy jakiegoś innego samochodu niż Sej np. Pandy czy do czego tam jeszcze 1.1 MPI pakowali?
dzięki kolego to już jakieś naprowadzenie a nie tylko 1.2 i 1.2 ale przy 1.2 gadałem z Żurawiem, podobno są inne czujniki na silniku, a i jeszcze skad wpiać stały plus na kompa ? może wreszczie uda się uruchomić malca heh
#30 OFFLINE
Posted 15 January 2016 - 09:59
To powinno być miejsce, które jest w stanie dać spory prąd więc albo bezpośrednio z aku albo przez jakiś konkretny przekaźnik sterowany ze stacyjki. W opisie pinów nie widać nic na temat wejścia zasilania po stacyjce więc pewnie trzeba dać właśnie przez przekaźnik, który włączy się w pozycji zapłonu a do przekaźnika (a z jego drugiego styku dalej do kompa) grubszy przewód bezpośrednio z aku względnie przez jakiś duży bezpiecznik rzędu hmm... ze 40A? A na potrzeby uruchomienia możesz wziąć po prostu bezpośrednio z aku i jazda
#33 OFFLINE
Posted 15 January 2016 - 18:57
Książka Zembowicza, rozdział 12 od str 297 - Zmiany modernizacyjne samochodu.
Hehe a no właśnie - ja mam wydanie, które kończy się na stronie 296
Jakby co to tak wyglądają kody kolorów przewodów, które widać na schemacie:
N - czarny,
B - biały,
A - błękitny,
M - brązowy,
G - żółty,
R - czerwony,
V - zielony,
H - szary,
S - różowy,
C - pomarańczowy,
Z - fioletowy,
L- niebieski
Similar Topics
Topic | Forum | Started By | Stats | Last Post Info | |
---|---|---|---|---|---|
2022.08.12 - 18 Ogólnopolski Zlot Fiata 126p, Sochaczew |
Relacje ze zlotów/spotów/rajdów | m.a.x.x. |
|
|
|
2017.08.11 - 14 Ogólnopolski Zlot Fiata 126p, Sochaczew |
Relacje ze zlotów/spotów/rajdów | m.a.x.x. |
|
|
|
Wojtka 126-Abarth |
Teraz My! | Brygada00 |
|
|
|
Cichy & Fiat 126p FL |
Teraz My! | ptrcichy |
|
|
|
Posiadam części do 126p Wyprzedaż magazynu ! |
Usługi | Piotr FOKUS |
|
|
Also tagged with one or more of these keywords: swap, 126, el, 1.1 mpi
Fiaty - Problemy i rozwiązania →
SWAP Center →
Jak prawidłowo zrobić SWAPa w BISieStarted by Fifi , 21 Feb 2020 swap, 126, bis |
|
|
|
Fiaty - Problemy i rozwiązania →
SWAP Center →
elektryka w swapieStarted by Verde Fiat 126p , 19 Apr 2015 elektryka, podłączenie, schemat and 2 more... |
|
|
|
Fiaty - Problemy i rozwiązania →
SWAP Center →
Który silnik na swap do fiataStarted by michal9401 , 06 Jan 2015 fiat 126, swap |
|
|
|
Fiaty - Problemy i rozwiązania →
Mechanika →
Buduje silnik od zeraStarted by kubenty4 , 09 Oct 2014 silnik, tuning, swap |
|
|
|
My - nasz motoryzacyjny świat →
Teraz My! →
Witam serdecznie posiadaczy i fanów 126pStarted by PrzemekJarocin , 21 Jun 2014 126p, swap |
|
|