Witam.
Prubował ktoś już kiedyś zrobić coś takiego w maluchu ??? chce zacząć w weekend i miał bym parę pytań na co uważać i czy zdało to egzamin
#1 OFFLINE
Posted 29 October 2015 - 08:46
#2 OFFLINE
Posted 29 October 2015 - 10:38
Z tego co widze po obrazku to sa dwie pryzmy a pomiedzy nimi sa sprężyny. Kola koronowe badz sarelity powinny byc dociskane do siebie a nie odpychane. Powyzsze rozwiazanie jest slabe, szybko wycieraja sie podkladki. Pojezdzisz ostrzej i po 100km trzeba rozbierac skrzynie. Jakies 10 lat temu zrobilem cos podobnego (taka sama zasada działania) na dwoch sprezynach zaworowych.
Cos takiego jak tu ale na dwoch sprezynach zaworowych
Pamiętam ze ciężko bylo mi to złożyć do kupy bo trzeba bylo piekielnie mocno ścisnąć sprężyny i wlozyc to do obudowy.
#3 OFFLINE
Posted 29 October 2015 - 12:45
Tylko że z tego co widzę to moje działa w drugastronę. I chce dać dodatkowe miedziane podkładki + lepszy olej 75w90 (chyba dobre oznaczenie napisałem???)
#5 OFFLINE
Posted 29 October 2015 - 23:01
Jak będę robił to wrzucę kilka fotek. Zdania na temat Phantom Grip są podzielone ilu ludzi tyle zdań
#6 OFFLINE
Posted 30 October 2015 - 22:01
Coś podobnego było montowane fabrycznie w Amerykańcach już w latach 60, tylko o ile pamiętam to między obudową a kołami koronowymi znajdowały się płytki cierne które raz na jakiś czas trzeba było zmieniać (jak klocki hamulcowe).
fot: szpera z Corvette C2 1964r
#7 OFFLINE
Posted 30 October 2015 - 22:09
MArcin91 , Czym by szło go zastompić ??? miedzią czy mosiądz albo mam mocny i wytrzymały plastik odporny na wysokie temperatury
#8 OFFLINE
Posted 02 November 2015 - 23:02
Czego byś nie włożył miedzy korony a obudowę i tak się wytrze. Jak nie podkładka to obudowa lub koła koronowe. Taka jest już specyfika ciernej szpery. Wydaje mi się że w przypadku phantom gripa trzeba brać pod uwagę że trzeba raz na jakiś czas zmienić dyfer bo szpera straci swoją moc lub zrobią się za duże luzy. Żeby pomysł z podkładkami wypalił, tarcie musiałoby występować między dwiema twardymi podkładkami (nie obudowa-podkładka lub koła koronowe-podkładka) które trzeba przymocować do obudowy i kół koronowych. Wtedy raz na jakiś czas można by zmienić tylko te podkładki.
#9 OFFLINE
Posted 03 November 2015 - 20:58
MArcin91 , Mam Pewien pomysł jak to ogarnąć. Tylko najpierw ogarnąć kilka rzeczy w piątek potem poskładam i przetestuję czy to wo gulę zadziała
#10 OFFLINE
Posted 12 November 2015 - 19:45
A więc tak przetestowałem wszystko. Na razie nic się nie rozleciało i widzę różnice auto o wiele lepiej się zbiera. niestety silnik nie domaga więc reszta testów w seryjnym maluchu.
#12 OFFLINE
#14 OFFLINE
Posted 22 November 2015 - 19:51
Tak dokładnie ta głowica. Wysyłam do roboty firma w DE ale robi to Polak. Myślę jeszcze nad zmianą wałka ale nic polskiego tylko coś innego chce
Similar Topics
Topic | Forum | Started By | Stats | Last Post Info | |
---|---|---|---|---|---|
Szpera |
Mechanika | RMI |
|
|
|
szpera w maluchu :) |
Mechanika | siwydh |
|
|