Skocz do zawartości


Zdjęcie

Szpera


11 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   RMI

RMI

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 9 postów
    • :

Napisany 29 października 2013 - 18:33

Witam,oglądałem parę filmików na youtube i mam takie zapytanie,jak zrobić szpere w malcu?

#2 OFFLINE   paulo850

paulo850

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 279 postów
    • Time Online: 5g 17m 45s

Napisany 29 października 2013 - 19:06

z tego co widziałem to kupujesz zestaw i wkładasz. nie pamiętam ile set dolarów kosztował;p

#3 OFFLINE   Damcyk

Damcyk

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 165 postów
    • Time Online: 1d 11g 15m 32s

Napisany 29 października 2013 - 19:06

a to sie da heeh?? półosie mogą niedaćrady eheh

#4 OFFLINE   paulo850

paulo850

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 279 postów
    • Time Online: 5g 17m 45s

Napisany 29 października 2013 - 22:19

można polecieć tak

Please Login or Register to see this Hidden Content


opcja 2

szukaj przeglądaj

Please Login or Register to see this Hidden Content





Please Login or Register to see this Hidden Content



#5 OFFLINE   PiotrAS85

PiotrAS85

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 346 postów
    • Time Online: 8d 1g 6m 45s

Napisany 30 października 2013 - 10:04

spawanie spawaniem ale taka szspera to tylko na snieg się chyba nadaje i lód bo na asfalcie cienko to widze... a może tak jakos przyblokować mechanizm podkładkami??z reszta gogle nie gryzie..jest tam tego tematu w hooy..pozddro

#6 OFFLINE   zioleczko450

zioleczko450

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 452 postów
    • Time Online: 2d 17g 39m 18s

Napisany 30 października 2013 - 22:50

właśnie w zime to masz taniec na lodzie, to jest spoko na suchy asfalt, jak masz podłubany silnik to nie tracisz na zakręcie, tylko maluch leci jak rakieta.

#7 OFFLINE   PiotrAS85

PiotrAS85

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 346 postów
    • Time Online: 8d 1g 6m 45s

Napisany 31 października 2013 - 13:09

hehe na pewno nie jest to spoko na suchy asfalt,no chyba ze pod dupą masz ponad 100 kunia bo przy mizernej mocy malucha możesz co najwyżej prosto polecieć jak rakieta :D..oczywiście to tylko moje skromne zdanie 8)

#8 OFFLINE   Magic

Magic

    Master

  • Member
  • 1 474 postów
    • Time Online: 1d 6g 12m 32s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 31 października 2013 - 22:10

Spoko na suchym i mokrym. Jedynie zimą jest problem;-) jedyną opcją jest pospawać na stałe. Półosie wytrzymują pałowanie nawet w swapie. Na podkładkach nie polecam składać bo po krótkim czasie satelitki się rozpadają. Jeździłem seryjnym r2 i było dobrze. Nie wyrzuca go na wprost. Teraz mam szpere jeżdżę już koło miesiąca a może i więcej i jestem zadowolony ;-)

#9 OFFLINE   zioleczko450

zioleczko450

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 452 postów
    • Time Online: 2d 17g 39m 18s

Napisany 31 października 2013 - 23:37

Niestety Piotras tu Cię rozczaruje bo najpierw musisz się zastanowić jak działa dyferencjał i na czym polega rozdzielanie mocy na poszczególne koła. Na prostym oba koła stawiają równy opór satelitom więc moc przekazywana jest na oba koła jednocześnie, więc na prostej nie ma absolutnie żadnej różnicy czy masz szpere - czy nie. Na zakrętach jest ciekawsza, ponieważ jadąc szybko i skręcając przykładowo w lewą stronę tylne lewe koło jest odciążone - czasami nawet lewituje w powietrzu i cała moc przekazywana jest właśnie na nie. Reasumując, w zakręcie nie jesteś w stanie przyspieszyć, ponieważ kręci się to koło, które jest w powietrzu, lub minimalnie dotykające gruntu. Przy szperze w takiej samej sytuacji moc oddawana jest również na prawe koło, przez cały czas, a co za tym idzie jesteś w stanie przyspieszyć w zakręcie, ponieważ dociśnięte koło Cię zaczyna z niego wyciągać.

#10 OFFLINE   Porthos

Porthos

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 993 postów
    • Time Online: 5d 7g 27m 58s

Napisany 01 listopada 2013 - 08:45

zioleczko450

Masz rację...do pewnego momentu.

Inna sprawa : nie mylcie blokady/elektroszpery z prawdziwą szperą.


Przy szperze w takiej samej sytuacji moc oddawana jest również na prawe koło, przez cały czas, a co za tym idzie jesteś w stanie przyspieszyć w zakręcie, ponieważ dociśnięte koło Cię zaczyna z niego wyciągać.


Przy zaspawanym dyfrze auto nie prowadzi się zbyt ciekawie, ponieważ za dużo mocy jest przekazywane na koło wewnętrzne, które pokonuje krótszą drogę...sumarycznie wypycha auto na zewnątrz. Dopóki masz przyczepność, auto średnio się prowadzi...musisz jechać w poślizgu, aby jakoś szło...a jazda poślizgiem rzadko kiedy przynosi wymierny efekt.


Wystartujcie w jakimś rajdzie/imprezie sportowej na zaspawanym dyfrze, zobaczycie, że nie ma się to nijak do sensownej jazdy. Takie coś, to tylko do zabawy, jazdy bokami, a nie efektywnego wykorzystania. Nie na darmo, w RWD wykorzystuje się spięcie 30-60%, a nie całkowite.

#11 OFFLINE   dobry

dobry

    Master

  • Member
  • 1 348 postów
    • Time Online: 48d 18g 37m 44s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 01 listopada 2013 - 09:06

Reasumując szperę można zrobić prawie za darmo ale biorąc pod uwagę zdolność 99% użytkowników tego forum do jazdy w poślizgu jest to najlepsze rozwiązanie na zakończenie przygody z maluchem bo wystąpi z góry do przewidzenia ciąg zdarzeń: zaspawany dyfer , kilka obić po bokach, dachowanie , złomowisko ....

jeżeli ktoś ma kilka autek i chce poeksperymentować na jednym którego nie warto remontować to jestem za , niech sprawdzi swoje możliwości jeżeli ma jedno to niech go nie niszczy :!:

COKOLWIEK ROBISZ RÓB TO DOBRZE ALBO DAJ SOBIE SPOKÓJ....

BLACHA LAKIER TAPICERKA http://www.terytoriu...ier-t13294.html

 

Dobry Garage Klinika 126p http://www.terytoriu...p-dobry-garage/

 

ELX 1999/2013 BY DOBRY http://www.terytoriu...bry-t12009.html
Dobry Fiat 126p ST `83 600 http://www.terytorium126p.pl/forum/dobry-fiat-126p-st-83-600-t13452.html
Biały FL kiedyś Człapka http://www.terytoriu...-fl-93-człapka/

 

 


#12 OFFLINE   Porthos

Porthos

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 993 postów
    • Time Online: 5d 7g 27m 58s

Napisany 01 listopada 2013 - 09:19

dobry nawet nie chodzi o umiejętności i to, jak te popisy kaskaderskie się kończą, tylko o mylenie pojęć.

Tak samo jak to jest z "szybkim skrętem" robionym poprzez przełożenie drążków kierowniczych. Daje duże korzyści, ale trzeba też znać słabości tego rozwiązania - auto ma większą tendencję do wyjeżdżania przodem, więc trzeba pobawić ustawieniami i poćwiczyć. Spora czesc osób, po zrobieniu tego patentu ma przygody, bo nie pomyśli o tym i pałuje <--kiedyś pilotowałem kolege, który jechał pierwszy raz na tym patencie i ...było "ciepło", musiałem ratować sytuacje z prawego, bo jechał na skreconych "blokach" na ściane :/

Nie zmienia to faktu, że po opanowaniu i ustawieniu, plusy przeważają minusy tego rozwiązania.



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.