Czy wie ktoś co daje takie przełożenie - ja się domyślam, ale może ktoś konkretnie coś napisze.[/url]
krótkie przełożenie główne?
Started By
pepsiuch
, 02 lip 2013 15:15
12 odpowiedzi na ten temat
#2 OFFLINE
Napisany 02 lipca 2013 - 17:46
Prawdopodobnie skróci to przełożenia wszystkich biegów - na każdym z nich samochód będzie nieco lepiej przyspieszał, ale będzie na nich osiągał niższe prędkości. Trudno mi mówić o plusach czy minusach - pewnie wszystko zależy do czego auto miałoby być wykorzystywane.
#5 OFFLINE
Napisany 04 lipca 2013 - 21:29
Oryginalnie 8/39 a to o którym mówisz jest 6/39. Masz wszystkie biegi krótkie łącznie z jedynką. Ten dyfer był robiony indywidualnie, jest niepowtarzalny. Były krótsze niż maluchowskie przełożenia w starych fiatach 500 - 8/41 w Bisach masz długie 9/39 a w Autobianchi Furgonetta - plug& play z maluchem było 7/52. Ten oferowany w sieci nie jest jakimś mega rarytasem w sensie przełożeń. Wolałbym już krótką skrzynię na prostych zębach
#7 OFFLINE
Napisany 06 lipca 2013 - 17:04
Hmn to raczej jest długie przełożenie.Były krótsze niż maluchowskie przełożenia w starych fiatach 500 - 8/41
#8 OFFLINE
Napisany 07 lipca 2013 - 07:04
Chyba ktos tu na wagary chodził na matmie i fizyce. Im druga pozycja jest większa tym przełożenie masz krótsze. Tak samo w rowerze już najbardziej obrazowo mówiąc: popatrz jak działają przezutki- z przodu zmniejszając zebatke uzyskujesz krótsze przełożenie, natomiast na tylnym kole odwrotnie - czym wieksza zebatka tym krótsze. Trudne to specjalnie nie jest, trzeba tylko troszkę ruszyć głową
#9 OFFLINE
Napisany 07 lipca 2013 - 09:46
pepsiuch Zmiana głównego przełożenia ma sens, przy odpowiednim doborze przełożeń biegów.
Dlaczego ?
Bo dalej pozostaje problem seryjnego zestopniowania skrzyni biegów. Na krótkim dyfrze będziesz miał fajniejszy II i III bieg, ale Ika będzie za krótka. Startując w KJS-ach traciłbyś, bo zamiast redukować do I-ki, turlałbyś się na II biegu...strata czasu.
W skrócie : dyframi można się bawić, jak już masz fajnie dobrane przełożenia i zestrojony z tym silnik (użyteczny zakres obrotów).
Ewentualnie wyścigi - w zależności od toru (wolny/szybki) robisz te same przełożenia biegów, a zmieniasz dyfer). Niestety, w praktyce musisz zbudować 2 skrzynie, bo nie ma sensu co chwile przekładać wszystkiego dla zmiany przełożenia głównego). Co innego takie auta jak BMW - zmieniasz tylko dyfer, szybko, sprawnie i masz przełożenia pod daną trase
Dlaczego ?
Bo dalej pozostaje problem seryjnego zestopniowania skrzyni biegów. Na krótkim dyfrze będziesz miał fajniejszy II i III bieg, ale Ika będzie za krótka. Startując w KJS-ach traciłbyś, bo zamiast redukować do I-ki, turlałbyś się na II biegu...strata czasu.
W skrócie : dyframi można się bawić, jak już masz fajnie dobrane przełożenia i zestrojony z tym silnik (użyteczny zakres obrotów).
Ewentualnie wyścigi - w zależności od toru (wolny/szybki) robisz te same przełożenia biegów, a zmieniasz dyfer). Niestety, w praktyce musisz zbudować 2 skrzynie, bo nie ma sensu co chwile przekładać wszystkiego dla zmiany przełożenia głównego). Co innego takie auta jak BMW - zmieniasz tylko dyfer, szybko, sprawnie i masz przełożenia pod daną trase
#10 OFFLINE
Napisany 07 lipca 2013 - 12:35
Ano faktycznie źle sobie to wcześniej zobrazowałem
#11 OFFLINE
Napisany 07 lipca 2013 - 15:12
Porthos dzięki za podpowiedź, ale w sumie i tak 1 biegu używam rzadko - tylko start (nie synchronizowana) więc przy nawrocie jedynki nie wrzycę bo się auto jeszcze toczy,a dwójka wtedy zamula i tu muszę kombinowac z obrotami lub z prędkością najazdową. Tak raczej tu by się przydała krótka skrzynia lub kombinowac ze skrzynią od cieniasa 700 (synchronizowana 1)
Szukam takowej - może ktoś ma krótką szkrzynię ???
Szukam takowej - może ktoś ma krótką szkrzynię ???
#12 OFFLINE
Napisany 07 lipca 2013 - 18:00
pepsiuch mało jeszcze maluchem widzę że jeździłeś. w KJS-ach niezsynchronizowana Ika nie przeszkadza. Nawroty zawsze robi się na Ice.
Mój przykładowy przejazd - Ika używana często.
Mój przykładowy przejazd - Ika używana często.
Similar Topics
Temat | Forum | Rozpoczęty przez | Statystyki | Informacje o ostatnim poście | |
---|---|---|---|---|---|
Krótkie przełożenia (koronki) 4 biegu ?krótkie, przełożenia, 126p i 6 więcej... |
Mechanika | Heja57 |
|
|
|
Problem z przełozeniem w Swapie z silnikiem motocyklazbyt krótkie przełozenie bieg |
SWAP Center | krychu94 |
|
|
|
problem z przełożeniem napędu - pomocy |
Mechanika | PiotrekDST |
|
|
|
Cylindry z Garbusa, Inne przełożenie w skrzyni biegów ?? |
Mechanika | szlachcik333 |
|
|
|
sprzęgło - krótkie pytanie |
Mechanika | Borygo |
|
|