Skocz do zawartości


Zdjęcie

krótkie przełożenie główne?


12 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   pepsiuch

pepsiuch

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 10 postów
    • Time Online: 13m 47s

Napisany 02 lipca 2013 - 15:15

Czy wie ktoś co daje takie przełożenie - ja się domyślam, ale może ktoś konkretnie coś napisze.[/url]

#2 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 02 lipca 2013 - 17:46

Prawdopodobnie skróci to przełożenia wszystkich biegów - na każdym z nich samochód będzie nieco lepiej przyspieszał, ale będzie na nich osiągał niższe prędkości. Trudno mi mówić o plusach czy minusach - pewnie wszystko zależy do czego auto miałoby być wykorzystywane.
Dodany obrazek

#3 OFFLINE   ananas

ananas

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 593 postów
    • Time Online: 1d 4g 48m 27s

Napisany 02 lipca 2013 - 18:38

Znalazles takie na sprzedaz? :) sorry za brak polskich liter ale z fona pisze.

#4 OFFLINE   pepsiuch

pepsiuch

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 10 postów
    • Time Online: 13m 47s

Napisany 04 lipca 2013 - 12:52

Skróci to przełożenie czyli powinien szybciej się napędzac - wiesz może ile ma zębów oryginalne koło i to na wałku? Chcę to wykorzystac w KJS-ie

#5 OFFLINE   zioleczko450

zioleczko450

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 452 postów
    • Time Online: 2d 17g 39m 18s

Napisany 04 lipca 2013 - 21:29

Oryginalnie 8/39 a to o którym mówisz jest 6/39. Masz wszystkie biegi krótkie łącznie z jedynką. Ten dyfer był robiony indywidualnie, jest niepowtarzalny. Były krótsze niż maluchowskie przełożenia w starych fiatach 500 - 8/41 w Bisach masz długie 9/39 a w Autobianchi Furgonetta - plug& play z maluchem było 7/52. Ten oferowany w sieci nie jest jakimś mega rarytasem w sensie przełożeń. Wolałbym już krótką skrzynię na prostych zębach

#6 OFFLINE   pepsiuch

pepsiuch

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 10 postów
    • Time Online: 13m 47s

Napisany 05 lipca 2013 - 11:22

Dzięki za odpowiedź, a co do krótkiej skrzyni to szukam cały czas ale w rozsądnych cenach.

pozdr.

#7 OFFLINE   morrek

morrek

    Master

  • Member
  • 1 732 postów
    • Time Online: 2d 2g 35m 4s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 06 lipca 2013 - 17:04

Były krótsze niż maluchowskie przełożenia w starych fiatach 500 - 8/41

Hmn to raczej jest długie przełożenie.

#8 OFFLINE   zioleczko450

zioleczko450

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 452 postów
    • Time Online: 2d 17g 39m 18s

Napisany 07 lipca 2013 - 07:04

Chyba ktos tu na wagary chodził na matmie i fizyce. Im druga pozycja jest większa tym przełożenie masz krótsze. Tak samo w rowerze już najbardziej obrazowo mówiąc: popatrz jak działają przezutki- z przodu zmniejszając zebatke uzyskujesz krótsze przełożenie, natomiast na tylnym kole odwrotnie - czym wieksza zebatka tym krótsze. Trudne to specjalnie nie jest, trzeba tylko troszkę ruszyć głową :)

#9 OFFLINE   Porthos

Porthos

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 993 postów
    • Time Online: 5d 7g 27m 58s

Napisany 07 lipca 2013 - 09:46

pepsiuch Zmiana głównego przełożenia ma sens, przy odpowiednim doborze przełożeń biegów.
Dlaczego ?
Bo dalej pozostaje problem seryjnego zestopniowania skrzyni biegów. Na krótkim dyfrze będziesz miał fajniejszy II i III bieg, ale Ika będzie za krótka. Startując w KJS-ach traciłbyś, bo zamiast redukować do I-ki, turlałbyś się na II biegu...strata czasu.

W skrócie : dyframi można się bawić, jak już masz fajnie dobrane przełożenia i zestrojony z tym silnik (użyteczny zakres obrotów).

Ewentualnie wyścigi - w zależności od toru (wolny/szybki) robisz te same przełożenia biegów, a zmieniasz dyfer). Niestety, w praktyce musisz zbudować 2 skrzynie, bo nie ma sensu co chwile przekładać wszystkiego dla zmiany przełożenia głównego). Co innego takie auta jak BMW - zmieniasz tylko dyfer, szybko, sprawnie i masz przełożenia pod daną trase :)

#10 OFFLINE   morrek

morrek

    Master

  • Member
  • 1 732 postów
    • Time Online: 2d 2g 35m 4s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 07 lipca 2013 - 12:35

Ano faktycznie źle sobie to wcześniej zobrazowałem :oops: :oops:

#11 OFFLINE   pepsiuch

pepsiuch

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 10 postów
    • Time Online: 13m 47s

Napisany 07 lipca 2013 - 15:12

Porthos dzięki za podpowiedź, ale w sumie i tak 1 biegu używam rzadko - tylko start (nie synchronizowana) więc przy nawrocie jedynki nie wrzycę bo się auto jeszcze toczy,a dwójka wtedy zamula i tu muszę kombinowac z obrotami lub z prędkością najazdową. Tak raczej tu by się przydała krótka skrzynia lub kombinowac ze skrzynią od cieniasa 700 (synchronizowana 1)
Szukam takowej - może ktoś ma krótką szkrzynię ???

#12 OFFLINE   Porthos

Porthos

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 993 postów
    • Time Online: 5d 7g 27m 58s

Napisany 07 lipca 2013 - 18:00

pepsiuch mało jeszcze maluchem widzę że jeździłeś. w KJS-ach niezsynchronizowana Ika nie przeszkadza. Nawroty zawsze robi się na Ice.


Mój przykładowy przejazd - Ika używana często.


#13 OFFLINE   pepsiuch

pepsiuch

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 10 postów
    • Time Online: 13m 47s

Napisany 08 lipca 2013 - 06:38

Porthos dzięki za odpowiedź - tutaj zawsze ktoś coś pomoże.
No tak to dopiero początki jazdy maluszkiem - zacząłem w zeszłym roku.
Mam pytanie -ale to na PW CI wyślę
Dzięki za zaangażowanie



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.