Problem z przełozeniem w Swapie z silnikiem motocykla
#1 OFFLINE
Napisany 16 marca 2015 - 20:46
#3 OFFLINE
Napisany 16 marca 2015 - 21:22
Silnik jest zamontowany w poprzek poprzez krotki łancuch i przełozenie 1:1 napedza skrzynie na wałku sprzęgłowym, Tak mi sie udało to z konstruować i zdaje egzamin, lecz nie satysfakcjonuje mnie predkość maksymalna, udało mi się budzik z górki zamknąć ale chciałbym aby maluch jechał 100-120 Spokojnie na trasie bez obciązenia silnika,
zaraz zerknę na skrzynie od punto 6biegową,
Dzięki za zainteresowanie tematem i szybką podpowiedz
edit:
Wyczytałem już ze skrzynia z punto jest dość krotka, ja szukam czegoś co ma przełożenie główne ok 3.80 i przełożenie ostatniego biegu 0.8,
ps. skrzynia nie musi być spasowana jakaś flanszą więc liczy się tylko wielkość aby podpasować pod bude malucha, i konstukcja podobna do maluchowskiej abym mogł na wałku dorobić koło zębate i podłączyc łancuchem, kierunek obrotu w prawo
#7 OFFLINE
Napisany 17 marca 2015 - 07:29
Z tego co wiem to Skoda rapid ma dwa rodzaje 4.22 i 3.9 ale nie wiem jak to sprawdzic. Podobno od skody 120 wkladaja bebechy do rapidki zeby zmienic parametry ale co i jak to dokladnie nie wiem
Ja mam skrzynie 5-tkę od rapidki (3,9) i również trapią mnie krótkie przełożenia. Praktycznie to ruszam z 2-ki a przy100km/h mam 3600obr/min. Koledzy ze skrzyniami od rapidek TEŻ TAK MACIE?!
..........
#8 OFFLINE
Napisany 17 marca 2015 - 11:39
wywal skrzynię i wstaw most z merca lub bmw tak jak to inni robią
jak dobrze poszukasz to znajdziesz most z bmw z 25% szperą
nie interesuje mnie takie rozwiązanie ponieważ nie będe miał biegu wstecznego, tylny most od beemy mam w domu
co do przełożenia rapidki to sprawdzałem i możesz mieć taki problem bo jedynka jest dość krotka tym bardziej ze to skrzynia piątka,
Najlepsze przełożenie ma skrzynia od VW t2/t3 z silnikiem z tyłu, i powinna podejść do malucha skoro od garbusa podchodzi
w kalkulatorze sprawdzałem skrzynie malucha skody z głównym 4,22 i VW z przełożeniem 4,51 wychodziło mniej więcej tak:
przy 7tyś obrotów
maluch 160
rapid 170
t3 185
#9 OFFLINE
Napisany 17 marca 2015 - 11:44
Przepraszam za drugi post nie mogę znaleźć edycji poprzedniego,
ktoś wie moze czy da się przełozyć przełozenie głowne skrzyni z automatu t3 do manuala t3?
i druga sprawa, czy da się przełozyć przełożenie z bisa do zwyklej skrzyni 126p?
udalo mi sie nauczyć edycji
A skrzynia z CC? dość spore przełozenie wygladem pasuje do 126p
zostaje mi jeszcze kosz satelitów z BIS zmiana przełozenia z 4.8 na 4.3 to juz troszkę daje, według kalkulatora predkości przy 7tyś obrotów jest roznica 20kmh na 4biegu.
#12 OFFLINE
Napisany 18 marca 2015 - 07:47
Chciałem dorobić wałek i koło talerzowe do skrzyni skodowskiej żeby ją wydłużyć i firmy krzyczały po 2,5tyś zł a jedna nawet 4,7tyś tak że ten temat odpuściłem.
Co do skrzyni od t2-t3 to od benzyny czy dizla? od dizla pewnie będzie dłuższa, a biorąc pod uwagę że t3 miał większe koła od malucha to obroty do prędkości mogą być dobre. Martwi mnie jeszcze jedno, czy taka skrzynia zmieści się w ''barach'' pomiędzy wahaczami, bo wybląda na szeroką i jeszcze dodatkowo poszerza ją wyjście zmiany biegów.
..........
#14 OFFLINE
Napisany 21 marca 2015 - 15:31
skrzynia od T3 odpada, przed chwilą mierzyłem szerokość ( ta część węższa) ma 30cm nie licząc wyjścia do zmiany biegów i wysprzęglika gdzie i to i to wychodzi na bok. Skrzynia skodowska ma 20cm i wchodzi pomiędzy wahacze na styk. D..a blada, szukajmy dalej co by podeszło do malucha.
..........
#16 OFFLINE
Napisany 06 grudnia 2015 - 17:38
Przepraszam ze odswieze temat ale to najswiezszy z tym co mnie interesuje... I teraz mam pytanie czy nie lepiej przerobić przeniesienie napedu i zasilic kola bezposrednio ze skrzyni motocyklowej ?? wstawic oś z przegubami (oczywiscie przy odpowiedniej rzeżbie) i wtedy przelozneie mozna regulowac zebatkami... dac oczywiscie 2 zabatki na os i podwojny lancuch.. przerobienie walka zdawczego z zebatka przy silniku to tez nie problem.... Takie rozwiazania zdaja egzamin na pojedynczym lancuchu w bugach o wadze 400kg wiec i tutaj to moze byc dobre rozwiazanie.
Similar Topics
Temat | Forum | Rozpoczęty przez | Statystyki | Informacje o ostatnim poście | |
---|---|---|---|---|---|
Problemy z obrotomierzem z ccs |
Stylistyka | Maluchomaniaq |
|
|
|
Obrót tylnego koła porusza całym silnikiem. |
Mechanika | KBB |
|
|
|
problem z ruszaniem |
Teraz My! | Redusta |
|
|
|
Problem z wygrywaniem zdjęć na forum |
Portal i forum - sprawy techniczne | m.a.x.x. |
|
|
|
Problem z klamkami i rozetkami |
Stylistyka | Michal87 |
|
|