Skocz do zawartości


Zdjęcie

Problem z przełozeniem w Swapie z silnikiem motocykla

zbyt krótkie przełozenie bieg

15 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   krychu94

krychu94

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 29 postów
    • Time Online: 1d 5g 18m 21s

Napisany 16 marca 2015 - 20:46

Witam, zmotałem sobie maluszka z silnikiem ścigacza, silnik w komorze skrzynia od auta, na chwile obecną mam zamontowaną malechowską skrzynie ale nie zdaje to egzaminu, wbity 6bieg motocykla, i biegi w maluchowskiej skrzyni są zbyt któtkie, dlatego sięgam teraz do porad kolegów z forum, 
 
czy ktoś jest w stanie powiedzieć mi jak mogę wydłużyć skrzynie maluchowską? lub jaką skrzynie użyć aby był dość mocny rezultat ? patrząc na przełożenie główne skody rapid jak i poszczególnych biegów to raczej wielkiego rezultatu mi to nie da, skrzynia od garbusa/t3 podobnie,
 
może ktoś z kolegów ma jakiś patent na obrócenie przekładni maluchowskiej aby nie robił jako reduktor a przyśpieszacz? obrócenie jakiś trybików cos? na chwile obecną nie jestem w stanie myśleć nad tym więc mogę pisać nieracjonalne rzeczy...
 
Pozdrawiam i liczę na pomoc !


#2 OFFLINE   kirek

kirek

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 164 postów
    • Time Online: 1d 19g 40m 3s

Napisany 16 marca 2015 - 21:01

Nie wiem jak masz ten silnik zamontowany i czy dobrze Ci doradze ale myslales nad skrzynia od punta ale 6 biegowa?



#3 OFFLINE   krychu94

krychu94

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 29 postów
    • Time Online: 1d 5g 18m 21s

Napisany 16 marca 2015 - 21:22

Silnik jest zamontowany w poprzek poprzez krotki łancuch i przełozenie 1:1 napedza skrzynie na wałku sprzęgłowym, Tak mi sie udało to z konstruować i zdaje egzamin, lecz nie satysfakcjonuje mnie predkość maksymalna, udało mi się budzik z górki zamknąć ale chciałbym aby maluch jechał 100-120 Spokojnie na trasie bez obciązenia silnika,

 

 

zaraz zerknę na skrzynie od punto 6biegową, 

 

 

Dzięki za zainteresowanie tematem i szybką podpowiedz :)

 

 

edit:

Wyczytałem już ze skrzynia z punto jest dość krotka, ja szukam czegoś co ma przełożenie główne ok 3.80 i przełożenie ostatniego biegu 0.8, 

 

 

ps. skrzynia nie musi być spasowana jakaś flanszą więc liczy się tylko wielkość aby podpasować pod bude malucha, i konstukcja podobna do maluchowskiej abym mogł na wałku dorobić koło zębate i podłączyc łancuchem, kierunek obrotu w prawo 



#4 OFFLINE   kirek

kirek

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 164 postów
    • Time Online: 1d 19g 40m 3s

Napisany 16 marca 2015 - 21:58

Z tego co wiem to Skoda rapid ma dwa rodzaje 4.22 i 3.9 ale nie wiem jak to sprawdzic. Podobno od skody 120 wkladaja bebechy do rapidki zeby zmienic parametry ale co i jak to dokladnie nie wiem



#5 OFFLINE   krychu94

krychu94

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 29 postów
    • Time Online: 1d 5g 18m 21s

Napisany 16 marca 2015 - 23:02

No to czekam dalej :( może trafi się jakiś mechanior z krwi i kości co potrafiłby coś takiego zmotać lub pomoc, słyszałem  o przeróbkach skrzyń ale drogo to wychodzi i raczej nie opacalne,



#6 OFFLINE   Tomek84

Tomek84

    Master

  • Member
  • 994 postów
    • Time Online: 8d 16g 47m 55s

Napisany 17 marca 2015 - 06:27

wywal skrzynię i wstaw most z merca lub bmw tak jak to inni robią 
jak dobrze poszukasz to znajdziesz most z bmw z 25% szperą ;)


Dodany obrazek

#7 OFFLINE   jakimiuczek

jakimiuczek

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 53 postów
    • Time Online: 2d 6g 44m 52s

Napisany 17 marca 2015 - 07:29

Z tego co wiem to Skoda rapid ma dwa rodzaje 4.22 i 3.9 ale nie wiem jak to sprawdzic. Podobno od skody 120 wkladaja bebechy do rapidki zeby zmienic parametry ale co i jak to dokladnie nie wiem

 

 

Ja mam skrzynie 5-tkę od rapidki (3,9) i również trapią mnie krótkie przełożenia. Praktycznie to ruszam z 2-ki a przy100km/h mam 3600obr/min. Koledzy ze skrzyniami od rapidek TEŻ TAK MACIE?!


..........


#8 OFFLINE   krychu94

krychu94

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 29 postów
    • Time Online: 1d 5g 18m 21s

Napisany 17 marca 2015 - 11:39

wywal skrzynię i wstaw most z merca lub bmw tak jak to inni robią 
jak dobrze poszukasz to znajdziesz most z bmw z 25% szperą ;)

nie interesuje mnie takie rozwiązanie ponieważ nie będe miał biegu wstecznego, tylny most od beemy mam w domu

 

 

co do przełożenia rapidki to sprawdzałem i możesz mieć taki problem bo jedynka jest dość krotka tym bardziej ze to skrzynia piątka,

 

Najlepsze przełożenie ma skrzynia od VW t2/t3 z silnikiem z tyłu, i powinna podejść do malucha skoro od garbusa podchodzi :)

w kalkulatorze sprawdzałem skrzynie malucha skody z głównym 4,22 i VW z przełożeniem 4,51 wychodziło mniej więcej tak:

przy 7tyś obrotów

maluch 160

rapid 170

t3 185



#9 OFFLINE   krychu94

krychu94

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 29 postów
    • Time Online: 1d 5g 18m 21s

Napisany 17 marca 2015 - 11:44

Przepraszam za drugi post nie mogę znaleźć edycji poprzedniego,

 

ktoś wie moze czy da się przełozyć przełozenie głowne skrzyni z automatu t3 do manuala t3? 

 

i druga sprawa, czy da się przełozyć przełożenie z bisa do zwyklej skrzyni 126p?

 

udalo mi sie nauczyć edycji :D

 

 

 

A skrzynia z CC? :) dość spore przełozenie wygladem pasuje do 126p

 

zostaje mi jeszcze kosz satelitów z BIS  zmiana przełozenia z 4.8 na 4.3 to juz troszkę daje, według kalkulatora predkości przy 7tyś obrotów jest roznica 20kmh na 4biegu.



#10 OFFLINE   kirek

kirek

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 164 postów
    • Time Online: 1d 19g 40m 3s

Napisany 17 marca 2015 - 17:19

skrzynia z cc bedzie Ci sie krecic w lewo a zatem bedzie awaryjna przy takiej mocy



#11 OFFLINE   krychu94

krychu94

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 29 postów
    • Time Online: 1d 5g 18m 21s

Napisany 17 marca 2015 - 17:25

Zostaje jednak przy zmianie wałka atakującego i koła talerzowego na bisowskie 38/9, zastanawiam się czy nie było by możliwości dorobienia dodatkowego innego wałka i koła....



#12 OFFLINE   jakimiuczek

jakimiuczek

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 53 postów
    • Time Online: 2d 6g 44m 52s

Napisany 18 marca 2015 - 07:47

Chciałem dorobić wałek i koło talerzowe do skrzyni skodowskiej żeby ją wydłużyć i firmy krzyczały po 2,5tyś zł a jedna nawet 4,7tyś :crazy:  tak że ten temat odpuściłem.

Co do skrzyni od t2-t3 to od benzyny czy dizla? od dizla pewnie będzie dłuższa, a biorąc pod uwagę że t3 miał większe koła od malucha to obroty do prędkości mogą być dobre. Martwi mnie jeszcze jedno, czy taka skrzynia zmieści się w ''barach'' pomiędzy wahaczami, bo wybląda na szeroką i jeszcze dodatkowo poszerza ją wyjście zmiany biegów.


..........


#13 OFFLINE   krychu94

krychu94

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 29 postów
    • Time Online: 1d 5g 18m 21s

Napisany 18 marca 2015 - 09:01

bez pomiarów  i tak sie nic nie zdziała chociaż powiem szczerze ze najdłuższa skrzynia chodzi maluchowska + kosz satelitów z bisa, przełozenie 4biegu 0.87 + głowne 4.22 żadna skrzynia pasująca tego nie oferuje.

 



#14 OFFLINE   jakimiuczek

jakimiuczek

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 53 postów
    • Time Online: 2d 6g 44m 52s

Napisany 21 marca 2015 - 15:31

:   skrzynia od T3 odpada, przed chwilą mierzyłem szerokość ( ta część węższa) ma 30cm nie licząc wyjścia do zmiany biegów i wysprzęglika gdzie i to i to wychodzi na bok. Skrzynia skodowska ma 20cm i wchodzi pomiędzy wahacze na styk. D..a blada, szukajmy dalej co by podeszło do malucha.


..........


#15 OFFLINE   krychu94

krychu94

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 29 postów
    • Time Online: 1d 5g 18m 21s

Napisany 22 marca 2015 - 09:25

ja juz zakupiłem skrzynie skodowska, szkoda tylko ze z przełozeniem 4.22 :(



#16 OFFLINE   Raczek

Raczek

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 12 postów
    • Time Online: 12g 47m 46s

Napisany 06 grudnia 2015 - 17:38

Przepraszam ze odswieze temat ale to najswiezszy z tym co mnie interesuje... I teraz mam pytanie czy nie lepiej przerobić przeniesienie napedu i zasilic kola bezposrednio ze skrzyni motocyklowej ?? wstawic oś z przegubami (oczywiscie przy odpowiedniej rzeżbie) i wtedy przelozneie mozna regulowac zebatkami... dac oczywiscie 2 zabatki na os i podwojny lancuch.. przerobienie walka zdawczego z zebatka przy silniku to tez nie problem.... :) Takie rozwiazania zdaja egzamin na pojedynczym lancuchu w bugach o wadze 400kg wiec i tutaj to moze byc dobre rozwiazanie.





Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.