Skocz do zawartości


Zdjęcie

Tuning silnika 650


11 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Czesiu

Czesiu

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 10 postów
    • Time Online: 11g 42m 55s

Napisany 14 kwietnia 2013 - 11:38

Witam mam pytanko według was podniosę trochę moc silnika stoczeniem koła zamachowego założeniem ostrzejszego wałka rozrządu przerobieniem głowicy i wstawieniem większego wydechu i czy nie będzie żadnych problemów podczas uruchamiania?? co myślicie i czekam na porady

#2 OFFLINE   Mato96

Mato96

    Master

  • Member
  • 526 postów
    • Time Online: 1d 19g 31m 37s

Napisany 14 kwietnia 2013 - 13:04

1 Koło zamachowe po odciążeniu nie podnosi mocy lecz silnik szybciej wkręca się na obroty i z nich schodzi.
2 ostrzejszy wałek podniesie moc, ale dopiero po zastosowaniu modów zalecanych przez producenta(lub pomogą Chłopaki gdy sprecyzujesz jaki wałek kupujesz ;) )
3 głowicę obrobić (wystarczy wpisać w google)
4 większy wydech ? wystarczy kupić/zrobić mniej restrykcyjny wydech


dobrze by było jeszcze zrobić do dmuch i przerobić gaźnik (wystarczy wpisać w google)
Dodany obrazek
652 powody do radoci

#3 OFFLINE   Czesiu

Czesiu

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 10 postów
    • Time Online: 11g 42m 55s

Napisany 14 kwietnia 2013 - 14:08

jaki wałek byś radził?? i o ile można by te koło odchudzić żeby nie było problemów z niskimi obrotami

#4 OFFLINE   Mato96

Mato96

    Master

  • Member
  • 526 postów
    • Time Online: 1d 19g 31m 37s

Napisany 14 kwietnia 2013 - 14:54

wałek wybiera się pod charakterystykę silnika, do czego ma służyć.

co do koła to problemów z niskimi obrotami nie ma gdy wyważy się praktycznie cały silnik. Jeżeli ma być na codzień to tak z 20-40% masy koła, Ja na przykład odchudzam do wieńca. ważne jest również wyważenie po odchudzeniu
Dodany obrazek
652 powody do radoci

#5 OFFLINE   Czesiu

Czesiu

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 10 postów
    • Time Online: 11g 42m 55s

Napisany 14 kwietnia 2013 - 15:53

Powiem chce szykować malucha na zloty i tego typu imprezy wiadomo że są też organizowane próby czasowe itp wiec chce podnieść trochę moc silnika i żwawość i jaki setup twoim zdaniem byłby najlepszy

#6 OFFLINE   zioleczko450

zioleczko450

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 452 postów
    • Time Online: 2d 17g 39m 18s

Napisany 14 kwietnia 2013 - 17:13

a jaki masz silnik ? od FL czy od eleganta? Najprościej dla laika: stoczyć koło do wieńca
(każdy tokarz zrobi) splanować głowicę 3mm (ta wartość nie wymaga skracania lasek popychaczy)
Przerobić dodmuch (rozbierasz obudowę, wycinasz "jęzor" a w podstawce pod filtr wycinasz półksięzyc, który odginasz w stronę dmuchawy, a na pozostałym półksięzycu wiercisz dziury - jesli miałbyś zdjęcia to chęntnie Ci opiszę jak to zrobić profesjonalnie, samo wywiercenie dziurek w podstawce jak niektózy sądzą gówno daje) kolejnym modem takim nazwijmy to nieinwazyjnym może być uszczelka nieprzelewka w gaźniku. Musisz mieć wszytski ładnie poregulowane, i będzie żwawo chodził. Jeśli chcesz się bawić z wałkami, tłokami, frezowaniem tłoków a nie masz o tym pojęcia to od razu radzę żebyś sobie odpuścił. Będzie to dla Ciebie bardzo droga impreza liczona w setkach złotych.

aa.. i jeszcze możesz odchudzić koło rozrządu i je przefazować, ale mówię, - jeśli nie wiesz po co to jest, to doczytaj sobie we własnym zakresie, albo po prostu się za to nie bierz. Przeznacz pieniądze na treningi i paliwo, na statry w imprezach, żebyś zobaczył czy w ogóle chcesz się w to bawić. Seryjnym silnikiem też powalczysz jeśli umiesz jeździć. Sprzęt to nie wszytsko.

#7 OFFLINE   Czesiu

Czesiu

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 10 postów
    • Time Online: 11g 42m 55s

Napisany 18 kwietnia 2013 - 13:20

Myślałem nad silnikiem z eleganta no w sumie jak na sam początek to taka delikatna modyfikacja była by najlepsza a potem z biegiem czasu dowiadywać się jak i co a jeżeli oddał bym cylindry i tłoki do warsztatu specjalizującym się w szlifach ile to by kosztowało ??

#8 OFFLINE   zioleczko450

zioleczko450

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 452 postów
    • Time Online: 2d 17g 39m 18s

Napisany 18 kwietnia 2013 - 22:46

Zapytaj się w zakładzie. A po co chcesz szlifowac?

#9 OFFLINE   drewnom

drewnom

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 34 postów
    • :

Napisany 20 kwietnia 2013 - 17:37

zioleczko450 Mógłbyś na podstawie tych zdjęć powiedzieć jak dobrze zrobić ten układ dolotowy ?

Please Login or Register to see this Hidden Content



#10 OFFLINE   Czesiu

Czesiu

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 10 postów
    • Time Online: 11g 42m 55s

Napisany 21 kwietnia 2013 - 10:01

dzięki przyda się tylko tak się zastanowiłem a mam dylemat co wyniesie mnie taniej modyfikowanie seryjnego motoru czy delikatny swapik np 900ccm z cienkiego

#11 OFFLINE   zioleczko450

zioleczko450

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 452 postów
    • Time Online: 2d 17g 39m 18s

Napisany 21 kwietnia 2013 - 18:45

Bzik - nas nie pytaj, bo to zależy do Ciebie, Można zrobić nic, można zrobić trochę i można pójśc na całość- wszystko diametralnie się zmienia w kosztach. popytaj o części, o ich ceny, o części usług, tuningu itp i zrób sobie kosztorys.



Drewnom:

Please Login or Register to see this Hidden Content



Jęzor ten podłóżny wycinasz tak, jak na instrukcji z tej strokni, którą podesłałeś - Dziury wiercisz tam, jak czarne kółeczka (te co on wywiercił też złe nie są) wycinasz półksiężyc, tam gdzie czerwona kreska i zaginasz tą część blaszki w stronę wiatraka tak jak jest namalowana czarna linia. Pok kątem gdzieś 45 stopn albo lepiej, tak, żeby wycięty półksiężyc łapał jak najwięcej powietrza pod optymalnym kątem. Mam nadzieję, że w miarę zrozumiale napisałem. Ten

Please Login or Register to see this Hidden Content



Uploaded with

Please Login or Register to see this Hidden Content



Tu wycięte jest bardzo dobrze, wywalasz te zaznaczone rzeczy

#12 OFFLINE   drewnom

drewnom

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 34 postów
    • :

Napisany 21 kwietnia 2013 - 19:39

Czyli robię dziury wiem. Wycinam ten półksiężyc i jego otwór ma być w stronę odwrotną do dziur.



A po tym muszę regulować gaźnik, pytam bo nie mam pojęcia o tym



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.