Tuning silnika 650
Started By
Czesiu
, 14 kwi 2013 11:38
11 odpowiedzi na ten temat
#1 OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2013 - 11:38
Witam mam pytanko według was podniosę trochę moc silnika stoczeniem koła zamachowego założeniem ostrzejszego wałka rozrządu przerobieniem głowicy i wstawieniem większego wydechu i czy nie będzie żadnych problemów podczas uruchamiania?? co myślicie i czekam na porady
#2 OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2013 - 13:04
1 Koło zamachowe po odciążeniu nie podnosi mocy lecz silnik szybciej wkręca się na obroty i z nich schodzi.
2 ostrzejszy wałek podniesie moc, ale dopiero po zastosowaniu modów zalecanych przez producenta(lub pomogą Chłopaki gdy sprecyzujesz jaki wałek kupujesz )
3 głowicę obrobić (wystarczy wpisać w google)
4 większy wydech ? wystarczy kupić/zrobić mniej restrykcyjny wydech
dobrze by było jeszcze zrobić do dmuch i przerobić gaźnik (wystarczy wpisać w google)
2 ostrzejszy wałek podniesie moc, ale dopiero po zastosowaniu modów zalecanych przez producenta(lub pomogą Chłopaki gdy sprecyzujesz jaki wałek kupujesz )
3 głowicę obrobić (wystarczy wpisać w google)
4 większy wydech ? wystarczy kupić/zrobić mniej restrykcyjny wydech
dobrze by było jeszcze zrobić do dmuch i przerobić gaźnik (wystarczy wpisać w google)
652 powody do radoci
#4 OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2013 - 14:54
wałek wybiera się pod charakterystykę silnika, do czego ma służyć.
co do koła to problemów z niskimi obrotami nie ma gdy wyważy się praktycznie cały silnik. Jeżeli ma być na codzień to tak z 20-40% masy koła, Ja na przykład odchudzam do wieńca. ważne jest również wyważenie po odchudzeniu
co do koła to problemów z niskimi obrotami nie ma gdy wyważy się praktycznie cały silnik. Jeżeli ma być na codzień to tak z 20-40% masy koła, Ja na przykład odchudzam do wieńca. ważne jest również wyważenie po odchudzeniu
652 powody do radoci
#6 OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2013 - 17:13
a jaki masz silnik ? od FL czy od eleganta? Najprościej dla laika: stoczyć koło do wieńca
(każdy tokarz zrobi) splanować głowicę 3mm (ta wartość nie wymaga skracania lasek popychaczy)
Przerobić dodmuch (rozbierasz obudowę, wycinasz "jęzor" a w podstawce pod filtr wycinasz półksięzyc, który odginasz w stronę dmuchawy, a na pozostałym półksięzycu wiercisz dziury - jesli miałbyś zdjęcia to chęntnie Ci opiszę jak to zrobić profesjonalnie, samo wywiercenie dziurek w podstawce jak niektózy sądzą gówno daje) kolejnym modem takim nazwijmy to nieinwazyjnym może być uszczelka nieprzelewka w gaźniku. Musisz mieć wszytski ładnie poregulowane, i będzie żwawo chodził. Jeśli chcesz się bawić z wałkami, tłokami, frezowaniem tłoków a nie masz o tym pojęcia to od razu radzę żebyś sobie odpuścił. Będzie to dla Ciebie bardzo droga impreza liczona w setkach złotych.
aa.. i jeszcze możesz odchudzić koło rozrządu i je przefazować, ale mówię, - jeśli nie wiesz po co to jest, to doczytaj sobie we własnym zakresie, albo po prostu się za to nie bierz. Przeznacz pieniądze na treningi i paliwo, na statry w imprezach, żebyś zobaczył czy w ogóle chcesz się w to bawić. Seryjnym silnikiem też powalczysz jeśli umiesz jeździć. Sprzęt to nie wszytsko.
(każdy tokarz zrobi) splanować głowicę 3mm (ta wartość nie wymaga skracania lasek popychaczy)
Przerobić dodmuch (rozbierasz obudowę, wycinasz "jęzor" a w podstawce pod filtr wycinasz półksięzyc, który odginasz w stronę dmuchawy, a na pozostałym półksięzycu wiercisz dziury - jesli miałbyś zdjęcia to chęntnie Ci opiszę jak to zrobić profesjonalnie, samo wywiercenie dziurek w podstawce jak niektózy sądzą gówno daje) kolejnym modem takim nazwijmy to nieinwazyjnym może być uszczelka nieprzelewka w gaźniku. Musisz mieć wszytski ładnie poregulowane, i będzie żwawo chodził. Jeśli chcesz się bawić z wałkami, tłokami, frezowaniem tłoków a nie masz o tym pojęcia to od razu radzę żebyś sobie odpuścił. Będzie to dla Ciebie bardzo droga impreza liczona w setkach złotych.
aa.. i jeszcze możesz odchudzić koło rozrządu i je przefazować, ale mówię, - jeśli nie wiesz po co to jest, to doczytaj sobie we własnym zakresie, albo po prostu się za to nie bierz. Przeznacz pieniądze na treningi i paliwo, na statry w imprezach, żebyś zobaczył czy w ogóle chcesz się w to bawić. Seryjnym silnikiem też powalczysz jeśli umiesz jeździć. Sprzęt to nie wszytsko.
#7 OFFLINE
Napisany 18 kwietnia 2013 - 13:20
Myślałem nad silnikiem z eleganta no w sumie jak na sam początek to taka delikatna modyfikacja była by najlepsza a potem z biegiem czasu dowiadywać się jak i co a jeżeli oddał bym cylindry i tłoki do warsztatu specjalizującym się w szlifach ile to by kosztowało ??
#11 OFFLINE
Napisany 21 kwietnia 2013 - 18:45
Bzik - nas nie pytaj, bo to zależy do Ciebie, Można zrobić nic, można zrobić trochę i można pójśc na całość- wszystko diametralnie się zmienia w kosztach. popytaj o części, o ich ceny, o części usług, tuningu itp i zrób sobie kosztorys.
Drewnom:
Jęzor ten podłóżny wycinasz tak, jak na instrukcji z tej strokni, którą podesłałeś - Dziury wiercisz tam, jak czarne kółeczka (te co on wywiercił też złe nie są) wycinasz półksiężyc, tam gdzie czerwona kreska i zaginasz tą część blaszki w stronę wiatraka tak jak jest namalowana czarna linia. Pok kątem gdzieś 45 stopn albo lepiej, tak, żeby wycięty półksiężyc łapał jak najwięcej powietrza pod optymalnym kątem. Mam nadzieję, że w miarę zrozumiale napisałem. Ten
Uploaded with
Tu wycięte jest bardzo dobrze, wywalasz te zaznaczone rzeczy
Drewnom:
Jęzor ten podłóżny wycinasz tak, jak na instrukcji z tej strokni, którą podesłałeś - Dziury wiercisz tam, jak czarne kółeczka (te co on wywiercił też złe nie są) wycinasz półksiężyc, tam gdzie czerwona kreska i zaginasz tą część blaszki w stronę wiatraka tak jak jest namalowana czarna linia. Pok kątem gdzieś 45 stopn albo lepiej, tak, żeby wycięty półksiężyc łapał jak najwięcej powietrza pod optymalnym kątem. Mam nadzieję, że w miarę zrozumiale napisałem. Ten
Uploaded with
Tu wycięte jest bardzo dobrze, wywalasz te zaznaczone rzeczy
Similar Topics
Temat | Forum | Rozpoczęty przez | Statystyki | Informacje o ostatnim poście | |
---|---|---|---|---|---|
Dziwny odgłos z silnika, nierówna praca |
Mechanika | skrobi43 |
|
|
|
Lokalizacja czujnika ciśnienia oleju 650E |
Mechanika | jjmalin |
|
|
|
Nierowna praca silnika elegant |
Mechanika | kzh600 |
|
|
|
przerywa,gaśnie,nierówna praca silnika |
Mechanika | PiotrAS85 |
|
|
|
Brak cisnienia oleju po kapitalnym remoncie silnika wazne |
Mechanika | Maciejsz |
|
|