Napiszcie może swoje sposoby na naprostowanie pogiętych chromów i co robycie aby wyciągnąć wgnioty?
Daje pochwały za szczegółowe informacje
Jak wyprostować CHROMY? -POCHWAŁY-
Started By
motokrzych
, 03 lut 2013 13:24
7 odpowiedzi na ten temat
#2 OFFLINE
Napisany 03 lutego 2013 - 21:16
Najlepiej to chyba będzie położyć na czymś równym, płaskim i wypukac od środka tylko przez jakiś kawałek drzewa
#3 OFFLINE
Napisany 04 lutego 2013 - 00:50
Ja kładłem na gumie brałem szerszy młotek szerokości zderzaka jak nie masz takiego dużego to weź jakiś klocek ( wkładasz go od strony wewnętrznej i uderzasz od góry ) i ładnie równocześnie się odgina z dwóch stron jeżeli jeszcze będą jakieś nie dociągnięcia to bierzesz klucz francuski ( taki jak na zdjęciu poniżej ) zakładasz z dwóch stron jakąś gumę (żeby nie porysować chromu) skręcasz i odginasz to co jeszcze zostało jakieś drobne upierdliwe zagięcia Polecam ja tak robiłem i jak z fabryki
#4 OFFLINE
Napisany 06 lutego 2013 - 02:06
Ja przy klepaniu elementów lakierowanych zawsze je uprzednio nagrzewałem (bez przesady oczywiście), kładłem na równej, prostej powierzchni przykrytej filcową wykładziną lakierem w stronę filcu i od drugiej strony delikatnie gumowym młotkiem sobie pukałem. Przeważnie udawało się nawet bez pęknięć lakieru. Cierpliwość przede wszystkim
Przy wyciąganiu wgniotów przydaje się przykładanie zwykłej linijki, ja tak zawsze w motocyklach robiłem. Niestety blacha jak to metal się po prostu naciąga i przy głębszych wgniotach nie wyrównasz powierzchni do stanu pierwotnego. No ale przede wszystkim cierpliwość, precyzja i jeszcze raz cierpliwość. Gdyby jednak się nie udało i został mały dołek to ładnie wypolerować i nie będzie aż tak źle ;p
Ew. zeszlifować chrom, nadspawać dołek, wyrównać i oddać do chromowania. Ale to znowu koszta.
Przy wyciąganiu wgniotów przydaje się przykładanie zwykłej linijki, ja tak zawsze w motocyklach robiłem. Niestety blacha jak to metal się po prostu naciąga i przy głębszych wgniotach nie wyrównasz powierzchni do stanu pierwotnego. No ale przede wszystkim cierpliwość, precyzja i jeszcze raz cierpliwość. Gdyby jednak się nie udało i został mały dołek to ładnie wypolerować i nie będzie aż tak źle ;p
Ew. zeszlifować chrom, nadspawać dołek, wyrównać i oddać do chromowania. Ale to znowu koszta.
#5 OFFLINE
Napisany 06 lutego 2013 - 22:57
Chromu nigdy nie wyprostujesz idealnie. Sa produkowane pod prasa o nacisku kilkudziesięciu ton z płaskiego kawałka blachy. Możesz go wyklepac młotkiem gumowym lub zwykłym przez drewno mozolnie posuwając się od zewnątrz do środka wgniotki, ale po wszystkim i tak pod światło będzie widać załamanie. Podgrzewania nie polecam bo się przebarwi. Nagłe podgrzewanie i studzenie sprawdza sie na elementach lakierowanych lub do lakierowania, ale nie przy chromie.
#6 OFFLINE
Napisany 06 lutego 2013 - 23:36
uwierz ze da się wyklepać tak ze nie będzie śladu, potrzebne są tylko odpowiednie narzędzia i doświadczenie
są spece od usuwania wgnieceń karoserii np po gradobiciu, wyprostują blachę tak ze nie ma śladu i nie trzeba po nich lakierować elementu
nazywa się to metoda PDR, na YT jest sporo filmików pokazowych, z chromami taki spec powinien sobie poradzić
są spece od usuwania wgnieceń karoserii np po gradobiciu, wyprostują blachę tak ze nie ma śladu i nie trzeba po nich lakierować elementu
nazywa się to metoda PDR, na YT jest sporo filmików pokazowych, z chromami taki spec powinien sobie poradzić
Similar Topics
Temat | Forum | Rozpoczęty przez | Statystyki | Informacje o ostatnim poście | |
---|---|---|---|---|---|
Jak prawidłowo zrobić SWAPa w BISieswap, 126, bis |
SWAP Center | Fifi |
|
|
|
Jak ustawić zapłon elx |
Mechanika | kzh600 |
|
|
|
Jak wypoziomować szybę lewą przednią |
Mechanika | Prezesik |
|
|
|
Jaki kolor lakieru? |
Stylistyka | Sierściu |
|
|
|
Jak poznać szyfr do wlewu paliwa? :P |
Hydepark | Aron |
|
|