Dziś pojechałem, żeby dowiedzieć się o koszty ustawienia zbieżności. Koszt to 50zł, ale dowiedziałem się też, że tył jest dobry i nic nie trzeba robić. Zbieżność z przodu posypała się przez resor, bo jest wygięty w drugą stronę i nie dałem podkładek pod wahacz. Aktualnie Maluch ma sklepany resor na 11,5cm i sprężyny ucięte o 1 zwój. Dodatkowo, kiedy byłem na przeglądzie kolo powiedział mi, żebym ustawił sobie zbieżność z przodu...
Ogólnie wyszło na to, że raczej sam się tym zajmę, po usłyszeniu opinii mechanika, więc trochę pytań:
- Jak ustawić zbieżność z przodu? Słyszałem, że się kij między koła się wsadza?
- Zbieżność z przodu mogła się "powiększyć" przez obniżenie? Teraz już po pierwszym spojrzeniu widać, że koła są rozjechane, czy po prostu po obniżeniu bardziej się rzuca w oczy?
- Dodawać podkładki pod wahacz z przodu, co by "usunąć" pochylenie kół? Jak tak, to jak to się robi?
- Gdzie są podkładki do regulacji zbieżności z tyłu i jak to się robi? Wyjmuje się jakieś stare podkładki, wstawia nowe?
Jakieś tam sobie fotki, jakby ktoś chciał popatrzeć:
Ustawienie zbieżności
Started By
metaltymek
, 22 maj 2012 16:19
5 odpowiedzi na ten temat
#3 OFFLINE
Napisany 23 maja 2012 - 18:31
krzysztofer00, kiedyś pytałem się o pochylenie kół to arek odpisał, że z tyłu polega to na dokładaniu/wyjmowaniu podkładek.
Pojazd poszedł do góry i wszystko samo się prawie wyjaśniło, po krótkich oględzinach. Samo mi się rzuciło po oczach, że jak resor się wygiął to drążki rozepchało, czyli się rozjechał. Przestudiowałem takzę zrzuty z książki napraw Fiata 126. Udało mi się nabyć konstrukcję, do ustawiania zbieżności z przodu, więc powinno pójść gładko.
Dopatrzyłem się też tego miejsca na podkładki przy mocowaniu wahacza z tyłu.
Pojazd poszedł do góry i wszystko samo się prawie wyjaśniło, po krótkich oględzinach. Samo mi się rzuciło po oczach, że jak resor się wygiął to drążki rozepchało, czyli się rozjechał. Przestudiowałem takzę zrzuty z książki napraw Fiata 126. Udało mi się nabyć konstrukcję, do ustawiania zbieżności z przodu, więc powinno pójść gładko.
Dopatrzyłem się też tego miejsca na podkładki przy mocowaniu wahacza z tyłu.
Masz prawo zachować milczenie. Wszystko co napiszesz może zostać zmoderowane.
#4 OFFLINE
Napisany 23 maja 2012 - 20:47
samemu nie ma co kombinować jedź do jakiegoś dobrego mechanika niech ci to na przyrządach ustawi 40 zł to nie majątek szkoda twoich nerwów, ja pojechałem po wymianie przekładni i końcówe,i przy 160km/h mogę kierownice puścić, a auto jedzie prosto,
zbieżność niech ci ustawi na zero a kąty pochylenia kól z przodu na 1 stopień negatywu o ile starczy regulacji
tyłu lepiej się nie tykać, śruby mocujące mocowanie wahacza przy progu lubią się ukręcić i wtedy jesteśmy w czarnej du**e
zbieżność niech ci ustawi na zero a kąty pochylenia kól z przodu na 1 stopień negatywu o ile starczy regulacji
tyłu lepiej się nie tykać, śruby mocujące mocowanie wahacza przy progu lubią się ukręcić i wtedy jesteśmy w czarnej du**e
#5 OFFLINE
Napisany 26 maja 2012 - 20:33
No właśnie ja też muszę ustawić zbierzność,tak jak kolega napisał nie ma co się szarpać to nie majątek a zjebać łatwo,do tego jeżeli dobrze pamiętam tyłu się wgl nie rusza,jedynie przód u mnie w Warszawie najmniej chcą za taką przyjemność 80zł a nie będe Wieskowi oddawał co się nie zna za 20zł.,...
kolejną rzeczą jest że gdy koła mam proste kierownica jest krzywa,ciekawe czu mi to ustawią,mam luzy na lewym wahaczu mianowicie pionowe,wiem że lepiej wymienić,ale nie ma co ukrywać że teraz z kosztami muszę się liczyć,nowy wahacz 110zł zestaw naprawczy 20,naprawiał ktoś może ?
Warte świeczki?
Pzdr
kolejną rzeczą jest że gdy koła mam proste kierownica jest krzywa,ciekawe czu mi to ustawią,mam luzy na lewym wahaczu mianowicie pionowe,wiem że lepiej wymienić,ale nie ma co ukrywać że teraz z kosztami muszę się liczyć,nowy wahacz 110zł zestaw naprawczy 20,naprawiał ktoś może ?
Warte świeczki?
Pzdr
Similar Topics
Temat | Forum | Rozpoczęty przez | Statystyki | Informacje o ostatnim poście | |
---|---|---|---|---|---|
ustawienie ramienia przekładni kierowniczej |
Mechanika | Maciejsz |
|
|
|
Regulacja zbieżności na maglownicy |
Mechanika | zioleczko450 |
|
|
|
Ustawienie zbieżności Łódź |
Mechanika | Mat |
|
|
|
Problem z ustawieniem zapłonu. |
Mechanika | JaZ |
|
|
|
ustawienie niskich obrotów |
Mechanika | czachomaster |
|
|