Ekonomia z lekkim podkręceniem?
#21 OFFLINE
Napisany 15 lutego 2012 - 16:44
Na standardowym układzie maluch palił mi 5 litrów trasa (cały czas 80-90kmh) + 0,5litra jak miałem bagażnik na dachu. A jak go butowałem solidnie po mieście to brał 10litrów. I dla mnie to jest normalne. Chyba, że dla Ciebie butowanie to jazda na drugim biegu do 40kmh to mamy rozbieżność definicji ;]
Ale ja wiem, w internecie jest już takie przekonanie - "każdy mechanik jest do dupy, nikt się nie zna na samochodach (a szczególnie na maluchach) tak jak ja i nikt nie potrafi prawidłowo wyregulować silnika. Oprócz mnie, oczywiście" Szczerze mówiąc to strasznie wkurwia mnie takie podejście i nie jak słyszę takie pitolenie to nie chcę mi się nawet z taką osobą gadać...
Przyjedź do mojego teścia i niech Ci zrobi malucha. Jak się przejedziesz to od razu polecisz do sklepu po flaszkę w ramach podziękowania. U niego musi być wszystko zrobione idealnie, nie ma niedociągnięć. Silnik musi być wypucowany. A na słuch Ci powie co jest do bani i nie chodzi o wydech. Mi mówi, że zawór klepie. Sprawdził. I faktycznie, była za duża przerwa - o pół milimetra.
Tyle w temacie mechaników. Wy macie swoich cudotwórców, ja mam gościa który na maluchach się wychował i nie robi za kasę czy flaszkę tylko z miłości do tych aut. I siedzi ze mną w warsztacie cały dzień i tłumaczy debilowi co na czym polega. Bo on się zna. Po prostu.
#25 OFFLINE
Napisany 16 lutego 2012 - 18:54
Maluchowy silnik jest niedoskonały itp. Dlatego przerabiajac go zblizamy go troche do wspolczesnosci czyli tak jak cienki czy inne, wiecej koni i mniej pali. Bo mieszanka lepiej sie spala itp
Zakładam ze gdyby sie chciało to eleganty mogły by byc produkowane juz z tymi ogarnietymi glowicami, zamachem, gaznikiem dolotem..i maluch fabrycznie miałby 30cos koni. palil 6l około i git(tak jak zmiana z 600 na 650). Ale komu by sie to chciało jak chcieli tylko reszty karoserji sie pozbyc. Dali tylko gotowe patenty czyli moduł z cienkiego i styka. Poprostu porthos czy kto inny wiedzą co zrobic aby Maluch miał silnik "idealny" ze tak powiem. I dopiero po tej modyfikacji dalsze zabawy to jest tuning ktory tradycyjnie powieksza spalanie. Wczesniejsze zeczy to jest polepszanie fabryki a nie tuning.
Dlatego jesli chodzi o malucha to do pewnej granicy to normalne zeby mu dac wiecej koni i pomniejszyc spalanie bo on powiedzmy zawsze był do tego zdolny ale mu nie pozwalano Wiem ze polowa wie to co mowie ale no napisałem swoje zdanie
#26 OFFLINE
Napisany 16 lutego 2012 - 22:30
Jakoś nie chce mi się wierzyć, że silniki Porthosa którą mają po 40km spalają 4,5 litra. No ludzie, litości. Nie kwestionuję tutaj oczywiście fachowości Porthosa, ale według mnie to bardziej chwyt reklamowy niż fakty.
Z całym szacunkiem, ale nie potrzebuję się reklamować
To ile palą moje auta czy silniki można zobaczyć chociażby jadąc ze mną w trasę czy na zlot
Spalanie 4,2 uzyskałem na dyszy paliwa 120, dwie osoby plus spory bagaż, tempo 80-90km/h.
Przy nastawach max power spalanie jest większe - w trasie 5-5,5l/100km
W ruchu mieszanym 6,5-7l
W warunkach bojowych - 8-9l.
Mowa o silniku który na hamowni pokazał 48hp.
Silnik ten ma obecnie przejechane ponad 10500km.
Koła pompuję normalnie, zbyt duże ciśnienie w oponach co najwyżej rozwala zawieszenie, łożyska i przyspiesza zużycie się opony.
Bardzo ciekawy jest ten temat, naprawdę mi się podoba
ps. spalanie 10-12l w praktycznie seryjnym silniku to delikatnie mówiąc nie jest zbyt dobra regulacja.
kolejny ps : nie jestem mechanikiem, tylko zwykłym garażowym dłubaczem.
#27 OFFLINE
Napisany 16 lutego 2012 - 22:38
Ale tak jak mówiłem - u mnie na trasie na totalnej serii palił 5 - 5,5 litrów trasa. Na rozwierconej puszcze i uciętej zwężce + ten gaźnik (130) pali tyle ile widać. Nie wiem ile by wziął na trasie, bo nie mam jaj żeby jechać na śnieg na d-124, po to żeby gdzieś dojechać, a nie się pobawić
#30 OFFLINE
Napisany 17 lutego 2012 - 01:58
ps. spalanie 10-12l w praktycznie seryjnym silniku to delikatnie mówiąc nie jest zbyt dobra regulacja.
Ale co Ty pierdolisz w ogóle, nie znasz się!!! Z teściem to przecież regulowali, co to se wszystkie auta sam naprawia i nawet Forda Consula miał z 5.4 HEMI i se go sam remontował, więc lamóh musiał być wyregulowywowany idealnie, nie ma mowy o żadnej pomyłce, bo przecież to są ludzie co się perfekt na tym znają i jak mówi, że prawie seria silnik będzie wpierdalać 12l to będzie i w ogóle zapomnij, że podniesiesz moc silnika bez zwiększenia spalania. Więc nie pisz tak, bo:
Poza tym, jak widzę sformułowanie - ma być podkręcony i ma mało palić to tak jakbym wsadził do audi R8 podtlenek LPG. Czyli innymi słowami mnie skręca z lekka.
#36 OFFLINE
Napisany 17 lutego 2012 - 17:24
O kurwa, ale Ty jesteś zabawny, łahahahahaha, normalnie poskładałem się jak wersalka :DDDDDDDDDDD
Nooooooooooooooooooooooo i nawet mnie tu kurwa lubią.
Już wiem czemu lamóh loonyja tyle pali! Bo on przecież pozdzierał kątówką zdrowy, dobry lakier, nadwozie pokryło się szorstką rdzą i mu się Cx zmieniło!
#37 OFFLINE
Napisany 17 lutego 2012 - 18:26
Zależy mi by mój silnik zszedł maksymalnie w jaknajnizsze spalanie a moc ważna nie jest ale jeśli miało by być lepiej to sie nie obrazę co dokładnie działać