Skocz do zawartości


Zdjęcie

Ekonomia z lekkim podkręceniem?


36 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   loony

loony

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 153 postów
    • :

Napisany 15 lutego 2012 - 16:44

Widocznie dwoma różnymi autami jeździmy.
Na standardowym układzie maluch palił mi 5 litrów trasa (cały czas 80-90kmh) + 0,5litra jak miałem bagażnik na dachu. A jak go butowałem solidnie po mieście to brał 10litrów. I dla mnie to jest normalne. Chyba, że dla Ciebie butowanie to jazda na drugim biegu do 40kmh to mamy rozbieżność definicji ;]

Ale ja wiem, w internecie jest już takie przekonanie - "każdy mechanik jest do dupy, nikt się nie zna na samochodach (a szczególnie na maluchach) tak jak ja i nikt nie potrafi prawidłowo wyregulować silnika. Oprócz mnie, oczywiście" :) Szczerze mówiąc to strasznie wkurwia mnie takie podejście i nie jak słyszę takie pitolenie to nie chcę mi się nawet z taką osobą gadać...
Przyjedź do mojego teścia i niech Ci zrobi malucha. Jak się przejedziesz to od razu polecisz do sklepu po flaszkę w ramach podziękowania. U niego musi być wszystko zrobione idealnie, nie ma niedociągnięć. Silnik musi być wypucowany. A na słuch Ci powie co jest do bani i nie chodzi o wydech. Mi mówi, że zawór klepie. Sprawdził. I faktycznie, była za duża przerwa - o pół milimetra.

Tyle w temacie mechaników. Wy macie swoich cudotwórców, ja mam gościa który na maluchach się wychował i nie robi za kasę czy flaszkę tylko z miłości do tych aut. I siedzi ze mną w warsztacie cały dzień i tłumaczy debilowi co na czym polega. Bo on się zna. Po prostu.

#22 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 15 lutego 2012 - 17:48

Przy 40km/h to się u mnie drugi bieg dopiero zapina. :faja:
Dodany obrazek

#23 OFFLINE   sebol861

sebol861

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 81 postów
    • :

Napisany 16 lutego 2012 - 16:25

Witam, widzę że powstał ciekawy temat, którym sam chętnie się zainteresowałem 8) chętnie poprzyglądam się Waszych wypowiedzi co do tematu. Pzdr :)
Dodany obrazek

#24 OFFLINE   Pro100wnik

Pro100wnik

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 241 postów
    • Time Online: 1d 20g 15m 28s

Napisany 16 lutego 2012 - 16:44

Przy 40km/h to się u mnie drugi bieg dopiero zapina. :faja:


jak ciepły to tak samo kituje 1,2 oporowo a potem odrazu na 4 bieg przerzucam i tak dużo mi nie pali :)

#25 OFFLINE   Radnaro

Radnaro

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 85 postów
    • Time Online: 5g 6m 4s

Napisany 16 lutego 2012 - 18:54

Ja tez sie wypowiem co do tematu "albo moc albo spalanie" . Seryjnie maluch pali w miescie 7l no...to i tak jest duzo biorąc pod uwage że np. Fiesta, Citroen AX, Peugeot 106 , Cienki....tez palą 7l a nawet mniej a maja wiecej koni i sa cieższe. Maluch ma poprostu przestarzały silnik a w czasach gdy auta paliły 12/15 albo lepiej (polonezy, fiaty 125 itd.) no to fajno ze 7l.

Maluchowy silnik jest niedoskonały itp. Dlatego przerabiajac go zblizamy go troche do wspolczesnosci czyli tak jak cienki czy inne, wiecej koni i mniej pali. Bo mieszanka lepiej sie spala itp
Zakładam ze gdyby sie chciało to eleganty mogły by byc produkowane juz z tymi ogarnietymi glowicami, zamachem, gaznikiem dolotem..i maluch fabrycznie miałby 30cos koni. palil 6l około i git(tak jak zmiana z 600 na 650). Ale komu by sie to chciało jak chcieli tylko reszty karoserji sie pozbyc. Dali tylko gotowe patenty czyli moduł z cienkiego i styka. Poprostu porthos czy kto inny wiedzą co zrobic aby Maluch miał silnik "idealny" ze tak powiem. I dopiero po tej modyfikacji dalsze zabawy to jest tuning ktory tradycyjnie powieksza spalanie. Wczesniejsze zeczy to jest polepszanie fabryki a nie tuning.

Dlatego jesli chodzi o malucha to do pewnej granicy to normalne zeby mu dac wiecej koni i pomniejszyc spalanie bo on powiedzmy zawsze był do tego zdolny ale mu nie pozwalano xD Wiem ze polowa wie to co mowie ale no napisałem swoje zdanie ^^

#26 OFFLINE   Porthos

Porthos

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 993 postów
    • Time Online: 5d 7g 27m 58s

Napisany 16 lutego 2012 - 22:30

Jakoś nie chce mi się wierzyć, że silniki Porthosa którą mają po 40km spalają 4,5 litra. No ludzie, litości. Nie kwestionuję tutaj oczywiście fachowości Porthosa, ale według mnie to bardziej chwyt reklamowy niż fakty.


Z całym szacunkiem, ale nie potrzebuję się reklamować :)
To ile palą moje auta czy silniki można zobaczyć chociażby jadąc ze mną w trasę czy na zlot :)

Spalanie 4,2 uzyskałem na dyszy paliwa 120, dwie osoby plus spory bagaż, tempo 80-90km/h.
Przy nastawach max power spalanie jest większe - w trasie 5-5,5l/100km
W ruchu mieszanym 6,5-7l
W warunkach bojowych - 8-9l.
Mowa o silniku który na hamowni pokazał 48hp.
Silnik ten ma obecnie przejechane ponad 10500km.

Koła pompuję normalnie, zbyt duże ciśnienie w oponach co najwyżej rozwala zawieszenie, łożyska i przyspiesza zużycie się opony.

Bardzo ciekawy jest ten temat, naprawdę mi się podoba :)

ps. spalanie 10-12l w praktycznie seryjnym silniku to delikatnie mówiąc nie jest zbyt dobra regulacja.

kolejny ps : nie jestem mechanikiem, tylko zwykłym garażowym dłubaczem.

#27 OFFLINE   loony

loony

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 153 postów
    • :

Napisany 16 lutego 2012 - 22:38

Może powiem tak - dzisiaj latałem po mieście grzejąc na 2 i 3 do samego końca, jakieś boczki, pierdy i inne takie. Jak żyd zaczął się palić po ciągłości to wlałem dokładnie 5 litrów paliwa i latałem dalej, aż znowu zaczął się świecić na 'ciągło'. Przejechałem tak 65km dokładnie, czyli spala trochę mniej niż dyszkę.

Ale tak jak mówiłem - u mnie na trasie na totalnej serii palił 5 - 5,5 litrów trasa. Na rozwierconej puszcze i uciętej zwężce + ten gaźnik (130) pali tyle ile widać. Nie wiem ile by wziął na trasie, bo nie mam jaj żeby jechać na śnieg na d-124, po to żeby gdzieś dojechać, a nie się pobawić ;)

#28 OFFLINE   Low&Adrian&Slow

Low&Adrian&Slow

    Jade wolno bo mi wolno.

  • Member
  • 1 820 postów
    • Time Online: 13g 6m 5s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 16 lutego 2012 - 23:06

A u mnie na serii, tylko że w trybie porządnego upalania na śniegu, zrobiłem 70km za 50zł :D

Auto bez gleby jest jak kobieta bez cycków... pojeździć się da, ale jednak czegoś brakuje..
uz24f2cs.jpg


#29 OFFLINE   loony

loony

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 153 postów
    • :

Napisany 16 lutego 2012 - 23:31

No i dojdź tu teraz człowieku do jakiejkolwiek średniej :P

#30 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 17 lutego 2012 - 01:58

ps. spalanie 10-12l w praktycznie seryjnym silniku to delikatnie mówiąc nie jest zbyt dobra regulacja.


Ale co Ty pierdolisz w ogóle, nie znasz się!!! Z teściem to przecież regulowali, co to se wszystkie auta sam naprawia i nawet Forda Consula miał z 5.4 HEMI i se go sam remontował, więc lamóh musiał być wyregulowywowany idealnie, nie ma mowy o żadnej pomyłce, bo przecież to są ludzie co się perfekt na tym znają i jak mówi, że prawie seria silnik będzie wpierdalać 12l to będzie i w ogóle zapomnij, że podniesiesz moc silnika bez zwiększenia spalania. Więc nie pisz tak, bo:

Poza tym, jak widzę sformułowanie - ma być podkręcony i ma mało palić to tak jakbym wsadził do audi R8 podtlenek LPG. Czyli innymi słowami mnie skręca z lekka.

























:lol: :lol: :lol:
Dodany obrazek

#31 OFFLINE   loony

loony

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 153 postów
    • :

Napisany 17 lutego 2012 - 06:46

O kurwa, ale Ty jesteś zabawny, łahahahahaha, normalnie poskładałem się jak wersalka :DDDDDDDDDDD

#32 OFFLINE   Budzik

Budzik

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 37 postów
    • Time Online: 30m 35s

Napisany 17 lutego 2012 - 08:54

Za to Ty jesteś żałosny...

#33 OFFLINE   loony

loony

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 153 postów
    • :

Napisany 17 lutego 2012 - 11:21

Dziękuję.

#34 OFFLINE   Budzik

Budzik

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 37 postów
    • Time Online: 30m 35s

Napisany 17 lutego 2012 - 12:13

Proszę bardzo.

#35 OFFLINE   piotrekwielki

piotrekwielki

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 406 postów
    • Time Online: 7g 43m 22s

Napisany 17 lutego 2012 - 12:28

:shock: haha :devil: co za ludzie.
good day!
MAŁY, ALE WARIAT

#36 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 17 lutego 2012 - 17:24

O kurwa, ale Ty jesteś zabawny, łahahahahaha, normalnie poskładałem się jak wersalka :DDDDDDDDDDD


Nooooooooooooooooooooooo i nawet mnie tu kurwa lubią. 8)


Już wiem czemu lamóh loonyja tyle pali! Bo on przecież pozdzierał kątówką zdrowy, dobry lakier, nadwozie pokryło się szorstką rdzą i mu się Cx zmieniło! :o
Dodany obrazek

#37 OFFLINE   Ekjonar

Ekjonar

    Master

  • Member
  • 733 postów
    • Time Online: 2g 39m 36s

Napisany 17 lutego 2012 - 18:26

loony, nie chodzi mi o tjuning tylko o to by ten silnik jakoś normalnie działał i mógł by mniej palić . Tylko o to chodzi a nie .... Paliwo drogie a ja sporo jeżdżę a malucha kocham lubię nim jeździć! No jeśli chodzi o chwalenie sie nie swoim autem i wszystko idealnie zgrane to znajmy ma crxa 1.8 b18c4 turbo 290km w mieście przy średniej jeździe pali mniej niż Twoj maluch ;))

Zależy mi by mój silnik zszedł maksymalnie w jaknajnizsze spalanie a moc ważna nie jest ;) ale jeśli miało by być lepiej to sie nie obrazę ;) co dokładnie działać ;)








IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.