Skocz do zawartości


Zdjęcie

Instalacja LPG w Maluszku


18 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   misio12342

misio12342

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 13 postów
    • :

Napisany 26 marca 2011 - 23:43

witam mam parę pytań związanych z instancją LPG do Maluszka ktoś coś wie na ten temat?? :idea: :idea: :idea:

#2 OFFLINE   Pawwel92

Pawwel92

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 496 postów
    • Time Online: 24m

Napisany 27 marca 2011 - 00:29

Z jako taką opcją się nie spotkałem ale czytałem gdzieś kiedyś że podobno można ale to za dużo roboty bo trzeba tam jakieś chlodnice czy jakies tam ustrójstwa zakładać co wiadomo wiąże się z dużymi kosztami. Wię ja tam osobiście nie polecam czegoś takiego :wink:

#3 OFFLINE   ROOMPER

ROOMPER

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 87 postów
    • :

Napisany 27 marca 2011 - 01:28

Noo do LPG to trzeba by malucha przerobić na chłodzenie cieczą bo jakoś trza przecież ogrzać parownik...
Wiec roboty kupę, ale są ludzie co na takim patencie jeżdżą :mrgreen:
Nie wiem jak z ekonomia takiej instalacji bo przecie gazu idzie więcej niz wachy a jak maluch spala 6-7 L na 100km to na gazie dużo taniej chyba nie będzie :roll: Choć jak bena jest po 5zl to i może się opłacić :wink:

#4 OFFLINE   Tomek84

Tomek84

    Master

  • Member
  • 994 postów
    • Time Online: 8d 16g 47m 55s

Napisany 27 marca 2011 - 07:07

Parownik podłączasz tak jak chłodnicę oleju
Nie trzeba nic przerabiać bo te membrany są olejoodporne, tylko czy jest sens...
Tracisz jedno miejsce na tylnej kanapie a zwrot koszt założenia zwróci ci się po 10 latach
Dodany obrazek

#5 OFFLINE   piotrekwielki

piotrekwielki

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 406 postów
    • Time Online: 7g 43m 22s

Napisany 27 marca 2011 - 11:35

Tomek84 dobrze godo... są firmy które legalnie to zakładają, jest też patent powszechnie stosowany volksvagenach starych który osobiście widziałem. Parownik ogrzewany był cieczą podgrzewaną od rury wydechowej (spirala nawinięta na rułe + pompa)

znalazłem temat:

Please Login or Register to see this Hidden Content


są zdjęcia, ale tutaj właśnie jest instalacja ogrzewana płynem od tłumiczka :)
dla ekonomi na pewno nie warto, +silnik szybko by się buntował (temperaturka spalania , lecące uszczelki itp, itd) ale dla samego fatu, że się da ;D to dlaczego nie :P chociaż ja bym się nie zdecydował...
MAŁY, ALE WARIAT

#6 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 27 marca 2011 - 13:03

Nie chcę się tutaj kłócić, bo nie jestem w temacie, może się coś zmieniło, ale instalacji w maluchu nie da się założyć legalnie właśnie ze względu na problem z miejscem na montaż butli. Niby są 126p, które mają butle zamontowane zamiast części tylnej kanapy, ale właśnie chodzi o to, że przepisy zabraniają montażu butli w przestrzeni pasażerskiej, więc te samochody mimo iż posiadają jakiś tam papier, instalacji tak do końca legalnie założonej nie mają.

Samo grzanie parownika to nie problem, jak już tu wyżej tomek wspomniał, do ogrzewania parownika stosuje się ciepło z układu smarowania silnika. Ale nadal pozostaje ten problem, co zrobić z butlą. Nie wiem czy zbiornik lpg można wykonać sobie na zamówienie o dowolnym kształcie, czy tylko występują zbiorniki w kształcie walca, bądź do włożenia w miejsce koła zapasowego w bagażniku w większych samochodach. Gdyby taką butlę można było wykonać na zamówienie, to są przynajmniej dwie opcje, jakby to mogło być rozwiązane. Pierwsza to butla w miejscu baku z benzyną, a sam bak przenieść w inne miejsce i znacznie zmniejszyć jego rozmiary. A druga - można by było przerobić dolot silnika biorąc powietrze bezpośrednio z lewej kratki, a miejsce w tunelu przeznaczyć na taką butlę. Podejrzewam jednak, że takich zbiorników na zamówienie nie da się zrobić, bo butle też mają jakieś tam swoje określone normy itp., które mówią o ich minimalnych i maksymalnych pojemnościach i takie tam jeszcze inne...

Gdyby instalacja lpg w maluchu była pod tym względem bezproblemowa, tak jak się to niektórym wydaje, to sądzę, że stało by się to tak samo popularne jak montowanie gazu do CC 700, bo sądzę, że mało kto wykorzystuje komplet foteli w 126p i tylko ze względu na utratę jednego miejsca i fizycznie i w dowodzie nie decyduje się na lpg.

Gdzieś kiedyś przeczytałem (tylko przeczytałem, więc jest to po prostu plota przekazywana dalej), że maluchowskie głowice na lpg wytrzymywałyby przebiegi ok 30-60 tys, więc trochę na tym dałoby się pojeździć.
Dodany obrazek

#7 OFFLINE   piotrekwielki

piotrekwielki

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 406 postów
    • Time Online: 7g 43m 22s

Napisany 27 marca 2011 - 14:34

no z tymi przepisami to zawsze problem, wykluczają przestrzeń pasażerska, oraz przód samochodu, tudzież nasz bagażnik właśnie... ciekaw co mówią odnośnie legalności takiej instalacji warsztaty które się podejmują takich modyfikacji i dają na to papier; przegląd...
MAŁY, ALE WARIAT

#8 OFFLINE   ROOMPER

ROOMPER

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 87 postów
    • :

Napisany 27 marca 2011 - 17:18

Tomek84 z tym chłodzeniem na ciecz to chodziło mi o to co Piotrekwielki powiedział z rurkami wokół wydechu, z tym ze ja miałem na myśli rurki na użebrowaniu cylindrów :wink: Heh czyli częściowe chłodzenie cieczą :mrgreen:
Co do chłodnicy oleju itp. to czy taki silnik nie będzie zbyt "zimny" przy normalnej jeździe ?

#9 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 27 marca 2011 - 17:44

Pierwsza to butla w miejscu baku z benzyną, a sam bak przenieść w inne miejsce i znacznie zmniejszyć jego rozmiary


Po co? z prawej strony jest taka sama wnęka wolna

#10 OFFLINE   misio12342

misio12342

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 13 postów
    • :

Napisany 27 marca 2011 - 20:19

no dzięki za informacje bo wiecie ja tam bardzo lubię fiacika... mam kilka silników w zapasie wiec mnie obchodzi ile to pojeździ tylko ze tu u mnie benzyna jest po 5.09 a gaz 2.49 to jest spora różnica a ja dosyć sporo jeżdżę ,,:)))

#11 OFFLINE   Pawwel92

Pawwel92

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 496 postów
    • Time Online: 24m

Napisany 27 marca 2011 - 20:21

Ja tam jeżdżę codziennie do szkoły i nie narzekam :D

#12 OFFLINE   misio12342

misio12342

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 13 postów
    • :

Napisany 27 marca 2011 - 20:21

jak ktoś będzie wiedział coś więcej na ten temat to pisać oki??...:)))

#13 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 27 marca 2011 - 22:23

Po co? z prawej strony jest taka sama wnęka wolna


Patrz, nie pomyślałem. A jakieś gumy od ogrzewania nie idą tamtędy albo coś?

A właśnie, mam jeszcze jeden pomysł na butlę... powszechnie stosowany w autobusach napędzanych CNG - po prostu butla umieszczona na dachu. Ciekawe, jak by to się miało do przepisów.
Dodany obrazek

#14 OFFLINE   Piter126p

Piter126p

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 941 postów
    • :

Napisany 27 marca 2011 - 22:51

Noo do LPG to trzeba by malucha przerobić na chłodzenie cieczą bo jakoś trza przecież ogrzać parownik...
Wiec roboty kupę, ale są ludzie co na takim patencie jeżdżą :mrgreen:
Nie wiem jak z ekonomia takiej instalacji bo przecie gazu idzie więcej niz wachy a jak maluch spala 6-7 L na 100km to na gazie dużo taniej chyba nie będzie :roll: Choć jak bena jest po 5zl to i może się opłacić :wink:


nie prawda
niegdys w klubie byl maluch na gaz za starych dobrych czasow;osobisice nawet nim jezdzilem i wiem poniekad jak to bylo zrobione;mozliwe do zrobienia przy zwyklej 650 bez uzycia zadnej chlodnicy maluch chlodzony powietrzem an gaz

i dla odmiany butla sporawa okolo 60 byla w bagazniku miedzy puklami :mrgreen:

#15 OFFLINE   piotrekwielki

piotrekwielki

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 406 postów
    • Time Online: 7g 43m 22s

Napisany 28 marca 2011 - 00:21

można jeszcze bagażnik zamykany na dach władować a w nim butle ;p :D gdyby nie brak miejsca na tą właśnie butle, to wydaje mi się, że wiele maluszków jeździło by na podtlenku LPG....
MAŁY, ALE WARIAT

#16 OFFLINE   misio12342

misio12342

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 13 postów
    • :

Napisany 28 marca 2011 - 20:59

widzę ze co raz więcej ciekawych informacji się dowiaduję .:) a możne ktoś ma jakieś konkretniejsze dane jak to zrobić>:)) ktoś możne wie kto to zakładał i jak mu to poszło i jak się maluszek zbierał z LPG/... :idea: :idea:

#17 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 28 marca 2011 - 22:10

No generalnie wygląda to mniej więcej tak. Potrzebujesz oczywiście butli, elektrozaworów, parownika, takiego hmmm... zaworka do regulacji składu mieszanki no i osprzętu sterującego instalacją. Parownik trza umieścić gdzieś w komorze silnika. Do niego idzie miedziana rurka z butli. Z parownika wychodzi gruby wąż, którym trzeba się wpiąć w dolot (najlepiej by było to zrobić przed filtrem powietrza). Na tym wężu będziesz miał też ten zaworek do regulacji gazu. Do silnika czasami na jakichś allegrach idzie kupić pokrywę rozrządu z wyprowadzonymi króćcami, z których pierwotnie olej miał być poprowadzony do chłodnicy oleju. Zamiast chłodnicy wpina się pod nie parownik. No i jeśli chodzi o sam gaz to tyle. Trzeba jeszcze wstawić elektrozawory na przewód paliwowy (między pompką a gaźnikiem, jak wstawisz zawór przed pompką to będzie pracować na sucho i będzie się zacierać). W parowniku jak dobrze pamiętam elektrozawory też są. Trzeba przewody od tych elektrozaworów wpiąć do centralki. Oprócz tego jeszcze pewnie idą przewody z butli (w moim CC były - do diody sygnalizującej kończący się gaz). A no i oczywiście do butli trzeba podłączyć wlew. Wlew z butlą też jest łączony taką miedzianą rurką.

A tak btw to wala mi się po pokoju niekompletna instalacja gazowa, więc jak by kto chciał, potrzebował, to można się dogadać. :mrgreen:

A co do osiągów. Ja co prawda lpg w kaszlu nie miałem, ale mieliśmy gaz w CC 700. Samochód palił mniej więcej 6-8l gazu i szczerze mówiąc różnica w jeździe była prawie niezauważalna. V-maxu na gazie nie dało się co prawda uzyskać takiego jak na benzynie, ale pomijając fakt, że CC 700 nawet na benzynie nie jedzie, to na gazie wcale tragedii nie było.
Dodany obrazek

#18 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 28 marca 2011 - 22:18

dać pompę od cc 700 z powrotem na pompce i w gaźniku zaślepić

#19 OFFLINE   misio12342

misio12342

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 13 postów
    • :

Napisany 28 marca 2011 - 22:23

spoko kolego dzięki jak cos to się jeszcze odezwę..:))) :lol: :lol: :lol:



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.