Skocz do zawartości


Zdjęcie

Gaśnie na wolnych obrotach.


41 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Rufito

Rufito

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 199 postów
    • :

Napisany 22 stycznia 2009 - 17:39

a wlasnie apropo elektrozaworu to jak sprawdzales? miales przekrecona stacyjke i wyciagales kabelek a pozniej go wpiales? bo kumpel tez mial taka sytuacje ze mial bezpiecznik jakims cudem wpiety pomiedzy wlasnie ten glowny kabel...co sie okazalo bezpiecznik byl walniety...

#22 OFFLINE   Npzwso

Npzwso

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 32 postów
    • :

Napisany 22 stycznia 2009 - 22:36

Podłączałem bezpośrenio pod akumulato i cykał jak dostawał napięcie wiec dobry. Kupiłem dzis komplet uszczelek. W weekend wymienie i zobaczymy. Co do plusa dla Piotrka to tak naprawde miałem taki zamiar, a że jestem nowy to nie umiałem go znaleźć ale już jest:)

#23 OFFLINE   piotrek87

piotrek87

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 387 postów
    • :

Napisany 22 stycznia 2009 - 23:39

Dzięki :mrgreen:
126elx '97

#24 OFFLINE   Rufito

Rufito

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 199 postów
    • :

Napisany 22 stycznia 2009 - 23:50

Podłączałem bezpośrenio pod akumulato i cykał jak dostawał napięcie wiec dobry


Za przeproszeniem kupa...co z tego ze dobry? wez zobacz przy glownym kablu co idzie do elektrozaworu czy gdzies nie ma bezpiecznika pomiedzy...z rególy to taki zakrecany plastik w ktorym sie znajduje bezpiecznik...

#25 OFFLINE   BAZIjarocin

BAZIjarocin

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 416 postów
    • :

Napisany 23 stycznia 2009 - 00:25

Kupiłem dzis komplet uszczelek.

radze odrazu kupic podkladke pod gaznik (u mnie koszt 6zl),i odrazu tez dac nowa.. bo sprawa groszowa,a po co 2 razy wrazie czego rozkrecac.. to jest taka moja drobna rada :wink:
Dodany obrazek

#26 OFFLINE   Npzwso

Npzwso

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 32 postów
    • :

Napisany 23 stycznia 2009 - 15:38

BAZIjarocin dzięki tak zrobie. Rufito U mnie ten kabel zaraz chowa się w osłonce z innymi a potem w peszlu. Ale jak będe tam oglądał to prześledze go.

#27 OFFLINE   free10

free10

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 61 postów
    • :

Napisany 26 stycznia 2009 - 21:15

mi gasnął na wolnych obrotach jak mialam dysze wolnych obrotów zatkaną

#28 OFFLINE   Npzwso

Npzwso

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 32 postów
    • :

Napisany 26 stycznia 2009 - 22:39

Więc tak. Wyczyściłem gaźnik, wymieniłem uszczelki zamontowałem i ustawiłem. Podstawki nie wymieniałem bo 26zł u mnie kosztuje. I dobrze bo maluszek zagadał odrazu i hula aż miło. Dzięki wielkie za zainteresowanie tematem i pomoc. Mam nadzieje że komuś się jeszcze temat przyda. Myślę że temat do zamknięcia.:)

#29 OFFLINE   Nitroxus

Nitroxus

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 28 postów
    • :

Napisany 26 stycznia 2009 - 23:00

a przyda się bo mam taki sam problem tylko czasem mam tak jak by jeden cylinder chodził i jak dam gazu potem nagle puszcze to mi tez gaśnie gaźnik to full manual a ta dysza to jak wykręcę dysze wolnych to obrazu na przeciwko w kanale jest ta dysza wolnych? silnik pracuje teraz na 800 obr stabilnie porównując mój drugi silnik gdzie na lekkim kole planie głowicy jakieś 2,5mm i wałku 385 pełna stabilność to 200obr na minute wiec gaźnik?ostatnio przeszedł pełne dopieszczenie. Uszczelka pod głowicą na bank cała nie ma nawet 3000km

a jeszcze co do gaźnika co do jego dopieszczenia
Ostatnim czasem siadłem sobie do niego tzn przed wczoraj stwierdzając ze jednak parzydło by się przetestowanie opinii ze idzie lepiej
moje pierwsze próby były nie trafne z braku dokładności w przeróbce dyfuzora
do przeróbki użyłem
-pilnik
-panier ścierny od 80-600
-wiertarka
-wiertło 10mm
-szmaty
-nóż
-pasta polerska do kwasówki
-chęci i czasu do 5 rano :) (dwa dni)

-dyfuzor ukształtowany tak by dodatkowo wirował powietrzem za dyfuzorem
-dyfuzor odchudzony w kulturze (ostatnio po przepiłowywałem wszystko na wylot)
-dyfuzor nie skracany bo boje się ze znów go uszkodzę w całości wypolerowany
-gardziel nad dyfuzorem papier szmata wiaterka ku guże
-poniżej dyfuzora tylko żmudne polerowanie
-oska dodatkowo odchudzona polerowna na lustro
-śruby oski zaokrąglone łby śrub a po drugiej stronie całkowicie wygładzone do osi oski
-przepustnica wygładzona na przylgniach gardziela wypolerowana na lustro

parę fotek

Please Login or Register to see this Hidden Content


Please Login or Register to see this Hidden Content



#30 OFFLINE   Npzwso

Npzwso

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 32 postów
    • :

Napisany 26 stycznia 2009 - 23:22

A sprawdzałeś przewody WN? Może jest złamany gdzies i dlatego Ci czasem na jednym garze chodzi? Co do dysz to nie bardzo potrafie rozycztać o co pytasz.

#31 OFFLINE   Nitroxus

Nitroxus

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 28 postów
    • :

Napisany 27 stycznia 2009 - 00:05

kable sa w porządku maja jakieś hymmm ze 5 miesięcy zamieniałem je by sprawdzić

Co do dysz to nie bardzo potrafię rozczytać o co pytasz.


chodzi mi o kanał paliwowy co łączy się z dysza główna gdzie pobierane jest paliwo a potem miesza się z powietrzem
dodatkowo jak hamuje tez mi przygasał teraz się troszkę poprawiło po przeczyszczeniu wiec prawdopodobnie coś mi się zasyfiło gdzieś w tym kanale czy się mylę >?

#32 OFFLINE   piotrek87

piotrek87

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 387 postów
    • :

Napisany 27 stycznia 2009 - 00:35

Nitroxus
Masz dobrze ustawiony poziom paliwa?
Jaką masz rurkę emulsyjną?
Jaki masz model 126? Albo podaj chociaż rocznik.
126elx '97

#33 OFFLINE   Nitroxus

Nitroxus

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 28 postów
    • :

Napisany 27 stycznia 2009 - 00:45

rocznik to 91
wszystko standard (niestety szukam pracy a paliwo znów drożeje)
poziom podwyższyłem
ale gaźnik to nie wiem z jakiego roku ale coś koło 91
główny problem to te wolne obroty przy hamowaniu porostu daje troszkę gazu i jest oki ale poziom paliwa podniosłem możne nie wystarczająco
jutro szukam pracy moze popołudniu jeszcze raz zobaczę
a jest możliwość ze sama przepustnica jest krzywo obrobiona i w zależności jak się ułoży rożni przytyka dysze wolnych ?

#34 OFFLINE   piotrek87

piotrek87

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 387 postów
    • :

Napisany 27 stycznia 2009 - 01:09

a jest możliwość ze sama przepustnica jest krzywo obrobiona i w zależności jak się ułoży rożni przytyka dysze wolnych ?

Please Login or Register to see this Hidden Content


Jak puszczasz gaz to paliwo dostaje się do silnika przez ten otworek który na fotce jest prawie na górze troche po lewej, więc nie ma możliwości przesłonięcia go przez przepustnicę.

EDIT
Przypomniało mi się coś.
Jak kiedyś polerowałem gaźnik to podczas polerowania usunąłem taki mały ząbek do okoła w najwęższej średnicy gardzieli głównej i maluch dostał dziury w obrotach (po wciśnięciu gazu najpierw zdychał a potem dopiero przyśpieszał). Może zrobiłeś tak u siebie i ci gaśnie :?

Z modami gaźnika, dolotu i wydechu właśnie tak jest trudno poprawić a bardzo łatwo zepsuć.


PS. Zauważyłem że rurka emulsyjna F101 wymaga bardzo dokładnego ustawienia poziomu paliwa do poprawnej pracy silnika (F74 moim zdaniem jest bardziej "odporna" na zły poziom paliwa).
126elx '97

#35 OFFLINE   Nitroxus

Nitroxus

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 28 postów
    • :

Napisany 27 stycznia 2009 - 01:32

rozumiem wiec chyba odnowa będę pozbierał i gaźnik idę pod kompresor o dużym ciśnieniu bo nie weim co począć dalej

EDIT
nie proszę nie mów tego bo tak się działo ale po myślałem ze to aparat z 2 aparatów zapłonowych złożyłem najlepszy i niby się poprawiło oj co ja już nie robiłem ale twoja diagnoza się sprawdziła ale w modyfikacji mowa zęby wszystko wygładzać :/
powiem tak po ostatniej modacji gaźnika już wszystko jest Oki niema tej dziury o której mówisz tylko czasem gaśnie jest stabilny dopiero przy 900obr na 800 rożnie niżej zadka chodzi stabilnie pojadę po 2 gaźnik który jest przy drugim silniku i tamten jest w 1000% sprawny i powiem czy się polepszyło ale w sumie po zmianie gaźnika na szybkiego składaka i szybkiego składaka drugiego aparatu zapłonowego było lepiej możne gdzieś lewe powietrze ma coś do wolnych
PS. jak będę miał lepszy aparat pokarze dokładnie gardziel

EDIT ten ząbek co na foto
Dodany obrazek

#36 OFFLINE   piotrek87

piotrek87

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 387 postów
    • :

Napisany 27 stycznia 2009 - 01:50

bo nie weim co począć dalej

Moim zdaniem najłatwiej kupić używany standardowy gaźnik, zregenerować i śmigać. Później jak malec będzie na chodzie zastanawiać się nad tym który przerabiałeś.
Ja gazior do przeróbek kupiłem za naście PLNów na złomie, a oryginalny który miałem zamontowany odłożyłem na półkę żeby móc powrócić do serii w razie jakichś komplikacji.

EDIT

ten ząbek co na foto

nie

ten ząbek który na rysunku jest oznaczony dużą czwórką (obok dolnej krawędzi dyfuzora)
Dodany obrazek
126elx '97

#37 OFFLINE   Nitroxus

Nitroxus

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 28 postów
    • :

Napisany 27 stycznia 2009 - 01:55

tylko że teraz wszystko w sumie jest w porządku oprócz wolnych :/ no nic powrócę do serii albo poszukam latem gaźnika w lepszym stanie do modowania

EDIT no to tego ząbka niema już po 1 przeróbce murze zobaczyć co ja zrobiłem w tym drugim gaznikiem ze tam jest wszystko oki a tam to już w ogóle ostro z nim szedłem z wiertarka a jest wszystko w porządku i ta stabilność przy tak sporym zużyciu silnika ehhhh możliwe jest ze złe dotarte zawory >? bo wszystko w moich rekach musi być przerobione :/

#38 OFFLINE   piotrek87

piotrek87

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 387 postów
    • :

Napisany 27 stycznia 2009 - 02:10

wszystko w sumie jest w porządku oprócz wolnych

Można jeszcze spróbować rozwiercić dyszę wolnych obrotów (wiertłem 0,6 mm albo większym) poprawi to wolne i średnie obroty ale i powiększy chyba spalanie. Jeszcze tego nie próbowałem ale mam taki zamiar :mrgreen: .
126elx '97

#39 OFFLINE   Nitroxus

Nitroxus

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 28 postów
    • :

Napisany 27 stycznia 2009 - 21:57

witam ponownie

zgadnijcie co się stało ze silnik gasł na wolnych i przy hamowaniu

To nie wina gaźnika choć poziom oki ale nie uzupełniał się na tyle żeby był oki,
to tez nie pompka i dopiero po 6 godzinach skręcania rożnych pompek okazało się ze działa wszystkie,
i dalej co mamy>? tak to zapchany przewód od baku pompka ledwo co ciągnęła jakieś resztki paliwa na tyle ze silnik w miarę pracował nie wiem jak to się stało i nie wiem jak wyciągnąć bak teraz lecę do czytania lektury na temat wyciągania baku
Bak na pewno przejdzie modernizacje by zapobiec takiemu uszkodzeniu w przyszłości

PS. by zapobiec uszkodzeniu się pompki paliwa poleca przed samą pompka dać filtr siatkowy a za pompka taki "materiałowa harmonijka czy Papierza"

#40 OFFLINE   piotrek87

piotrek87

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 387 postów
    • :

Napisany 27 stycznia 2009 - 23:17

teraz lecę do czytania lektury na temat wyciągania baku

Nie zapomnij przed zdejmowaniem baku oczyścić gwinty np. szczotką drucianą oraz psiknij jakimś preparatem penetrująco-smarującym i poczekaj aż zadziała jakieś +-pół godziny, tak samo zrób ze szpilkami, które trzymają czujnik poziomu paliwa.
126elx '97



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.