Skocz do zawartości


Zdjęcie

Drobne pytanie odnośnie maglownicy z BISa w EL


14 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   cytadela102

cytadela102

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 60 postów
    • Time Online: 1d 2g 41m 14s

Napisany 19 maja 2014 - 21:23

Mam pytanie o dolny wał kierwoniczy z przegubami. Zamontowałem flansze z maglem i czas przedłużyć wałek. Wolałbym to mieć do porządku zrobione niż przerabiać ten z 6 drążkowej przekładni i czy wałek z bisa bd pasować? Jest on dłuższy i bd pasować do mojej przeróbki?

 

Pytanie kieruje do osób które to montowały i co znają sie na tym :)



#2 OFFLINE   zioleczko450

zioleczko450

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 452 postów
    • Time Online: 2d 17g 39m 18s

Napisany 19 maja 2014 - 23:32

Wałek z bisa nie będzie pasował, jest jakieś 8-10mm za krótki. Ja wziąłem wałek z fiata uno, jest on długi, obciąłem na spawie tuż przy przegubie z jednej strony, wybiłem resztę rurki która została w nim (rurka wchodzi w przegub i jest dookoła obspawana) Jak sobie wymierzyłem to dociąłem na wymiar, wpasowałem skróconą już rurę w przegub i obspawałem naokoło. Na koniec wałek wypiaskowałem i pomalowałem proszkowo, efekt jest taki, że w życiu byś nie powiedział, że jest to przerabiany wałek.

Maluchowski pręt łączący przeguby w wałku jest nieco chudszy i jest litym materiałem pełnym w środku, natomiast w uno była rurka grubsza kilka mm niż w przypadku drążka typowego dla 126p, Będziesz musiał sobie delikatnie wygiąć pedał sprzęgła (kwestia kilku mm) żeby pedał nie dotykał o drążek, lub poszukać pedału z bisa. Mam nadzieje, że pomogłem, w razie czego mogę dodać fotki za jakiś czas jeśli być bardzo pragnął.



#3 OFFLINE   ddzkm

ddzkm

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 513 postów
    • Time Online: 12d 5g 57m

Napisany 20 maja 2014 - 07:12

Jako osoba również zainteresowana tym tematem dołączam się do prośby o fotki :) Rozumiem, że wieloklin z Uno będzie pasuje w wielowypusty 126p?


Są:
- Pomarańczowy (294) Fiat 126 600 '83
- Niebieski (27) Polski Fiat 126p 650E '89

- Wiśniowy (12) Polski Fiat 126p 600 ' 78

 

Były:
- Kremowy (05) Polski Fiat 126p 650E '90
- Żółty (246) Fiat 126 650E '84
- Błękitny (408) Polski Fiat 126p 650 '78
 
signature.jpg


#4 OFFLINE   PiotrAS85

PiotrAS85

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 346 postów
    • Time Online: 8d 1g 6m 45s

Napisany 20 maja 2014 - 14:19

Ja wziąłem wałek z fiata uno, jest on długi, obciąłem na spawie tuż przy przegubie z jednej strony, wybiłem resztę rurki która została w nim (rurka wchodzi w przegub i jest dookoła obspawana) Jak sobie wymierzyłem to dociąłem na wymiar, wpasowałem skróconą już rurę w przegub i obspawałem naokoło.


dokładnie jak ziółeczko pisze,najlepsza opcja.Ja u siebie tak wycyrklowałem,ze bez gięcia i wymiany pedału się obeszło,jest na styk ale pedał nie dotyka o drążek.nie wiem czy mam jakieś zdjęcia z montażu,jak coś znajde to wrzuce
wieloklin z uno pasuje p&p
ps.temat był już przerabiany niejednokrotnie,warto poszukać,napewno bd jakieś foty

#5 OFFLINE   adi_98

adi_98

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 40 postów
    • Time Online: 2d 23g 59m 29s

Napisany 20 maja 2014 - 19:20

Zioleczko, nie wiem skąd masz tą informację, że wałek z bisa nie pasuje, ale jest to nieprawda. Ja mam taki właśnie założony i nie było żadnych problemów.

Please Login or Register to see this Hidden Content

Myślę, że to rozwieje wszystkie wątpliwości. 


  • ddzkm lubi to

#6 OFFLINE   ddzkm

ddzkm

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 513 postów
    • Time Online: 12d 5g 57m

Napisany 20 maja 2014 - 19:29

A mam jeszcze pytanie - jaka jest całkowita długość wałka oraz długość pomiędzy między przegubami? Może będzie pasować jeszcze z czegoś innego, bo z tego co wyszperałem sporo fiatów ma bardzo podobne wielokliny w przekładniach kierowniczych :)


Są:
- Pomarańczowy (294) Fiat 126 600 '83
- Niebieski (27) Polski Fiat 126p 650E '89

- Wiśniowy (12) Polski Fiat 126p 600 ' 78

 

Były:
- Kremowy (05) Polski Fiat 126p 650E '90
- Żółty (246) Fiat 126 650E '84
- Błękitny (408) Polski Fiat 126p 650 '78
 
signature.jpg


#7 OFFLINE   cytadela102

cytadela102

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 60 postów
    • Time Online: 1d 2g 41m 14s

Napisany 20 maja 2014 - 21:10

Hmm lipa już miałem nadzieje że to spasi. Z Uno średnio mi sie to widzi bo na złom bym musiał jechać a to dodatkowe koszty a już zwrotnice musze kupić. Staram sie ją zregenerować ale nie wiem czy to wypali bo tego swrzonia nie idzie wybić tak sie zapiekł i dodatkowo hamulce przód do zrobienia mam a mój bilans zaledwie 200 zł wynosi :l

 

A jaka różnica jest pomiedzy tym z uno a malucha? poza tym że jeden jest grubszy.

 

ps Pedał sprzegła mam z bisa w wiekszosci elegantów są te pedały :P



#8 OFFLINE   adi_98

adi_98

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 40 postów
    • Time Online: 2d 23g 59m 29s

Napisany 20 maja 2014 - 21:31

Ale przecież pisałem, ze spasi i nie musisz kombinować. Nie wiem jak kolega wyżej to składał, ale ja znam to z własnej autopsji. nie ma najmniejszych problemów. A pedał może zostać zwykły, ale jak masz to nie zaszkodzi.



#9 OFFLINE   cytadela102

cytadela102

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 60 postów
    • Time Online: 1d 2g 41m 14s

Napisany 20 maja 2014 - 23:03

Gość z tego co widziałem na forum "troche" jest w temacie więc bardziej respektuje jego wypowiedź a mówił że nie spasuje. Nie mówie że nie ale mógłby sie jeszcze ktoś wypowiedzieć?

 

Przy okazji zestaw naprawczy zwrotnicy z tulejkami z napisem B to do rozwiercania czy nie?



#10 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 20 maja 2014 - 23:27

ma pasować wałek z bisa bez żadnego docinania i spawania, jak nie psuje to spierdolone jest mocowanie maglownicy

tyle w temacie wałka kolumny kierownicy, dziękuję dobranoc


  • ddzkm lubi to

#11 OFFLINE   ddzkm

ddzkm

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 513 postów
    • Time Online: 12d 5g 57m

Napisany 21 maja 2014 - 09:52

Arek: I to jest konkretna odpowiedź, która wiele wyjaśnia :)


Są:
- Pomarańczowy (294) Fiat 126 600 '83
- Niebieski (27) Polski Fiat 126p 650E '89

- Wiśniowy (12) Polski Fiat 126p 600 ' 78

 

Były:
- Kremowy (05) Polski Fiat 126p 650E '90
- Żółty (246) Fiat 126 650E '84
- Błękitny (408) Polski Fiat 126p 650 '78
 
signature.jpg


#12 OFFLINE   zioleczko450

zioleczko450

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 452 postów
    • Time Online: 2d 17g 39m 18s

Napisany 21 maja 2014 - 15:05

Nie zgadzam się do końca, mam flansze od sebcyca i brakowało mi troszkę. Tak samo w drugim maluchu którego budowałem. Jest niewielka różnica, na siłę jak się uprzesz to założysz, ale nie masz wtedy żadnej regulacji na fasolce w kolumnie kierowniczej (tam gdzie ją montujesz do karoserii) i brakuje później gwintu, żeby przykręcić kierownice. Dzisiaj będę odkręcał flanszę bo koleżka chce skopiować, także jak zdejme wałki to przyłoże do siebie i porównam, dodam wtedy zdjęcia.



#13 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 21 maja 2014 - 18:48

czyli jest spierdolone mocowanie, maglownica jest przesunięta względem fabrycznego położenia i dlatego nie pasuje



#14 OFFLINE   cytadela102

cytadela102

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 60 postów
    • Time Online: 1d 2g 41m 14s

Napisany 22 maja 2014 - 20:26

Please Login or Register to see this Hidden Content

 

Mam coś takiego, czekam na zdjęcie :)



#15 OFFLINE   ddzkm

ddzkm

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 513 postów
    • Time Online: 12d 5g 57m

Napisany 22 maja 2014 - 20:32

Mam ogromną prośbę - czy miałby ktoś możliwość porobienia fotek jak wyglądają oryginalne, fabryczne mocowania dla 126p wersji z przekładnią listwową? Będę wdzięczny :) Chyba, ze jest tu ktoś kto ma taki samochód i jest z okolic Wrocławia :)


Są:
- Pomarańczowy (294) Fiat 126 600 '83
- Niebieski (27) Polski Fiat 126p 650E '89

- Wiśniowy (12) Polski Fiat 126p 600 ' 78

 

Były:
- Kremowy (05) Polski Fiat 126p 650E '90
- Żółty (246) Fiat 126 650E '84
- Błękitny (408) Polski Fiat 126p 650 '78
 
signature.jpg




Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.