Skocz do zawartości


Zdjęcie

Szmery itp


32 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Ghost666

Ghost666

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 207 postów
    • Time Online: 5d 12g 17m 19s

Napisany 24 lutego 2014 - 18:33

Witam panowie, problem na dziś to dźwięk rosnący wraz z obrotami. Dźwięk przypomina szmer, lekki stuk, coś jakby cykanie też. Cięzko określić a nagrać się nie da... Zaczał być ten dźwięk 10s. po odpaleniu silnika tzn cofałem pod górke i za mało gazu i padł. I potem sie to potoczyło jak potoczyło. Sugestie? :)

edit:
Teraz to zaczęło się tłuc, biegi wydają sie chodzić jak wcześniej. Brak różnicy czy sprzęgło czy nie. Zaworów luz jest ok. :cry:

link do nagrania:

wiatrak odpada bo ściągnąłem pasek itd. Mógł sie rozrząd przestawić jak go tak zdusiło? Może sprzęgło coś?

#2 OFFLINE   dobry

dobry

    Master

  • Member
  • 1 348 postów
    • Time Online: 48d 18g 37m 44s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 25 lutego 2014 - 11:28

Diesel ; ) w tym przypadku to należało by zastanowić się co jest jeszcze dobre w tym silniku a co nie bo chodzi jak Ursus na mrozie:) Najprawdopodobniej te dźwięki dochodzą z korbowodu .

COKOLWIEK ROBISZ RÓB TO DOBRZE ALBO DAJ SOBIE SPOKÓJ....

BLACHA LAKIER TAPICERKA http://www.terytoriu...ier-t13294.html

 

Dobry Garage Klinika 126p http://www.terytoriu...p-dobry-garage/

 

ELX 1999/2013 BY DOBRY http://www.terytoriu...bry-t12009.html
Dobry Fiat 126p ST `83 600 http://www.terytorium126p.pl/forum/dobry-fiat-126p-st-83-600-t13452.html
Biały FL kiedyś Człapka http://www.terytoriu...-fl-93-człapka/

 

 


#3 OFFLINE   Ghost666

Ghost666

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 207 postów
    • Time Online: 5d 12g 17m 19s

Napisany 25 lutego 2014 - 17:13

No robiłem z głowicą jakieś 600km temu bo pękła w środku. Ale np cylindry, tłoki, klawiaturka były ok.

#4 OFFLINE   lepa

lepa

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 178 postów
    • Time Online: 5g 57m 25s

Napisany 25 lutego 2014 - 20:58

Dodatkowe podkładki pod cylindry powinny pomóc? Żeby podnieść cylindry.
Miałem tak jak zakładałem nowe pierścienie. Uderzały o rant w cylindrze (górną część). Stary pierścień wytarł się do rantu, więc nie dobijał. Nowe dobijały. Tu chodzi chyba o tą wysokość.
Co ruszałeś w silniku?
Fiat 126p 83'

#5 OFFLINE   Ghost666

Ghost666

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 207 postów
    • Time Online: 5d 12g 17m 19s

Napisany 25 lutego 2014 - 21:40

LEPA Nic nie zmieniałem oprócz głowicy. Cylinder był tylko macany i oglądany. Nic oprócz głowicy nie zdejmowane. 100km temu jakoś, dokręcałem głowice bo trzeba było wiadomo. przejechał tyle i pod samym domem... ;(

#6 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 26 lutego 2014 - 00:02

-JEB JEB JEB
-Kto tam?
-Panewka :E

#7 OFFLINE   Ghost666

Ghost666

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 207 postów
    • Time Online: 5d 12g 17m 19s

Napisany 26 lutego 2014 - 13:47

Istnieje możliwość że korbowód sie zerwał przy sworzniu?

#8 OFFLINE   Tomek84

Tomek84

    Master

  • Member
  • 994 postów
    • Time Online: 8d 16g 47m 55s

Napisany 26 lutego 2014 - 13:51

Słychać że pracuje na dwóch cyl
To co tak nap.... to panewka korbowodowa
Dodany obrazek

#9 OFFLINE   Ghost666

Ghost666

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 207 postów
    • Time Online: 5d 12g 17m 19s

Napisany 26 lutego 2014 - 14:04

No to Panowie, czeka mnie wyjęcie silnika. Nie mam kanału i taki mały problem ale jakoś dam rady. Przy wymianie panewki muszę szlifować wał? i pytanko: jakie są objawy pękniętego wału?

#10 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 26 lutego 2014 - 20:40

kup drugi silnik, taniej ci wyjdzie

#11 OFFLINE   Ghost666

Ghost666

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 207 postów
    • Time Online: 5d 12g 17m 19s

Napisany 26 lutego 2014 - 20:57

Nie no koszt panewek 30zł. TYlko pytam dodatkowo bo świeży w tym temacie jestem ;)

#12 OFFLINE   zioleczko450

zioleczko450

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 452 postów
    • Time Online: 2d 17g 39m 18s

Napisany 26 lutego 2014 - 21:33

+ koszt oleju + koszt uszczelki pod miske olejowa + koszt silikonu specjalnego + koszt zmywacza do oleju albo benzyna najtańszą drogą + robocizna (lub kilka godzin pracy) + nie wiadomo co jeszcze zastaniesz w silniku, więc kupił bym drugi a ten na części trzymał.

Do wymiany silnika nie potrzebujesz kanału, mi w zupełności wystarcza do tego stara opona, lewarek i drewniany klocek i odpowiednie klucze.

#13 OFFLINE   Ghost666

Ghost666

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 207 postów
    • Time Online: 5d 12g 17m 19s

Napisany 26 lutego 2014 - 21:42

Póki co optymistyczna wersja. Będę patrzył dopiero w piątek. Uszczelki mam wszystkie, oleju też mam, praca własna (w szkole to praktycznie na pamięć się nauczyłem skręcac ten silnik.). Więc tylko jeszcze wyjąć i rozebrać i myśleć co dalej. Z góry dziękuje panowie. I jeszcze jedno, ktoś z forum wkładał silnik 900 od cqc?

#14 OFFLINE   zioleczko450

zioleczko450

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 452 postów
    • Time Online: 2d 17g 39m 18s

Napisany 27 lutego 2014 - 16:03

ja mam taki silnik, masz nawet w miniaturce w moim avatarze. Jeśli miałbyś jakieś pytania to pisz PW

#15 OFFLINE   Ghost666

Ghost666

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 207 postów
    • Time Online: 5d 12g 17m 19s

Napisany 27 lutego 2014 - 17:22

Wysłałem PW

#16 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 28 lutego 2014 - 18:33

panewki korbowodowe 30zł, główne różnie 50 za sztukę i drożej, do tego szlif wału, komplet uszczelek silnika dojdzie robocizna i robi się ponad 500 zł, drugi silnik kupisz za 100

#17 OFFLINE   Ghost666

Ghost666

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 207 postów
    • Time Online: 5d 12g 17m 19s

Napisany 01 marca 2014 - 14:09

DZisiaj sie wziąłem za niego i: olej czysty bez opiłków itp, panewki korbowodowe i ich luzy są ok, (sprawdzane z zaprzyjaźnonym mechanikiem) wał nie pęknięty bez luzów na głównych, na sworzniach tłoków brak luzu góra-dół. Panewki główne mogą sie tłuc bez luzów na wale?? Mechanika samego dziwi co może sie tłuc i postawił na główne jeszcze

#18 OFFLINE   pawlom95

pawlom95

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 141 postów
    • Time Online: 6g 42m 53s

Napisany 01 marca 2014 - 17:35

Jak na mój słuch to nie panewki :roll: mi to podaje na coś związanego z rozrządem. sprawdź laski popychaczy czy wszystkie są proste, szklanki w jakim są stanie, wałek rozrządu i czy prowadnice zaworowe nie latają sobie. Same zawory i gniazda też bym sprawdził.
ps. sprawdź też pokrywę zaworów czy nie ma śladów otarć uderzeń.

#19 OFFLINE   Ghost666

Ghost666

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 207 postów
    • Time Online: 5d 12g 17m 19s

Napisany 01 marca 2014 - 18:10

Sprawdze w przyszłym tygodniu, ściągne głowice. A co do głowicy- była robiona jakieś 600km temu (grudzień 2013)

#20 OFFLINE   ddzkm

ddzkm

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 513 postów
    • Time Online: 12d 5g 57m

Napisany 01 marca 2014 - 20:19

A dokręciłeś głowicę jeszcze raz po wymianie? Robi się to właśnie po przejechaniu kilkuset kilometrów.



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.