Jump to content


Photo

brak kompresji - dziwna sprawa


12 replies to this topic

#1 OFFLINE   zioleczko450

zioleczko450

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 452 posts
    • Time Online: 2d 17g 39m 18s

Posted 09 December 2013 - 21:13

Tu chodzi o moje punto 1.1

5000km przepaliłem uszczelkę pod głowicą.

Głowica splanowana, nowe śruby, nowa oryginalna uszczelka, zawory wypolerowane i podocierane, gwinty poprawione, nowe uszczelki, simeringi itp.

Poskładałem, odpalił na dotyk, przejeździłem 5000 km gdzie wszystko jeździło cudownie, i nagle podczas jazdy silnik wyzionął ducha. Rozrusznik kręcił jak szalony, totalny brak kompresji. Byłem przekonany, że coś zrobiłem nie tak przy poprzednim składaniu uszczelki i głowicy.

Byłem przekonany, ze to znowu uszczelka - tu może mój błąd - nie sprawdziłem kompresji na cylindrach przed ponownym jej zdjęciem i nie sprawdziłem znaków na rozrządzie. Natomiast rozrząd nie wydawałby się być naruszony, pasek naciągnięty ok, świece dokręcone.

Osobiście nigdzie nie widzę przepału, przedmuchu, olej zlałem czysty i płyn chłodniczy tak samo. Jakieś sugestie?


Dzisiaj zrzuciłęm głowicę i moim oczom ukazał się taki widok:

Posted Image


Posted Image

Posted Image

#2 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3,951 posts
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Posted 09 December 2013 - 23:37

dałeś dupy że nie sprawdziłeś rozrządu :P na 99% rozrząd ci przeskoczył, a że silnik nie kolizyjny to nic nie zablokowało

#3 OFFLINE   morrek

morrek

    Master

  • Member
  • 1,732 posts
    • Time Online: 2d 2g 35m 4s
Garaż Zobacz Garaż

Posted 10 December 2013 - 14:29

Jak wyżej

#4 OFFLINE   zioleczko450

zioleczko450

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 452 posts
    • Time Online: 2d 17g 39m 18s

Posted 10 December 2013 - 16:25

:( smuteczek..

Ale od czego taki rozrząd może przeskoczyć w zasadzie? i pasek by nie pękł, ani nic? nie wygląda na wymęczony, wręcz bym powiedział świeżynka, 30kkm może ma zrobione. napinacz mógł w kuku zagrać? Czy takie rzeczy poprostu się dzieją i nie podlegają głębszemu wytłumaczeniu?

i zaś od nowa skłądanie i nowa uszczelka, żeby się przekonać czy rozrząd był ok. Nadgorliwość gorsza od faszyzmu a fee.. mam psią skórę

#5 OFFLINE   pawlom95

pawlom95

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 141 posts
    • Time Online: 6g 42m 53s

Posted 10 December 2013 - 23:17

Może słabo był pasek napięty ? napinacz nie skręcony ?
A może masz sciętego klina na wale lub wałku :wink: sprawdź to, jest to bardzo prawdopodobne.
Jesteś pewny że rozrząd ma 30kkm ? A ile lat może mieć pasek ? Wymienia się go też po 10 latach niezależnie od przebiegu, po prostu twardnieje i też może przeskoczyć.

#6 OFFLINE   zioleczko450

zioleczko450

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 452 posts
    • Time Online: 2d 17g 39m 18s

Posted 16 December 2013 - 20:38

Tu się ukazał winowajca.

Także tylko wtopiłem na nowej uszczelce, nowych śrubach i 2 godzinach roboty. hehe :)

Posted Image

#7 OFFLINE   pawlom95

pawlom95

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 141 posts
    • Time Online: 6g 42m 53s

Posted 16 December 2013 - 21:51

Klin ułamany ?
A to koło nie powinno mieć większych zębów ? :D

#8 OFFLINE   zioleczko450

zioleczko450

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 452 posts
    • Time Online: 2d 17g 39m 18s

Posted 16 December 2013 - 22:16

Owszem, jak widać na zdjęciu.
Wiesz co, nie wiem czy kółko nie powinno mieć wyższych zębów, może tak zdjęcie nie oddaje ich wysokości. W każdym razie miałem drugie kółko od uno identyczne, i miało tak samo wysokie zęby. Pasek akurat pasuje idealnie w taką głębokość.

A tak btw - od czego ten klin może się urwać? od zmęczenia, złego dokręcenia? w sumie nie powinno chyba coś takiego mieć miejsca.. Takiego piździelca zrobili małego, no praktycznie jeden wąs go trzyma.

#9 OFFLINE   pawlom95

pawlom95

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 141 posts
    • Time Online: 6g 42m 53s

Posted 16 December 2013 - 22:31

Klin jest pewnego rodzaju zabespieczeniem :wink: rwie się gdy wpadnie coś w rozrząd, gdy coś nie dokręcone itp.
Jak już masz na wierzchu to zmień ten rozrząd.

#10 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3,951 posts
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Posted 17 December 2013 - 21:03

klin się rwie jak ktoś za słabo dokręci kółko, tyczy się to tez tego na dole na wale

ten silnik jest idiotoodporny nawet jak coś wleci i zerwie pasek to nic się nie stanie

#11 OFFLINE   pawlom95

pawlom95

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 141 posts
    • Time Online: 6g 42m 53s

Posted 17 December 2013 - 21:58

Niewiele osób tak robi, ale właśnie jest to dobry przykład że wszystko w rozrządzie na pasku powinno być zawsze skręcone na specjalnym kleju do gwintów.
Osobiście tak zawsze robię, przynajmniej mogę spać spokojnie, a tu wystarczy jedna śrubka że się zluzuje od wibracji i dziękuje dobranoc.

#12 OFFLINE   zioleczko450

zioleczko450

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 452 posts
    • Time Online: 2d 17g 39m 18s

Posted 17 December 2013 - 22:00

robiłem na ten klej anaerobowy do gwintów, przykręciłęm solidnie.. (wymieniałem uszczelniacz wałka) więc nie wiem dlaczego tak się stało

#13 OFFLINE   ananas

ananas

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 593 posts
    • Time Online: 1d 4g 48m 27s

Posted 17 December 2013 - 22:34

może i tak moment nie był wystarczający



Similar Topics Collapse

  Topic Forum Started By Stats Last Post Info






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.