fiat 126p SWAP na 1.3/1.4 civic lub 1.6 escort
#1 OFFLINE
Napisany 23 lipca 2013 - 14:39
mam takie pytanie co do swapu w maluszku
Widzialem na internecie maluszka z silnikiem z tylu od civica , teraz pytanie , jaką skrzynie biegów do tego zamontowac i jak tymi biegami sterowac ?
nie chce swapowac na fiatoskie silniki , ponieważ nie interesuje mnie skrzynia od malucha , sam zajeździłem juz 2 i nie wyobrażam sobie 3x wiekszej mocy .
Jaki silnik z jakąskrzynia ? Oczywiscie moze byc centralnie , ale zeby koszty czesci nie byly zbyt drogie , narzedzia oraz cierpliwosc do tego mam .
#2 OFFLINE
Napisany 23 lipca 2013 - 17:17
Oczywiscie moze byc centralnie
ale zeby koszty czesci nie byly zbyt drogie
Jedno z drugim się wyklucza. Albo tanio, albo centralnie. Cena zabawy z pewnością przekroczy cenę innego, większego, droższego samochodu.
W lamóhó z silnikiem od Civica była skrzynia od Opla Kadetta (ale nie wiem którego modelu, od jakiej wersji silnikowej, wiem tylko, że była też czterobiegowa) i całość była wsadzona do samochodu poprzecznie.
narzedzia oraz cierpliwosc do tego mam
Tak szczerze to przemyśl temat jeszcze raz i to tak dogłębnie. Narzędzia i chęci nie zawsze wystarczą do tego, żeby taki projekt udał się od początku do końca. Potrzebna jest jeszcze wiedza - 900tkę do skrzyni od malucha wsadzi prawie każdy kto umie kręcić śrubkami i podłączać kabelki, ale budowanie centrala to tak naprawdę konstruowanie od podstaw połowy samochodu... No i te pieniądze... Nie licz na to, że taki projekt zrobisz tanio.
#3 OFFLINE
Napisany 25 lipca 2013 - 21:50
pozd
#4 OFFLINE
Napisany 26 lipca 2013 - 12:20
Maluch ma tyl naped . silnik ogolnie jest za tylną osią a skrzynia w nim jest wzdłuż podwozia .
co do zestawu z hondy to wiem ze to wszystko trzeba poprzecznie zeby zadzialalo , ale pytanie czy jak bym odwrócił silnik o 180 stopni z tą skrzynia z 1.3 , to czy bylo by 5 biegów do przodu ? Bo te silniki są lewoobrotowe a skrzynia od 1.3 i obrót silnika o 180 stopni to zredukuje ?
Proszę o pomoc , poniewaz chcial bym sie juz powoli za to zabrac
Z góry dziekuje i pozdrawiam
ps nie mialem nigdy hondy ani nic z tych typów
tylko focus
#5 OFFLINE
Napisany 26 lipca 2013 - 15:42
pozd
#6 OFFLINE
Napisany 26 lipca 2013 - 17:02
#8 OFFLINE
Napisany 26 lipca 2013 - 19:48
pozd
#9 OFFLINE
Napisany 26 lipca 2013 - 20:19
najbardziej obawiam sie tej skrzyni civica z 1.3 , ona bedzie chodzic odwrotnie z tego co sie orientuje , tzn nie bedzie chodzic w tym kierunku , w którym była zaprojektowana . Czy sie myle ?
No i nie wiem jak dopasowac silnik z golfa II bo chyba taki wybiore na gazniku 1.6 , jak go połączyc z civic 1.3 skrzynką , czy bedzie trzeba dorabiac flansze , walki i czy skrzynka z civica ma hydrauliczne sprzegło
Byc moze lepiej by bylo z jakims innym silniczkiem vw lub opel
#10 OFFLINE
Napisany 26 lipca 2013 - 20:25
najbardziej obawiam sie tej skrzyni civica z 1.3 , ona bedzie chodzic odwrotnie z tego co sie orientuje
Przecież na tym polega cały patent, żeby silnik został z tyłu... Jak wsadzisz prawoobrotową skrzynię do prawoobrotowego silnika, a silnik zostanie w komorze a nie zamiast tylnej kanapy, to samochód będzie miał tylko jeden bieg do przodu...
Ja ci dobrze radzę. Nie rób tego swapa. Zniszczysz tylko samochód, a kto wie czy przy takiej wiedzy nawet nie zrobisz sobie jakiejś krzywdy...
#11 OFFLINE
Napisany 26 lipca 2013 - 20:31
przeciez to wiem ze byl by 1 bieg a 5 do tylu , chodzi mi o to ze ta skrzynia dlugo nie pochodzi ...
wiedzy mam wystarczająco na takie cos .
#13 OFFLINE
Napisany 26 lipca 2013 - 20:37
trzeba by dobrze poszukac skrzyń , ale oprócz tego myslę ze dobrze by bylo zastosowac np w miejscu silnika 126p silnik np z bmw 1.6 wzdłuż , na wyjsciu skrzynia i kawalek wału który idzie do mostu , most bedzie przedni , najlepiej z jakiegos starego merca 4matica (4x4)
wtedy jedyna obawa byla by taka , ze skrzyniamoze byc za długa ( bo wał mozna nawet zrobic 10cm)
ale na pewno skrzynie mozna by zastowowac inną i ją by sie dostosowało
co myslisz o tym ?
#17 OFFLINE
Napisany 26 lipca 2013 - 20:51
, chyba ze mogł bys mi cos doradzic , cos co nie żarło by oleju , nie mialo duzo elektroniki , w miare male podobnej lub wiekszej mocy i w miare male spalanie .
#18 OFFLINE
Napisany 26 lipca 2013 - 21:53
#20 OFFLINE
Napisany 27 lipca 2013 - 13:28
Widzę, że tak i tak nie masz zielonego pojęcia. Ja nie mam zamiaru się z tobą kłócić czy sprzeczać, bo wiesz lepiej to zrób i się nie pytaj. Druga sprawa chyba nigdy nie słyszałeś o interpunkcji, bo na cały post 0 przecinków i kropek.a poważnie to żaden maluch sie nie prowadzi czy to swap czy normalny dopiero jak zagości gwint i maglownica plus stabilizatory zaczyna sie prowadzic jak normalny samochód
Similar Topics
Temat | Forum | Rozpoczęty przez | Statystyki | Informacje o ostatnim poście | |
---|---|---|---|---|---|
2022.08.12 - 18 Ogólnopolski Zlot Fiata 126p, Sochaczew |
Relacje ze zlotów/spotów/rajdów | m.a.x.x. |
|
|
|
2017.08.11 - 14 Ogólnopolski Zlot Fiata 126p, Sochaczew |
Relacje ze zlotów/spotów/rajdów | m.a.x.x. |
|
|
|
FIAT Wojtka |
Teraz My! | Brygada00 |
|
|
|
Cichy & Fiat 126p FL |
Teraz My! | ptrcichy |
|
|
|
Posiadam części do 126p Wyprzedaż magazynu ! |
Usługi | Piotr FOKUS |
|
|