Polski Fiat 126p do wyścigów COMPRESSORE INIEZIONE
Started By
pony007
, 11 cze 2013 21:27
179 odpowiedzi na ten temat
#1 OFFLINE
Napisany 11 czerwca 2013 - 21:27
Witajcie!
Jestem Łukasz,
już sporo czasu zajmuje się "starymi gratami" - mam Syrenkę 105 z 1980 roku
http://www.odrdzewia...remontu,36.html
oraz Żuka z 1959 roku
http://www.odrdzewia...o-zycia,38.html
Mój ostatni, samochodowy zakup to Polski Fiat 126p z 1979 roku, dlatego tutaj jestem:). To co mnie najbardziej interesuje to technika, remonty- ogólnie robota. Założyłem w tym celu forum - ODRDZEWIACZ http://www.odrdzewiacz.fora.pl myślę, że znajdziecie tu sporo fajnych porad. Ostatnio zacząłem przygotowywać mojego 126p do wyścigów płaskich, więc chyba warto zachęcić parę osób stąd do dyskusji.
Sprawa wygląda tak, chce mieć samochód w klimacie dawnych lat, więc żadne "ksenony" nie wchodzą w rachubę- ma być jedynie troszkę przestylizowany (poszerzony, ale też minimalnie), z klatką i cieszącą moje serce techniką Niespodzianką będzie zawieszenie, ale o tym, może jak temat się rozwinie.
W dniu zakupu:
Na codzień:
Parę detali:
Jak będę miał więcej czasu to powstawiam więcej zdjęć bo trochę tego jest, ale narazie zajrzyjcie tu:
http://www.odrdzewia...port-z-epoki,8/
(w sumie wszystko do tego konkretnego 126p)
Pozdrawiam!
Jestem Łukasz,
już sporo czasu zajmuje się "starymi gratami" - mam Syrenkę 105 z 1980 roku
http://www.odrdzewia...remontu,36.html
oraz Żuka z 1959 roku
http://www.odrdzewia...o-zycia,38.html
Mój ostatni, samochodowy zakup to Polski Fiat 126p z 1979 roku, dlatego tutaj jestem:). To co mnie najbardziej interesuje to technika, remonty- ogólnie robota. Założyłem w tym celu forum - ODRDZEWIACZ http://www.odrdzewiacz.fora.pl myślę, że znajdziecie tu sporo fajnych porad. Ostatnio zacząłem przygotowywać mojego 126p do wyścigów płaskich, więc chyba warto zachęcić parę osób stąd do dyskusji.
Sprawa wygląda tak, chce mieć samochód w klimacie dawnych lat, więc żadne "ksenony" nie wchodzą w rachubę- ma być jedynie troszkę przestylizowany (poszerzony, ale też minimalnie), z klatką i cieszącą moje serce techniką Niespodzianką będzie zawieszenie, ale o tym, może jak temat się rozwinie.
W dniu zakupu:
Na codzień:
Parę detali:
Jak będę miał więcej czasu to powstawiam więcej zdjęć bo trochę tego jest, ale narazie zajrzyjcie tu:
http://www.odrdzewia...port-z-epoki,8/
(w sumie wszystko do tego konkretnego 126p)
Pozdrawiam!
#3 OFFLINE
Napisany 12 czerwca 2013 - 09:32
Do ATS brat mi frezuje dekielki FSM:) Samochód będzie stał obok tego:
i to taki mały akcent humorystyczny:)
Tutaj jedynie przyłożone:
(beznadziejne opony, wysokość zawieszenia i brak polerki - ale to się zmieni)
Cytrynki zostawiam, dotaczam dwa komplety piast (w sumie to przejściówkę). Do wyboru do koloru. Druga sprawa, że cytrynki, bez otworu centrującego to trochę delikatne wiaderka:)
Troszeczkę kupionych/wykonanych (opis w linku z pierwszego posta) pierdół:
W wolnej chwili napiszę coś więcej i odpowiem na pytania o ile takowe będą
Pozdrawiam!
i to taki mały akcent humorystyczny:)
Tutaj jedynie przyłożone:
(beznadziejne opony, wysokość zawieszenia i brak polerki - ale to się zmieni)
Cytrynki zostawiam, dotaczam dwa komplety piast (w sumie to przejściówkę). Do wyboru do koloru. Druga sprawa, że cytrynki, bez otworu centrującego to trochę delikatne wiaderka:)
Troszeczkę kupionych/wykonanych (opis w linku z pierwszego posta) pierdół:
W wolnej chwili napiszę coś więcej i odpowiem na pytania o ile takowe będą
Pozdrawiam!
#5 OFFLINE
Napisany 12 czerwca 2013 - 10:32
Wybór czym się będzie chłodzić to dowolna sprawa, w jednym i drugim przypadku trzeba dołożyć pompę. Druga sprawa, że jakikolwiek wyciek wiązałby się z godzinami sprzątania. Chłodzenie olejem to nie jest ten sam obieg co smarowanie.
PS Po czym wywnioskowałeś, że ta głowica jest chłodzona olejem?
To na korku to odma, a przewód zbrojony to bardziej zasilanie olejem klawiatury (obieg chłodzący jest zupełnie w innym miejscu, a nie pod deklem). W CC klawiatura nie ma tego przyłącza do smarowania jak w 126p- trzeba je doprowadzić z zewnątrz podmieniając klawiaturę właśnie z 126p. CC ma smarowanie doprowadzone laskami popychaczy.
PS Po czym wywnioskowałeś, że ta głowica jest chłodzona olejem?
To na korku to odma, a przewód zbrojony to bardziej zasilanie olejem klawiatury (obieg chłodzący jest zupełnie w innym miejscu, a nie pod deklem). W CC klawiatura nie ma tego przyłącza do smarowania jak w 126p- trzeba je doprowadzić z zewnątrz podmieniając klawiaturę właśnie z 126p. CC ma smarowanie doprowadzone laskami popychaczy.
#7 OFFLINE
Napisany 12 czerwca 2013 - 14:09
Oczywiście, że zakładasz klawiaturę z 126p- ale według mnie nie ma sensu robić dodatkowej osłony "laski popychacza" na przewód olejowy, bo to wiąże się z frezowaniem gniazda w głowicy- prościej dorobić smarowanie oddzielnym przewodem, gdzieś z boku.
#12 OFFLINE
Napisany 14 czerwca 2013 - 09:26
Przed chwilą wykończyłem trąby do gaźników:). Jutro zrobię zdjęcie.
Parę dni temu maluszek został rozebrany, została sama skorupka na kołach.
Muszę dokupić teraz trochę elementów blacharskich, chociaż parę rzeczy chce naprawić bez użycia reperaturek (tj. zrobić je samemu). Swoją drogą, pięknie jest robić malucha- jak Syrenę przygotowywałem do remontu, to miałem podwozie, nadwozie i stos przykręcanych blach. A tutaj wszystko w jednym miejscu:)
Parę dni temu maluszek został rozebrany, została sama skorupka na kołach.
Muszę dokupić teraz trochę elementów blacharskich, chociaż parę rzeczy chce naprawić bez użycia reperaturek (tj. zrobić je samemu). Swoją drogą, pięknie jest robić malucha- jak Syrenę przygotowywałem do remontu, to miałem podwozie, nadwozie i stos przykręcanych blach. A tutaj wszystko w jednym miejscu:)
#14 OFFLINE
Napisany 11 lipca 2013 - 23:57
Oj tam oj tam:) Jakbym mógł robić to bym robił, niestety jestem daleko od maluszka i jedynie takie detale na odległość robię.
"Zreperowałem" pęknięcie plastiku wlotu powietrza, zainteresowanych odsyłam:
http://www.odrdzewia...he-944,129.html
W poniedziałek pojawią się nowe blachy, więc wytnę trochę więcej:). Prace przy "średnim" kompresorze i giętarce do blach pochłonęły trochę czasu...
Ogólnie to maluszek troszkę mnie oszukał i naprawdę sporo szpachlówki ma na sobie:) A reszta, standardowo, durszlak.
Ale poradzimy sobie:)
Drobne próby z usunięciem przetłoczeń:
Naprawione zderzaki:
http://www.odrdzewia...owania,161.html
Przy okazji, jak jeszcze byłem w Łodzi, dogadałem się z sympatycznym panem, który podarował mi malucha za darmo:) to już drugi taki mój gratisowy maluch- zostały "wyprute" ze wszystkiego, łącznie z zawieszeniem i zasiliły mój magazyn części. Silnik z tego Łódzkiego (już rozebrałem) ma przejechane prawdziwe 60tys km. i posłuży do budowy silnika "racing".
PS- Kto może niech "polubia" DZIĘKUJĘ!
https://www.facebook...orumOdrdzewiacz
Pozdrawiam!
"Zreperowałem" pęknięcie plastiku wlotu powietrza, zainteresowanych odsyłam:
http://www.odrdzewia...he-944,129.html
W poniedziałek pojawią się nowe blachy, więc wytnę trochę więcej:). Prace przy "średnim" kompresorze i giętarce do blach pochłonęły trochę czasu...
Ogólnie to maluszek troszkę mnie oszukał i naprawdę sporo szpachlówki ma na sobie:) A reszta, standardowo, durszlak.
Ale poradzimy sobie:)
Drobne próby z usunięciem przetłoczeń:
Naprawione zderzaki:
http://www.odrdzewia...owania,161.html
Przy okazji, jak jeszcze byłem w Łodzi, dogadałem się z sympatycznym panem, który podarował mi malucha za darmo:) to już drugi taki mój gratisowy maluch- zostały "wyprute" ze wszystkiego, łącznie z zawieszeniem i zasiliły mój magazyn części. Silnik z tego Łódzkiego (już rozebrałem) ma przejechane prawdziwe 60tys km. i posłuży do budowy silnika "racing".
PS- Kto może niech "polubia" DZIĘKUJĘ!
https://www.facebook...orumOdrdzewiacz
Pozdrawiam!