Jaki silnik do SWAPU - użytkowany na codzień
Started By
maras93
, 24 sty 2013 22:36
24 odpowiedzi na ten temat
#1 OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2013 - 22:36
czesc
jaki byscie mi polecili silnik do Maluszka
taki który miał by tąpodstawową "moc" jak na wage Fiata , taki który był by łatwy w obsłudze i przedewszystkim w miare ekologiczny ?
Oczywiscie oprócz silnika 600 i 650
ps
chciał bym miec nim osiągi codziennych samochodów
jaki byscie mi polecili silnik do Maluszka
taki który miał by tąpodstawową "moc" jak na wage Fiata , taki który był by łatwy w obsłudze i przedewszystkim w miare ekologiczny ?
Oczywiscie oprócz silnika 600 i 650
ps
chciał bym miec nim osiągi codziennych samochodów
#3 OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2013 - 22:51
aha
ale w sumie myslalem o 1.0 na gazniku bo mozna po swojemu wyregulowac , mniej kabli i nie ma takich obciążeń na skrzynie maluszka
a silnik 1.1 spi lub 1.2 mpi to ciężko kąpletny wychaczyc za rozsądne pieniadze
wiem ze to nie są tanie rzeczy ale w porównywaniu z 1.0 uno wydaje mi sie ze bylo by prosciej
ale w sumie myslalem o 1.0 na gazniku bo mozna po swojemu wyregulowac , mniej kabli i nie ma takich obciążeń na skrzynie maluszka
a silnik 1.1 spi lub 1.2 mpi to ciężko kąpletny wychaczyc za rozsądne pieniadze
wiem ze to nie są tanie rzeczy ale w porównywaniu z 1.0 uno wydaje mi sie ze bylo by prosciej
#4 OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2013 - 22:59
Nie baw się w gaźnikowca. Tyle samo zabawy a to nie jedzie. 1.1 już ma te 55km i do normalnej jazdy się nadaje 1.2 szybciej męczy skrzynie niż 1.1 Gdzie przy mojej jeździe dopiero raz rozwaliłem skrzynię ale to była moja wina.
Silnik kompletny z osprzętem kupisz w cenie 600-700zł. Te silniki najszybciej można spotkać na forach CC/SC gdzie osoby zmieniają pojemność. pozbywają się tego.
Jeżeli chodzi o spalanie zaś to przy mojej jeździe za 80 zł robię ok 200km (dziwne że tak dużo km wychodzi)
Silnik kompletny z osprzętem kupisz w cenie 600-700zł. Te silniki najszybciej można spotkać na forach CC/SC gdzie osoby zmieniają pojemność. pozbywają się tego.
Jeżeli chodzi o spalanie zaś to przy mojej jeździe za 80 zł robię ok 200km (dziwne że tak dużo km wychodzi)
#5 OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2013 - 23:08
Zależy do czego potrzebujesz, jak masz zamiar cisnąć to 1.2 MPI
Ja osobiście gdybym miał robić swap, pozostałbym przy 1.0 45 KM na gaźniku, jednostka zdecydowanie idiotoodporna, wg moich obserwacji na podstawie 3 UNO żwawsza nić na wtrysku i oszczędniejsza a zdrowy silnik kupisz za 200 - 300 PLN i skoro radzi sobie w UNO to i z malcem da rade.
Tyle, że ja lata deptania do podłogi mam już za sobą i ten silnik założyłbym tylko po to żeby mieć normalne osiągi
Jednak jak znam życie po miesiącu na tym silniku stwierdzisz, że ci mało i tak czy inaczej założysz 1.2
Więc od razu sobie odpowiedz do czego ci to żeby 2 razy tego samego nie robić , a budowa swapa jak należy i tak pochłania sporo kasy to te 300- 400 więcej nie zrobi ci różnicy
Ja osobiście gdybym miał robić swap, pozostałbym przy 1.0 45 KM na gaźniku, jednostka zdecydowanie idiotoodporna, wg moich obserwacji na podstawie 3 UNO żwawsza nić na wtrysku i oszczędniejsza a zdrowy silnik kupisz za 200 - 300 PLN i skoro radzi sobie w UNO to i z malcem da rade.
Tyle, że ja lata deptania do podłogi mam już za sobą i ten silnik założyłbym tylko po to żeby mieć normalne osiągi
Jednak jak znam życie po miesiącu na tym silniku stwierdzisz, że ci mało i tak czy inaczej założysz 1.2
Więc od razu sobie odpowiedz do czego ci to żeby 2 razy tego samego nie robić , a budowa swapa jak należy i tak pochłania sporo kasy to te 300- 400 więcej nie zrobi ci różnicy
#6 OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2013 - 23:12
kazdy z tych silników to spora roznica w porownaniu z 650, i 900 tez się da normalnie jezdzic nie odbiegając od innych samochodów. Wiadomo jak chcesz nie wiadomo jakiej bestii to 1.2 ale to tez najdrozsze rozwiązanie.
1989 Polski Fiat 126 BIS 700 sleeper
#7 OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2013 - 23:24
ekologiczny ?
takie jest moje zdanie na ten temat
najlepszym wyjściem jest silnik 1.1 SPI, jest to silnik z rodziny fire
silnik praktycznie bezobsługowy i idiotoodporny, dobrze radzi sobie w budzie 126p
taki kompletny silnik można kupić w granicach 500zł
lepszą opcja jest silnik 1.2 mpi z punot I miały one 75 koników dopiero ten silnik w 126p zaczyna się sensownie odpychać
jest to dalsza ewolucja silnika 1.1, z racji tego ze był "nie ekologiczny" kładli go stosunkowo krótko i nieco ciężej go kupić ceny kompletnych silników oscylują w granicach 1000zł
w grę wchodzi jeszcze silnik 899 z seicento ale jest to bardzo przestarzała konstrukcja i ze swoimi 40 konikami szału nie robi a pali tyle samo co 1.1
#8 OFFLINE
Napisany 25 stycznia 2013 - 03:52
to co byscie mi jednak poradzili , chciał bym gaznikowca bo ma te 50km , trochę bym pogrzebal i były by prawdziwe koniki . chciał bym mieć 10s do 100 nie wiem czego się spodziewać , wy doradziliscie mi każdy praktycznie silniki oprócz cc900 . a zależy mi na ekologi bo to samochód na codzień
no i boję się elektryk , nie wiedział bym jak podłączyć np 1.1 do instalacji malucha . z uno jest już lżej .
no i boję się elektryk , nie wiedział bym jak podłączyć np 1.1 do instalacji malucha . z uno jest już lżej .
#13 OFFLINE
Napisany 25 stycznia 2013 - 17:13
doobra 1.0 uniacz na gazniku i bedzie dobrze
stosunkowo małe spalanie , a jak bedzie trzeba to troche odchudze maluszka a silnik usprawnie
a o elektryke sie boje bo ja nie wiem jak mam podłączyc np silnik 1.0 do instalacji malucha , nie mam jeszce silnika od uno
stosunkowo małe spalanie , a jak bedzie trzeba to troche odchudze maluszka a silnik usprawnie
a o elektryke sie boje bo ja nie wiem jak mam podłączyc np silnik 1.0 do instalacji malucha , nie mam jeszce silnika od uno
#14 OFFLINE
Napisany 25 stycznia 2013 - 17:47
Pamiętaj że 1.0 nie jedzie a usprawnianie tego silnika mija się z celem
Spalanie też wyjdzie podobnie jak w 1.1
I Wcale nie jest jakieś duże spalanie jak na moje 1.1 które chodzi bez sondy i je zalewa.
Mając instalację większość osób powie ci tu na forum który kabel idzie gdzie i nie ma z tym problemów. Sam zaczynałem robienie swapa bez jakiejkolwiek wiedzy na temat tego. A po jakichś 2 miesiącach auto już jeździło i to dzięki ludziom tu na forum jak i schematom
Spalanie też wyjdzie podobnie jak w 1.1
I Wcale nie jest jakieś duże spalanie jak na moje 1.1 które chodzi bez sondy i je zalewa.
Mając instalację większość osób powie ci tu na forum który kabel idzie gdzie i nie ma z tym problemów. Sam zaczynałem robienie swapa bez jakiejkolwiek wiedzy na temat tego. A po jakichś 2 miesiącach auto już jeździło i to dzięki ludziom tu na forum jak i schematom
#16 OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2013 - 10:33
Ja jak myślałem o swapie to zajrzałem do tego tematu
http://www.terytoriu...1-2-t10277.html
Pierwsza odpiwiedz w nim
"Rób od razu na 1.2
apetyt rośnie w miarę jedzenia i robienie 900 mija się z celem
elektryka to nie problem, jak coś pomogę"
I nie było już żadnych wątpliwości i wiedziałem że będę mógł szukać tu pomocy;p
Jak narazie jestem dalej niż bliżej końca ale powoli do przodu;p
http://www.terytoriu...1-2-t10277.html
Pierwsza odpiwiedz w nim
"Rób od razu na 1.2
apetyt rośnie w miarę jedzenia i robienie 900 mija się z celem
elektryka to nie problem, jak coś pomogę"
I nie było już żadnych wątpliwości i wiedziałem że będę mógł szukać tu pomocy;p
Jak narazie jestem dalej niż bliżej końca ale powoli do przodu;p
#17 OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2013 - 11:15
To mamy tak samoJak narazie jestem dalej niż bliżej końca ale powoli do przodu;p
Elektryka to nie zaden problem, do samego odpalenia, jak sie nie myle, potrzeba podpiac 3-4 kable.
Powered by Serek!
Swap central w trakcie budowy ----> http://www.terytoriu...l-by-sercio-20/
Zapraszam !
Similar Topics
Temat | Forum | Rozpoczęty przez | Statystyki | Informacje o ostatnim poście | |
---|---|---|---|---|---|
Belka pod silnik 1.1 sc |
SWAP Center | Bercik80 |
|
|
|
SILNIK 600 z kwadratową głowicą |
Mechanika | Daniel46 |
|
|
|
Obrót tylnego koła porusza całym silnikiem. |
Mechanika | KBB |
|
|
|
Silnik pod auto podróżnicze |
SWAP Center | Korelus |
|
|
|
Kontrola ładowania, silnik poza budą, regler robi zwarcie |
Car Audio i elektronika | Puzel |
|
|