Skocz do zawartości


Zdjęcie

Swap 1.0 uno rozrusznik i pompka paliwa


22 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Głuchman

Głuchman

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 68 postów
    • Time Online: 23g 8m 59s

Napisany 10 września 2012 - 18:13

Witam. Z racji tego, że za parę miesięcy zdaję prawko noszę się z zamiarem zrobienia SWAP-a i w związku z tym miałbym parę pytań. Co do skrzyni, hamulców etc. dużo czytałem na forum.
Jednak chciałbym zapytać jak wygląda sprawa z rozrusznikiem.
1. Czy da się zamontować rozruch od Uno do standardowej skrzyni?
I pytanie o:
2. obrotomierz i prędkościomierz, mianowicie czy wiecie czy do silnika Uno 1.0 Fire (gaźnik bo boję sie kabelkologii) :wink: można zamontować obrotomierz od Poloneza?
I czy do standardowego prędkościomierza od "malczana" można zamontować wskaźnik temperatury wody czy lepiej kupić od Bis-a?
3. o pompkę paliwa- czy Fiat Uno posiadał ją elektryczną czy mechaniczną? Jeśli elektryczną, to od czego najlepiej ją wsiąść i gdzie ją wpiąć do instalacji elektrycznej?
4. Czym połączyć chłodnicę z silnikiem miedzianymi rurkami od centralnego ogrzewana czy gumowym wężem? Co lepiej zdaje egzamin (szczególnie zimą)
Z góry dziękuje za odpowiedź :)

#2 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 10 września 2012 - 18:22

1. Szczerze mówiąc nie wiem, jak się rozwiązuje kwestię rozruszników w swapach, ale sądzę, że sprawny rozrusznik maluchowski powinien być w stanie bez problemu taki silnik uruchamiać.

2. Można. Nie będzie trzeba nawet nic przerabiać, bo to też jest obrotomierz pod cztery gary. Wskaźnik temperatury cieczy można wsadzić w FLowski licznik (bo rozumiem, że taki masz), ale przy cenach liczników chyba szybciej, taniej i bezstresowo będzie się zaopatrzyć w gotowy.
Dodany obrazek

#3 OFFLINE   Głuchman

Głuchman

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 68 postów
    • Time Online: 23g 8m 59s

Napisany 10 września 2012 - 18:43

Acha, czyli Bis-owski "budzik". Tylko boję się czy standardowy rozruch da radę. Ale wyjdzie "w praniu". dzięki za odpowiedź :) tylko jak z pozostałymi kwestiami?
I jeszcze tylko sprecyzuje: mówiąc o obrotomierzu od Poloneza, miałem na myśli Lumel MS10-005. Przy 4 cylindrach nie muszę nic przerabiać tak? I pytanie jak to prawidłowo podłączyć?
:)

#4 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 10 września 2012 - 18:54

3. Nie wiem jaką pompę ma Uno, ale jak chcesz zewnętrzną elektryczną, to pewnie od Poloneza Trucka się nada.

Rozrusznik maluchowski da radę, rozruszniki we fiatowskich silnikach 900-1.1 są zaledwie o 0.2kW mocniejsze od maluchowskiego. Ale jak mówiłem, nie wiem, jak są rozwiązywane kwestie rozruszników w swapach, bo nigdy takiego nie posiadałem. Podejrzewam, że to kwestia tego, jak wygląda flansza, od jakiego silnika jest koło zamachowe itp itd. Tak naprawdę każdy swap jest inny, bo w każdym jest trochę własnej inwencji twórczej wykonawcy.

Z przewodami do chłodzenia nie mam pojęcia, więc Ci nie pomogę. Tyle co z obserwacji - większość robi to gumowymi przewodami. Zapewne dlatego, że tak jest łatwiej i taniej. Ale czy lepiej czy gorzej to już nie umiem odpowiedzieć. ;)
Dodany obrazek

#5 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 10 września 2012 - 19:02

do 1.0 założysz rozrusznik od niego pochodzący, w swapach rozruszniki mocuje się we flanszy, jak chcesz mocniejszy rozrusznik to kup od punto 1.2 mpi tam miał 1,2kW

elektryki w silnikach wtryskowych nie masz się co bać bo jest prosta jak j**anie, 3 przewody potrzeba do uruchomienia reszta to kontrolki i wskaźnik temperatury

kup sobie licznik od cinquecento ze wskaźnikiem temperatury i licznik od eleganta, sam wskaźnik sobie przełożysz i jest git :devil: trzeba mu tylko dodatkowy kabelek dorobić

#6 OFFLINE   Głuchman

Głuchman

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 68 postów
    • Time Online: 23g 8m 59s

Napisany 10 września 2012 - 19:07

Dzięki za odpowiedzi. Narazie prosze nie zamykać posta, bo może jeszcze coś mi się przypomni :ble:

#7 OFFLINE   grzyb364

grzyb364

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 80 postów
    • Time Online: 10s

Napisany 10 września 2012 - 21:04

Głuchman Coś chyba mało czytałeś o tych swapach :twisted:

Fotki jakbyś chciał zobaczyć jak wygląda taki licznik osobiście polecam :)

Please Login or Register to see this Hidden Content



A tu fotka rozrusznika:

Please Login or Register to see this Hidden Content



#8 OFFLINE   Głuchman

Głuchman

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 68 postów
    • Time Online: 23g 8m 59s

Napisany 13 września 2012 - 12:50

Grzyb: pięknie dziękuje za foto. :) A co do mojej lektury forum to nie spotkałem się z tematem o rozrusznikach, ale nie twierdzę że takowego nie było Smile
Miałbym jeszcze pytanie jak powinno się podłączyć przewody do instalacji z malczana, jeżeli chcę założyć silnik 1.0 fire na jednopunktowym wtrysku? Bo jeden przewód musi iść na rozrusznik, drugi + ze stacyjki a trzeci to masa, tak? (pomijając przewody od obrotomierza i czujników). I co z osprzętu silnika jest konieczne żeby taki zestaw uruchomić (z wyłączeniem komputera, bo to oczywiste)? :lol:

#9 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 13 września 2012 - 17:12

wszystko co jest przyczepione do silnika :P

do wtryskowaca podpinasz + stały dla komputera
+ po zapłonie i + wychodzący do zasilania pompki paliwa

#10 OFFLINE   Głuchman

Głuchman

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 68 postów
    • Time Online: 23g 8m 59s

Napisany 13 września 2012 - 19:10

Czyli stały mogę podciągnąć z akumulatora, a zasilanie pompki?

#11 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 13 września 2012 - 19:30

stały bierzesz sobie z tego przewodu co idzie do alternatora bo po co przez całe auto ciągnąc kabel

pompka dostaje + z przekaźnika zespolonego którym steruje komputer, trzeba tylko zrobić masę do pompki

#12 OFFLINE   Głuchman

Głuchman

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 68 postów
    • Time Online: 23g 8m 59s

Napisany 17 grudnia 2012 - 18:51

acha wielkie dzięki arek Smile
Przepraszam, że "odgrzewam", ale nie chcę zakładać nowego tematu. I teraz 3 pytania:
1.) Jak wygląda sprawa mocowania flanszy (różnica w rozstawie śrub od silnika od SC 1.1 wielopunktowy a 1.2 MPI od Punto
2.) Jakie macie pomysły i doświadczenia ze wzmacnianiem karoserii; klatka, dodatkowe wsporniki etc.
3.) Jak wygląda sprawa remontu blacharki tzn. grubość i gatunek blachy, wyginanie i.t.d.
Z góry dziękuje za odpowiedź

#13 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 17 grudnia 2012 - 19:11

wszytkie fire'ki mają ten sam rozstaw mocowań począwszy od 1.0 z un o przez 1.1 1.2 8v aż do 1.4 16v t-jet z fiata 500 :twisted:

#14 OFFLINE   Głuchman

Głuchman

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 68 postów
    • Time Online: 23g 8m 59s

Napisany 17 grudnia 2012 - 19:52

Acha :) A co z blacharką? :roll:

#15 OFFLINE   sercio_20

sercio_20

    Krzychu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 796 postów
    • Time Online: 3d 21g 29m 24s

Napisany 17 grudnia 2012 - 21:46

A co z blacharką?

No zalezy w jakim teraz jest stanie. Blacha bez wzgledu na silnik powinna byc zdrowa. A w swapie jesli musisz to zrob remont blachy obspawaj bude i jezeli chcesz to klateke wspawaj i masz :P

Powered by Serek!

Swap central w trakcie budowy ----> http://www.terytoriu...l-by-sercio-20/

Zapraszam ! :)


#16 OFFLINE   Głuchman

Głuchman

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 68 postów
    • Time Online: 23g 8m 59s

Napisany 17 grudnia 2012 - 22:16

Warto wspomnieć, o spawaniu na zgrzewach. Jeżeli zaistnieje taka potrzeba,(ktoś będzie miał jakieś pytania na ten temat) to prześlę skany z książki "Budowa i naprawa Fiata 126p" czy jakoś tak(są tam miejsca zgrzewania karoserii). :D Ze stanu technicznego podwozia wnioskuję, że muszę wzmocnić mocowanie resora z przodu (pozostałości po małym dzwonie :/ ). Jednak chciałbym jeszcze poruszyć temat blachy, tj. jak gruba powinna być i jak grubym drutem należy ją spawać (blacha ocynkowana, zwykła).

#17 OFFLINE   Magic

Magic

    Master

  • Member
  • 1 474 postów
    • Time Online: 1d 6g 12m 32s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 17 grudnia 2012 - 23:31

Najlepszy drut do spawania blach samochodowych jest 0,8mm blacha coś koło 1-1,5 mm optymalnie wszystko zależy co i w którym miejscu będzie wstawiane

#18 OFFLINE   Głuchman

Głuchman

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 68 postów
    • Time Online: 23g 8m 59s

Napisany 06 stycznia 2013 - 17:56

Zapytam jeszcze o silniki, tj. o spalanie. Chcę wiedzieć jakie wydatki będą mnie czekały na stacji benzynowej :roll: bo wg. strony

Please Login or Register to see this Hidden Content

Uno 1.0 i.e. pali przy jeździe ekonomiczno-zrównoważonej ok. 6-7 litrów.

Please Login or Register to see this Hidden Content

Fiat Punto też wypada podobnie. Jednak rodzi się pytanie: jak bardzo zmieni się spalanie, bo z jednej strony, silnik musi "ruszyć" mniejszą masę, ale z drugiej strony skrzynia od Malucha "oferuje" inne przełożenie. Nawet ktoś na forum pisał, że na dłuższych trasach lepiej sprawdza się skrzynia od BIS-a. Jakie są wasze doświadczenia?
PS: Nie zrozumcie mnie źle, liczę się z tym, że SWAP to wydatki; niektórzy powiedzą: "Jak chcesz ekonomii to zostaw seryjny silnik", ale chcę wiedzieć w co się ładuję :)
Dodany obrazek

#19 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 06 stycznia 2013 - 18:05

swap na skrzyni od bisa z silnikiem 1.2 mpi pali 6l/100km w trasie przy prędkości 100-110, w mieście spalanie dochodzi nawet do 12l/100km
w mieście przy delikatnej jeździe da się zejść do 9l/100km

przy swapach skrzynia malucha jest za krótka nawet do jazdy po mieście

nie wiem jak w swapie ale silnik 1.0 gaźnikowy w uno potrafi zadowolić sie 6l/100km w mieście przy delikatnej jeździe

#20 OFFLINE   Głuchman

Głuchman

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 68 postów
    • Time Online: 23g 8m 59s

Napisany 06 stycznia 2013 - 18:44

Czyli lepiej zrezygnować z tych paru koni na rzecz wytrzymałości skrzyni i spalania?
Dodany obrazek



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.