Swap 1.0 uno rozrusznik i pompka paliwa
Started By
Głuchman
, 10 wrz 2012 18:13
22 odpowiedzi na ten temat
#1 OFFLINE
Napisany 10 września 2012 - 18:13
Witam. Z racji tego, że za parę miesięcy zdaję prawko noszę się z zamiarem zrobienia SWAP-a i w związku z tym miałbym parę pytań. Co do skrzyni, hamulców etc. dużo czytałem na forum.
Jednak chciałbym zapytać jak wygląda sprawa z rozrusznikiem.
1. Czy da się zamontować rozruch od Uno do standardowej skrzyni?
I pytanie o:
2. obrotomierz i prędkościomierz, mianowicie czy wiecie czy do silnika Uno 1.0 Fire (gaźnik bo boję sie kabelkologii) można zamontować obrotomierz od Poloneza?
I czy do standardowego prędkościomierza od "malczana" można zamontować wskaźnik temperatury wody czy lepiej kupić od Bis-a?
3. o pompkę paliwa- czy Fiat Uno posiadał ją elektryczną czy mechaniczną? Jeśli elektryczną, to od czego najlepiej ją wsiąść i gdzie ją wpiąć do instalacji elektrycznej?
4. Czym połączyć chłodnicę z silnikiem miedzianymi rurkami od centralnego ogrzewana czy gumowym wężem? Co lepiej zdaje egzamin (szczególnie zimą)
Z góry dziękuje za odpowiedź
Jednak chciałbym zapytać jak wygląda sprawa z rozrusznikiem.
1. Czy da się zamontować rozruch od Uno do standardowej skrzyni?
I pytanie o:
2. obrotomierz i prędkościomierz, mianowicie czy wiecie czy do silnika Uno 1.0 Fire (gaźnik bo boję sie kabelkologii) można zamontować obrotomierz od Poloneza?
I czy do standardowego prędkościomierza od "malczana" można zamontować wskaźnik temperatury wody czy lepiej kupić od Bis-a?
3. o pompkę paliwa- czy Fiat Uno posiadał ją elektryczną czy mechaniczną? Jeśli elektryczną, to od czego najlepiej ją wsiąść i gdzie ją wpiąć do instalacji elektrycznej?
4. Czym połączyć chłodnicę z silnikiem miedzianymi rurkami od centralnego ogrzewana czy gumowym wężem? Co lepiej zdaje egzamin (szczególnie zimą)
Z góry dziękuje za odpowiedź
#2 OFFLINE
Napisany 10 września 2012 - 18:22
1. Szczerze mówiąc nie wiem, jak się rozwiązuje kwestię rozruszników w swapach, ale sądzę, że sprawny rozrusznik maluchowski powinien być w stanie bez problemu taki silnik uruchamiać.
2. Można. Nie będzie trzeba nawet nic przerabiać, bo to też jest obrotomierz pod cztery gary. Wskaźnik temperatury cieczy można wsadzić w FLowski licznik (bo rozumiem, że taki masz), ale przy cenach liczników chyba szybciej, taniej i bezstresowo będzie się zaopatrzyć w gotowy.
2. Można. Nie będzie trzeba nawet nic przerabiać, bo to też jest obrotomierz pod cztery gary. Wskaźnik temperatury cieczy można wsadzić w FLowski licznik (bo rozumiem, że taki masz), ale przy cenach liczników chyba szybciej, taniej i bezstresowo będzie się zaopatrzyć w gotowy.
#3 OFFLINE
Napisany 10 września 2012 - 18:43
Acha, czyli Bis-owski "budzik". Tylko boję się czy standardowy rozruch da radę. Ale wyjdzie "w praniu". dzięki za odpowiedź tylko jak z pozostałymi kwestiami?
I jeszcze tylko sprecyzuje: mówiąc o obrotomierzu od Poloneza, miałem na myśli Lumel MS10-005. Przy 4 cylindrach nie muszę nic przerabiać tak? I pytanie jak to prawidłowo podłączyć?
I jeszcze tylko sprecyzuje: mówiąc o obrotomierzu od Poloneza, miałem na myśli Lumel MS10-005. Przy 4 cylindrach nie muszę nic przerabiać tak? I pytanie jak to prawidłowo podłączyć?
#4 OFFLINE
Napisany 10 września 2012 - 18:54
3. Nie wiem jaką pompę ma Uno, ale jak chcesz zewnętrzną elektryczną, to pewnie od Poloneza Trucka się nada.
Rozrusznik maluchowski da radę, rozruszniki we fiatowskich silnikach 900-1.1 są zaledwie o 0.2kW mocniejsze od maluchowskiego. Ale jak mówiłem, nie wiem, jak są rozwiązywane kwestie rozruszników w swapach, bo nigdy takiego nie posiadałem. Podejrzewam, że to kwestia tego, jak wygląda flansza, od jakiego silnika jest koło zamachowe itp itd. Tak naprawdę każdy swap jest inny, bo w każdym jest trochę własnej inwencji twórczej wykonawcy.
Z przewodami do chłodzenia nie mam pojęcia, więc Ci nie pomogę. Tyle co z obserwacji - większość robi to gumowymi przewodami. Zapewne dlatego, że tak jest łatwiej i taniej. Ale czy lepiej czy gorzej to już nie umiem odpowiedzieć.
Rozrusznik maluchowski da radę, rozruszniki we fiatowskich silnikach 900-1.1 są zaledwie o 0.2kW mocniejsze od maluchowskiego. Ale jak mówiłem, nie wiem, jak są rozwiązywane kwestie rozruszników w swapach, bo nigdy takiego nie posiadałem. Podejrzewam, że to kwestia tego, jak wygląda flansza, od jakiego silnika jest koło zamachowe itp itd. Tak naprawdę każdy swap jest inny, bo w każdym jest trochę własnej inwencji twórczej wykonawcy.
Z przewodami do chłodzenia nie mam pojęcia, więc Ci nie pomogę. Tyle co z obserwacji - większość robi to gumowymi przewodami. Zapewne dlatego, że tak jest łatwiej i taniej. Ale czy lepiej czy gorzej to już nie umiem odpowiedzieć.
#5 OFFLINE
Napisany 10 września 2012 - 19:02
do 1.0 założysz rozrusznik od niego pochodzący, w swapach rozruszniki mocuje się we flanszy, jak chcesz mocniejszy rozrusznik to kup od punto 1.2 mpi tam miał 1,2kW
elektryki w silnikach wtryskowych nie masz się co bać bo jest prosta jak j**anie, 3 przewody potrzeba do uruchomienia reszta to kontrolki i wskaźnik temperatury
kup sobie licznik od cinquecento ze wskaźnikiem temperatury i licznik od eleganta, sam wskaźnik sobie przełożysz i jest git trzeba mu tylko dodatkowy kabelek dorobić
elektryki w silnikach wtryskowych nie masz się co bać bo jest prosta jak j**anie, 3 przewody potrzeba do uruchomienia reszta to kontrolki i wskaźnik temperatury
kup sobie licznik od cinquecento ze wskaźnikiem temperatury i licznik od eleganta, sam wskaźnik sobie przełożysz i jest git trzeba mu tylko dodatkowy kabelek dorobić
#8 OFFLINE
Napisany 13 września 2012 - 12:50
Grzyb: pięknie dziękuje za foto. A co do mojej lektury forum to nie spotkałem się z tematem o rozrusznikach, ale nie twierdzę że takowego nie było Smile
Miałbym jeszcze pytanie jak powinno się podłączyć przewody do instalacji z malczana, jeżeli chcę założyć silnik 1.0 fire na jednopunktowym wtrysku? Bo jeden przewód musi iść na rozrusznik, drugi + ze stacyjki a trzeci to masa, tak? (pomijając przewody od obrotomierza i czujników). I co z osprzętu silnika jest konieczne żeby taki zestaw uruchomić (z wyłączeniem komputera, bo to oczywiste)?
Miałbym jeszcze pytanie jak powinno się podłączyć przewody do instalacji z malczana, jeżeli chcę założyć silnik 1.0 fire na jednopunktowym wtrysku? Bo jeden przewód musi iść na rozrusznik, drugi + ze stacyjki a trzeci to masa, tak? (pomijając przewody od obrotomierza i czujników). I co z osprzętu silnika jest konieczne żeby taki zestaw uruchomić (z wyłączeniem komputera, bo to oczywiste)?
#12 OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2012 - 18:51
acha wielkie dzięki arek Smile
Przepraszam, że "odgrzewam", ale nie chcę zakładać nowego tematu. I teraz 3 pytania:
1.) Jak wygląda sprawa mocowania flanszy (różnica w rozstawie śrub od silnika od SC 1.1 wielopunktowy a 1.2 MPI od Punto
2.) Jakie macie pomysły i doświadczenia ze wzmacnianiem karoserii; klatka, dodatkowe wsporniki etc.
3.) Jak wygląda sprawa remontu blacharki tzn. grubość i gatunek blachy, wyginanie i.t.d.
Z góry dziękuje za odpowiedź
Przepraszam, że "odgrzewam", ale nie chcę zakładać nowego tematu. I teraz 3 pytania:
1.) Jak wygląda sprawa mocowania flanszy (różnica w rozstawie śrub od silnika od SC 1.1 wielopunktowy a 1.2 MPI od Punto
2.) Jakie macie pomysły i doświadczenia ze wzmacnianiem karoserii; klatka, dodatkowe wsporniki etc.
3.) Jak wygląda sprawa remontu blacharki tzn. grubość i gatunek blachy, wyginanie i.t.d.
Z góry dziękuje za odpowiedź
#15 OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2012 - 21:46
No zalezy w jakim teraz jest stanie. Blacha bez wzgledu na silnik powinna byc zdrowa. A w swapie jesli musisz to zrob remont blachy obspawaj bude i jezeli chcesz to klateke wspawaj i maszA co z blacharką?
Powered by Serek!
Swap central w trakcie budowy ----> http://www.terytoriu...l-by-sercio-20/
Zapraszam !
#16 OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2012 - 22:16
Warto wspomnieć, o spawaniu na zgrzewach. Jeżeli zaistnieje taka potrzeba,(ktoś będzie miał jakieś pytania na ten temat) to prześlę skany z książki "Budowa i naprawa Fiata 126p" czy jakoś tak(są tam miejsca zgrzewania karoserii). Ze stanu technicznego podwozia wnioskuję, że muszę wzmocnić mocowanie resora z przodu (pozostałości po małym dzwonie ). Jednak chciałbym jeszcze poruszyć temat blachy, tj. jak gruba powinna być i jak grubym drutem należy ją spawać (blacha ocynkowana, zwykła).
#18 OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2013 - 17:56
Zapytam jeszcze o silniki, tj. o spalanie. Chcę wiedzieć jakie wydatki będą mnie czekały na stacji benzynowej bo wg. strony
Fiat Punto też wypada podobnie. Jednak rodzi się pytanie: jak bardzo zmieni się spalanie, bo z jednej strony, silnik musi "ruszyć" mniejszą masę, ale z drugiej strony skrzynia od Malucha "oferuje" inne przełożenie. Nawet ktoś na forum pisał, że na dłuższych trasach lepiej sprawdza się skrzynia od BIS-a. Jakie są wasze doświadczenia?
PS: Nie zrozumcie mnie źle, liczę się z tym, że SWAP to wydatki; niektórzy powiedzą: "Jak chcesz ekonomii to zostaw seryjny silnik", ale chcę wiedzieć w co się ładuję
Uno 1.0 i.e. pali przy jeździe ekonomiczno-zrównoważonej ok. 6-7 litrów.Fiat Punto też wypada podobnie. Jednak rodzi się pytanie: jak bardzo zmieni się spalanie, bo z jednej strony, silnik musi "ruszyć" mniejszą masę, ale z drugiej strony skrzynia od Malucha "oferuje" inne przełożenie. Nawet ktoś na forum pisał, że na dłuższych trasach lepiej sprawdza się skrzynia od BIS-a. Jakie są wasze doświadczenia?
PS: Nie zrozumcie mnie źle, liczę się z tym, że SWAP to wydatki; niektórzy powiedzą: "Jak chcesz ekonomii to zostaw seryjny silnik", ale chcę wiedzieć w co się ładuję
#19 OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2013 - 18:05
swap na skrzyni od bisa z silnikiem 1.2 mpi pali 6l/100km w trasie przy prędkości 100-110, w mieście spalanie dochodzi nawet do 12l/100km
w mieście przy delikatnej jeździe da się zejść do 9l/100km
przy swapach skrzynia malucha jest za krótka nawet do jazdy po mieście
nie wiem jak w swapie ale silnik 1.0 gaźnikowy w uno potrafi zadowolić sie 6l/100km w mieście przy delikatnej jeździe
w mieście przy delikatnej jeździe da się zejść do 9l/100km
przy swapach skrzynia malucha jest za krótka nawet do jazdy po mieście
nie wiem jak w swapie ale silnik 1.0 gaźnikowy w uno potrafi zadowolić sie 6l/100km w mieście przy delikatnej jeździe
Similar Topics
Temat | Forum | Rozpoczęty przez | Statystyki | Informacje o ostatnim poście | |
---|---|---|---|---|---|
brak iskry swap126p |
SWAP Center | krycha1996 |
|
|
|
Jak prawidłowo zrobić SWAPa w BISieswap, 126, bis |
SWAP Center | Fifi |
|
|
|
Swap 1.2 mpi by Bąku |
Teraz My! | Marcinb858 |
|
|
|
Stan paliwa, pływak. |
Mechanika | fanfiata |
|
|
|
SWAP 1.1 Skrzynia Skody 120 |
SWAP Center | Kulpik513 |
|
|