Skocz do zawartości


Zdjęcie

Silnik BIS a CC700


12 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 09 stycznia 2012 - 18:57

Chciałbym sobie w tym temacie na razie poteoretyzować i zdobyć parę interesujących mnie informacji od ludzi, co mieli do czynienia z tymi silnikami, które chciałbym w przyszłości wykorzystać w swoim samochodzie. Nie mam silnika od CC, więc większości rzeczy, które mnie interesują nie mogę sam naocznie sprawdzić, mam parę pomysłów w głowie, parę pomysłów na ich rozwiązanie, ale muszę z kimś mądrzejszym skonsultować, czy się da. 8)

No więc tak - czym się od siebie różnią dokładnie bloki silników BISa i CC 700? Wiem na pewno, że mocowaniem. Silnik BISa ma uchwyt do belki zlokalizowany z prawej strony koła pasowego wału korbowego, a blok CC łapany jest od góry. Czy da się bez większej rzeźby zaadaptować mocowanie BISa do bloku CC? I czym oprócz tego różnią się jeszcze same bloki?

CC 700 ma hydropopychacze, BIS nie. Czy da się ten wynalazek umieścić w silniku na bloku z BISa i jeśli tak, co trzeba by było przerobić?

Głowice BISa i CC różnią się od siebie tylko rozmiarem zaworów, czy czymś jeszcze? Zamienne ze sobą jak rozumiem są?

Chciałbym uruchomić silnik BISa na nanoplexie. Myślałem, że nic trudnego, przeróbka zapłonu jak w silniku FL. Ale problem pojawia się z kołem pasowym. Jak się dowiedziałem, nie mogę sobie tak po prostu założyć koła pasowego z eleganta, gdyż iż ponieważ z racji tego, że w BISie tłoki leżą, koło pasowe oraz koło zamachowe są jakoś specjalnie wyważone. A z kołem od CC 700 jest problem taki, że znaki na kole są ustawione dla lewych obrotów, więc przy prawoobrotowym silniku nie będzie to działać. Jakieś pomysły, jak by ten problem rozwiązać? Czy gdybym zmienił koło pasowe na elegantowskie, a koło zamachowe także ze zwykłego silnika, to wpłynęłoby to bardzo źle na pracę całego układu?

Kolejna kwestia mnie interesująca - tym razem skrzynia biegów CC a buda malucha. Gdzieś tam (strona żurawia?) był ciekawy opis montażu skrzyni CC do malucha, ale na maluchowskich półosiach. A gdybym tak chciał zostawić półosie z CC, to ma ktoś jakiś pomysł, jak to potem połączyć z podwoziem, żeby przenosiło napęd?

I ostatnie chyba (przynajmniej na razie więcej nie pamiętam :P), najmniej istotne, aczkolwiek równie dające do myślenia pytanie. :P Słyszałem w swoim życiu kilka bisów, każdy z nich prawdopodobnie z całkowicie seryjnym, niedłubanym silnikiem. Dlaczego jedne silniki wydają odgłosy zbliżone do tych z silnika 650, a inne brzmią niemal identycznie jak CC 700? Od czego to może zależeć?



Generalnie słyszałem czy tam przeczytałem gdzieś tam, że ktoś od nas (Grociu?) ma/miał w bisie silnik na bloku CC, więc może by się nim pochwalił coś więcej, co w silniku jest dokładnie zrobione, jak został zamontowany itp?
Dodany obrazek

#2 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 09 stycznia 2012 - 19:26

CC 700 ma hydropopychacze, BIS nie. Czy da się ten wynalazek umieścić w silniku na bloku z BISa i jeśli tak, co trzeba by było przerobić?


plyg&play razem z laskami i klawiaturą, pokrywa zaworów też pasuje


Głowice BISa i CC różnią się od siebie tylko rozmiarem zaworów, czy czymś jeszcze? Zamienne ze sobą jak rozumiem są?


plug&play

Kolejna kwestia mnie interesująca - tym razem skrzynia biegów CC a buda malucha. Gdzieś tam (strona żurawia?) był ciekawy opis montażu skrzyni CC do malucha, ale na maluchowskich półosiach. A gdybym tak chciał zostawić półosie z CC, to ma ktoś jakiś pomysł, jak to potem połączyć z podwoziem, żeby przenosiło napęd?


trzeba by zastosować piasty i przeguby od cc żeby to zrobić trzeba by dorobić stalowy klocek przykręcany do wahaczy w który wprasowane byłoby łożysko z cieniasa, zdradzę ze sam jestem w fazie kombinowania jak dopasować półosie z malucha do cc bez dłubania w skrzyni [przekładka kamieni z półosiek cieniasa]



Chciałbym uruchomić silnik BISa na nanoplexie. Myślałem, że nic trudnego, przeróbka zapłonu jak w silniku FL. Ale problem pojawia się z kołem pasowym. Jak się dowiedziałem, nie mogę sobie tak po prostu założyć koła pasowego z eleganta, gdyż iż ponieważ z racji tego, że w BISie tłoki leżą, koło pasowe oraz koło zamachowe są jakoś specjalnie wyważone. A z kołem od CC 700 jest problem taki, że znaki na kole są ustawione dla lewych obrotów, więc przy prawoobrotowym silniku nie będzie to działać. Jakieś pomysły, jak by ten problem rozwiązać? Czy gdybym zmienił koło pasowe na elegantowskie, a koło zamachowe także ze zwykłego silnika, to wpłynęłoby to bardzo źle na pracę całego układu?


Myślę ze najprościej będzie wziąć koło pasowe od EL na wzór i na kole bisa napawać te "cycki" i potem wyszlifować je kątówką do pożądanego kształtu, podstawka czujnika rzecz jasna z cc

koła pasowego i zamachowego lepiej nie ruszaj bo jak założysz od 650 to będziesz jeździł wibratorem na kołach i długo ten silnik nie pożyje, z własnego doświadczenia wiem że seryjna 700tka kręci się bez oporów do 8000obr/min


No więc tak - czym się od siebie różnią dokładnie bloki silników BISa i CC 700? Wiem na pewno, że mocowaniem. Silnik BISa ma uchwyt do belki zlokalizowany z prawej strony koła pasowego wału korbowego, a blok CC łapany jest od góry. Czy da się bez większej rzeźby zaadaptować mocowanie BISa do bloku CC? I czym oprócz tego różnią się jeszcze same bloki?



silnik cc był robiony na bazie silnika bisa i bloki nie różnią się zbytnio, oryginalne mocowanie od bisa będzie pasować

w bisie pompa oleju jest napędzana poprzez koło zębate z wałka rozrządu, kółko to jest podobne do tego przy aparacie zapłonowym jest osadzone na wielowypuście wałka pompy oleju, prawdopodobnie trzeba tez będzie przełożyć wirnik pompy wody, po tych podmianach na części bisowe silnik cc powinien pracować kręcąc się w prawo


I ostatnie chyba (przynajmniej na razie więcej nie pamiętam Razz), najmniej istotne, aczkolwiek równie dające do myślenia pytanie. Razz Słyszałem w swoim życiu kilka bisów, każdy z nich prawdopodobnie z całkowicie seryjnym, niedłubanym silnikiem. Dlaczego jedne silniki wydają odgłosy zbliżone do tych z silnika 650, a inne brzmią niemal identycznie jak CC 700? Od czego to może zależeć?


myślę ze to kwestia regulacji i stopnia zużycia tłumika

#3 OFFLINE   ikarus280

ikarus280

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 518 postów
    • Time Online: 45m 24s

Napisany 09 stycznia 2012 - 19:31

A hydropopychacze do 650 nie podejdą?

#4 OFFLINE   Tomek84

Tomek84

    Master

  • Member
  • 994 postów
    • Time Online: 8d 16g 47m 55s

Napisany 09 stycznia 2012 - 19:33

jeżeli chodzi o mocowanie silnika, nie ma z tym problemów
w bisie tam gdzie jest mocowanie silnika w cc jest wspornik węza chłodnicy tak że nie ma problemu z przekładką

co do silnika Grocia, mam go teraz u siebie w garażu i z tego co już zdążyłem zauważyć jest to po prostu silnik z bisa tylko że ma założony nanoplex
Dodany obrazek

#5 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 09 stycznia 2012 - 19:44

co do silnika Grocia, mam go teraz u siebie w garażu i z tego co już zdążyłem zauważyć jest to po prostu silnik z bisa tylko że ma założony nanoplex


O właśnie. Nie będę Cię teraz wyrzucać do garażu, ale jak byś miał chwilę to rzuciłbyś okiem, jak zostało rozwiązane koło pasowe? Znaczy czy wypustki były napawane, czy może jeszcze coś innego jest tam wydumane?
Dodany obrazek

#6 OFFLINE   ikarus280

ikarus280

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 518 postów
    • Time Online: 45m 24s

Napisany 09 stycznia 2012 - 19:46

A hydropopychacze do 650 nie podejdą?



#7 OFFLINE   Tomek84

Tomek84

    Master

  • Member
  • 994 postów
    • Time Online: 8d 16g 47m 55s

Napisany 09 stycznia 2012 - 19:51

kaszlak_maniak nie ma problemu, na dniach podjadę do garażu (mam parę km do niego) i porobię fotki
ikarus280 nie nie podejdą, brak kanału olejowego w bloku
Dodany obrazek

#8 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 09 stycznia 2012 - 20:03

kaszlak_maniak napisał:
CC 700 ma hydropopychacze, BIS nie. Czy da się ten wynalazek umieścić w silniku na bloku z BISa i jeśli tak, co trzeba by było przerobić?


plyg&play razem z laskami i klawiaturą, pokrywa zaworów też pasuje


kaszlak_maniak napisał:
Głowice BISa i CC różnią się od siebie tylko rozmiarem zaworów, czy czymś jeszcze? Zamienne ze sobą jak rozumiem są?


plug&play


Gitara.

Kwestię wyważenia i dlaczego to wygląda tak a nie inaczej właśnie mi mądre głowy wyjaśniły, więc tego nie będę ruszał, bo nie ma najmniejszego sensu.

A na rozwiązanie problemu "cycków" na kole pasowym chyba mam nawet pomysł, ale to dopiero w praniu wyjdzie, czy działa. :E

Niech no tylko pospawa mi się nadwozie, to będę miał niezłe puzzle.
Dodany obrazek

#9 OFFLINE   Tomek84

Tomek84

    Master

  • Member
  • 994 postów
    • Time Online: 8d 16g 47m 55s

Napisany 15 stycznia 2012 - 13:41

Please Login or Register to see this Hidden Content


Dodany obrazek

#10 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 15 stycznia 2012 - 14:36

O, podziękował wielkie. ;)
Dodany obrazek

#11 OFFLINE   ATi

ATi

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 10 postów
    • Time Online: 3g 55m 37s

Napisany 17 lutego 2012 - 20:05

Ma ktoś pomysł jak zaadoptować filtr oleju z Cc do Bisa?
Z tego co się rozglądałem to wystarczyło by zmienić miskę na te z Cc i smok oleju.

Też mam moduł w Bisie, po prostu mam napawane wypustki do koła.

#12 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 17 lutego 2012 - 20:15

miskę z cieniasa wkładasz, problemem jest wentylator chłodnicy który będzie kolidować z filtrem

#13 OFFLINE   ATi

ATi

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 10 postów
    • Time Online: 3g 55m 37s

Napisany 17 lutego 2012 - 20:23

arek a to szkoda, bo mam dostęp do miski z cinquecento.



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.