Silnik BIS a CC700
#1 OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2012 - 18:57
No więc tak - czym się od siebie różnią dokładnie bloki silników BISa i CC 700? Wiem na pewno, że mocowaniem. Silnik BISa ma uchwyt do belki zlokalizowany z prawej strony koła pasowego wału korbowego, a blok CC łapany jest od góry. Czy da się bez większej rzeźby zaadaptować mocowanie BISa do bloku CC? I czym oprócz tego różnią się jeszcze same bloki?
CC 700 ma hydropopychacze, BIS nie. Czy da się ten wynalazek umieścić w silniku na bloku z BISa i jeśli tak, co trzeba by było przerobić?
Głowice BISa i CC różnią się od siebie tylko rozmiarem zaworów, czy czymś jeszcze? Zamienne ze sobą jak rozumiem są?
Chciałbym uruchomić silnik BISa na nanoplexie. Myślałem, że nic trudnego, przeróbka zapłonu jak w silniku FL. Ale problem pojawia się z kołem pasowym. Jak się dowiedziałem, nie mogę sobie tak po prostu założyć koła pasowego z eleganta, gdyż iż ponieważ z racji tego, że w BISie tłoki leżą, koło pasowe oraz koło zamachowe są jakoś specjalnie wyważone. A z kołem od CC 700 jest problem taki, że znaki na kole są ustawione dla lewych obrotów, więc przy prawoobrotowym silniku nie będzie to działać. Jakieś pomysły, jak by ten problem rozwiązać? Czy gdybym zmienił koło pasowe na elegantowskie, a koło zamachowe także ze zwykłego silnika, to wpłynęłoby to bardzo źle na pracę całego układu?
Kolejna kwestia mnie interesująca - tym razem skrzynia biegów CC a buda malucha. Gdzieś tam (strona żurawia?) był ciekawy opis montażu skrzyni CC do malucha, ale na maluchowskich półosiach. A gdybym tak chciał zostawić półosie z CC, to ma ktoś jakiś pomysł, jak to potem połączyć z podwoziem, żeby przenosiło napęd?
I ostatnie chyba (przynajmniej na razie więcej nie pamiętam ), najmniej istotne, aczkolwiek równie dające do myślenia pytanie. Słyszałem w swoim życiu kilka bisów, każdy z nich prawdopodobnie z całkowicie seryjnym, niedłubanym silnikiem. Dlaczego jedne silniki wydają odgłosy zbliżone do tych z silnika 650, a inne brzmią niemal identycznie jak CC 700? Od czego to może zależeć?
Generalnie słyszałem czy tam przeczytałem gdzieś tam, że ktoś od nas (Grociu?) ma/miał w bisie silnik na bloku CC, więc może by się nim pochwalił coś więcej, co w silniku jest dokładnie zrobione, jak został zamontowany itp?
#2 OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2012 - 19:26
CC 700 ma hydropopychacze, BIS nie. Czy da się ten wynalazek umieścić w silniku na bloku z BISa i jeśli tak, co trzeba by było przerobić?
plyg&play razem z laskami i klawiaturą, pokrywa zaworów też pasuje
Głowice BISa i CC różnią się od siebie tylko rozmiarem zaworów, czy czymś jeszcze? Zamienne ze sobą jak rozumiem są?
plug&play
Kolejna kwestia mnie interesująca - tym razem skrzynia biegów CC a buda malucha. Gdzieś tam (strona żurawia?) był ciekawy opis montażu skrzyni CC do malucha, ale na maluchowskich półosiach. A gdybym tak chciał zostawić półosie z CC, to ma ktoś jakiś pomysł, jak to potem połączyć z podwoziem, żeby przenosiło napęd?
trzeba by zastosować piasty i przeguby od cc żeby to zrobić trzeba by dorobić stalowy klocek przykręcany do wahaczy w który wprasowane byłoby łożysko z cieniasa, zdradzę ze sam jestem w fazie kombinowania jak dopasować półosie z malucha do cc bez dłubania w skrzyni [przekładka kamieni z półosiek cieniasa]
Chciałbym uruchomić silnik BISa na nanoplexie. Myślałem, że nic trudnego, przeróbka zapłonu jak w silniku FL. Ale problem pojawia się z kołem pasowym. Jak się dowiedziałem, nie mogę sobie tak po prostu założyć koła pasowego z eleganta, gdyż iż ponieważ z racji tego, że w BISie tłoki leżą, koło pasowe oraz koło zamachowe są jakoś specjalnie wyważone. A z kołem od CC 700 jest problem taki, że znaki na kole są ustawione dla lewych obrotów, więc przy prawoobrotowym silniku nie będzie to działać. Jakieś pomysły, jak by ten problem rozwiązać? Czy gdybym zmienił koło pasowe na elegantowskie, a koło zamachowe także ze zwykłego silnika, to wpłynęłoby to bardzo źle na pracę całego układu?
Myślę ze najprościej będzie wziąć koło pasowe od EL na wzór i na kole bisa napawać te "cycki" i potem wyszlifować je kątówką do pożądanego kształtu, podstawka czujnika rzecz jasna z cc
koła pasowego i zamachowego lepiej nie ruszaj bo jak założysz od 650 to będziesz jeździł wibratorem na kołach i długo ten silnik nie pożyje, z własnego doświadczenia wiem że seryjna 700tka kręci się bez oporów do 8000obr/min
No więc tak - czym się od siebie różnią dokładnie bloki silników BISa i CC 700? Wiem na pewno, że mocowaniem. Silnik BISa ma uchwyt do belki zlokalizowany z prawej strony koła pasowego wału korbowego, a blok CC łapany jest od góry. Czy da się bez większej rzeźby zaadaptować mocowanie BISa do bloku CC? I czym oprócz tego różnią się jeszcze same bloki?
silnik cc był robiony na bazie silnika bisa i bloki nie różnią się zbytnio, oryginalne mocowanie od bisa będzie pasować
w bisie pompa oleju jest napędzana poprzez koło zębate z wałka rozrządu, kółko to jest podobne do tego przy aparacie zapłonowym jest osadzone na wielowypuście wałka pompy oleju, prawdopodobnie trzeba tez będzie przełożyć wirnik pompy wody, po tych podmianach na części bisowe silnik cc powinien pracować kręcąc się w prawo
I ostatnie chyba (przynajmniej na razie więcej nie pamiętam Razz), najmniej istotne, aczkolwiek równie dające do myślenia pytanie. Razz Słyszałem w swoim życiu kilka bisów, każdy z nich prawdopodobnie z całkowicie seryjnym, niedłubanym silnikiem. Dlaczego jedne silniki wydają odgłosy zbliżone do tych z silnika 650, a inne brzmią niemal identycznie jak CC 700? Od czego to może zależeć?
myślę ze to kwestia regulacji i stopnia zużycia tłumika
#4 OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2012 - 19:33
w bisie tam gdzie jest mocowanie silnika w cc jest wspornik węza chłodnicy tak że nie ma problemu z przekładką
co do silnika Grocia, mam go teraz u siebie w garażu i z tego co już zdążyłem zauważyć jest to po prostu silnik z bisa tylko że ma założony nanoplex
#5 OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2012 - 19:44
co do silnika Grocia, mam go teraz u siebie w garażu i z tego co już zdążyłem zauważyć jest to po prostu silnik z bisa tylko że ma założony nanoplex
O właśnie. Nie będę Cię teraz wyrzucać do garażu, ale jak byś miał chwilę to rzuciłbyś okiem, jak zostało rozwiązane koło pasowe? Znaczy czy wypustki były napawane, czy może jeszcze coś innego jest tam wydumane?
#8 OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2012 - 20:03
kaszlak_maniak napisał:
CC 700 ma hydropopychacze, BIS nie. Czy da się ten wynalazek umieścić w silniku na bloku z BISa i jeśli tak, co trzeba by było przerobić?
plyg&play razem z laskami i klawiaturą, pokrywa zaworów też pasuje
kaszlak_maniak napisał:
Głowice BISa i CC różnią się od siebie tylko rozmiarem zaworów, czy czymś jeszcze? Zamienne ze sobą jak rozumiem są?
plug&play
Gitara.
Kwestię wyważenia i dlaczego to wygląda tak a nie inaczej właśnie mi mądre głowy wyjaśniły, więc tego nie będę ruszał, bo nie ma najmniejszego sensu.
A na rozwiązanie problemu "cycków" na kole pasowym chyba mam nawet pomysł, ale to dopiero w praniu wyjdzie, czy działa.
Niech no tylko pospawa mi się nadwozie, to będę miał niezłe puzzle.
Similar Topics
Temat | Forum | Rozpoczęty przez | Statystyki | Informacje o ostatnim poście | |
---|---|---|---|---|---|
Belka pod silnik 1.1 sc |
SWAP Center | Bercik80 |
|
|
|
SILNIK 600 z kwadratową głowicą |
Mechanika | Daniel46 |
|
|
|
Obrót tylnego koła porusza całym silnikiem. |
Mechanika | KBB |
|
|
|
Silnik pod auto podróżnicze |
SWAP Center | Korelus |
|
|
|
Jak prawidłowo zrobić SWAPa w BISieswap, 126, bis |
SWAP Center | Fifi |
|
|