Skocz do zawartości


Zdjęcie

Poprawa ladowania seryjnego alternatora


80 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   [email protected]

[email protected]

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 21 postów
    • :

Napisany 02 lutego 2012 - 20:36

zgadzam się z piotrekwielki. W stojanie wytwarza się prąd poprzez pole magnetyczne twornika, im więcej zwojów tym wyższe napięcie. Możliwe że prąd dało by się zwiększyć poprzez właśnie zwiększenie mocy twornika, ale tego nie jestem pewien.

#62 OFFLINE   piotrekwielki

piotrekwielki

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 406 postów
    • Time Online: 7g 43m 22s

Napisany 02 lutego 2012 - 20:44

no to teraz kto przewinie wirnik :D
MAŁY, ALE WARIAT

#63 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 02 lutego 2012 - 20:55

Z wirnikiem już tak łatwo nie jest niestety, myślę ze problem leży tez po części w regulatorze napięcia.
W lublinach jest też ten regulator napięcia i bywają problemy z ładowaniem.

#64 OFFLINE   ikarus280

ikarus280

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 518 postów
    • Time Online: 45m 24s

Napisany 02 lutego 2012 - 20:57

No to trzeba na szrot pójść i coś dopasować :)

#65 OFFLINE   piotrekwielki

piotrekwielki

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 406 postów
    • Time Online: 7g 43m 22s

Napisany 02 lutego 2012 - 21:00

w polonezach też jest ten sam, bo podmieniałem, nie chodzi tutaj o sam problem ładowania, bo jak jest dobrze złożony i zdrowy to przyjmujemy że jest ok, chodzi o altek dla bardziej obciążonej instalacji :) pod mocniejsze car audio. Jak komuś w seryjnym wyposażeniu nie wyrabia, niechaj szuka przyczyny, bo coś musi być na rzeczy.
MAŁY, ALE WARIAT

#66 OFFLINE   fiat126pknightrider

fiat126pknightrider

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 539 postów
    • Time Online: 2g 32m 2s

Napisany 02 lutego 2012 - 21:07

A no racja racja :D Ale mi sie popieprzyło. To do wirnika chyba im mniejsza ilość zwoi tym większy prąd i moc, ale za to są potrzebne większe obroty żeby tą moc wygenerować, także pomysł mógłby być dobry ale na wyższych obrotach, bo na biegu jałowym lipa. A im więcej zwoi na wirniku to obroty potrzebne są niższe ale i moc spada. Tu sie juz raczej nie myle.
Może sam regulator ogranicza prąd, albo mostek prostowniczy, chociaż przy mostku powinny się wtedy spalić diody.

#67 OFFLINE   piotrekwielki

piotrekwielki

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 406 postów
    • Time Online: 7g 43m 22s

Napisany 02 lutego 2012 - 21:24

tylko reguluje bezpieczny zakres napięcia, bardziej współpracuje z wirnikiem, więc wydaje mi się że nie tutaj tkwi problem, gdyż przez niego bezpośrednio prąd do instalacji auta nie płynie
MAŁY, ALE WARIAT

#68 OFFLINE   Magic

Magic

    Master

  • Member
  • 1 474 postów
    • Time Online: 1d 6g 12m 32s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 02 lutego 2012 - 23:49

Z nawinięciem stojana nie ma problemu ale znaleźć zakład który by przewinął wirnik to już problem. Założyłem mu jeszcze dodatkowy kabel jak wkładałem silnik jutro zdam relację czy coś się poprawiło. Na pewno mam jeszcze walnięte diody ponieważ cały czas żarzy się kontrolka ładowania a na wyższych obrotach ładowanie jest 14,5 bez świateł.

#69 OFFLINE   fiat126pknightrider

fiat126pknightrider

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 539 postów
    • Time Online: 2g 32m 2s

Napisany 02 lutego 2012 - 23:54

No to wymieniaij diody i zdaj relacje. Może przebicie diody ale chyba nie powinno być jak altek jest podlączony do akumulatora.

#70 OFFLINE   Magic

Magic

    Master

  • Member
  • 1 474 postów
    • Time Online: 1d 6g 12m 32s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 02 lutego 2012 - 23:59

Na chwilę obecną muszę uporać się z silnikiem a jak będzie czas to będę działać nad altkiem :)

#71 OFFLINE   Harnas

Harnas

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 2 323 postów
    • Time Online: 1d 3g 34m 38s

Napisany 05 lutego 2012 - 13:36

powyzej 14,4V moze i nie bedzie, ale wazne sa spadki napiecia przy duzym obciazeniu. Mnie interesowalo, czy przy odpalonym silniku, powlaczanych swiatlach, radiach itp, napiecie mierzone przy aku (na nowym stojanie oczywiscie) dalej spada do 11V. O to chodzilo przeciez, zeby przy duzym obciazeniu ladowanie bylo wieksze i z tego co zrozumialem po to Magic przerabial stojan.
Dodany obrazek

#72 OFFLINE   ikarus280

ikarus280

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 518 postów
    • Time Online: 45m 24s

Napisany 05 lutego 2012 - 14:00

Najlepiej to wjebać inny alternator i go przerobić żeby dmuchawa się kręciła i chyba tak sprubuję.Mechanik nie rura, nie pęka .Jak to nauczyciel mówi :)

#73 OFFLINE   Magic

Magic

    Master

  • Member
  • 1 474 postów
    • Time Online: 1d 6g 12m 32s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 05 lutego 2012 - 14:53

Powiem tak ładownie spada na postoju przy obrotach poniżej 1000 jezeli podkręcę mu na gaźniku aby trzymał 1000 wzwyż to na światłach mam jakieś 13v. Na chwilę obecną mam altek oryginał i przy 3 tyś włączonych długich i muzyce ładowanie jest rzędu 14-14,5v

#74 OFFLINE   Harnas

Harnas

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 2 323 postów
    • Time Online: 1d 3g 34m 38s

Napisany 05 lutego 2012 - 15:06

Myslalem, ze zrobisz konkretnie porownanie przy obciazeniu na seryjnym i na tym przerobionym przy takich samych obrotach silnika. Wtedy byloby widac, czy jest poprawa.
Dodany obrazek

#75 OFFLINE   Magic

Magic

    Master

  • Member
  • 1 474 postów
    • Time Online: 1d 6g 12m 32s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 05 lutego 2012 - 15:15

Mierzyłem mu ładowanie na wolnych i przy pełnym obciążeniu i ładowanie spadało do 10v. Na seryjnym było identycznie. Ja zmiany w ładowaniu nie zauważyłem. Jedynie na tym co mam teraz jest idealnie przy jeździe rzędu 60 km/h mam 14-14,5v no i jeżeli jest mocne podbicie basu to ładowanie lekko spada poniżej 14v.

#76 OFFLINE   Lucas621p

Lucas621p

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 196 postów
    • Time Online: 15g 9m 27s

Napisany 06 lutego 2012 - 11:43

a jak by założyć inny altek tak jak ja miałem ?? prądu nigdy nie zabrakło a i nie trzeba by się męczyć z bebechami seryjnego chyba że zależy na seryjnym wyglądzie

Please Login or Register to see this Hidden Content

zdjęcie 2 altka w maluchu

#77 OFFLINE   morrek

morrek

    Master

  • Member
  • 1 732 postów
    • Time Online: 2d 2g 35m 4s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 06 lutego 2012 - 13:24

Nowości nie odkryłeś, bo Grociu był pierwszy. Temat już był.

#78 OFFLINE   piotrekwielki

piotrekwielki

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 406 postów
    • Time Online: 7g 43m 22s

Napisany 06 lutego 2012 - 14:11

morrek Grociu z tego co pamiętam, dołożył drugi altek, i drugi akumulator, oddzielna instalacja tylko i wyłącznie do audio :)
MAŁY, ALE WARIAT

#79 OFFLINE   morrek

morrek

    Master

  • Member
  • 1 732 postów
    • Time Online: 2d 2g 35m 4s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 06 lutego 2012 - 14:27

W sumie fakt sorry :P

#80 OFFLINE   Harnas

Harnas

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 2 323 postów
    • Time Online: 1d 3g 34m 38s

Napisany 16 marca 2012 - 09:07

Ostatnio obilo mi sie o uszy, ze mozna zamontowac altek od starego poloneza w miejsce maluchowskiego.
Ktos cos o tym slyszal? :roll:
Bo mi pradu brakuje a chcialbym w jakims dbdragu sie sprawdzic :mrgreen:
Dodany obrazek



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.