licznik FL do 200km/h
Started By
arek
, 01 lut 2011 07:39
29 odpowiedzi na ten temat
#1 OFFLINE
Napisany 01 lutego 2011 - 07:39
Ostatnio trochę mi się nudziło i wystrugałem taki budzik z klamotów które się poniewierały,
wykorzystałem wkład licznika z poloneza caro i tył obudowy z licznika FL starego typu i przód z licznika FL nowego typu. Wszystko udało się w miarę estetycznie opakować muszę tylko jeszcze dorobić osłonę do okoła cyferblatu żeby nie prześwitywało światło od podświetlenia.
licznik z poldka jest na zaczep linki z EL, przełożenie licznika jest takie samo K=1000 czyli 1000 obr na 1km
myślę ze ten patent przyda się w SWAPach, tego licznika nie da się tak łatwo zamknąć
#3 OFFLINE
Napisany 01 lutego 2011 - 09:18
Fajny chyba i ja spróbuje sobie taki zrobić
#4 OFFLINE
Napisany 01 lutego 2011 - 12:50
Niezłe. Weź to wykończ ładnie i na allegro z dopiskiem SWAP.
#5 OFFLINE
Napisany 01 lutego 2011 - 13:27
"Wąski, jak Ty mie w tym momencie zaimponowałeś"
Bardzo ciekawy patent. Fajnie by było, gdyby jeszcze wskaźnik paliwa miał czcionkę polonezowską. Jak złożysz do kupy to pokaż jak działa.
Ja jak już pozbieram wszystkie potrzebne mi części, będę próbował upychać wskaźniki z caro plusa w elegantowski licznik. Mam nadzieję, że nie zabraknie mi chęci i tego dokonam.
Bardzo ciekawy patent. Fajnie by było, gdyby jeszcze wskaźnik paliwa miał czcionkę polonezowską. Jak złożysz do kupy to pokaż jak działa.
Ja jak już pozbieram wszystkie potrzebne mi części, będę próbował upychać wskaźniki z caro plusa w elegantowski licznik. Mam nadzieję, że nie zabraknie mi chęci i tego dokonam.
#6 OFFLINE
Napisany 01 lutego 2011 - 15:17
w nowy typ licznika nie mieści się dół wkładu polonezowskiego
dzisiaj to wykończę, działać będzie na 100%
wskaźnik paliwa jeszcze dopracuje trzeba będzie wyciąć kawałek płytki z Poldka
problem jest jeszcze z szybką bo nadal pozostaje stary otwór i wygląda to ...
dzisiaj to wykończę, działać będzie na 100%
wskaźnik paliwa jeszcze dopracuje trzeba będzie wyciąć kawałek płytki z Poldka
problem jest jeszcze z szybką bo nadal pozostaje stary otwór i wygląda to ...
#7 OFFLINE
Napisany 01 lutego 2011 - 17:39
w nowy typ licznika nie mieści się dół wkładu polonezowskiego
Ale ja już myślę o takim konkretnym rzeźbieniu, że stara zostanie praktycznie tylko zewnętrzna obudowa, żeby z zewnątrz kształtem nadal przypominało to licznik maluchowski, a wewnątrz będzie jakiś ulep.
A co do szybki, możesz poszukać od licznika elegantowskiego, który nie posiada okresowego licznika kilometrów - to i nie będzie dziury na przycisk do jego kasowania. Wywiercisz sobie nową w odpowiednim miejscu i beje gitarra.
#9 OFFLINE
Napisany 01 lutego 2011 - 18:16
jutro jadę jeszcze po nowy wskaźnik temperatury bo złamałem wskazówkę
Aby wsadzić wkład z poloneza potrzebne nam będą następujące rzeczy:
-wkrętak płaski
-wkrętak krzyżakowy
-ostry nóż [ja używałem skalpela]
-linijka i cyrkiel
-nożyczki
-tylna część obudowy licznika FL starego typu
-przednia część obudowy licznika FL nowego typu
-prędkościomierz z licznika od Poloneza Caro
-klej typu super glut [ten co dobrze palce skleja :P ]
-tarcza licznika nowego typu [na wzór]
-kawałek czarnego brystolu wielkości tarczy licznika
-szybka licznika z EL bez licznika dziennego
-linka szybkościomierza z EL [lub sama końcówka]
A więc zaczynamy od przygotowania tylnej części obudowy licznika.
W liczniku starego typu przy wnęce wkładu licznika jest plastikowa ścianka którą usuwamy na równo z rantem aby wkład z poloneza dobrze przylegał.
Teraz montujemy wkład w obudowie, na szczęście jest ten sam rozstaw śrub mocujących
Teraz bierzemy się za dorobienie z brystolu maskownicy która zasłonie przestrzeń do okoła licznika, kładziemy sobie tarczę licznika na brystolu i obcinamy nadmiar papieru nożem, następnie przy pomocy starej tarczy wycinamy nożem otwór na wskaźnik paliwa i ewentualnie otwór na wskaźnik temperatury, teraz gdy mamy starą tarczę położoną na papierze celujemy cyrklem w środek otworu na ośkę wskazówki tak aby pozostał ślad. Następnie bierzemy linijkę i mierzymy średnice tarczy licznika z poldka [średnica 90mm] po zmierzeniu dzielimy wynik na pół i rysujemy cyrklem kółko o średnicy licznika opierając nóżkę o wcześniej zaznaczony otwór. teraz nożyczki w dłoń i równo wycinamy zakreślone kółko jeżeli wszystko zrobiliśmy dobrze wycięty papier powinien ładnie przylegać do licznika na całym obwodzie. z licznika wystaje kilka elementów na które nakładamy odrobinę kleju i równo przyklejamy naszą wycinankę.
Gdy mamy już to gotowe przechodzimy do przedniej części obudowy.
Wkład licznika poloneza jest duży i nieco wystaje od dołu, można to obciąć lub wyciąć kawałek plastiku z obudowy aby wszystko się ładnie zamknęło.
gdy mamy już wszystko poskładane zabieramy się za szybkę, trzeba wywiercić w niej otwór aby bolec do zerowania mógł się swobodnie poruszać[uwaga szybka łatwo pęka]
Teraz pozostaje nam tylko wymiana linki prędkościomierza na tą z EL i możemy cieszyć się licznikiem do 200km/h :drive:
#10 OFFLINE
Napisany 01 lutego 2011 - 18:24
Nie no super mi tam się podoba.. 10/10 za pomysł
Similar Topics
Temat | Forum | Rozpoczęty przez | Statystyki | Informacje o ostatnim poście | |
---|---|---|---|---|---|
Licznik z CCS do 126elxlicznik cinquecento przeróbka |
Mechanika | TiMur_elx |
|
|
|
Problem z odpalaniem oraz zmiana licznika. |
Mechanika | Matiaz1417 |
|
|
|
Przeszczep licznika z ccs do el 1999r |
Car Audio i elektronika | hugo 2796 |
|
|
|
Kapliczka zamiast licznika nowego typu. |
Stylistyka | Vladimir |
|
|
|
Licznik i wskaźniki BIS w FL |
Stylistyka | ddzkm |
|
|