Jump to content


Photo

Patent na słabe ładowanie (podniesienie napięcia ładowania)


47 replies to this topic

#41 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2,643 posts
    • Time Online: 28m 43s

Posted 05 December 2010 - 00:43

Dodatkowo (już nie raz z resztą pisałem) polecam osobnym przewodem połączyć ze sobą wszystkie punkty masowe. Niekiedy na prawdę pomaga (zwłaszcza gdy w karoserii jest coraz mniej metalu a coraz więcej szpachli :mrgreen:).
Dodany obrazek

#42 OFFLINE   m.a.x.x.

m.a.x.x.

    Master

  • Member
  • 3,638 posts
    • Time Online: 12d 12g 32m 34s
Garaż Zobacz Garaż

Posted 20 December 2010 - 22:20

Po wymianie kabla + przesmarowaniu styków pastą miedzianą, z włączonymi światłami jest 14,4v na altku, 13,9v na klemach @ ~1900RPM. Nadal jest gdzieś strata, teraz sprawdzę mocowanie oczka na kablu od masy przy aku. Generalnie po wymianie jest lepiej ale nadal trzeba wyeliminować stratę.

Patent z diodą nie sprawdził się. Nie poprawiło to ładowania, przy wysokich obrotach dochodziły zmiany napięcia jakieś (migotanie świateł, podświetlenia deski rozdzielczej, itd.)

#43 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2,643 posts
    • Time Online: 28m 43s

Posted 21 December 2010 - 00:10

A nie mówiłem. 8)

A tak w ogóle jakimś cudem dopiero teraz przeczytałem to:

Dodam że ma wszystkie żarówki normalne a z przodu H4 100W.


I Ty się dziwisz, że masz problemy z instalacją. Wywal to gówno jak najszybciej, bo Ci będzie ciągle smażyć styki w instalacji. Załóż sobie normalne żarówki i nie kombinuj. Jak masz dobrze utrzymaną instalację, reflektory w należytym stanie, to zwykłe H4 oświetlają drogę wystarczająco. Śmiem nawet twierdzić, że mam lepsze światła niż w niektórych "lepszych" samochodach.
Dodany obrazek

#44 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3,951 posts
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Posted 21 December 2010 - 06:35

Potwierdzam :roll: 100W szybko zmatowią odbłyśnik, reflektory nie są przystosowane do takich temperatur

#45 OFFLINE   djfizyk

djfizyk

    Zaawansowany

  • Member
  • 268 posts
    • Time Online: 7g 51m 7s

Posted 21 December 2010 - 08:20

Tak jak koledzy piszą zmień te żarówki. Ja jak kupiłem malucha były w nim 100W. Fajnie oświetlały ale kable, kostki i łącza mi się grzały a niekiedy topiły. Musiałem później instalacje przejrzeć bo potrafiły mi w czasie jazdy zgasnąć lub migać światła. No i reflektory. Kiedyś widziałem taką akcję że strzeliło szkło reflektora po ochlapaniu przez mijający samochód. Za duża temperatura.
Dodany obrazek
zawsze i wszędzie na wieki 126p

#46 OFFLINE   m.a.x.x.

m.a.x.x.

    Master

  • Member
  • 3,638 posts
    • Time Online: 12d 12g 32m 34s
Garaż Zobacz Garaż

Posted 21 December 2010 - 15:40

Tak właśnie powstaje plotka! Czytamy ze zrozumieniem:

Dziś był u mnie Adam z Quoterem i teraz uwaga:
Adam ma altek z wersji exportowej i ma na wolnych obrotach bez świateł ładowanie 14,6v na altku i na klemach.
Po włączeniu świateł ma na wolnych obrotach 13,5v na alternatorze, po dodani gazu ma 14,5v na alternatorze i klemach! Dodam że ma wszystkie żarówki normalne a z przodu H4 100W.

A teraz wersja dla niekumatych :mrgreen: :ass:

Dziś był u mnie Adam (....) Adam ma (...) wszystkie żarówki normalne a z przodu H4 100W.

I dla blondynek

Adam ma (...) z przodu H4 100W.


Dodany obrazek

A tak poza tym to mam H4 na przekaźnikach.

#47 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2,643 posts
    • Time Online: 28m 43s

Posted 21 December 2010 - 19:42

Ej no... Zobacz o której godzinie to pisałem, miałem prawo niedowidzieć. :mrgreen:
Tak czy inaczej, nawet jak nie miałeś tych żarówek, to nie próbuj zakładać. 8)
Dodany obrazek

#48 OFFLINE   m.a.x.x.

m.a.x.x.

    Master

  • Member
  • 3,638 posts
    • Time Online: 12d 12g 32m 34s
Garaż Zobacz Garaż

Posted 22 December 2010 - 10:42

Uaktualnienie, ja też źle zrozumiałem Adama, ma 100W razem, czyli 2x50W :ble: - sorry :wink:
Wczoraj wymieniłem masę przy aku i odczyściłem na łączeniu blachy, odczyściłem też masę przy rozruszniku, odczyściłem parę najważniejszych styków w instalacji, wszystko przesmarowane smarem do styków, wychuchane, wymuskane. Przekaźnik od świateł na osobnym kablu +12v do aku.
Woltomierz w kabinie pokazuje 14,1v na światłach i 14,5v bez świateł - pomiar zewnętrznym woltomierzem już niedługo. Na pewno jest jeszcze trochę lepiej.



Similar Topics Collapse

  Topic Forum Started By Stats Last Post Info






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.