Skocz do zawartości


Zdjęcie

Fiat 126p 1989 FL - Brak iskry :/


19 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   szwedo22

szwedo22

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 92 postów
    • :

Napisany 02 lipca 2010 - 23:08

Witam. Jestem poczatkujący w samochodach i mam do was pytanie bo moj malacz zgubil iskre wiec sprawdzilem zaplon nie odbijał to założyłem 2 ten odbija ustawiłem tak ze jak jest ta strzalka i rowek na kole pasowym to w tym momecie zaczyna sie odchylac ten palec na aparacie . No i krece rozrusznikiem i iskry dalej nie ma dodam że swiece są nowe . Pojechałem dziś po nowa cewke i przewody podpialem i dalej nic Sad. Wedlug mnie to jakichś kabli brakuje albo zle podpiete na cewce bo kupilem tego malucha wlasnie bez iskry stal pol roku i podobno sama zginela iskra . Moze mi ktos podac jak powinny byc kable na cewce podpiete ? Z góry dziekuje .

I jeszcze jest coś elektryką powalone bo jak wlacze swiatla dopiero dzialaja kierunki wycieraczki itp . :D Ale to chyba nie przez to BARDZO PROSZE O ZDJECIE PODPIECIA KABLI DO CEWKI :P

#2 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 02 lipca 2010 - 23:24

Jeden powinien być gruby niebieski [przewód oporowy, + po stacyjce] do jednego styku cewki, a do drugiego czarny który biednie do aparatu zapłonowego. na aparacie zapłonowym powinien być kondensator. Sprawdź miernikiem czy dochodzi napięcie do cewki jak włączysz zapłon.

#3 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 02 lipca 2010 - 23:31

I jeszcze jest coś elektryką powalone bo jak wlacze swiatla dopiero dzialaja kierunki wycieraczki itp . Very Happy


Najprawdopodobniej masz pozamieniane kable przy skrzynce bezpieczników. Nie pamiętam teraz dokładnie, ale na 1 czy 2 bezpieczniki napięcie jest podawane dopiero, gdy się włączy światła. Pod te bezpieczniki powinny być podłączone między innymi długie i przeciwmgielne (i właściwie chyba tylko to). Musisz pobawić się w podmienianie przewodów (schemat instalacji i wykaz co pod jaki bezpiecznik fabryka podłączała z książki napraw by się przydał dla ułatwienia sprawy).


A co do zapłonu - sprawdź jeszcze plecionkę z tyłu, a jak nikt nie zdąży podesłać to jutro poszukam schematu podłączenia.
Dodany obrazek

#4 OFFLINE   szwedo22

szwedo22

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 92 postów
    • :

Napisany 02 lipca 2010 - 23:53

Jeden powinien być gruby niebieski [przewód oporowy, + po stacyjce]

Czyli juz chyba wiem czego mi brakuje u mnie jest tylko tak :

Od aparatu zaplonowego jakiś zielony i kondensator do cewki i 1 wolne :/
kaszlak_maniak Jak mozesz to poszukaj i podaj schemat ale najlepiej zdjecie :P bo tak po schematach nigdy sie polapac nie moge :mrgreen:

edit

sprawdź jeszcze plecionkę


To znaczy co ?:D ja dopiero od wtorku posiadam tego malacza jest to moj 1 samochod osobisty :D Ale daje rade jak narazie ogolnie jest dobry stan w miare tylko ten silnik nie pali.

#5 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 02 lipca 2010 - 23:59

Ze zdjęciem może być kiepsko, bo ja mam elx'a. :P

bo tak po schematach nigdy sie polapac nie moge Mr. Green


Jak ja to uwielbiam... Jak chce się ogarniać burdel w kabelkach, to na kabelkach trzeba się co nieco znać. 8) A tak w ogóle napisz skąd jesteś. ;) Jak byś nie dał rady, to może znajdzie się chętny co by pomóc. ;)

Jutro poszukam jakiegoś schematu a jak nie to Ci narysuje tak, że będziesz wiedział co gdzie połączyć, ale to jutro bo dziś padam już na pysk. :mrgreen:
Dodany obrazek

#6 OFFLINE   szwedo22

szwedo22

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 92 postów
    • :

Napisany 03 lipca 2010 - 00:01

Ja jestem z kraśnika woj lubelskie wiem ze zolo tez jest z krasnika :P nie raz widzialem go na rally sprint kraśnik :P . W zimie musze konserwe zrobic i chce podlubac przy silniku troszki i odmalować go .Wnetrze juz czyste :P

Edit

Wierze w was ! Musicie mi pomoc bo jak to bedzie dzialac to ojciec przegra zaklad i bede miec za co zrobic modyfikacje :evil: Odwdziecze sie jak tylko bede mogl :P

#7 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 03 lipca 2010 - 11:58

Please Login or Register to see this Hidden Content



Chyba najbardziej przejrzysty schemat jaki znalazłem. Sprawdźcie ktoś ewentualnie czy nie ma w nim jakiegoś błędu.

Pokaż nam swój pojazd w Teraz My! ;)
Dodany obrazek

#8 OFFLINE   szwedo22

szwedo22

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 92 postów
    • :

Napisany 03 lipca 2010 - 12:00

Kurde właśnie ten schemat mam ale ja nie mam kabla tego wogole i nie wiem skad go wyprowadzic :/ Pokaze jak w photoshopie rdze zakryje :D Jak to w lubelskim ciężko jest znaleść coś a jak sie znajdzie to drogo i stan jest do bani . Wieczorem jak wróce to wrzuce i fotki pierw porobie tylko umyc musze bo pod drzewem stal i takie soki z mirabelki sa

#9 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 03 lipca 2010 - 12:04

Ten niebieski kabel Ci brakuje? Prawdopodobnie tak jak na tym zdjęciu on jest wyprowadzony z lewej strony przy nadkolu:

Dodany obrazek

Zajrzyj pod klapę czy masz tam go gdzie podpiąć. ;)
Dodany obrazek

#10 OFFLINE   szwedo22

szwedo22

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 92 postów
    • :

Napisany 03 lipca 2010 - 12:08

Zajrzę dopiero koło 14 bo wtedy bede na dzialce ale wezme ze sobą lapka i bede cos kminic ojciec moze pomoze bo on malucha kilka razy z czesci pierwszych skladal a teraz mu sie juz nie chce w to bawic . A jak nie mam tego kabla to co ? Skad to wiazke diodowa wziasc ja nawet nei wiem jak to wyglada :D I ja z tego schematu rozumiem ze 3 kable odchodzą od jednego wyjscia ?

#11 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 03 lipca 2010 - 12:15

Właściwie to Ty możesz nie mieć tej wiązki, bo teraz zwróciłem uwagę, że masz 89r., więc pewnie nie było jej tam fabrycznie (montowali fabrycznie od 90r.) a ona do samego działania potrzebna nie jest. Ale potrzebny Ci jest ten przewód oporowy. ;)
Dodany obrazek

#12 OFFLINE   szwedo22

szwedo22

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 92 postów
    • :

Napisany 03 lipca 2010 - 12:32

U mnie jest taki kabel : Od aparatu zaplonowego czarny . Jakis zielony i gdzie go podpiac pod to 16+ ? I czarny od kondensatora cewki . tez gdzie go podpiac bo z tego schematu nie czaje . A ten przewod oporowy to do czego mam wyprowadzic ? To co Dałeś na zdjeciu tym Dodany obrazek ? I moze to byc zwykly kabel miedzialny ? bo mam tego duzo ojciec elektryk :P

#13 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 03 lipca 2010 - 13:04

Please Login or Register to see this Hidden Content



Tak wygląda Twoja cewka zapłonowa prawda?

Pod 1 podłączasz ten przewód oporowy, pod 3 aparat zapłonowy, a pod 4 kondensator tak jak tutaj.
Nie wiem od czego masz ten zielony przewód. Poszukaj dokąd idzie i będziemy wiedzieć. ;)
Dodany obrazek

#14 OFFLINE   szwedo22

szwedo22

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 92 postów
    • :

Napisany 03 lipca 2010 - 13:05

a pod 2 co podpiac

#15 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 03 lipca 2010 - 13:11

Nic nie podpinać :)
Dodany obrazek

#16 OFFLINE   szwedo22

szwedo22

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 92 postów
    • :

Napisany 03 lipca 2010 - 17:37

Dobra ten zielony okazal sie niebieskim kablem :D Na nim jest 12.60 V czyli to jest ten oporowy tak ? Podpialem tak jak mi napisal Kaszlak no ale iskry nie ma czyli kondensator cewki padniety ? bo wszystko zmienione oprocz tego kondensatora cewki zmienione jest Cewka przewody swiece kondensator na aparacie zaplonowym .Z gory dzieki za odp :P A i jeszcze jedna rzecz jest to sprzeglo ;p mam wcisniete sprzeglo i np 1 a on trzyma na biegu na kazdym biegu to samo to znaczy ze linka nie naciagnieta ? Mam nową i chce zmienic tylko niech to 1 odpali

#17 OFFLINE   seba650

seba650

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 237 postów
    • Time Online: 9m 26s

Napisany 03 lipca 2010 - 23:31

szwedo22, a ustawiałeś chociaż ten zapłon? Weź wstaw jakiś inny działający zapłon.
Dodany obrazek

#18 OFFLINE   szwedo22

szwedo22

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 92 postów
    • :

Napisany 03 lipca 2010 - 23:41

mialem 2 zaplony na 1 nie odchodzil ten mloteczek na tym co teram mam jest mniej wiecej ustawiony bo jak jest ta strzalka i rowek na przeciwko siebie to wtedy zaczyna sie zaplon otwierac . On jest sprawny raczej bo wszystko odbija w nim i chodzi jak trzeba . To chyba tylko ten kondensator zostal cewki no nie ?

#19 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 04 lipca 2010 - 09:33

Przeczyść styki przerywacza drobnym papierem ściernym.
Bez tego kondensatora na cewce powinien zapalić, a przynajmniej dawać oznaki życia.
Krzywka w aparacie zapłonowym ma dwa garby, kręć wałem tak aby przerywacz był maksymalnie otwarty i ustaw przerwę na przerywaczu na 0,45mm przy pomocy szczelinomierza.

#20 OFFLINE   szwedo22

szwedo22

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 92 postów
    • :

Napisany 04 lipca 2010 - 09:36

A moze ma przebicie na izolatorze ? Na wszelki wypadek juz zamawiam 100% sprawny od forumowicza :P



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.