Fiat 126p 1989 FL - Brak iskry :/
Started By
szwedo22
, 02 lip 2010 23:08
19 odpowiedzi na ten temat
#1 OFFLINE
Napisany 02 lipca 2010 - 23:08
Witam. Jestem poczatkujący w samochodach i mam do was pytanie bo moj malacz zgubil iskre wiec sprawdzilem zaplon nie odbijał to założyłem 2 ten odbija ustawiłem tak ze jak jest ta strzalka i rowek na kole pasowym to w tym momecie zaczyna sie odchylac ten palec na aparacie . No i krece rozrusznikiem i iskry dalej nie ma dodam że swiece są nowe . Pojechałem dziś po nowa cewke i przewody podpialem i dalej nic Sad. Wedlug mnie to jakichś kabli brakuje albo zle podpiete na cewce bo kupilem tego malucha wlasnie bez iskry stal pol roku i podobno sama zginela iskra . Moze mi ktos podac jak powinny byc kable na cewce podpiete ? Z góry dziekuje .
I jeszcze jest coś elektryką powalone bo jak wlacze swiatla dopiero dzialaja kierunki wycieraczki itp . Ale to chyba nie przez to BARDZO PROSZE O ZDJECIE PODPIECIA KABLI DO CEWKI
I jeszcze jest coś elektryką powalone bo jak wlacze swiatla dopiero dzialaja kierunki wycieraczki itp . Ale to chyba nie przez to BARDZO PROSZE O ZDJECIE PODPIECIA KABLI DO CEWKI
#2 OFFLINE
Napisany 02 lipca 2010 - 23:24
Jeden powinien być gruby niebieski [przewód oporowy, + po stacyjce] do jednego styku cewki, a do drugiego czarny który biednie do aparatu zapłonowego. na aparacie zapłonowym powinien być kondensator. Sprawdź miernikiem czy dochodzi napięcie do cewki jak włączysz zapłon.
#3 OFFLINE
Napisany 02 lipca 2010 - 23:31
I jeszcze jest coś elektryką powalone bo jak wlacze swiatla dopiero dzialaja kierunki wycieraczki itp . Very Happy
Najprawdopodobniej masz pozamieniane kable przy skrzynce bezpieczników. Nie pamiętam teraz dokładnie, ale na 1 czy 2 bezpieczniki napięcie jest podawane dopiero, gdy się włączy światła. Pod te bezpieczniki powinny być podłączone między innymi długie i przeciwmgielne (i właściwie chyba tylko to). Musisz pobawić się w podmienianie przewodów (schemat instalacji i wykaz co pod jaki bezpiecznik fabryka podłączała z książki napraw by się przydał dla ułatwienia sprawy).
A co do zapłonu - sprawdź jeszcze plecionkę z tyłu, a jak nikt nie zdąży podesłać to jutro poszukam schematu podłączenia.
#4 OFFLINE
Napisany 02 lipca 2010 - 23:53
Czyli juz chyba wiem czego mi brakuje u mnie jest tylko tak :Jeden powinien być gruby niebieski [przewód oporowy, + po stacyjce]
Od aparatu zaplonowego jakiś zielony i kondensator do cewki i 1 wolne
kaszlak_maniak Jak mozesz to poszukaj i podaj schemat ale najlepiej zdjecie bo tak po schematach nigdy sie polapac nie moge
edit
sprawdź jeszcze plecionkę
To znaczy co ? ja dopiero od wtorku posiadam tego malacza jest to moj 1 samochod osobisty Ale daje rade jak narazie ogolnie jest dobry stan w miare tylko ten silnik nie pali.
#5 OFFLINE
Napisany 02 lipca 2010 - 23:59
Ze zdjęciem może być kiepsko, bo ja mam elx'a.
Jak ja to uwielbiam... Jak chce się ogarniać burdel w kabelkach, to na kabelkach trzeba się co nieco znać. A tak w ogóle napisz skąd jesteś. Jak byś nie dał rady, to może znajdzie się chętny co by pomóc.
Jutro poszukam jakiegoś schematu a jak nie to Ci narysuje tak, że będziesz wiedział co gdzie połączyć, ale to jutro bo dziś padam już na pysk.
bo tak po schematach nigdy sie polapac nie moge Mr. Green
Jak ja to uwielbiam... Jak chce się ogarniać burdel w kabelkach, to na kabelkach trzeba się co nieco znać. A tak w ogóle napisz skąd jesteś. Jak byś nie dał rady, to może znajdzie się chętny co by pomóc.
Jutro poszukam jakiegoś schematu a jak nie to Ci narysuje tak, że będziesz wiedział co gdzie połączyć, ale to jutro bo dziś padam już na pysk.
#6 OFFLINE
Napisany 03 lipca 2010 - 00:01
Ja jestem z kraśnika woj lubelskie wiem ze zolo tez jest z krasnika nie raz widzialem go na rally sprint kraśnik . W zimie musze konserwe zrobic i chce podlubac przy silniku troszki i odmalować go .Wnetrze juz czyste
Edit
Wierze w was ! Musicie mi pomoc bo jak to bedzie dzialac to ojciec przegra zaklad i bede miec za co zrobic modyfikacje Odwdziecze sie jak tylko bede mogl
Edit
Wierze w was ! Musicie mi pomoc bo jak to bedzie dzialac to ojciec przegra zaklad i bede miec za co zrobic modyfikacje Odwdziecze sie jak tylko bede mogl
#8 OFFLINE
Napisany 03 lipca 2010 - 12:00
Kurde właśnie ten schemat mam ale ja nie mam kabla tego wogole i nie wiem skad go wyprowadzic Pokaze jak w photoshopie rdze zakryje Jak to w lubelskim ciężko jest znaleść coś a jak sie znajdzie to drogo i stan jest do bani . Wieczorem jak wróce to wrzuce i fotki pierw porobie tylko umyc musze bo pod drzewem stal i takie soki z mirabelki sa
#10 OFFLINE
Napisany 03 lipca 2010 - 12:08
Zajrzę dopiero koło 14 bo wtedy bede na dzialce ale wezme ze sobą lapka i bede cos kminic ojciec moze pomoze bo on malucha kilka razy z czesci pierwszych skladal a teraz mu sie juz nie chce w to bawic . A jak nie mam tego kabla to co ? Skad to wiazke diodowa wziasc ja nawet nei wiem jak to wyglada I ja z tego schematu rozumiem ze 3 kable odchodzą od jednego wyjscia ?
#12 OFFLINE
Napisany 03 lipca 2010 - 12:32
U mnie jest taki kabel : Od aparatu zaplonowego czarny . Jakis zielony i gdzie go podpiac pod to 16+ ? I czarny od kondensatora cewki . tez gdzie go podpiac bo z tego schematu nie czaje . A ten przewod oporowy to do czego mam wyprowadzic ? To co Dałeś na zdjeciu tym ? I moze to byc zwykly kabel miedzialny ? bo mam tego duzo ojciec elektryk
#16 OFFLINE
Napisany 03 lipca 2010 - 17:37
Dobra ten zielony okazal sie niebieskim kablem Na nim jest 12.60 V czyli to jest ten oporowy tak ? Podpialem tak jak mi napisal Kaszlak no ale iskry nie ma czyli kondensator cewki padniety ? bo wszystko zmienione oprocz tego kondensatora cewki zmienione jest Cewka przewody swiece kondensator na aparacie zaplonowym .Z gory dzieki za odp A i jeszcze jedna rzecz jest to sprzeglo ;p mam wcisniete sprzeglo i np 1 a on trzyma na biegu na kazdym biegu to samo to znaczy ze linka nie naciagnieta ? Mam nową i chce zmienic tylko niech to 1 odpali
#18 OFFLINE
Napisany 03 lipca 2010 - 23:41
mialem 2 zaplony na 1 nie odchodzil ten mloteczek na tym co teram mam jest mniej wiecej ustawiony bo jak jest ta strzalka i rowek na przeciwko siebie to wtedy zaczyna sie zaplon otwierac . On jest sprawny raczej bo wszystko odbija w nim i chodzi jak trzeba . To chyba tylko ten kondensator zostal cewki no nie ?
#19 OFFLINE
Napisany 04 lipca 2010 - 09:33
Przeczyść styki przerywacza drobnym papierem ściernym.
Bez tego kondensatora na cewce powinien zapalić, a przynajmniej dawać oznaki życia.
Krzywka w aparacie zapłonowym ma dwa garby, kręć wałem tak aby przerywacz był maksymalnie otwarty i ustaw przerwę na przerywaczu na 0,45mm przy pomocy szczelinomierza.
Bez tego kondensatora na cewce powinien zapalić, a przynajmniej dawać oznaki życia.
Krzywka w aparacie zapłonowym ma dwa garby, kręć wałem tak aby przerywacz był maksymalnie otwarty i ustaw przerwę na przerywaczu na 0,45mm przy pomocy szczelinomierza.
Similar Topics
Temat | Forum | Rozpoczęty przez | Statystyki | Informacje o ostatnim poście | |
---|---|---|---|---|---|
2022.08.12 - 18 Ogólnopolski Zlot Fiata 126p, Sochaczew |
Relacje ze zlotów/spotów/rajdów | m.a.x.x. |
|
|
|
2017.08.11 - 14 Ogólnopolski Zlot Fiata 126p, Sochaczew |
Relacje ze zlotów/spotów/rajdów | m.a.x.x. |
|
|
|
FIAT Wojtka |
Teraz My! | Brygada00 |
|
|
|
Cichy & Fiat 126p FL |
Teraz My! | ptrcichy |
|
|
|
Posiadam części do 126p Wyprzedaż magazynu ! |
Usługi | Piotr FOKUS |
|
|