Skocz do zawartości


Zdjęcie

halogeny - podlaczenie; policja


57 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Kizar

Kizar

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 806 postów
    • :

Napisany 08 listopada 2007 - 13:25

ale gdzie zamocowac i z czym to kazdy wie.. tylko jak to zrobic pod wzgledem mechanicznymm.. SAS tu nei chodzi o teorie a o praktyke!!

#22 OFFLINE   SAS

SAS

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 937 postów
    • :

Napisany 08 listopada 2007 - 13:32

No to kizar chyba nie ten temat za bardzo bo JojO pytał wlaśnie o przepisy i chyba o tym jest temat, więc podałem.

Skoro interesuje ciebie montaż to faktycznie pytaj Mandoline, bo ja to tylko teoretykiem jestem :mrgreen:

Powodzenia :!:

#23 OFFLINE   Mandolina

Mandolina

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 923 postów
    • Time Online: 38s

Napisany 08 listopada 2007 - 13:52

Mandolinaczy może jesteś po gimnazjum?


Za moich czasów nie było jeszcze gimnazjum.

Najpierw podałem przepisu odośnie umiejscowienia świateł (w jakich odległościach jak wysoko itd.),


Przepisy, które prztoczyłeś tyczą się świateł do jazdy dziennej.

Potem napisalem jak mają być podłączone, z którymi światłami mają się wyłączać równolegle.


Potem napisałeś o światłach drogowych (czyli popularnie mówiąc długich).

Nie ma osobnych przepisów odnośnie świateł dalekosiężnych.


Ale są odnośnie oświetlenia dodatkowego samochodu i właśnie o tym tu mowa.

Pracowałem na stacji diagnostycznej i musiałem się tego nauczyć.


To widocznie pomyliły Ci się określenia.

Tu trochę o chalogenach przecimgłowych:

...Zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem samochód musi być wyposażony w tylne (czerwone) światło przeciwmgłowe. Przednie światła poprawiające widoczność w czasie mgły czy intensywnych opadów deszczu lub śniegu nie są obowiązkowe. Można je jednak zainstalować, ale pod ściśle określonymi warunkami. Zgodnie z wydanym przez Ministra Infrastruktury Rozporządzeniem w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U. z 2003 r. nr 32) w samochodzie osobowym można zamontować dwa przednie reflektory przeciwmgłowe. Mogą one mieć barwę białą bądź żółtą. Muszą zostać umieszczone nie dalej niż 400 mm od obrysu bocznego auta, nie wyżej niż światła mijania oraz nie niżej niż 250 mm od dolnej krawędzi samochodu. Kolejny wymóg to możliwość włączania i wyłączania halogenów niezależnie od świateł mijania czy drogowych. Jeśli zamontowane przez nas reflektory nie będą spełniać któregoś z tych warunków, samochód nie przejdzie badania technicznego...


Jak widać mają one włączać się właśnie niezależnie od innych świateł zamontowanych w samochodzie.

Zaraz znajdę coś o dodatkowych drogowych.

#24 OFFLINE   SAS

SAS

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 937 postów
    • :

Napisany 08 listopada 2007 - 13:57

Przepisy, które prztoczyłeś tyczą się świateł do jazdy dziennej.

Ale montaż wygląda tak samo!

Ale są odnośnie oświetlenia dodatkowego samochodu i właśnie o tym tu mowa.

A czy mógłbyś je podać? Ja jakoś nie znalazlem chociaż przeczytałem dokladnie cała ustawą na ten temat.

#25 OFFLINE   Kizar

Kizar

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 806 postów
    • :

Napisany 08 listopada 2007 - 13:57

Mandolina ty jak juz piszesz to tak dowalisz do pieca z eszok :)

a wiec jak z ta praktyka ??

#26 OFFLINE   Mandolina

Mandolina

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 923 postów
    • Time Online: 38s

Napisany 08 listopada 2007 - 14:22

A czy mógłbyś je podać? Ja jakoś nie znalazlem chociaż przeczytałem dokladnie cała ustawą na ten temat.


Widzisz widocznie jeszcze mało przeczytałeś a wię specjalnie dla ciebie pomogę Ci w zdobywaniu wiedzy.

Następnym razem zanim zapytasz jakie szkoły skończyłem spytaj ile aut z oświetleniem dodatkowym zbudowałem a ile z nich straciło dowody rejestracyjne za źle zamontowane oświetlenie.

Tutaj cytat producenta halogenów:

ęłęóa) Reflektory przeciwmgłowe:
Powinny być:
zamontowane z przodu pojazdu, symetrycznie względem jego wzdłużnej płaszczyzny symetrii, nie niżej niż 250mm od jezdni i nie wyżej niż światła mijania, a dla samochodów osobowych (kat. M1) także nie wyżej niż 800mm; odległość każdego z nich od bocznego obrysu pojazdu nie może być większa niż 400mm; podane odległości mierzy się do krawędzi powierzchni świetlnej reflektora
tak podłączone, aby ich użycie mogło nastąpić niezależnie od włączenia świateł drogowych i świateł mijania
B) Reflektory drogowe:
powinny być zamontowane z przodu pojazdu w taki sposób, aby ich użycie mogło nastąpić jedynie przy włączonych światłach pozycyjnych
powinny dostatecznie oświetlać drogę co najmniej na 100m przed pojazdem przy dobrej przejrzystości powietrza
ponadto ich wyłączenie musi samoczynnie następować po przełączeniu świateł drogowych reflektorów głównych na światła mijania
c) Lampy świateł jazdy dziennej:
Powinny być:
zamontowane z przodu pojazdu symetrycznie do jego wzdłużnej płaszczyzny symetrii, nie niżej niż 250mm i nie wyżej niż 1500mm od jezdni; odległość każdego z nich od bocznego obrysu pojazdu nie może być większa niż 400mm, wzajemna odległość pomiędzy nimi nie może być mniejsza niż 600mm (jeżeli szerokość pojazdu nie przekracza 1,3 m odległość ta może być zmniejszona do 400mm)
tak podłączone, aby nie można było ich włączyć, jeżeli nie są jednocześnie włączone tylne światła pozycyjne; ponadto ich wyłączenie musi samoczynnie następować po włączeniu świateł mijania lub drogowych

Szczegółowe warunki, jakie należy spełnić montując światła zewnętrzne pojazdu reguluje rozporządzenie Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 32, poz. 262) oraz (Dz. U. Nr 58, poz. 515) .

Rozdział 3 ustawy, do której link jest wyżej określa ogólne warunki stosowania świateł, natomiast załącznik 6 ustawy znajdujący się o wiele niżej w tej ustawie określa dokładne wymagania stawiane światłom.

Trochę tego jest ale warto przeczytać zanim się palnie jakieś głupstwo.

#27 OFFLINE   SAS

SAS

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 937 postów
    • :

Napisany 08 listopada 2007 - 14:34

Właśnie to samo przeczytałem i stamtąd też mam te cytaty w których napisałem to samo co ty.
Co do szkoły to poprostu tak zapytalem bo mi się coś przypomniało to nie było to napewno nic złego. Jeżeli cię to urazilo to przepraszam.

zanim się palnie jakieś głupstwo

A moge zapytać gdzie takowe głupstwo zrobiłem :?:
Napisałem to co ty tylko inaczej.

#28 OFFLINE   Mandolina

Mandolina

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 923 postów
    • Time Online: 38s

Napisany 08 listopada 2007 - 14:39

Przepisy, które prztoczyłeś tyczą się świateł do jazdy dziennej.

Ale montaż wygląda tak samo!


Proszę Cię bardzo :) W załączniku 6 znajdziesz odpowiedź na to że dodatkowe drogowe na pewno nie montuje się tak samo jakdo jazdy dziennej :)

#29 OFFLINE   SAS

SAS

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 937 postów
    • :

Napisany 08 listopada 2007 - 15:01

W takim razie jak się je montuje?

#30 OFFLINE   Mandolina

Mandolina

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 923 postów
    • Time Online: 38s

Napisany 08 listopada 2007 - 15:13

Tak jak określa to załącznik 6, przecież nie będę wklejał całego załącznika do tematu.

#31 OFFLINE   SAS

SAS

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 937 postów
    • :

Napisany 08 listopada 2007 - 15:30

Ale ja nie chce całego załącznika tylko tą częście, która dokładnie mówi jak mają być zamontowane dodatkowe światła drogowe. O to prosze ponieważ ja tego znaleść nie mogę a bardzo bym chcial się tego dowiedzieć skoro moja wiedza jest błędna.

#32 OFFLINE   Mandolina

Mandolina

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 923 postów
    • Time Online: 38s

Napisany 08 listopada 2007 - 15:41

Załącznik 6. $ 2. pkt.1

#33 OFFLINE   SAS

SAS

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 937 postów
    • :

Napisany 08 listopada 2007 - 15:56

Zaraz, zaraz. To nie rozumiem. Strone wcześniej napisalem to samo. Przepraszam, zacytowałem to samo i to bylo złe a teraz jako odpowiedni przyklad podajesz to co niby jest złe?

#34 OFFLINE   Mandolina

Mandolina

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 923 postów
    • Time Online: 38s

Napisany 08 listopada 2007 - 16:00

Domyślałem się, że do tego dążysz :)

A więc proszę:

Światła dzienne:

Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL.
Światła dzienne muszą być zainstalowane:
Symetrycznie względem osi pojazdu
Na równej wysokości
Odległość od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm
Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi musi wynosić minimum 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm
Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu lub być zamontowane dalej niż 40 cm od niego
Ponadto minimalna powierzchnia świecenia lampy musi być ≥40cm², a połączenie elektryczne ma zapewniać równoczesne świecenie tylnych świateł pozycyjnych. W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone.


Przepisy, które prztoczyłeś tyczą się świateł do jazdy dziennej.

Ale montaż wygląda tak samo!


Gdzie znalazłeś przepis mówiący, że drogowe montuje się tak samo jak dzienne :?:

#35 OFFLINE   SAS

SAS

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 937 postów
    • :

Napisany 08 listopada 2007 - 16:16

Wiedziełem że to przytoczysz. Już ci mówie!
Opis jak zamontować światla dodatkowe (w tym drogowe) to jest ten sam opis który obowiązuje przy światłach dziennych. A skąd wiem? Stąd że mieliśmy to na kursach na stacji diagnostycznej. Nie pamiętam już jak się nazywał prowadzący, bardzo mi przykro ale jeżeli ci na tym zależy to sie moge dowiedzieć.

Fakt natomiast jest taki że dalej nie podaleś mi jak powinny być te światla zamontowane poprawnie, bo naprawde chciałbym to wiedzieć, skoro może przepisy się zmieniły lub wtedy mnie źle poinformowano w co szczerze wątpie.

#36 OFFLINE   Mandolina

Mandolina

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 923 postów
    • Time Online: 38s

Napisany 08 listopada 2007 - 17:03

Wiedziełem że to przytoczysz. Już ci mówie!
Opis jak zamontować światla dodatkowe (w tym drogowe) to jest ten sam opis który obowiązuje przy światłach dziennych. A skąd wiem? Stąd że mieliśmy to na kursach na stacji diagnostycznej. Nie pamiętam już jak się nazywał prowadzący, bardzo mi przykro ale jeżeli ci na tym zależy to sie moge dowiedzieć.


A to bardzo ciekawe :) Bo światła dodatkowe drogowe można montować na dachu pojazdu. A zamontuj sobie światła do jazdy dziennej na dachu :lol:

natomiast jest taki że dalej nie podaleś mi jak powinny być te światla zamontowane poprawnie, bo naprawde chciałbym to wiedzieć,


Jak to nie? Czytaj ze zrozumieniem: załączni 6.$2.pkt.1
Czego więcej oczekujesz? Że podam Ci średnicę wiertła i dane geograficzne względem równika? :lol:

#37 OFFLINE   SAS

SAS

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 937 postów
    • :

Napisany 08 listopada 2007 - 17:27

Nie!
Że powiesz mi w którym miejscu prawidłowo mają się te światła znajdować!
A gdzie masz napisane że mogą się one na dachu znajdować?

#38 OFFLINE   Mandolina

Mandolina

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 923 postów
    • Time Online: 38s

Napisany 08 listopada 2007 - 17:48

...z przodu w taki sposób, aby wysyłane światło nie olśniewało kierującego bezpośrednio lub przez odbicie od elementów pojazdu...

Co do montażu dodatkowych świateł drogowych ich umiejscowienia nie ma większych wymagań oprócz momentu w których można ich używać.

A te wszystkie wymiary, które ty podałeś tyczą się świateł dziennych

...nie dalej niż 400 mm od bocznego obrysu pojazdu; wzajemna odległość nie może być mniejsza niż 600 mm7) 250÷1.500 ...

Dalsze pretensje i niezrozumiałości to na priwa albo na GG bo swoimi pytaniami robisz śmietnik w temacie.
Pozdro.

#39 OFFLINE   eyeless_es

eyeless_es

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 196 postów
    • :

Napisany 08 listopada 2007 - 17:51

....hmmm a nie mozesz poprostu na albo pod zderzakiem ?? .... jak wszyscy ....
...ja poprostu chwycilem za wiertarke, zrobilem 2 dziury ( krzywo ...poprawione zostalo dopiero na drugim zderzaku ), przykrecilem lampki i juz ... no jakos sie nie zastanawialem nad tym dluzej niz 15 min ( co bylo widac :) ) ....

#40 OFFLINE   Mandolina

Mandolina

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 923 postów
    • Time Online: 38s

Napisany 08 listopada 2007 - 17:57

hmmm a nie mozesz poprostu na albo pod zderzakiem ?? .... jak wszyscy ....
...ja poprostu chwycilem za wiertarke, zrobilem 2 dziury ( krzywo ...poprawione zostalo dopiero na drugim zderzaku ), przykrecilem lampki i juz ... no jakos sie nie zastanawialem nad tym dluzej niz 15 min ( co bylo widac ) ....


No i w przypadku dodatkowych świateł drogowych - dobrze zrobiłeś :)
Widzę, że inni nie mają problemów z interpretacją przepisów :)



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.