halogeny - podlaczenie; policja
#23 OFFLINE
Napisany 08 listopada 2007 - 13:52
Mandolinaczy może jesteś po gimnazjum?
Za moich czasów nie było jeszcze gimnazjum.
Najpierw podałem przepisu odośnie umiejscowienia świateł (w jakich odległościach jak wysoko itd.),
Przepisy, które prztoczyłeś tyczą się świateł do jazdy dziennej.
Potem napisalem jak mają być podłączone, z którymi światłami mają się wyłączać równolegle.
Potem napisałeś o światłach drogowych (czyli popularnie mówiąc długich).
Nie ma osobnych przepisów odnośnie świateł dalekosiężnych.
Ale są odnośnie oświetlenia dodatkowego samochodu i właśnie o tym tu mowa.
Pracowałem na stacji diagnostycznej i musiałem się tego nauczyć.
To widocznie pomyliły Ci się określenia.
Tu trochę o chalogenach przecimgłowych:
...Zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem samochód musi być wyposażony w tylne (czerwone) światło przeciwmgłowe. Przednie światła poprawiające widoczność w czasie mgły czy intensywnych opadów deszczu lub śniegu nie są obowiązkowe. Można je jednak zainstalować, ale pod ściśle określonymi warunkami. Zgodnie z wydanym przez Ministra Infrastruktury Rozporządzeniem w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U. z 2003 r. nr 32) w samochodzie osobowym można zamontować dwa przednie reflektory przeciwmgłowe. Mogą one mieć barwę białą bądź żółtą. Muszą zostać umieszczone nie dalej niż 400 mm od obrysu bocznego auta, nie wyżej niż światła mijania oraz nie niżej niż 250 mm od dolnej krawędzi samochodu. Kolejny wymóg to możliwość włączania i wyłączania halogenów niezależnie od świateł mijania czy drogowych. Jeśli zamontowane przez nas reflektory nie będą spełniać któregoś z tych warunków, samochód nie przejdzie badania technicznego...
Jak widać mają one włączać się właśnie niezależnie od innych świateł zamontowanych w samochodzie.
Zaraz znajdę coś o dodatkowych drogowych.
#24 OFFLINE
Napisany 08 listopada 2007 - 13:57
Ale montaż wygląda tak samo!Przepisy, które prztoczyłeś tyczą się świateł do jazdy dziennej.
A czy mógłbyś je podać? Ja jakoś nie znalazlem chociaż przeczytałem dokladnie cała ustawą na ten temat.Ale są odnośnie oświetlenia dodatkowego samochodu i właśnie o tym tu mowa.
#26 OFFLINE
Napisany 08 listopada 2007 - 14:22
A czy mógłbyś je podać? Ja jakoś nie znalazlem chociaż przeczytałem dokladnie cała ustawą na ten temat.
Widzisz widocznie jeszcze mało przeczytałeś a wię specjalnie dla ciebie pomogę Ci w zdobywaniu wiedzy.
Następnym razem zanim zapytasz jakie szkoły skończyłem spytaj ile aut z oświetleniem dodatkowym zbudowałem a ile z nich straciło dowody rejestracyjne za źle zamontowane oświetlenie.
Tutaj cytat producenta halogenów:
ęłęóa) Reflektory przeciwmgłowe:
Powinny być:
zamontowane z przodu pojazdu, symetrycznie względem jego wzdłużnej płaszczyzny symetrii, nie niżej niż 250mm od jezdni i nie wyżej niż światła mijania, a dla samochodów osobowych (kat. M1) także nie wyżej niż 800mm; odległość każdego z nich od bocznego obrysu pojazdu nie może być większa niż 400mm; podane odległości mierzy się do krawędzi powierzchni świetlnej reflektora
tak podłączone, aby ich użycie mogło nastąpić niezależnie od włączenia świateł drogowych i świateł mijania
Reflektory drogowe:
powinny być zamontowane z przodu pojazdu w taki sposób, aby ich użycie mogło nastąpić jedynie przy włączonych światłach pozycyjnych
powinny dostatecznie oświetlać drogę co najmniej na 100m przed pojazdem przy dobrej przejrzystości powietrza
ponadto ich wyłączenie musi samoczynnie następować po przełączeniu świateł drogowych reflektorów głównych na światła mijania
c) Lampy świateł jazdy dziennej:
Powinny być:
zamontowane z przodu pojazdu symetrycznie do jego wzdłużnej płaszczyzny symetrii, nie niżej niż 250mm i nie wyżej niż 1500mm od jezdni; odległość każdego z nich od bocznego obrysu pojazdu nie może być większa niż 400mm, wzajemna odległość pomiędzy nimi nie może być mniejsza niż 600mm (jeżeli szerokość pojazdu nie przekracza 1,3 m odległość ta może być zmniejszona do 400mm)
tak podłączone, aby nie można było ich włączyć, jeżeli nie są jednocześnie włączone tylne światła pozycyjne; ponadto ich wyłączenie musi samoczynnie następować po włączeniu świateł mijania lub drogowych
Szczegółowe warunki, jakie należy spełnić montując światła zewnętrzne pojazdu reguluje rozporządzenie Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 32, poz. 262)
Rozdział 3 ustawy, do której link jest wyżej określa ogólne warunki stosowania świateł, natomiast załącznik 6 ustawy znajdujący się o wiele niżej w tej ustawie określa dokładne wymagania stawiane światłom.
Trochę tego jest ale warto przeczytać zanim się palnie jakieś głupstwo.
#27 OFFLINE
Napisany 08 listopada 2007 - 14:34
Co do szkoły to poprostu tak zapytalem bo mi się coś przypomniało to nie było to napewno nic złego. Jeżeli cię to urazilo to przepraszam.
A moge zapytać gdzie takowe głupstwo zrobiłemzanim się palnie jakieś głupstwo
Napisałem to co ty tylko inaczej.
#28 OFFLINE
Napisany 08 listopada 2007 - 14:39
Przepisy, które prztoczyłeś tyczą się świateł do jazdy dziennej.
Ale montaż wygląda tak samo!
Proszę Cię bardzo W załączniku 6 znajdziesz odpowiedź na to że dodatkowe drogowe na pewno nie montuje się tak samo jakdo jazdy dziennej
#30 OFFLINE
Napisany 08 listopada 2007 - 15:13
#32 OFFLINE
Napisany 08 listopada 2007 - 15:41
#34 OFFLINE
Napisany 08 listopada 2007 - 16:00
A więc proszę:
Światła dzienne:
Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL.
Światła dzienne muszą być zainstalowane:
Symetrycznie względem osi pojazdu
Na równej wysokości
Odległość od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm
Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi musi wynosić minimum 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm
Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu lub być zamontowane dalej niż 40 cm od niego
Ponadto minimalna powierzchnia świecenia lampy musi być ≥40cm², a połączenie elektryczne ma zapewniać równoczesne świecenie tylnych świateł pozycyjnych. W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone.
Przepisy, które prztoczyłeś tyczą się świateł do jazdy dziennej.
Ale montaż wygląda tak samo!
Gdzie znalazłeś przepis mówiący, że drogowe montuje się tak samo jak dzienne
#35 OFFLINE
Napisany 08 listopada 2007 - 16:16
Opis jak zamontować światla dodatkowe (w tym drogowe) to jest ten sam opis który obowiązuje przy światłach dziennych. A skąd wiem? Stąd że mieliśmy to na kursach na stacji diagnostycznej. Nie pamiętam już jak się nazywał prowadzący, bardzo mi przykro ale jeżeli ci na tym zależy to sie moge dowiedzieć.
Fakt natomiast jest taki że dalej nie podaleś mi jak powinny być te światla zamontowane poprawnie, bo naprawde chciałbym to wiedzieć, skoro może przepisy się zmieniły lub wtedy mnie źle poinformowano w co szczerze wątpie.
#36 OFFLINE
Napisany 08 listopada 2007 - 17:03
Wiedziełem że to przytoczysz. Już ci mówie!
Opis jak zamontować światla dodatkowe (w tym drogowe) to jest ten sam opis który obowiązuje przy światłach dziennych. A skąd wiem? Stąd że mieliśmy to na kursach na stacji diagnostycznej. Nie pamiętam już jak się nazywał prowadzący, bardzo mi przykro ale jeżeli ci na tym zależy to sie moge dowiedzieć.
A to bardzo ciekawe Bo światła dodatkowe drogowe można montować na dachu pojazdu. A zamontuj sobie światła do jazdy dziennej na dachu
natomiast jest taki że dalej nie podaleś mi jak powinny być te światla zamontowane poprawnie, bo naprawde chciałbym to wiedzieć,
Jak to nie? Czytaj ze zrozumieniem: załączni 6.$2.pkt.1
Czego więcej oczekujesz? Że podam Ci średnicę wiertła i dane geograficzne względem równika?
#38 OFFLINE
Napisany 08 listopada 2007 - 17:48
Co do montażu dodatkowych świateł drogowych ich umiejscowienia nie ma większych wymagań oprócz momentu w których można ich używać.
A te wszystkie wymiary, które ty podałeś tyczą się świateł dziennych
...nie dalej niż 400 mm od bocznego obrysu pojazdu; wzajemna odległość nie może być mniejsza niż 600 mm7) 250÷1.500 ...
Dalsze pretensje i niezrozumiałości to na priwa albo na GG bo swoimi pytaniami robisz śmietnik w temacie.
Pozdro.
#39 OFFLINE
Napisany 08 listopada 2007 - 17:51
...ja poprostu chwycilem za wiertarke, zrobilem 2 dziury ( krzywo ...poprawione zostalo dopiero na drugim zderzaku ), przykrecilem lampki i juz ... no jakos sie nie zastanawialem nad tym dluzej niz 15 min ( co bylo widac ) ....
#40 OFFLINE
Napisany 08 listopada 2007 - 17:57
hmmm a nie mozesz poprostu na albo pod zderzakiem ?? .... jak wszyscy ....
...ja poprostu chwycilem za wiertarke, zrobilem 2 dziury ( krzywo ...poprawione zostalo dopiero na drugim zderzaku ), przykrecilem lampki i juz ... no jakos sie nie zastanawialem nad tym dluzej niz 15 min ( co bylo widac ) ....
No i w przypadku dodatkowych świateł drogowych - dobrze zrobiłeś
Widzę, że inni nie mają problemów z interpretacją przepisów
Similar Topics
Temat | Forum | Rozpoczęty przez | Statystyki | Informacje o ostatnim poście | |
---|---|---|---|---|---|
Halogeny |
Stylistyka | Bartnow |
|
|
|
Jakie halogeny |
Stylistyka | benekpunk |
|
|
|
Halogeny dalekosiężne |
Car Audio i elektronika | Mat |
|
|
|
halogeny soczewki |
Stylistyka | Kaik |
|
|
|
Jak rozebrać halogeny |
Stylistyka | LelonSBL |
|
|