Skrzynia cc700 w swapie 900???
Started By
skamils
, 28 gru 2006 23:50
18 odpowiedzi na ten temat
#6 OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2006 - 11:49
Oj Lama tu sie mylisz. Biegi bede normalnie po obruceniu skrzyni i podłaczeni lewara bezposrednio do wybieraka a nie tak jak to jest w cc700 przez jakis dziwny układ ciegien który powoduje zmiane przełozen w druga strone.
Tak ze o biegi sie nie boje
Tak ze o biegi sie nie boje
#8 OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2006 - 12:15
www.126fan.pl
"2. Działanie ogólne
W cc700 zespół napędowy umieszczony jest z przodu, co dziwne i odkrywcze nie jest. Odkrywcze dla niektórych jednak może być to, ze właśnie cc700 jest jednym z nielicznych, w których silnik jest lewoobrotowy (w BISie jak i w innych jest prawoobrotowy). Jeśli więc weźmiemy skrzynkę i silnik z 700, odwrócimy go i wirtualnie wsadzimy do malucha, to będziemy mieli 4 biegi do tylu i jeden do przodu. Ale jak przed chwila wspomniałem silnik 700 jest lewoobrotowy. Dlatego jeśli o wyrzucimy i do skrzynki podłączymy silnik prawoobrotowy, to z powrotem będziemy mieli 4 biegi do przodu i 1 do tyłu. Dlatego też wcale nie trzeba odwracać dyfra, aby mieć odpowiednio biegi. Jednocześnie ktoś mógłby się zastanawiać, że skoro odwróciliśmy skrzynkę to teraz będziemy mieli biegi w lewarku w "odwrotne H", czyli 1 na miejscu 4, 4 na miejscu 1. Tutaj jednak również będzie prawidłowo, ponieważ w 700 jest - nie wnikając w szczegóły - przekonstruowany lewarek tak, żeby biegi w nim działały właściwie. Dzięki temu właśnie biegi w malcu zachowają swoje położenie. Jeśli więc wyjaśniłem już wszystkie wątpliwości co do "odwrócenia" skrzynki, myślę, że można omówić poszczególne rzeczy, które trzeba zrobić."
"2. Działanie ogólne
W cc700 zespół napędowy umieszczony jest z przodu, co dziwne i odkrywcze nie jest. Odkrywcze dla niektórych jednak może być to, ze właśnie cc700 jest jednym z nielicznych, w których silnik jest lewoobrotowy (w BISie jak i w innych jest prawoobrotowy). Jeśli więc weźmiemy skrzynkę i silnik z 700, odwrócimy go i wirtualnie wsadzimy do malucha, to będziemy mieli 4 biegi do tylu i jeden do przodu. Ale jak przed chwila wspomniałem silnik 700 jest lewoobrotowy. Dlatego jeśli o wyrzucimy i do skrzynki podłączymy silnik prawoobrotowy, to z powrotem będziemy mieli 4 biegi do przodu i 1 do tyłu. Dlatego też wcale nie trzeba odwracać dyfra, aby mieć odpowiednio biegi. Jednocześnie ktoś mógłby się zastanawiać, że skoro odwróciliśmy skrzynkę to teraz będziemy mieli biegi w lewarku w "odwrotne H", czyli 1 na miejscu 4, 4 na miejscu 1. Tutaj jednak również będzie prawidłowo, ponieważ w 700 jest - nie wnikając w szczegóły - przekonstruowany lewarek tak, żeby biegi w nim działały właściwie. Dzięki temu właśnie biegi w malcu zachowają swoje położenie. Jeśli więc wyjaśniłem już wszystkie wątpliwości co do "odwrócenia" skrzynki, myślę, że można omówić poszczególne rzeczy, które trzeba zrobić."
#15 OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2007 - 17:27
Skrzynia z CC700 to zły pomysł, bo cała skrzynia jest skonstruowana pod silnik z CC700, który sie kręci w odwrotną stronę, kołniez w skrzyni jest podobny do tego co jest w bisie, czyli jest inny niż w maluchu, przełożenia biegów są identyczne jak w maluchu, jedynie przełożenie przekładni głównej jest takie jak w bisie czyli dłuższe niż w maluchu, mimo podobieństw, to skrzynia z CC700 bardzo sie różni, nawet od skrzyni bisa, nie mówiąc o skrzyni od malucha.
#16 OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2007 - 18:30
przełożenia biegów są identyczne jak w maluchu, jedynie przełożenie przekładni głównej jest takie jak w bisie czyli dłuższe niż w maluchu
kiedys mi sie nudzilo i zrobilem taka oto tabelke:
przelozenia nie do konca sa takie same pomiedzy tymi skrzyniami. Roznia sie co prawda niewiele, ale sie roznia.
pzd c.
#17 OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2007 - 01:54
Faktycznie troche dłuższa dwójka i ciut krótsza 3, oczywiście jeżeli dane są prawdziwe, bo nie mam danych na ten temat, nie są to jakieś wielkie różnice, praktycznie nie zauważalne, według mnie nie ma co w gównie rzeźbić, bo nie warta skórka za wyprawke.
#18 OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2007 - 14:47
Faktycznie troche dłuższa dwójka i ciut krótsza 3, oczywiście jeżeli dane są prawdziwe, bo nie mam danych na ten temat, nie są to jakieś wielkie różnice, praktycznie nie zauważalne, według mnie nie ma co w gównie rzeźbić, bo nie warta skórka za wyprawke.
to zalezy jak no to patrzysz.
jak chcesz miec synchro 1. to moze i warto, jak chcesz bic rekordy predkosci to albo BIS albo CC. Jam mam a grupe krotka.
pzdc.
Similar Topics
Temat | Forum | Rozpoczęty przez | Statystyki | Informacje o ostatnim poście | |
---|---|---|---|---|---|
Inna skrzynia |
SWAP Center | PLGrzyb123 |
|
|
|
Poduszki pod skrzynią biegów |
Mechanika | chrabel |
|
|
|
SWAP 1.1 Skrzynia Skody 120 |
SWAP Center | Kulpik513 |
|
|
|
elektryka w swapieelektryka, podłączenie, schemat i 2 więcej... |
SWAP Center | Verde Fiat 126p |
|
|
|
Spa w 1.4 uno na gaźniku z ori skrzynia |
SWAP Center | Marcinek |
|
|