zawieszenie sztywnej osi kół tylnych
Started By
Numen
, 27 gru 2006 17:57
36 odpowiedzi na ten temat
#1 OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2006 - 17:57
Witam. Takim moim marzeniem ew. planem na kiedyś tam jest wrzucenie do Bobka silniczka od jakiegoś jednośladowca... poszperałem ostatnio i wpadł mi w ręce taki link. W sumie sprawa spoko ale nie rozumiem tego zawieszenia. Nie pozwala ona na ugięcie się auta na bok.. wiem, że zawiecha w czymś takim ma być twarda prawie jak kamień ale jakaś amortyzacja powinna być. Ma ktoś jakieś logiczne wyjaśnenie tego dlaczego tak to zostało rozwiązane?
Kiedy deszcz nie pada i wody coraz mnie... co mówię na to ja? KONEWKA
http://www.terytoriu..._vehicle&CID=48 GŁOSOWAĆ!
http://www.terytoriu..._vehicle&CID=48 GŁOSOWAĆ!
#5 OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2006 - 01:03
no, ale aż tak sztywne?
hehe Medyk, jak ja mogłem na to nie wpaść przecież, że tak chyba żeby zrobić również silnik jako element nieresorowany razem z tylną ośką . ale skoro tak sztywna zawiecha daje radę to rozumiem. poczekajcie.. też coś takiego wrzucę kiedyś
Sobi no w tym przypadku to myślę, że to normalnie raczej nie skręci
hehe Medyk, jak ja mogłem na to nie wpaść przecież, że tak chyba żeby zrobić również silnik jako element nieresorowany razem z tylną ośką . ale skoro tak sztywna zawiecha daje radę to rozumiem. poczekajcie.. też coś takiego wrzucę kiedyś
Sobi no w tym przypadku to myślę, że to normalnie raczej nie skręci
Kiedy deszcz nie pada i wody coraz mnie... co mówię na to ja? KONEWKA
http://www.terytoriu..._vehicle&CID=48 GŁOSOWAĆ!
http://www.terytoriu..._vehicle&CID=48 GŁOSOWAĆ!
#7 OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2006 - 14:28
ja sie przez cały czas zastanawiałem czy skrzynia od motoru wytrzyma taki ciężar. widać daje radę. co do innej skrzyni to już ciężka sprawa bo musiałą by być od razu jakaś szpera.. do tego trzeba to jakoś połączyć razem.. nie nie, to jest piękna opcja.. brak dyfra i wszystko jasne
Kiedy deszcz nie pada i wody coraz mnie... co mówię na to ja? KONEWKA
http://www.terytoriu..._vehicle&CID=48 GŁOSOWAĆ!
http://www.terytoriu..._vehicle&CID=48 GŁOSOWAĆ!
#8 OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2006 - 23:01
heh, bokiem zawsze i wszedzie niezla opcja, ale jak zachowasz skrzynie z motocykla to wtedy masz praktycznie sekwencje wiec jest duza zaleta, tylko czy rzeczywiscie wytrzyma...
P.S na sztywnym zawieszeniu jest duzo latwiej zerwac przyczepnosc bo nie ma elementu pochlaniajacego energie jakim jest sprezynka i amortyzator tylko duzo latwiej jest pogobic zeby
P.S na sztywnym zawieszeniu jest duzo latwiej zerwac przyczepnosc bo nie ma elementu pochlaniajacego energie jakim jest sprezynka i amortyzator tylko duzo latwiej jest pogobic zeby
#9 OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2006 - 23:07
kurde jeszcze w kuble to normalnie dupa puchnie
Kiedy deszcz nie pada i wody coraz mnie... co mówię na to ja? KONEWKA
http://www.terytoriu..._vehicle&CID=48 GŁOSOWAĆ!
http://www.terytoriu..._vehicle&CID=48 GŁOSOWAĆ!
#13 OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2006 - 00:43
kurde całe noce mi się śni coś takiego. także to tylko kwestia czasu... może będę pierwszy?? pozdrawiam
Kiedy deszcz nie pada i wody coraz mnie... co mówię na to ja? KONEWKA
http://www.terytoriu..._vehicle&CID=48 GŁOSOWAĆ!
http://www.terytoriu..._vehicle&CID=48 GŁOSOWAĆ!
#14 OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2006 - 01:30
Szpera to naprawde najmniejszy problem, co do połączenia zeskrzynią totak jak kazdego swapa, tyle że skrzynia samochodowa była by tylko elementem przeniesienia napędu, a wykorzystana by była skrzynia z motocykla, podobnie jak było w maluchu Szwagierczaka, chociaż tam to do końca nie wiadomo jak bylo.
#16 OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2006 - 16:55
ale kurde.. jara mnie taka sztywna oś jak cholera. myślę że nie ma mowy o skrzyni samochodowej w moim przypadku. a łańcuch awaryjny? to będę woził zawsze zapasowy hehehe
Kiedy deszcz nie pada i wody coraz mnie... co mówię na to ja? KONEWKA
http://www.terytoriu..._vehicle&CID=48 GŁOSOWAĆ!
http://www.terytoriu..._vehicle&CID=48 GŁOSOWAĆ!
#18 OFFLINE
Napisany 31 grudnia 2006 - 12:32
Sztywny zawias to jedno, ale w zastosowaniu napedu łańcuchowego nie ma mowy o przechylaniu sie belki na boki, bo łańcuch bedzie sie wyciągał i zginał, co spowoduje jego zerwanie, a to już może mieć poważne konsekwencje.
Na boki niema nawet mowy ale o wzdluzynyej pracy zawiasu takie slowo dzwignia albo zastosować wal jak jest w niektorych motorach np BMW i zrobić tak by zawias pracował na boki
#19 OFFLINE
Napisany 31 grudnia 2006 - 12:55
tak na dobrą sprawę to zastanawiam się czy w ogóle musi pracować na boki.. o ile mocowania tej dźwigni będą na tyle mocne żeby wytrzymać taką chęć przechylania się budy na boki
Kiedy deszcz nie pada i wody coraz mnie... co mówię na to ja? KONEWKA
http://www.terytoriu..._vehicle&CID=48 GŁOSOWAĆ!
http://www.terytoriu..._vehicle&CID=48 GŁOSOWAĆ!
Similar Topics
Temat | Forum | Rozpoczęty przez | Statystyki | Informacje o ostatnim poście | |
---|---|---|---|---|---|
Półosie się pocą i przy dodawaniu gazu strzela |
Portal i forum - sprawy techniczne | Hawke1978 |
|
|
|
Obrót tylnego koła porusza całym silnikiem. |
Mechanika | KBB |
|
|
|
Posiadam części do 126p Wyprzedaż magazynu ! |
Usługi | Piotr FOKUS |
|
|
|
Włącznik świateł przeciwmgielnych przednich i dalekosiężnychświatła, włącznik, halogeny |
Car Audio i elektronika | Głuchman |
|
|
|
Zamówienia na duże koło pasowe do Fiata 126p 1:1 |
Usługi | m.a.x.x. |
|
|