upalanie na seryjnych 12 135/80
#1 OFFLINE
Napisany 01 listopada 2006 - 11:47
to co ja tylko wiem to:
niby + za rozmiar felg - mniejsze fele=lepsze przyspieszenie
no ale jak to sie ma to "mniejsze" kolo 12 135/80 do np. 13' ze 165/55, gdzie wtedy takie kolo ma mniejsza sr. od seryjnej 12? ktore wtedy lepiej przyspiesza? jest w ogole jakas odczuwalna roznica miedzy 12 a 13?
no a minus ze wezsze i gorzej trzyma niz np 155/65/13
a wasze opinie?
najlepiej bylyby dla mnie opinie poparte doswiadczeniami
pozdro
#3 OFFLINE
Napisany 01 listopada 2006 - 12:41
Ale z tego co wiem to do KJS zakładaja wszedzie 12 lub przod 13 a tył 12 pewnie dlatego ze 12 sa werzsze i stawiaja mniejszy opor obwodowo sa wieksze ale daja lepszy start.
To moja opinia:D
Obecnie zegnam sie z moimi 13 i na wiosne zakładam 175/ 50 Pirelki
na 6 calowych OZ.
#4 OFFLINE
Napisany 01 listopada 2006 - 13:15
na wiosne zakładam 175/ 50 Pirelki
Napewno Pirelki?? bo mi sie cos zdaje ze to sa dunlopy
Ale mniejsza z tym mi osobiscie dobrze jexdzi sie na 12 tylko musi byc duzo powietrza w kolach bo jak jest zbyt mało to strasznie sie pływa po drodze
był 126p - 903ccm SPi [*]15.10.2007r
jest
BMW E46 330D
126p elx 1,2mpi in progress...
#6 OFFLINE
Napisany 01 listopada 2006 - 13:22
najwieksza role w maluchu odgrywa waga koła
maiałem na tyle 145/70R13, 165/60R13 i teraz 135/80R12 i powiem ze jak bardzo chciałem to i na 165 bokiem postawiłem w zakrecie , na 12 raczej niema ztym zadnego problemu przynajmniej na moich dembica tersus
co innego prowadzenie samochodu przy wiekszych predkosciach podczas jazdy po miescie itp.
musiałem sie troche przyzwyczaic i zapomnialem co to jest zalecane cisnienie ogumiena przez FSM , zeby jako tako auto sie prowadziło przod 2.1 tył 2.8
co do roznych srednic koł to jako takiego polepszenia przyspieszenia raczej sie nie wyczowa napewno troche lepiej ale wyszło by to dopiero po dokładnym pomiaze od 0>100
no i napewno lepiej załozyc nizszy profil niz wyzszy ze wzgledu ze raczej na nadmiar mocy nie narzekamy
#10 OFFLINE
Napisany 01 listopada 2006 - 15:26
a sprobujcie do zjazdowki wsadzic opony szerokisci takiej jak szytka w kolarce
po drugie w kolarkach jezdza na 8-10 atm a w zjazdowakch 1.5-3atm dlatego sa roznice w szrokosci opon i w sile jaka jest potrzeban na rozpedzenie
a jezeli juz ktos poruszył temat szerokosci i stawiana oporu to jeszcze trzeba wziasc pod uwage nacisk na opone
bo co z tego ze opona jest szersza jezeli nacisk na cm2 maleje
jak juz doszedłem do wniosku z Mariuszem126p najlepsza opona na miasto do podrasowanego maluszka jest 165/60R13 niestety dostac w polsce takie opony to CUD
#12 Gość_Demon126p_*
Napisany 01 listopada 2006 - 15:39
po drugie w kolarkach jezdza na 8-10 atm a w zjazdowakch 1.5-3atm dlatego sa roznice w szrokosci opon i w sile jaka jest potrzeban na rozpedzenie
jak juz doszedłem do wniosku z Mariuszem126p najlepsza opona na miasto do podrasowanego maluszka jest 165/60R13 niestety dostac w polsce takie opony to CUD
Takie ciśnienie w zjazdówkach liczy sie z tym że wtedy oponka lepiej trzyma sie nawierzchni.
Gadałem kiedyś z gościem który troche przejezdził w kjtach na temat oponek i wg niego najwiecej co można wsadzic i dobrze sie zachowuje to szerokośc 155 i to jest max na malca.
Miasto to inna sprawa.
#15 OFFLINE
Napisany 01 listopada 2006 - 16:41
jak by ktos chciał to mam 2x 165/55R13 pirelki w bardzo ładnym stanie
#19 OFFLINE
Napisany 01 listopada 2006 - 18:57
#20 OFFLINE
Napisany 04 listopada 2006 - 07:51
Ja na 6" mam z przodu 165/55 a z tylu 175/50 i powiem, że tył na prostej drodze ucieka na bok przy moim zawiasie
odpowiem za Kjuba bo z tylu ma pirelki maja one male rowki odprowadzajace wode piach etc i są do tego twadrą goma pokryte , dunlopy znacznie lepiej sie prowadza i z tego co wiem potenza jest idealna oponą na mokre dni bardzo gęsto usiane rowki
Qulek rozmiar opon 175 50 13 produkuje Debica ( widzialem w katalogu u wulkana ) produkują jeszcze Pirelli p7f , Dunlop sp sport 2000 ,Dunlop sp sport 3000 , YOKOHAMA A539 , Yokohama A008, fulda Carat Assuro
Scandal na oponach 135 80 12 mozna szaleś ale najpierw trzeba tam nabić pozadne cisnienie albo zalozyc oponke na felge szerszą