Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wypiaskowałem karoserię. Co dalej?


6 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   KoYoT

KoYoT

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 56 postów
    • :

Napisany 15 października 2008 - 15:28

Witam. Jestem na etapie kapitalnego remontu 126elx. W chwili obecnej cała karoseria została wypiaskowana. Proszę o informację: jak zabezpieczyć nadwozie z zewnątrz aby nie korodowało? Co położyć przed lakier podkładowy?

#2 OFFLINE   Moch

Moch

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 758 postów
    • Time Online: 7g 40m 11s

Napisany 15 października 2008 - 15:46

Pokaż tą budę po piaskowaniu.

Najpierw należy miejsca gdzie zostały "ślady" korozyjne, nawet oczyszczone przesmarować BRUNOXem lub FERTANem. To odrdzewiacz. Następnie - to musi się zrobić czarne, wtedy antykor reaguje z pozostałościami nalotu (ew. po prostu z rdzą ). No i na to kilka warstw podkładu najlepiej epoksydowego reaktywnego ( dobrze mówię ? ). Profile zamknięte preparatami na bazie wosku typu BOLL.

Please Login or Register to see this Hidden Content



Pod powyższym linkiem masz tekst na temat takich preparatów.

ENJOY :mrgreen:

#3 OFFLINE   KoYoT

KoYoT

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 56 postów
    • :

Napisany 15 października 2008 - 18:23

Ekstra! Powiedz jeszcze taką rzecz: posmaruję miejsca gdzie byłą rdza Brunoxem. Zrobi to się czarne tak jak piszesz. Czy potem należy to jakoś zeskrobać, spolerować itp, czy jednak kłaść od razu na to podkład? Zdjęcie wkleję jutro.

#4 OFFLINE   Ozzy

Ozzy

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 499 postów
    • :

Napisany 15 października 2008 - 18:33

nie, nie skrobiesz tego ani nie polerujesz, pamiętaj żeby nałożyć dwie warstwy brunoxu przy czym nakładając drugą dopiero gdy pierwsza wyschnie. Potem możesz na to podkład położyć. Jak robiłem u siebie podłogę to tak zrobiłem - po nałożeniu podkładu nie widać że tak powiem miejsc gdzie jest brunox a gdzie go niema (np. przez wypukłość)
1998 EL
Dodany obrazek
Dodany obrazek

#5 OFFLINE   micha$

micha$

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 523 postów
    • :

Napisany 15 października 2008 - 21:03

Rozmawiałem z kombatantem, który jeździ oryginalnym 125p z 74 roku. Mówił, że w słupki i progi była wlana żywica i że nigdy nie musiał nic z nimi robić (rdza nie łapała). Co o tym myślicie?
Pytanie w kontekście tematu oczywiście...
Nie bój się zmiany na lepsze...

#6 OFFLINE   Moch

Moch

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 758 postów
    • Time Online: 7g 40m 11s

Napisany 15 października 2008 - 21:06

Myślę to, że to pierdolenie o szopenie. To było robione jak nie było środków na bazie wosków. No i ludzie musieli się posiłkować innymi rzeczami tłustymi...

#7 OFFLINE   mroczek

mroczek

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 43 postów
    • :

Napisany 16 października 2008 - 18:19

Uważam że jeszcze lepsze niż boll to zrobienie we własnym zakresie mikstury bitexu z olejem silnikowym rozcieńczone benzyną ekstrakcyjną. Kiedyś taki patent usłyszał mój ojciec w polmozbycie i stosował z powodzeniem w swoim malcu, ja także u siebie tak konserwuje profile. Warto pamiętac o wszystkich profilach podczas konseracji nawet tych najmniejszych, bo to ma ogromny wpływ na jego zdrowie :wink:



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.