Skocz do zawartości


Zdjęcie

Malowanie i konserwacja od a do z


10 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Patek

Patek

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 65 postów
    • Time Online: 1d 18g 22s

Napisany 04 listopada 2008 - 20:57

Zakładam ten temat aby rozwiać swoje wątpliwości co do konserwacji i malowania autka.
Nadwozie: epoxyd :arrow: akryl :arrow: kolor
Podwozie: epoxyd :arrow: podkład akrylowy :arrow: konserwacja typu baranek
Czy też macie jakieś inne opcje :?:
Bo z tego co do tej pory wyczytałem to sam nie wiem co zastosować, zresztą jak wiadomo ilu ludzi tyle zdań. Mam nadzieję że dojdziemy do jednej wersji :lol:
Proszę o wypowiedzi.

#2 OFFLINE   piter19850207

piter19850207

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 905 postów
    • :

Napisany 05 listopada 2008 - 11:37

proponuję przyklejić jeden post na typu ''malowanie i konserwacjia'' lub dwóch osobnych

ale to już sprawa moderator-a/ów :)

chyba tak będzie najlepiej i najwygodniej dla nas wszystkich

zrobić tak jak jest w dziale mechanika np. ''obniżanie'' lub ''wszystko o odmie i korkach''
Dodany obrazek

www.eskadra126p.ugu.pl

Dodany obrazek

#3 OFFLINE   Grociu

Grociu

    Master

  • Member
  • 784 postów
    • Time Online: 2g 2m 13s

Napisany 05 listopada 2008 - 13:23

Malujesz na gołą blachę czy na zmatowany lakier? Jeśli na gołą blachę to owszem podkład epoxydowy obowiązkowo potem akrylowy, jeśli na zmatowany lakier to lepiej sam podkład akrylowy

#4 OFFLINE   MateuszC

MateuszC

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 279 postów
    • Time Online: 3m 1s

Napisany 05 listopada 2008 - 13:24

dlaczego lepiej na zmatowiony lakier tylko podklad akrylowy.Uzasadnij :!:

#5 OFFLINE   Patek

Patek

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 65 postów
    • Time Online: 1d 18g 22s

Napisany 05 listopada 2008 - 19:07

Właśnie, uzasadnij jak kolega prosił :)


Co lepsze do konserwacji podłogi? Baranek na pistolet Novol czy może konserwacja na pędzel np. Bol?
Z własnego doświadczenia wiem że baranek pod pistolet Novol jest dobrym rozwiązaniem bo jego struktura o wiele lepiej się trzyma i daje lepszą odporność na wpływ środowiska. Po nałożeniu tworzy się gruba powłoka, przede wszystkim nie odpada :). Większość aut spod igły jest właśnie zakonserwowanych barankiem.
Co myślicie o tych konserwacjach?
Ludzie ruszcie się i łaskawie ożywcie temat bo to ważne nie tylko dla mnie ale i na pewno dla wielu innych użytkowników którzy są jeszcze "zieloni" w tym temacie! Pozdro!

#6 OFFLINE   MateuszC

MateuszC

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 279 postów
    • Time Online: 3m 1s

Napisany 05 listopada 2008 - 21:00

ja przez zime robie konserwacje malucha.
Zdrapuje calą konserwacje.Potem buda jedzie do piaskowania , po piaskowaniu , auto laduje w garazu wydmuchuje piach na podloge leci , 2l podkladu epoksydowego , 4 baranki biale i na koniec albo akryl bialy albo zwykly renolak.Koszt takiej operacji to kolo 400zl.Ale jest zrobione raz a porządnie.

#7 OFFLINE   kapsel

kapsel

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 754 postów
    • Time Online: 2g 33m 1s

Napisany 05 listopada 2008 - 21:14

MateuszC jakich marek stosujesz epoxyd, baranek i akryl?
[img]http://img138.imageshack.us/img138/7055/126bb.gif[img]

#8 OFFLINE   MateuszC

MateuszC

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 279 postów
    • Time Online: 3m 1s

Napisany 05 listopada 2008 - 21:20

epoxyd novola baranek novola/bola akryl haya

#9 OFFLINE   Grociu

Grociu

    Master

  • Member
  • 784 postów
    • Time Online: 2g 2m 13s

Napisany 05 listopada 2008 - 21:38

Epoxydowy podkład ma właściwości antykorozyjne przeznaczony jest do zabezpieczania/gruntowania gołych blach. Podkład akrylowy lepiej wiąże się z lakierami akrylowymi, można nim gdzie nie gdzie grubiej podlać zeby łatwiej było wyrównać drobne nierówności po szpachlowaniu, epoxydowym nie da się grubiej podlać. Poza tym nie warto kłaść epoksydowego lakieru na zmatowany lakier, bo to nie potrzebna warstwa lakieru w tym wypadku, im cieńsza grubość warstwy lakierniczej na blasze tym lepiej. Za duża grubość warstwy lakierniczej powoduje jej mikropęknięcia na skutek działań czynników atmosferycznych, np na słońcu różne warstwy lakieru różnie rozszerzają to powoduje właśnie te mikropęknięcia, po przez które dostaje się wilgoć, a potem wiadomo rdza...

... na podloge leci , 2l podkladu epoksydowego , 4 baranki biale i na koniec albo akryl bialy albo zwykly renolak...


Nie warto kłaść podkładu na baranek, bo baranek jest sprężysty i podkład będzie pękał. Na baranka kładzie się od razu cienką warstwę koloru albo nic

#10 OFFLINE   MateuszC

MateuszC

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 279 postów
    • Time Online: 3m 1s

Napisany 05 listopada 2008 - 21:43

wsumie fakt.Nie pomyślalem . Ja i tak tylko na gola blache psikam epoksydem.

#11 OFFLINE   Patek

Patek

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 65 postów
    • Time Online: 1d 18g 22s

Napisany 05 listopada 2008 - 22:08

I od razu lepiej :D
Nareszcie dochodzimy do jakichś konkretów. Czyli jeśli matujemy lakier dajemy podkład i kolor.
Jeśli zdzieramy do gołej blachy to epoxyd, podkład i lakier. Jeśli podłoga to baranek :D
Moim zdaniem jeśli chodzi o firmy to Novol jest dobrym rozwiązaniem.
A no i jeśli mamy zarazę w postaci rdzy warto ją zaatakować brunoxem :D
Co Wy na to :?:



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.