1
Dziurawa podłoga
Posted by
dobry
,
24 April 2015
·
6,719 views
Na przykładzie podłogi kolegi Carlosa podzielę się kilkoma uwagami w temacie wymiany podłogi a właściwie półpodłogi . Zacznijmy od tego iż współczesne blachy nigdy nie zastąpią blach fabrycznych a najlepszy blacharz mimo najszczerszych chęci nie zrobi wszystkiego tak jak było zrobione to 30 lat temu w fabryce. Materiał z jakiego tłoczone są współcześnie elementy karoserii częstokroć przypomina tylko stal. Z uwagi na to iż w fabryce zachowywana była kolejność montażu wymiana niektórych elementów tak jak były wstawiane w fabryce pociągałaby za sobą wymianę sąsiednich nawet nie uszkodzonych co mijałoby się z celem.
Od dawna wychodzę z założenia że o ile jest tylko taka możliwość należy jak najmniej ingerować w budę i nie wycinać wszystkiego bo tak jest łatwiej i szybciej. W tym przypadku podłoga i progi były ewidentnie do wymiany ale za to podłużnice, belka poprzeczna, wewnętrzne szyny foteli ( i podłoga pod nimi) , kanał i podłoga pod kanałem są w bardzo dobrym stanie dlatego aby zbytnio , bez sensu nie rozrywać konstrukcji nie wymieniam całego płata podłogi a tylko co to jest konieczne.
Po obcięciu wyglądało to tak
Blacha na podłogę wyczyszczona i przykryta podkładem reaktywnym ( lepiej nie wspawywać gołych blach bo po spawaniu już nie wszędzie można dostać sie z podkładem)
W następnej kolejności ścięty został próg zewnętrzny ( wewnętrzny póki co na miejscu , trzyma konstrukcje żeby się nie rozlazła) i przymiarka podłogi. Samochód podparty w kilku miejscach i wypoziomowany ( mniej wiecej)
Po ostatecznym dopasowaniu podłoga prawie przyspawana. Wcześniej podłużnice, belka poprzeczna wyczyszczone od środka zabezpieczone Cortaninem i podkładem ( może być Corina).
Na podłużnicach spawy otworowe ( nie łapcie tego od spodu do krawędzi bo jest to mało estetyczne i upierdliwe w wykonaniu)
Po odbudowaniu wzmocnień będzie założony próg zewnętrzny a następnie wymieniony wewnętrzny
pasowanie progu zewnętrznego i wstępne spawanie
próg wewnętrzny wyrzucony i wspawany nowy
wyspawanie zewnetrznego do końca, konieczne łatki i koniec tej strony można przejść na drugą
i to by było na tyle
Od dawna wychodzę z założenia że o ile jest tylko taka możliwość należy jak najmniej ingerować w budę i nie wycinać wszystkiego bo tak jest łatwiej i szybciej. W tym przypadku podłoga i progi były ewidentnie do wymiany ale za to podłużnice, belka poprzeczna, wewnętrzne szyny foteli ( i podłoga pod nimi) , kanał i podłoga pod kanałem są w bardzo dobrym stanie dlatego aby zbytnio , bez sensu nie rozrywać konstrukcji nie wymieniam całego płata podłogi a tylko co to jest konieczne.
Po obcięciu wyglądało to tak
Blacha na podłogę wyczyszczona i przykryta podkładem reaktywnym ( lepiej nie wspawywać gołych blach bo po spawaniu już nie wszędzie można dostać sie z podkładem)
W następnej kolejności ścięty został próg zewnętrzny ( wewnętrzny póki co na miejscu , trzyma konstrukcje żeby się nie rozlazła) i przymiarka podłogi. Samochód podparty w kilku miejscach i wypoziomowany ( mniej wiecej)
Po ostatecznym dopasowaniu podłoga prawie przyspawana. Wcześniej podłużnice, belka poprzeczna wyczyszczone od środka zabezpieczone Cortaninem i podkładem ( może być Corina).
Na podłużnicach spawy otworowe ( nie łapcie tego od spodu do krawędzi bo jest to mało estetyczne i upierdliwe w wykonaniu)
Po odbudowaniu wzmocnień będzie założony próg zewnętrzny a następnie wymieniony wewnętrzny
pasowanie progu zewnętrznego i wstępne spawanie
próg wewnętrzny wyrzucony i wspawany nowy
wyspawanie zewnetrznego do końca, konieczne łatki i koniec tej strony można przejść na drugą
i to by było na tyle