Skocz do zawartości






Zdjęcie
- - - - -

Dziurawa podłoga

Napisany przez dobry , 24 kwietnia 2015 · 6 450 wyświetleń

Na przykładzie podłogi kolegi Carlosa podzielę się kilkoma uwagami w temacie wymiany podłogi a właściwie półpodłogi . Zacznijmy od tego iż współczesne blachy nigdy nie zastąpią blach fabrycznych a najlepszy blacharz mimo najszczerszych chęci nie zrobi wszystkiego tak jak było zrobione to 30 lat temu w fabryce. Materiał z jakiego tłoczone są współcześnie elementy karoserii częstokroć przypomina tylko stal. Z uwagi na to iż w fabryce zachowywana była kolejność montażu wymiana niektórych elementów tak jak były wstawiane w fabryce pociągałaby za sobą wymianę sąsiednich nawet nie uszkodzonych co mijałoby się z celem.
Od dawna wychodzę z założenia że o ile jest tylko taka możliwość należy jak najmniej ingerować w budę i nie wycinać wszystkiego bo tak jest łatwiej i szybciej. W tym przypadku podłoga i progi były ewidentnie do wymiany ale za to podłużnice, belka poprzeczna, wewnętrzne szyny foteli ( i podłoga pod nimi) , kanał i podłoga pod kanałem są w bardzo dobrym stanie dlatego aby zbytnio , bez sensu nie rozrywać konstrukcji nie wymieniam całego płata podłogi a tylko co to jest konieczne.

Po obcięciu wyglądało to tak

Dodany obrazek

Blacha na podłogę wyczyszczona i przykryta podkładem reaktywnym ( lepiej nie wspawywać gołych blach bo po spawaniu już nie wszędzie można dostać sie z podkładem)
Dodany obrazek

Dodany obrazek

W następnej kolejności ścięty został próg zewnętrzny ( wewnętrzny póki co na miejscu , trzyma konstrukcje żeby się nie rozlazła) i przymiarka podłogi. Samochód podparty w kilku miejscach i wypoziomowany ( mniej wiecej)

Dodany obrazek

Dodany obrazek


Po ostatecznym dopasowaniu podłoga prawie przyspawana. Wcześniej podłużnice, belka poprzeczna wyczyszczone od środka zabezpieczone Cortaninem i podkładem ( może być Corina).

Dodany obrazek

Na podłużnicach spawy otworowe ( nie łapcie tego od spodu do krawędzi bo jest to mało estetyczne i upierdliwe w wykonaniu)

Dodany obrazek

Po odbudowaniu wzmocnień będzie założony próg zewnętrzny a następnie wymieniony wewnętrzny

Dodany obrazek

Dodany obrazek

pasowanie progu zewnętrznego i wstępne spawanie

Dodany obrazek

Dodany obrazek

próg wewnętrzny wyrzucony i wspawany nowy

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

wyspawanie zewnetrznego do końca, konieczne łatki i koniec tej strony można przejść na drugą

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

i to by było na tyle




Podziwiam i pozdrawiam kolegę.
  • Raportuj

Robota jak każda inna , gdybym rzeźbił,śpiewał, malował obrazy można by popodziwiać (  a może lepiej nie bo ojciec twierdzi ze jak on śpiewa to wszyscy płaczą)

  • Raportuj

Jakaś forma rzeźby to jest :P Widze że robota idzie pełną parą ;)

  • Raportuj
No autko nabiera kształtów.
  • Raportuj
Zdjęcie
ikarus280
05 cze 2015 09:54

i tak nie będzie to fabryka tylko erzac

  • Raportuj

widzę że konkretnie się tu działa :) już mi się podoba 

  • Raportuj

i tak nie będzie to fabryka tylko erzac

i nic w tym dziwnego , żaden z nas to nie FSM

  • Raportuj

Kwiecień 2024

P W Ś C P S N
1234567
891011121314
15161718192021
22232425 26 2728
2930     

Ostatnie wpisy

Ostatnie komentarze

IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.