Skocz do zawartości


Zdjęcie

Generalny remont silnika


10 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   borat1987

borat1987

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 17 postów
    • Time Online: 10g 15m 25s

Napisany 08 lutego 2016 - 22:02

Koledzy mam zamiar zaczac remont mojego malana. Chce zaczac od remontu silnika. I tu prosba do Was... Poniewaz mam zamiar zrobic to samodzielnie potrzebuje jakis stron www książek schematòw i tym podobne... Mam nadzieje ze ktos cos jakos kiedys gdzies pomoze. Pozdro

#2 OFFLINE   Bobru

Bobru

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 106 postów
    • Time Online: 3d 13g 27m 5s

Napisany 09 lutego 2016 - 13:01

Osobiście korzystam z tego

Please Login or Register to see this Hidden Content

Lub artykułów z

Please Login or Register to see this Hidden Content

:)



#3 OFFLINE   borat1987

borat1987

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 17 postów
    • Time Online: 10g 15m 25s

Napisany 09 lutego 2016 - 15:17

Ok. Dzieki. Zobaczymy co mi z tego wyjdzie. Mysle o wymianie wszystkich uszczelek i pierscieni tłokowych. Cos jeszcze przydaloby sie wymienic? Podpowiadac bo jak juz bede mial rozkrecony silnik to sie wymieni.

#4 OFFLINE   ddzkm

ddzkm

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 513 postów
    • Time Online: 12d 5g 57m

Napisany 09 lutego 2016 - 17:55

A co z Twoim silnikiem jest nie tak, że chcesz go remontować?

 

Poza tym głębsza rozbiórka silnika to dość poważna i delikatna operacja, nawet w maluchu. Wymaga to nieco doświadczenia w pracy przy samochodach (a także odpowiedniego zaplecza technicznego i narzędzi jak klucz dynamometryczny czy ściągacz do pierścieni), jeśli go nie masz, lepiej zleć to zaufanemu mechanikowi.


Są:
- Pomarańczowy (294) Fiat 126 600 '83
- Niebieski (27) Polski Fiat 126p 650E '89

- Wiśniowy (12) Polski Fiat 126p 600 ' 78

 

Były:
- Kremowy (05) Polski Fiat 126p 650E '90
- Żółty (246) Fiat 126 650E '84
- Błękitny (408) Polski Fiat 126p 650 '78
 
signature.jpg


#5 OFFLINE   borat1987

borat1987

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 17 postów
    • Time Online: 10g 15m 25s

Napisany 09 lutego 2016 - 19:23

Co do kluczy to wyposażenie mojego garażu powinno wystarczyć. O to sie nie martwie. Czemu chce rozbierać? W silniku są wycieki np spod pokrywy klawiatury misy olejowej. Silnik ogòlnie zarzygany olejem. Wydaje mi sie ze przydałoby sie wymienic pierscienie na tłoku. Ogòlnie jest słaby. Byc moze to wina zle ustawionego zapłonu ale nie zaszkodzi wymienic.

#6 OFFLINE   borat1987

borat1987

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 17 postów
    • Time Online: 10g 15m 25s

Napisany 09 lutego 2016 - 19:24

Nie wiem jak tam wygląda usczelniacz na wale... Byc moze tam tez leci olej

#7 OFFLINE   borat1987

borat1987

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 17 postów
    • Time Online: 10g 15m 25s

Napisany 09 lutego 2016 - 19:24

Nie wiem jak tam wygląda usczelniacz na wale... Byc moze tam tez leci olej

#8 OFFLINE   ddzkm

ddzkm

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 513 postów
    • Time Online: 12d 5g 57m

Napisany 09 lutego 2016 - 21:40

Zanim w ogóle zaczniesz coś robić weź zdejmij odmę przy filtrze powietrza na odpalonym, najlepiej ciepłym silniku. Jeśli będzie cała w oleju i będzie dodatkowo mocno nim czuć to rzeczywiście silnik masz do remontu. Możesz też zrobić tzw. próbę olejową, czyli dwa pomiary kompresji - poczytaj sobie o tym (próba wykrywa właśnie nadmiernie zużyte pierścienie).

 

Od razu Ci powiem, że wymiana samych pierścieni jest bez sensu. Lepiej albo robić od razu cały silnik (szlif i honowanie cylindrów, tłoki nadwymiarowe i oczywiście pierścienie nadwymiarowe), albo znaleźć drugi sprawny.


Są:
- Pomarańczowy (294) Fiat 126 600 '83
- Niebieski (27) Polski Fiat 126p 650E '89

- Wiśniowy (12) Polski Fiat 126p 600 ' 78

 

Były:
- Kremowy (05) Polski Fiat 126p 650E '90
- Żółty (246) Fiat 126 650E '84
- Błękitny (408) Polski Fiat 126p 650 '78
 
signature.jpg


#9 OFFLINE   widzo

widzo

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 69 postów
    • Time Online: 2d 2g 26m 31s

Napisany 10 lutego 2016 - 15:10

popieram ddzkm. Również odradzałbym samodzielny remont jeżeli nie ogarniasz tematu. Możesz zrobić wiecej złego niż dobrego. Popytaj o pomoc znajomych z przedziału wiekowego +40 ku twojemu zaskoczeniu sporo osób może ci cos ciekawego doradzić i pomóc



#10 OFFLINE   borat1987

borat1987

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 17 postów
    • Time Online: 10g 15m 25s

Napisany 11 lutego 2016 - 11:05

No i dzieki za rady. Chyba sobie to odpuszcze. Pytajac mojego staruszka o to wszystko doradził mi zebym najpierw sprawdził cisnienie na tłokach a te wycieki ktòre sa widoczne mozna zrobic bez głebszej ingerencji w silnik. Tyklo niepokoji mnie to ze jak jest rozgrzany to ma problem z odpaleniem. Wiecie moze dlaczego?

#11 OFFLINE   ddzkm

ddzkm

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 513 postów
    • Time Online: 12d 5g 57m

Napisany 11 lutego 2016 - 11:38

Sprawdź najpierw kompresję na tłokach i przedmuchy z odmy. Wtedy będziesz wiedział coś więcej na temat tego silnika.


Są:
- Pomarańczowy (294) Fiat 126 600 '83
- Niebieski (27) Polski Fiat 126p 650E '89

- Wiśniowy (12) Polski Fiat 126p 600 ' 78

 

Były:
- Kremowy (05) Polski Fiat 126p 650E '90
- Żółty (246) Fiat 126 650E '84
- Błękitny (408) Polski Fiat 126p 650 '78
 
signature.jpg




Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.