Skocz do zawartości


Zdjęcie

Kilka dodatkowych zapłonów po wyjęciu kluczyka


11 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Pawelor

Pawelor

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 26 postów
    • Time Online: 1d 6g 24m 28s

Napisany 09 września 2015 - 12:13

Witam wszystkich po dłuższej przerwie.

Mój Mały śmiga aż miło, frapuje mnie tylko jedna rzecz: po wyłączeniu zapłonu zdarza się (nawet całkiem często), że w silniku dojdzie jeszcze do kilku zapłonów (1-3) tak, jakby nie chciał zgasnąć tylko jeszcze sekundę - dwie pracował.

Nie przeszkadza mi to specjalnie ale jestem ciekawy, skąd bierze się zapłon skoro świeca iskry już nie powinna dawać.

Jak ktoś wie, chętnie też się dowiem... :)

 

Pozdrawiam wszystkich

 

Paweł



#2 OFFLINE   dobry

dobry

    Master

  • Member
  • 1 348 postów
    • Time Online: 48d 18g 37m 44s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 09 września 2015 - 12:20

Efekt przegrzania silnika


COKOLWIEK ROBISZ RÓB TO DOBRZE ALBO DAJ SOBIE SPOKÓJ....

BLACHA LAKIER TAPICERKA http://www.terytoriu...ier-t13294.html

 

Dobry Garage Klinika 126p http://www.terytoriu...p-dobry-garage/

 

ELX 1999/2013 BY DOBRY http://www.terytoriu...bry-t12009.html
Dobry Fiat 126p ST `83 600 http://www.terytorium126p.pl/forum/dobry-fiat-126p-st-83-600-t13452.html
Biały FL kiedyś Człapka http://www.terytoriu...-fl-93-człapka/

 

 


#3 OFFLINE   Pawelor

Pawelor

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 26 postów
    • Time Online: 1d 6g 24m 28s

Napisany 09 września 2015 - 12:23

Ha, tego się nie spodziewałem... :(

Co może być powodem przegrzewania się silnika?

Poza tym objawem nie widzę żadnych innych...



#4 OFFLINE   dobry

dobry

    Master

  • Member
  • 1 348 postów
    • Time Online: 48d 18g 37m 44s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 09 września 2015 - 12:27

Sprawdź czy prawidłowo otwiera ci się termostat i trzeba jeździć  spokojnie a nie szaleć

 

Zawory nie klepią ?


COKOLWIEK ROBISZ RÓB TO DOBRZE ALBO DAJ SOBIE SPOKÓJ....

BLACHA LAKIER TAPICERKA http://www.terytoriu...ier-t13294.html

 

Dobry Garage Klinika 126p http://www.terytoriu...p-dobry-garage/

 

ELX 1999/2013 BY DOBRY http://www.terytoriu...bry-t12009.html
Dobry Fiat 126p ST `83 600 http://www.terytorium126p.pl/forum/dobry-fiat-126p-st-83-600-t13452.html
Biały FL kiedyś Człapka http://www.terytoriu...-fl-93-człapka/

 

 


#5 OFFLINE   Pawelor

Pawelor

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 26 postów
    • Time Online: 1d 6g 24m 28s

Napisany 09 września 2015 - 17:46

Termostat działa prawidłowo. Zawory ciche.

Czy powodem może być zbyt przyśpieszony zapłon?

Po puszczenia gazu i schodzeniu silnika z obrotów słychać lekkie pykanie, ale lekceważyłem to (na granicy słyszalności), nie brzmi to jak zawory...



#6 OFFLINE   Głuchman

Głuchman

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 68 postów
    • Time Online: 23g 8m 59s

Napisany 10 września 2015 - 09:22

Ja bym jeszcze sprawdził ciepłotę świecy


Dodany obrazek

#7 OFFLINE   Vladimir

Vladimir

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 39 postów
    • Time Online: 3d 1g 49m 36s

Napisany 10 września 2015 - 12:24

Ja miałem ten problem jak miałem żle ustawiony zapłon.

#8 OFFLINE   Pawelor

Pawelor

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 26 postów
    • Time Online: 1d 6g 24m 28s

Napisany 10 września 2015 - 12:27

Tak mi się wydaje, ustawię jeszcze raz zapłon i się odezwę.

Co do samego zapłonu, niektórzy polecają ustawienie zapłonu trochę bardziej wyprzedzonego: nie o 5 ale o 8-10 stopni.

Co sądzicie, warto?



#9 OFFLINE   Pawelor

Pawelor

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 26 postów
    • Time Online: 1d 6g 24m 28s

Napisany 10 września 2015 - 12:42

Oczywiście standardowe wyprzedzenie to 10stopni, a gdzieś wyczytałem, że lepsze jest w granicach 16 :)

Nie wiem, czemu powyżej wpisałem niepoprawne wartości...



#10 OFFLINE   ddzkm

ddzkm

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 513 postów
    • Time Online: 12d 5g 57m

Napisany 10 września 2015 - 13:08

A jakie ustawienie zapłonu masz teraz?

 

Sprawdź jeszcze naciąg paska klinowego, czy aby nie jest trochę luźny - być może na wysokich obrotach się ślizga i wentylator nie obraca się tak szybko jak powinien.


Są:
- Pomarańczowy (294) Fiat 126 600 '83
- Niebieski (27) Polski Fiat 126p 650E '89

- Wiśniowy (12) Polski Fiat 126p 600 ' 78

 

Były:
- Kremowy (05) Polski Fiat 126p 650E '90
- Żółty (246) Fiat 126 650E '84
- Błękitny (408) Polski Fiat 126p 650 '78
 
signature.jpg


#11 OFFLINE   Pawelor

Pawelor

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 26 postów
    • Time Online: 1d 6g 24m 28s

Napisany 10 września 2015 - 13:20

Pasek sprawdzę.

Zapłon ustawiałem na 10 stopni, może ciut więcej, ale nie za dużo.

Najdalej w weekend sprawdzę:

- naciągnięcie paska klinowego,

- zapłon - ustawię jeszcze raz dokładnie na 10 stopni,

i zobaczymy.

 

Pozdrawiam

 

Paweł

 



#12 OFFLINE   ddzkm

ddzkm

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 513 postów
    • Time Online: 12d 5g 57m

Napisany 10 września 2015 - 15:47

Zrób kompletną regulację - zawory (ssący 0,2mm, wydechowy 0,25mm), przerwa na przerywaczu aparatu zapłonowego (0,5mm) i kąt wyprzedzenia zapłonu na razie na 10st. Pamiętaj też, że najpierw ustawiasz przerwę na przerywaczu, dopiero potem kąt wyprzedzenia. A zawory ustawiasz na zimnym silniku przy temperaturze otoczenia między 18 a 25 st.

 

EDIT: Widzę, że masz silnik 600 z 1983 roku, w związku z tym na 99% masz aparat zapłonowy starego typu. Więc pomysły typu wyprzedzanie statycznego kąta zapłonu na 16 stopni są tu bardzo nie na miejscu, bowiem ten aparat swoje największy kąt dynamiczny (czyli dla silnika maksymalnie obciążonego) miał na poziomie 18 st. Dając statyczny na 16, dynamiczny ucieka aż na 25, co dla tego silnika całkowicie rozwala jego charakterystykę i może jak najbardziej powodować przegrzewanie się, spalanie stukowe i inne atrakcje.

 

EDIT2: Tak sobie jeszcze przypomniałem, że przegrzewanie się silnika może być też spowodowane:

 

- złym składem mieszanki w gaźniku. Jeżeli ustawienie zapłonu i zaworów na wartości fabrycznie nie rozwiąże problemu to warto jechać do kogoś lub firmy mającej analizator spalin i to sprawdzić.

- zbyt niskim poziomem oleju w silniku lub niewłaściwym jego rodzajem - jeśli nadal wykonanie wszystkich rzeczy z powyższych nie rozwiąże problemu.


Są:
- Pomarańczowy (294) Fiat 126 600 '83
- Niebieski (27) Polski Fiat 126p 650E '89

- Wiśniowy (12) Polski Fiat 126p 600 ' 78

 

Były:
- Kremowy (05) Polski Fiat 126p 650E '90
- Żółty (246) Fiat 126 650E '84
- Błękitny (408) Polski Fiat 126p 650 '78
 
signature.jpg




Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.