Maluszek rocznik 83
#1 OFFLINE
Napisany 08 lipca 2015 - 09:09
Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka
#2 OFFLINE
Napisany 08 lipca 2015 - 09:11
Witam, mam malucha z 83 roku. Jak wielu pewnie wie jest to maluszek "przejściówka". Chromowane zderzaki, kwadratowy licznik i zapalany na linke, lecz z silnikiem 650 cm3. Mam go od pierwszego właściciela który jeździł nim ponoć 2 razy w tygodniu na zakupy i raz w tygodniu do kościoła.
Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka
#8 OFFLINE
Napisany 14 lipca 2015 - 15:22
Co psuje się najczęściej? Kiepskiej jakości części. Jeżeli będziesz używał części fabrycznych i serwisował auto zgodnie ze sztuką tj. na bieżąco i zgodnie z zaleceniami producenta auto powinno długo służyć.
Z moich doświadczeń co pada najczęściej:
- Sprężynki regulatora odśrodkowego aparatu zapłonowego wytrzymują ok. 10 000, max 20 000 km (ich zużycie powoduje rozregulowanie się aparatu przy większych obciążeniach silnika i występowanie spalania stukowego - wymieniałem komplet już dwa razy)
- Gaźnik trzeba czyścić regularnie co 10 000 km, lub częściej, jeśli w rurce dolotu widać olej;
- Zwrotnice - lubią zacierać się sworznie, jeśli nie smaruje się regularnie co 5000 km (można częściej);
- Przekładnia kierownicza montowana seryjnie lubi cieknąć (u mnie po tzw. "profesjonalnej regeneracji" zaczęła lać już po 4000 km);
- Uszczelki osłon popychaczy bardzo lubią puszczać, zwłaszcza gdy silnik zalany jest rzadszym olejem i pracuje dużo pod większym obciążeniem (np. w trasie, albo dużo na mieście w korkach);
- Skrzynia w ogóle bardzo lubi cieknąć, leje się także często z pod uszczelniacza wałka sprzęgłowego oraz osłony wybieraka zmiany biegów;
- Często zapychają się odpływy pod uszczelkami szyby przedniej i tylnej, przez co niemal natychmiast gniją podszybia, jak się w porę nie udrożni;
- Osłony końcówek kierowniczych bardzo szybko siadają (na szczęście same końcówki służą trochę dłużej);
- Od wkręcania kół kluczem pneumatycznym łatwo jest pokrzywić felgę, przez co śruby kół wchodzą głębiej w piastę i zaczynają zahaczać o przednie cylinderki hamulcowe - efektem są stuki podczas jazdy i silna wibracja na kierownicy przy hamowaniu;
- Nowe bębny hamulcowe niezależnie jakiej firmy w 99% jeszcze przed montażem nadają się do przetoczenia z powodu krzywizn - u siebie mam już trzeci komplet i jasny ... mnie strzela z ich powodu.
- Przestrzegam przed stosowaniem szczęk hamulcowych niektórych producentów - na forum jest temat, jakie okazywały się w porządku.
- Blacharsko - często w tajemniczych okolicznościach znikają przednie i tylne nadkola wewnętrzne, progi, spód przedniego pasa, półodłogi pod fotelami kierowcy i pasażera.
- Resor przedni lubi przysiadać niemal na płasko po niewielkich przebiegach...
- Uszczelka pod pokrywą zaworów bardzo często puszcza olej na zewnątrz...
I tak dalej...
Generalnie utrzymanie malucha w pełnej sprawności (by cieszył jazdą zamiast wkurzać ciągłymi usterkami) przy regularnej eksploatacji wymaga sporo pracy
Są:
- Pomarańczowy (294) Fiat 126 600 '83
- Niebieski (27) Polski Fiat 126p 650E '89
- Wiśniowy (12) Polski Fiat 126p 600 ' 78
Były:
- Kremowy (05) Polski Fiat 126p 650E '90
- Żółty (246) Fiat 126 650E '84
- Błękitny (408) Polski Fiat 126p 650 '78