Skocz do zawartości


Zdjęcie

Maluszek rocznik 83


8 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Ludwik

Ludwik

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 78 postów
    • Time Online: 14g 47m 3s

Napisany 08 lipca 2015 - 09:09

Witam, mam malucha z 83 roku. Jak wielu pewnie wie jest to maluszek "przejściówka". Chromowane zderzaki, kwadratowy licznik i zapalany na linke, lecz z silnikiem 650 cm3. Mam go od pierwszego właściciela który jeździł nim ponoć 2 razy w tygodniu na zakupy i raz w tygodniu do kościoła.
f09e40adadb1075fcd7aec194ee350d9.jpgb2b985000a16d209f8b2327e97b44ce0.jpg

Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka

#2 OFFLINE   Ludwik

Ludwik

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 78 postów
    • Time Online: 14g 47m 3s

Napisany 08 lipca 2015 - 09:11



Witam, mam malucha z 83 roku. Jak wielu pewnie wie jest to maluszek "przejściówka". Chromowane zderzaki, kwadratowy licznik i zapalany na linke, lecz z silnikiem 650 cm3. Mam go od pierwszego właściciela który jeździł nim ponoć 2 razy w tygodniu na zakupy i raz w tygodniu do kościoła.
f09e40adadb1075fcd7aec194ee350d9.jpgb2b985000a16d209f8b2327e97b44ce0.jpg3909c567cdd29a8d4641e97736ebd931.jpge5c6556f72bcadada8a273c0413497be.jpg

Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka




Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka

#3 OFFLINE   nermack

nermack

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 713 postów
    • Time Online: 16g 27m 42s

Napisany 08 lipca 2015 - 19:12

Jeden z ładniejszych kolorów.


był 126p - 903ccm SPi [*]15.10.2007r
 

jest

BMW E46 330D 

126p elx 1,2mpi in progress...

03ebb3e7446e720e.jpg


#4 OFFLINE   Ludwik

Ludwik

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 78 postów
    • Time Online: 14g 47m 3s

Napisany 08 lipca 2015 - 21:33

Dzięki. Lakier orginalny, samochód głównie garażowany więc musiał się utrzymać w tak dobrym stanie.

#5 OFFLINE   PiotrAS85

PiotrAS85

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 346 postów
    • Time Online: 8d 1g 6m 45s

Napisany 09 lipca 2015 - 07:49

pyszności,tylko pozazdrościć,skad jesteś>?

#6 OFFLINE   Ludwik

Ludwik

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 78 postów
    • Time Online: 14g 47m 3s

Napisany 09 lipca 2015 - 08:26

Ja jestem z Warszawy ale maluszek stoi w Mielcu koło Rzeszowa

Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka

#7 OFFLINE   Ludwik

Ludwik

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 78 postów
    • Time Online: 14g 47m 3s

Napisany 13 lipca 2015 - 20:52

Mam pytanie. Co w taki maluszkach psuje się najczęściej? W razie "wypadku" chciałbym wiedzieć co to może być.

Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka

#8 OFFLINE   ddzkm

ddzkm

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 513 postów
    • Time Online: 12d 5g 57m

Napisany 14 lipca 2015 - 15:22

Co psuje się najczęściej? Kiepskiej jakości części. Jeżeli będziesz używał części fabrycznych i serwisował auto zgodnie ze sztuką tj. na bieżąco i zgodnie z zaleceniami producenta auto powinno długo służyć.

 

Z moich doświadczeń co pada najczęściej:

 

- Sprężynki regulatora odśrodkowego aparatu zapłonowego wytrzymują ok. 10 000, max 20 000 km (ich zużycie powoduje rozregulowanie się aparatu przy większych obciążeniach silnika i występowanie spalania stukowego - wymieniałem komplet już dwa razy)

- Gaźnik trzeba czyścić regularnie co 10 000 km, lub częściej, jeśli w rurce dolotu widać olej;

- Zwrotnice - lubią zacierać się sworznie, jeśli nie smaruje się regularnie co 5000 km (można częściej);

- Przekładnia kierownicza montowana seryjnie lubi cieknąć (u mnie po tzw. "profesjonalnej regeneracji" zaczęła lać już po 4000 km);

- Uszczelki osłon popychaczy bardzo lubią puszczać, zwłaszcza gdy silnik zalany jest rzadszym olejem i pracuje dużo pod większym obciążeniem (np. w trasie, albo dużo na mieście w korkach);

- Osłony półosi skrzyni biegów nie ciekną tylko jak auto było nowe i nie było ruszane z miejsca :P Ja planuję przerobić na te z Fiata CC (z łożyskami);

- Skrzynia w ogóle bardzo lubi cieknąć, leje się także często z pod uszczelniacza wałka sprzęgłowego oraz osłony wybieraka zmiany biegów;

- Często zapychają się odpływy pod uszczelkami szyby przedniej i tylnej, przez co niemal natychmiast gniją podszybia, jak się w porę nie udrożni;

- Osłony końcówek kierowniczych bardzo szybko siadają (na szczęście same końcówki służą trochę dłużej);

- Od wkręcania kół kluczem pneumatycznym łatwo jest pokrzywić felgę, przez co śruby kół wchodzą głębiej w piastę i zaczynają zahaczać o przednie cylinderki hamulcowe - efektem są stuki podczas jazdy i silna wibracja na kierownicy przy hamowaniu;

- Nowe bębny hamulcowe niezależnie jakiej firmy w 99% jeszcze przed montażem nadają się do przetoczenia z powodu krzywizn - u siebie mam już trzeci komplet i jasny ... mnie strzela z ich powodu.

- Przestrzegam przed stosowaniem szczęk hamulcowych niektórych producentów - na forum jest temat, jakie okazywały się w porządku.

- Blacharsko - często w tajemniczych okolicznościach znikają przednie i tylne nadkola wewnętrzne, progi, spód przedniego pasa, półodłogi pod fotelami kierowcy i pasażera.

- Resor przedni lubi przysiadać niemal na płasko po niewielkich przebiegach...

- Uszczelka pod pokrywą zaworów bardzo często puszcza olej na zewnątrz...

 

I tak dalej... :P

 

Generalnie utrzymanie malucha w pełnej sprawności (by cieszył jazdą zamiast wkurzać ciągłymi usterkami) przy regularnej eksploatacji wymaga sporo pracy :)


Są:
- Pomarańczowy (294) Fiat 126 600 '83
- Niebieski (27) Polski Fiat 126p 650E '89

- Wiśniowy (12) Polski Fiat 126p 600 ' 78

 

Były:
- Kremowy (05) Polski Fiat 126p 650E '90
- Żółty (246) Fiat 126 650E '84
- Błękitny (408) Polski Fiat 126p 650 '78
 
signature.jpg


#9 OFFLINE   Ludwik

Ludwik

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 78 postów
    • Time Online: 14g 47m 3s

Napisany 15 lipca 2015 - 12:13

Dzięki

Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka








IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.