Witam, jestem nowy na forum i od razu zgłaszam się z trudnym tematem. Trochę gmerałem po forum i informacji na temat silnika z BISa znalazłem raczej niewiele z powodu szukajki, która nie łyka trzyliterowych słów do których zalicza się słowo BIS... W każdym razie nie znalazłem potrzebnych mi informacji.
Temat po krótce wygląda tak, że od paru dni po znalezieniu w szopie dwóch silników od cinquecento 700 i skrzyni od seicento 900 wpadłem na pomysł budowy gokarta napędzanego takim zestawem. Wygląda na to, że skrzynię tą da się sparować z silnikiem z cieniasa i pomysł wydaje mi się o tyle ciekawy, iż w takiej konfiguracji stosunkowo mały, leżący i lekki bo aluminiowy silnik z cieniasa był by zamontowany w karcie poprzecznie pomiędzy osiami. Niski środek ciężkości itd. oraz fakt, że chyba nikt jeszcze czegoś takiego nie robił zachęcił mnie do tego jeszcze bardziej. Jednakże z tym wszystkim jest bardzo duży problem - silnik z cieniasa 700 kręci się w odwrotną stronę niż czterocylindrowe z którymi montowana była owa skrzynia. Wiem, że silnik w BIS-ie kręci się w stronę odpowiednią i jest prawie identyczny.
Moje pytanie brzmi: czy da się przerobić silnik z cinquecento tak, aby kręcił się w prawo?
Wiem, że różniły się rodzajem zapłonu. Jak natomiast sprawa wygląda z pompą wody i pompą oleju? Na chłopski rozum jeśli wał będzie kręcił się w odwrotną stronę, to pompy też będą pompować stronę przeciwną. Jeśli tak to czy da się je przełożyć. No i jest jeszcze kwestia wałka rozrządu, bo też może być inny, albo przynajmniej ma przestawione fazy.
Mam nadzieję, że jest tu ktoś kto pomoże mi rozwiązać tę zagwozdkę
budowa gokarta z silnikiem 126p BIS
Started By
bruzda
, 26 cze 2015 20:57
2 odpowiedzi na ten temat
#2 OFFLINE
Napisany 27 czerwca 2015 - 10:39
Chcesz budować gokarta czy ruraka bo jeżeli tego pierwszego to raczej będziesz miał 3-4 krotnie za dużą moc
COKOLWIEK ROBISZ RÓB TO DOBRZE ALBO DAJ SOBIE SPOKÓJ....
BLACHA LAKIER TAPICERKA http://www.terytoriu...ier-t13294.html
Dobry Garage Klinika 126p http://www.terytoriu...p-dobry-garage/
ELX 1999/2013 BY DOBRY http://www.terytoriu...bry-t12009.html
Dobry Fiat 126p ST `83 600 http://www.terytorium126p.pl/forum/dobry-fiat-126p-st-83-600-t13452.html
Biały FL kiedyś Człapka http://www.terytoriu...-fl-93-człapka/
#3 OFFLINE
Napisany 28 czerwca 2015 - 11:54
W sumie to ani jedno ani drugie, jednak bliżej mu do gokarta. Dokładnych wymiarów jeszcze nie mam, ale myślę, że rozstaw osi to ok 1800mm, a rozstaw kół 1400mm. Zawieszenie na podwójnych wachaczach trójkątnych i uniballach. Masa poniżej 400kg.
Co do silnika to już wiem, że będę musiał kupić silnik od bisa, bo do bloku od cc nie da się zamontować aparatu zapłonowego i różni się wałkiem rozrządu i pompą wody/oleju.
Co do silnika to już wiem, że będę musiał kupić silnik od bisa, bo do bloku od cc nie da się zamontować aparatu zapłonowego i różni się wałkiem rozrządu i pompą wody/oleju.
Załączone pliki
Similar Topics
Temat | Forum | Rozpoczęty przez | Statystyki | Informacje o ostatnim poście | |
---|---|---|---|---|---|
2022.08.12 - 18 Ogólnopolski Zlot Fiata 126p, Sochaczew |
Relacje ze zlotów/spotów/rajdów | m.a.x.x. |
|
|
|
2017.08.11 - 14 Ogólnopolski Zlot Fiata 126p, Sochaczew |
Relacje ze zlotów/spotów/rajdów | m.a.x.x. |
|
|
|
Cichy & Fiat 126p FL |
Teraz My! | ptrcichy |
|
|
|
Obrót tylnego koła porusza całym silnikiem. |
Mechanika | KBB |
|
|
|
Posiadam części do 126p Wyprzedaż magazynu ! |
Usługi | Piotr FOKUS |
|
|