Skocz do zawartości


Zdjęcie

budowa gokarta z silnikiem 126p BIS


2 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   bruzda

bruzda

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 2 postów
    • Time Online: 1g 30m 27s

Napisany 26 czerwca 2015 - 20:57

Witam, jestem nowy na forum i od razu zgłaszam się z trudnym tematem. Trochę gmerałem po forum i informacji na temat silnika z BISa znalazłem raczej niewiele z powodu szukajki, która nie łyka trzyliterowych słów do których zalicza się słowo BIS... W każdym razie nie znalazłem potrzebnych mi informacji.
Temat po krótce wygląda tak, że od paru dni po znalezieniu w szopie dwóch silników od cinquecento 700 i skrzyni od seicento 900 wpadłem na pomysł budowy gokarta napędzanego takim zestawem. Wygląda na to, że skrzynię tą da się sparować z silnikiem z cieniasa i pomysł wydaje mi się o tyle ciekawy, iż w takiej konfiguracji stosunkowo mały, leżący i lekki bo aluminiowy silnik z cieniasa był by zamontowany w karcie poprzecznie pomiędzy osiami. Niski środek ciężkości itd. oraz fakt, że chyba nikt jeszcze czegoś takiego nie robił zachęcił mnie do tego jeszcze bardziej. Jednakże z tym wszystkim jest bardzo duży problem - silnik z cieniasa 700 kręci się w odwrotną stronę niż czterocylindrowe z którymi montowana była owa skrzynia. Wiem, że silnik w BIS-ie kręci się w stronę odpowiednią i jest prawie identyczny.

Moje pytanie brzmi: czy da się przerobić silnik z cinquecento tak, aby kręcił się w prawo?

Wiem, że różniły się rodzajem zapłonu. Jak natomiast sprawa wygląda z pompą wody i pompą oleju? Na chłopski rozum jeśli wał będzie kręcił się w odwrotną stronę, to pompy też będą pompować stronę przeciwną. Jeśli tak to czy da się je przełożyć. No i jest jeszcze kwestia wałka rozrządu, bo też może być inny, albo przynajmniej ma przestawione fazy.

Mam nadzieję, że jest tu ktoś kto pomoże mi rozwiązać tę zagwozdkę ;)

#2 OFFLINE   dobry

dobry

    Master

  • Member
  • 1 348 postów
    • Time Online: 48d 18g 37m 44s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 27 czerwca 2015 - 10:39

Chcesz budować gokarta czy ruraka bo jeżeli tego pierwszego to raczej będziesz miał 3-4 krotnie za dużą moc


COKOLWIEK ROBISZ RÓB TO DOBRZE ALBO DAJ SOBIE SPOKÓJ....

BLACHA LAKIER TAPICERKA http://www.terytoriu...ier-t13294.html

 

Dobry Garage Klinika 126p http://www.terytoriu...p-dobry-garage/

 

ELX 1999/2013 BY DOBRY http://www.terytoriu...bry-t12009.html
Dobry Fiat 126p ST `83 600 http://www.terytorium126p.pl/forum/dobry-fiat-126p-st-83-600-t13452.html
Biały FL kiedyś Człapka http://www.terytoriu...-fl-93-człapka/

 

 


#3 OFFLINE   bruzda

bruzda

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 2 postów
    • Time Online: 1g 30m 27s

Napisany 28 czerwca 2015 - 11:54

W sumie to ani jedno ani drugie, jednak bliżej mu do gokarta. Dokładnych wymiarów jeszcze nie mam, ale myślę, że rozstaw osi to ok 1800mm, a rozstaw kół 1400mm. Zawieszenie na podwójnych wachaczach trójkątnych i uniballach. Masa poniżej 400kg.

Co do silnika to już wiem, że będę musiał kupić silnik od bisa, bo do bloku od cc nie da się zamontować aparatu zapłonowego i różni się wałkiem rozrządu i pompą wody/oleju.

Załączone pliki





Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.