Skocz do zawartości


Zdjęcie

126p sprężanie


15 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Maciejsz

Maciejsz

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 77 postów
    • Time Online: 4d 22g 58m 10s

Napisany 15 maja 2014 - 17:30

Hej mam  do was sprawe chodzi o to ze

mam wyremontowany silnik w moim 126p wszystko jest w tym silniku nowe nominalne łącznie z wałem i panewkami korb.i głównymi i troche ma wiecej mocy 35KM

Sprawa wygląda tak ze dzisiaj  zmierzyłem kompresję i wyszło ze na dwóch cylindrach ma 8 barów 

w książce pisze ze nominalne sprezanie wynosi 11,75bar

co moze byc przyczyną ze ma niskie cisnienie sprezania? tak mniej wiecej co to moze byc za czesc 

(cylindry tłoki pierscienie wał panewki nowe nominalne)

ostatnio docierałem zawory załozyłem uszczelniacze i nowe prowadnice zaworowe 

moze zawory są nieszczelne albo pierscienie juz są do dupy 

a moze to sie jeszcze nie dotarło dodam ze mam splanowaną głowice -2mm czyli sprezanie powinno być wyzsze anie wynosic 8bar chyba 

moze ktos z was mi pomoze i podpowie co mniej wiecej mam sprawdzic 

prosze o szybkie odp bo za tydzien jade na przegląd techniczny i musze miec auto gotowe 

 



#2 OFFLINE   zolo

zolo

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 369 postów
    • Time Online: 4d 2g 45m 58s

Napisany 16 maja 2014 - 08:56

Przy pomiarze otworzyles przepustnice na max? 

Dodatkowo silnik musi byc rozgrzany (najlepiej po jezdzie)



#3 OFFLINE   Maciejsz

Maciejsz

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 77 postów
    • Time Online: 4d 22g 58m 10s

Napisany 16 maja 2014 - 17:34

na zimnym sprawdzałem bez otwierania przepustnicy na maxa 

 



#4 OFFLINE   kubam

kubam

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 88 postów
    • Time Online: 2d 7g 38m 18s

Napisany 16 maja 2014 - 22:12

w jakiej książce sprawdzałeś ?


FSM POLSKI FIAT126P FL 1993r.


#5 OFFLINE   Maciejsz

Maciejsz

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 77 postów
    • Time Online: 4d 22g 58m 10s

Napisany 16 maja 2014 - 22:17

 "książka napraw 126p " kalinowskiego i tam pisało nominalne cisnienie sprezania 11,75bar a co?



#6 OFFLINE   kris8526

kris8526

    Szef wszystkich Szefów (Moderator)

  • Member
  • 997 postów
    • Time Online: 50d 15g 58m 13s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 16 maja 2014 - 22:23

stawiał bym na pierścienie .


Dodał gazu mały fiacik, aż tu nagle STOP mandacik.
Jest:
Fiat 126p - 1986
Fiat 126p. - 1984
był:
Fiat 126elx - 2000 (2012-2017)
Fiat 126p - 1981 ( 2003 )
Fiat 126p - 1984 ( 2000-2002)
Fiat 126p - 1985 ( 2001-2006 )
Fiat 126p - 1993 ( 2015 dawca )
Fiat 126fl - 1994 (2015 dawca )
Fiat 126el - 1995 ( 2012-2013 )
Fiat 126el - 1996 ( 1999-2000 )
Fiat 126el - 1997 ( 2013 )
Fiat 126p - 1993 (2016-2017)
Fiat 126el. - 1999. (2018-2019)

#7 OFFLINE   zolo

zolo

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 369 postów
    • Time Online: 4d 2g 45m 58s

Napisany 18 maja 2014 - 14:49

na zimnym sprawdzałem bez otwierania przepustnicy na maxa 

 

I masz odpowiedz dlaczego cisnienie wyszlo ci niskie.


  • arek lubi to

#8 OFFLINE   Maciejsz

Maciejsz

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 77 postów
    • Time Online: 4d 22g 58m 10s

Napisany 18 maja 2014 - 19:39

wczoraj go rozgrzałem i zaraz wykreciłem swiece i zmierzyłem go na rozgrzanym silniku i max otwartej przepustnicy i tez wyszło 8 bar na 2 cylindrach i nie wiem teraz co robic



#9 OFFLINE   zolo

zolo

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 369 postów
    • Time Online: 4d 2g 45m 58s

Napisany 18 maja 2014 - 20:22

Zmierz jeszcze raz. Jesli wynik bedzie niski wlej troche oleju do cylindrow i ponow probe. Jesli cisnienie wzrosnie to znaczy ze pierscienie nie trzymaja badz cos nie tak z tlokami/cylindrami. Jesli cisnienie nie wzrosnie to znaczy ze zawory nie trzymaja.

 

PS

tloki, ctlindry i pieracienie maja ten sam szlif i grupy selekcyjne?



#10 OFFLINE   Maciejsz

Maciejsz

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 77 postów
    • Time Online: 4d 22g 58m 10s

Napisany 18 maja 2014 - 20:25

tłoki są selekcji B a cylindry A

ale są nominalne 

ja jeszcze mysle moze któres pierscienie  przestawiły i nie trzyma cisnienia ale tona obydwóch by sie przestawiły cos mi sie wierzyc nie chce 

jutro jeszcze zrobie jak mówisz i napisze 



#11 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 18 maja 2014 - 21:06

ciśnienie sprężania mierzy się na max otwartej przepustnicy

akumulator ma być porządnie naładowany do próby

przy pomiarach odłącz cewkę zapłonową od zasilania bo może się spalić

 

ludzie jak nie macie pojęcia to się nie wypowiadajcie, pomiar był przeprowadzony niewłaściwie, a wy już na chura byście połowę silnika rozbierali



#12 OFFLINE   Maciejsz

Maciejsz

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 77 postów
    • Time Online: 4d 22g 58m 10s

Napisany 18 maja 2014 - 21:16

jutro jeszcze raz zrobie tak jak mówicie jak dalej bedzie małe to bede rozbierał silnik 

ale jeszcze cos zmierzyłem mu te cisnienie miał 8bar na dwóch cylindrach potem sie przejechałem ale jakoś nie czuc zeby moc była mniejsza czy coś bo normalnie sie wkreca  na obroty jezdzi ładnie 

pierscienie są nowe nominał ale przeciez chyba jakby sie poprzestawiały to by kopcił mocy nie miał a tu jakoś nic nie mozna zdiagnozowac mimo to ze ma po 8bar/cylinder 

a pierscienie ustawiłem zamki co 120stopni i tak włozyłem w cylinder 

nie wiem już poddaje sie 

moze jeszcze ktoś podpowie

jak sie myle to prosze mnie poprawić jakby cos 

a moze pierscienie z jakiegos dupnego materiału są i juz po nich 



#13 OFFLINE   Maciejsz

Maciejsz

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 77 postów
    • Time Online: 4d 22g 58m 10s

Napisany 19 maja 2014 - 21:13

hej no dzisiaj zrobiłem tak jak tutaj pisaliscie oprócz lania oleju do cylindrów  i jest dupa bo jest tak jak było jest 8bar na 2 cylindrach 

rozebrałem silnik 

nalałem troche nafty zeby sprawdzić czy jest szczelna głowica i zostawiłem tak na noc 

jutro wyjme tłoki i sprawdze pierscienie 

przy okazji go uszczelnie całego (wraz z u. pod cylindrami bo tam sie zaczyna robic niefajnie)

coś czuje ze pierscienie sie przytarły i nie ma cisnienia one są nowe a ja jezdze troche wiecej niz szybko ;)

jutro zobacze głowice i tłoki i zdam relacje 

jak bedzie głowica nieszczelna to rozumiem mam szukać drugiej mam racje

ile mniej wiecej kilosów mam przejechać zeby sie to wszystko dotarło?

 

 

 



#14 OFFLINE   zolo

zolo

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 369 postów
    • Time Online: 4d 2g 45m 58s

Napisany 20 maja 2014 - 11:11

Szkoda ze nie nalales oleju wtedy bys wiedzial co jest nieszczelne. 

 

 

 

jak bedzie głowica nieszczelna to rozumiem mam szukać drugiej mam racje

 

Jak zawory beda nieszczelne to sie je po prostu dociera o ile jeszcze sie do tego nadaja (nie sa wyklepane).

Nieszczelnosc w glowicy moze sie jeszcze pojawic gdy sa pekniecia miedzy zaworami co kwalifikuje glowice do wymiany.

 

Ile docierac silni po kompletnym remoncie. Wielu ludzi ma rozne zdania w tym temacie jedni daja w palni odrazu po zlozeniu motoru a inni dopiero po przejechaniu 1000km. Ja robie w ten sposob. Przy pierwszym uruchomieniu swiezego silnika zostawiam go na pol godziny zeby sobie pochodzil bez obciazenia. Po teem zabieram go na mala przejazdzke obchodzac sie z nim ostrosnie wy nasluchujac czy wszystko jest w porzadku. A pelen gaz dostaje po przejechaniu 200km.



#15 OFFLINE   Maciejsz

Maciejsz

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 77 postów
    • Time Online: 4d 22g 58m 10s

Napisany 20 maja 2014 - 16:49

wiem juz dlaczego nie mial cisnienia dzisiaj wyjąłem tłoki z cylindrami i wyszło na to ze

pierscienie sie przetarły a z tą głowicą było tak ze kiedyś wydmuchało mi świece niedawno z resztą i tokarz mi dorobił tulejkę w którą wkreciłem swiece i ta tulejka jest nieszczelna (dzisiaj rano sprawdziłem) a tak przy okazji rozrząd jest do wymiany bo łancuszek jest wyciągniety 

korzystając z okazji ze rozrząd jest do wymiany mysle nad zamontowaniem tego z CC/Bisa co o tym myslicie słyszałem ze jest wytrzymalszy 



#16 OFFLINE   zolo

zolo

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 369 postów
    • Time Online: 4d 2g 45m 58s

Napisany 20 maja 2014 - 18:22

mam wyremontowany silnik w moim 126p wszystko jest w tym silniku nowe nominalne

 

Hm to niezly ten remont :roll:





Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.