Skocz do zawartości


Zdjęcie

Problemy z rzeczoznawcą i te de...


19 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Draniu91

Draniu91

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 51 postów
    • Time Online: 1d 10g 51s

Napisany 01 kwietnia 2014 - 11:14

Witajcie!

tak jak w temacie - mam zajebisty problem z opinią silnika u rzeczoznawcy...

przecież nie od dzisiaj ludziska przerabiają malce.!

rzekomo od paru miesiecy zmieniły sie przepisy i elementy nośne inne niż fabrycznie występujące w 126p powinny mieć homologację, czyli równa się to z wysyłaniem auta na badanie do ITS...chore.

Po swapie konstrukcja jest przecież bardziej wytrzymała niż seria.

Macie forumowicze drodzy jakieś sugestie,podpowiedzi,rady?

dzięki z góry.!



#2 OFFLINE   dobry

dobry

    Master

  • Member
  • 1 348 postów
    • Time Online: 48d 18g 37m 44s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 01 kwietnia 2014 - 15:52

Dokonałeś zmian konstrukcyjnych pojazdu  więc nie ma się co dziwić  , jedziesz na dodatkowe badania  z fakturą z warsztatu który ma uprawnienia do zmian /który ci tego dokonał /  i finito , robisz płacisz i masz :) Od zawsze tak było ... a jak zrobiłeś sam to będzie :

Please Login or Register to see this Hidden Content

  Na stacjach ITS przestrzegają procedur :)

 

Kto może dokonać zmian konstrukcyjnych?

Zmian konstrukcyjnych pojazdu może dokonać tylko warsztat, o którym mowa w art. 66 ust.4 pkt 6 lit b ustawy Prawo o ruchu drogowym, który zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności prowadzi działalność w zakresie obsługi i naprawy pojazdów - kod PKD 50.20.A.

Jakie dokumenty są wymagane podczas badania technicznego po zmianach konstrukcyjnych?

W celu wykonania badania technicznego, po zmianach konstrukcyjnych pojazdu należy przedstawić następujące dokumenty:

  • dowód rejestracyjny,
  • karta pojazdu,
  • dokument potwierdzający, że dokonane zmiany konstrukcyjne zmieniające rodzaj pojazdu wykonane zostały przez przedsiębiorcę, o którym mowa w art. 66 ust.4 pkt 6 lit b ustawy Prawo o ruchu drogowym.


Dokumenty wymagane przez Wydział Komunikacji:

  • dokument potwierdzający, że dokonane zmiany konstrukcyjne zmieniające rodzaj pojazdu wykonane zostały przez przedsiębiorcę, o którym mowa w art. 66 ust.4 pkt 6 lit b ustawy Prawo o ruchu drogowym,
  • faktura lub paragon za wykonanie zmiany konstrukcyjnej,
  • zaświadczenie z dodatkowego badania technicznego ,
  • dowód rejestracyjny pojazdu,
  • karta pojazdu, jeżeli była wydana,
  • wypis z aktualnego wyciągu KRS i REGON – w przypadku podmiotów posiadających osobowość prawną (dotyczy warsztatu który dokonał zmiany konstrukcyjnej),
  • zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej i REGON – w przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą (dotyczy warsztatu który dokonał zmiany konstrukcyjnej).

Wymagania wydziału komunikacji mogą się różnić w zależności od wewnętrznych procedur.

 

Ile kosztuje przegląd pojazdu po zmianach konstrukcyjnych?

Koszt badania technicznego pojazdu po zmianach konstrukcyjnych to 82 zł jeżeli pojazd ma aktualne badanie techniczne. jeżeli pojazd nie posiada aktualnych badań to koszt wynosi 180 zł.

Na powyższą sumę składają się:

  • 98 zł – okresowe badanie techniczne
  • 82 zł – dodatkowe badanie, w który dokonano zmian konstrukcyjnych                                       
    Czy części użyte do wykonania zmiany konstrukcyjnej muszą być nowe?

    Poniżej przedstawiamy elementy samochodu, które nie mogą być wykorzystywane powtórnie w pojeździe zgodnie z Dziennikiem Ustaw nr 201 poz.1666 z dnia 14 Października 2005 r. Jeżeli którykolwiek z niżej wymienionych elementów był użyty podczas zmiany konstrukcyjnej, diagnosta może wymagać przedstawienia paragony lub faktury zakupu danego elementu.
     

    WYKAZ PRZEDMIOTÓW WYPOSAŻENIA I CZĘŚCI WYMONTOWANYCH Z POJAZDÓW, KTÓRYCH PONOWNE UŻYCIE ZAGRAŻA BEZPIECZEŃSTWU RUCHU DROGOWEGO LUB NEGATYWNIE WPŁYWA NA ŚRODOWISKO

  • Poduszki powietrzne z aktywatorami pirotechnicznymi, jednostkami kontroli elektronicznej i czujnikami
  • Klocki, szczęki hamulcowe
  • Przewody i uszczelnianie układu hamulcowego
  • Tłumiki układu wydechowego
  • Przeguby układu kierowniczego i zawieszenia
  • Fotele zintegrowane z pasami bezpieczeństwa lub poduszkami powietrznymi
  • Układ blokady kierownicy
  • Immobilisery wraz z transponderami sterowania elektrycznego
  • Urządzenia przeciwwłamaniowe i alarmowe
  • Elementy elektryczne i elektroniczne układów bezpieczeństwa jazdy (w szczególności: ABS, ASR)
  • Przewody paliwowe
  • Filtry jednorazowe i wkłady filtra
  • Zawory recyrkulacji spalin
  • Instalacje zasilania gazem silników
  • Automatyczne i nieautomatyczne zestawy pasów bezpieczeństwa, łącznie z częścią pasa wykonaną z materiału, klamrami, mechanizmem służącym do zwijania pasów, aktywatorami pirotechnicznymi i mechanicznymi
  • Pióra wycieraczek szyb
  • Płyny eksploatacyjne, w szczególności: olej silnikowy, olej przekładniowy, olej do przekładni hydraulicznych, olej do układów hydraulicznych, płyn chłodzący, płyn odmrażający, płyn hamulcowy, płyn do układów klimatyzacyjnych
  • Konwertory katalityczne (katalizatory)
  • Kondensatory zawierające PCB

COKOLWIEK ROBISZ RÓB TO DOBRZE ALBO DAJ SOBIE SPOKÓJ....

BLACHA LAKIER TAPICERKA http://www.terytoriu...ier-t13294.html

 

Dobry Garage Klinika 126p http://www.terytoriu...p-dobry-garage/

 

ELX 1999/2013 BY DOBRY http://www.terytoriu...bry-t12009.html
Dobry Fiat 126p ST `83 600 http://www.terytorium126p.pl/forum/dobry-fiat-126p-st-83-600-t13452.html
Biały FL kiedyś Człapka http://www.terytoriu...-fl-93-człapka/

 

 


#3 OFFLINE   Draniu91

Draniu91

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 51 postów
    • Time Online: 1d 10g 51s

Napisany 01 kwietnia 2014 - 17:21

Szanowny kolego,o tej fakturze to ja wiedziałem...
Wymagaja ode mnie atestu na belkę,którego atestu nie posiadam,byla spawana na warsztacie.
Nie prosiłem o wklejanie paragrafów z kodeksu,ale dziękuję za odzew :)
Wszystko sie rozbija o tą belke i atest.

#4 OFFLINE   dobry

dobry

    Master

  • Member
  • 1 348 postów
    • Time Online: 48d 18g 37m 44s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 01 kwietnia 2014 - 18:45

czyli belka spawana była w warunkach domowych /rękodzieło/  bo warsztat nie miał  uprawnień na wystawienie homologacji i atestu  na taką  część  albo nie chce się  podkładać lub nie posiada klasyfikacji  na taki rodzaj działalności   ...


COKOLWIEK ROBISZ RÓB TO DOBRZE ALBO DAJ SOBIE SPOKÓJ....

BLACHA LAKIER TAPICERKA http://www.terytoriu...ier-t13294.html

 

Dobry Garage Klinika 126p http://www.terytoriu...p-dobry-garage/

 

ELX 1999/2013 BY DOBRY http://www.terytoriu...bry-t12009.html
Dobry Fiat 126p ST `83 600 http://www.terytorium126p.pl/forum/dobry-fiat-126p-st-83-600-t13452.html
Biały FL kiedyś Człapka http://www.terytoriu...-fl-93-człapka/

 

 


#5 OFFLINE   Pro100wnik

Pro100wnik

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 241 postów
    • Time Online: 1d 20g 15m 28s

Napisany 01 kwietnia 2014 - 19:16

 

Dokonałeś zmian konstrukcyjnych pojazdu  więc nie ma się co dziwić  , jedziesz na dodatkowe badania  z fakturą z warsztatu który ma uprawnienia do zmian /który ci tego dokonał /  i finito , robisz płacisz i masz :) Od zawsze tak było ... a jak zrobiłeś sam to będzie :

Please Login or Register to see this Hidden Content

  Na stacjach ITS przestrzegają procedur :)

 

A jeśli samemu się zrobilo swapa to co wtedy? Jakoś trzeba sobie załatwić takową fakture? Czy jest jakiś inne rozwiązanie na to?



#6 OFFLINE   Draniu91

Draniu91

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 51 postów
    • Time Online: 1d 10g 51s

Napisany 01 kwietnia 2014 - 19:55

@Pro100wnik : to też jest dobre pytanie...

#7 OFFLINE   dobry

dobry

    Master

  • Member
  • 1 348 postów
    • Time Online: 48d 18g 37m 44s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 01 kwietnia 2014 - 20:03

powrót do stanu fabrycznego gdyż silniki użyte do SWAP`u nie pochodzą z modelu 126p /homologacja 126p określa moc / a co za tym idzie większość elementów pojazdu nie była naliczana na taką "moc" co w świetle przepisów może zagrażać bezpieczeństwu :)

COKOLWIEK ROBISZ RÓB TO DOBRZE ALBO DAJ SOBIE SPOKÓJ....

BLACHA LAKIER TAPICERKA http://www.terytoriu...ier-t13294.html

 

Dobry Garage Klinika 126p http://www.terytoriu...p-dobry-garage/

 

ELX 1999/2013 BY DOBRY http://www.terytoriu...bry-t12009.html
Dobry Fiat 126p ST `83 600 http://www.terytorium126p.pl/forum/dobry-fiat-126p-st-83-600-t13452.html
Biały FL kiedyś Człapka http://www.terytoriu...-fl-93-człapka/

 

 


#8 OFFLINE   Pro100wnik

Pro100wnik

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 241 postów
    • Time Online: 1d 20g 15m 28s

Napisany 01 kwietnia 2014 - 20:33

powrót do stanu fabrycznego gdyż silniki użyte do SWAP`u nie pochodzą z modelu 126p /homologacja 126p określa moc / a co za tym idzie większość elementów pojazdu nie była naliczana na taką "moc" co w świetle przepisów może zagrażać bezpieczeństwu :)

 

Czyli to jest od czasu kiedy zminiły się przepisy tak jak pisze Draniu91 w pierwszym poście? Czy tak było od zawsze?

 

i jeszcze jedno, warsztat który by miał robić swapa musi mieć jakieś specjalne uprawnienia do tego, czy to poprostu może być zwykły warsztat który wystawi mi na to fakturę?



#9 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 01 kwietnia 2014 - 21:04

Nie wiem z czym oni mają problem, jak wbijałem 1.2 do bisa to pojechałem na Okręgową Stacje Kontroli Pojazdów i diagnosta bez żadnych problemów przyklepał to jako wymianę silnika, za zaświadczenie zapłaciłem około 60zł w wydziale komunikacji wbili mi zmianę pojemności tak jak się wbija do dowodu lpg lub hak.



#10 OFFLINE   Draniu91

Draniu91

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 51 postów
    • Time Online: 1d 10g 51s

Napisany 01 kwietnia 2014 - 22:14

@Arek : kiedy to robiłeś ?

#11 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 01 kwietnia 2014 - 23:49

dwa lata będzie



#12 OFFLINE   Draniu91

Draniu91

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 51 postów
    • Time Online: 1d 10g 51s

Napisany 02 kwietnia 2014 - 08:06

To sporo czasu temu...
Teraz widać zmieniły się "przepisy".

#13 OFFLINE   Pro100wnik

Pro100wnik

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 241 postów
    • Time Online: 1d 20g 15m 28s

Napisany 02 kwietnia 2014 - 21:05

To sporo czasu temu...
Teraz widać zmieniły się "przepisy".

 

 

No właśnie :| Też będę chciał sobie kiedyś zrobić swapa, ale jak będę miał robić to tylko i wyłącznie sam..



#14 OFFLINE   Draniu91

Draniu91

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 51 postów
    • Time Online: 1d 10g 51s

Napisany 02 kwietnia 2014 - 21:33

Wiadomo,że jak robisz samemu,to koszty robocizny Cię nie obchodzą,bo w takim wypadku sam sobie jestes szefem i kierownikiem :D ale pozostaje kwestia tej smiesznej homologacji czy atestu.
Panowie z pzmot i innych powiązanych instytucji zatrzymali się mentalnie w czasach austro-Węgier i jezeli czegos nie ma w książce,to to nie ma prawa bytu i jest o kant dupy rozbić.
:D

#15 OFFLINE   zioleczko450

zioleczko450

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 452 postów
    • Time Online: 2d 17g 39m 18s

Napisany 08 kwietnia 2014 - 10:44

Please Login or Register to see this Hidden Content

 

 

To chyba nieco rozwiewa nasze vwatpliwosci. Bez atestu nic się teraz nie zrobi. Tylko ciekawi mnie kwestia samego pojecia "sam" bo ja w dowodzoe mialem normalnie 899 ccm 126 fsm w dalszym ciągu i rocznik produkcji pozostal 1988 zatem zmieniona jest tylko pojemnosc. Chyba zalapalem się ostatnim rzutem.. ciekawy jestem jak to w innych miastach wygląda NA DZIEŃ DZISIEJSZY? ktoś może cos o tym powiedzieć Kto rejestrowal swapa po czerwcu 2013?

 



#16 OFFLINE   Pro100wnik

Pro100wnik

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 241 postów
    • Time Online: 1d 20g 15m 28s

Napisany 08 kwietnia 2014 - 18:58

 ktoś może cos o tym powiedzieć Kto rejestrowal swapa po czerwcu 2013?

 

 

Też chciał bym usłyszeć odpowiedź na to pytanie :D Kto i jak :P



#17 OFFLINE   Draniu91

Draniu91

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 51 postów
    • Time Online: 1d 10g 51s

Napisany 08 kwietnia 2014 - 19:45

Pro100wnik : wczoraj byłem u sędziego technicznego w tej sprawie...nie chcesz usłyszec odpowiedzi ;D

#18 OFFLINE   kaszel666

kaszel666

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 71 postów
    • Time Online: 1d 4g 46m 4s

Napisany 10 kwietnia 2014 - 09:31

Pro100wnik : wczoraj byłem u sędziego technicznego w tej sprawie...nie chcesz usłyszec odpowiedzi ;D

 

No ale może jednak powiedz co Ci powiedział.



#19 OFFLINE   Draniu91

Draniu91

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 51 postów
    • Time Online: 1d 10g 51s

Napisany 10 kwietnia 2014 - 12:42

nie no jasne że , powiem!
zawsze miałem jakąs awersje do ludzi z automobilklubu, ale pojechałem i dowiedziałem sie sporo rzeczy:

* faktycznie z dniem 22.06.13 umarły SAM'y, 21.06 był ostatnim dniem rejestracji tzw samoróbek ( swapy itp. ), a teraz jeśli chcemy żeby wszystko było "legalnie" nalezy pojazd własnej konstrukcji,swap i inne arcydzieła wysłać do dozoru technicznego - Warszawa,Kraków,Katowice - w celu jednostkowego odstępstwa. koszt takiej krucjaty............od 800 nowych polskich złotych wzwyż (plus koszty transportu) bez górnego pułapu. "wie pan, to nawet może być i 3000,-" słowa sędziego.
ogolnie gosc jest mega sympatyczny i wie,rozumie i widzi że te swapy ktore zostały robione przed czerwcem są robione zgodnie ze sztuka (nawet jeśli robi to jakiś Jasiu po technikum w garazu) . takie samo zdanie ma o przekładkach ktore jezdza od czerwca do teraz.
Ten gość jako pierwszy sam przyznał że to bzdurne co wymyslili, że chcą po prostu kryć swoje dupy w razie co no i chcą więcej szmalu do kiesy...
niestety nic mi nie poradził. pytałem sie go o wszystkie możliwośc (papier z warsztatu etc etc ) , mowi ze nic to nie da. bo jak wszyscy wiemy przy swapie zawsze sie znajdzie jakis NIEHOMOLOGOWANY wspornik czy belka i żaden warsztat nie podejmie sie tego (nikt nie chce sie podkladac)

to są słowa sędziego technicznego,nie dodałem nic od siebie do tego tekstu.
pzdr!

#20 OFFLINE   Draniu91

Draniu91

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 51 postów
    • Time Online: 1d 10g 51s

Napisany 10 kwietnia 2014 - 12:50

najlepiej mają Ci,u których w dowodzie widnieje wieksza pojemnosc.wtedy moga do woli zmieniac silniki.





Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.